Tussen Amsterdam en Zandvoort rijdt normaal gesproken enkel DDAR, soms afgewisseld met VIRM, Mat '64 of SGMm. De laatste keer dat ik hier ICM heb gezien was in juli 2005quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:25 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Wat is daar zo bijzonder aan?![]()
Ik zie wel vaker een duo ICMm, of rijden die daar nooit?
Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnenquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:36 schreef Yreal het volgende:
Schiphol Zaterdag 19 December 16:22
Rond Schiphol rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
wat zou daar aan de hand zijn
of te wel: een gek met ene mes in de schiphol tunnelquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:27 schreef timp0e het volgende:
[..]
Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daarvoor hoeft HSA niet eens op de fles hoor... per 1/1/2010 is dat sowieso mogelijk, zolang het maar om internationale treinen gaat. Dat je daarbij ook binnenlandse reizigers hebt, is gewoon toegestaan.
http://www.hslzuid.nl/hsl(...)009_tcm51-232666.pdfquote:1. Is het mogelijk om in het geval dat HSA omvalt alsnog over te gaan tot het verlenen van een exclusief recht voor het hogesnelheidsvervoer aan een andere vervoerder?
1. Deze vraagt vergt enige uitleg over de geldende en toekomstige Europese regelgeving. In bijlage 1 bij deze brief vindt u een beschrijving van de bestaande en toekomstige regelgeving en het effect daarvan op de mogelijkheden om weer een exclusief recht op het binnenlandse vervoer over de HSL-Zuid te verlenen. Ik concludeer dat vanaf 1 januari 2010 een concessie niet meer exclusief kan zijn in de zin dat internationale treinen van derden moeten worden toegelaten, ook voor binnenlandse reizigers (tenzij dit het economische evenwicht van de concessie in het gedrang zou brengen, te toetsen door de Nma Vervoerkamer). Dat geldt met ingang van 1 januari 2010 ook voor dan reeds verleende concessies, tenzij het concessiecontract is gegund voor 4 december 2007 (de zogenaamde HSL-Zuid-uitzondering). Hoewel de concessie pas per 1 juli 2009 aan HSA zal worden verleend, geldt deze uitzondering wel voor HSA omdat de concessieovereenkomst al in 2001 is afgesloten. Het idee om nog voor 2010 een nieuwe concessie te verlenen biedt dus geen oplossing.
Mwah, je moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Over deskundigheid, solvabiliteit, enz enz enz. Bovendien zal in dat geval het consortium Arriva & DB gaan roepen dat zij de eerst aangewezene zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA.
Ja, eentje met zelfmoordneigingen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:27 schreef timp0e het volgende:
[..]
Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
Donderdag reed de 4075 ook op dezelfde serie.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:23 schreef DaMart het volgende:
Een opvallende verschijning vandaag in een winters duinlandschap bij Zandvoort: een duo ICMm (4034+4081) als IC van Amsterdam naar Zandvoort:
[ afbeelding ]
En weer terug:
[ afbeelding ]
Niet allemaalquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?
Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
Dat moeten ze bij mij straks toch niet wagen.. 'k Heb niet betaald voor een HSL ritje om vervolgens alsnog langs m'n huis te mogen rijden..quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb vandaag een leuke dag gehad in Antwerpen.
Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.
Dit was niet de schuld van ProRail maar van InfraBel.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?
Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
Leuk ritje danquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:25 schreef greavy het volgende:
vandaag dankzij DGEG veel vertraging..
In Emmerich lang moeten wachten omdat de stoomloc P8 een bevroren ketel heeft. Eindelijk met vertraging een dieselloc aangekomen. Tevens watertank in Emmerich bevroren. Later vertraging door DB door wachten op de duitse treinen.. Aangekome met 1u15 vertraging in munster.
Terug met +1.20 vertrokken uit munster,. In emmerich gaat de diesel/stoomloc eraf en meen e-loc iervoor. Is opgehaald van de Kijfhoek. Tevens de verwarming niet aan omdat de leidingen sterk bevroren zijn.. Koud dus! Later meer
Hoezo? Prorail is toch verantwoordelijk voor de wissels?quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit was niet de schuld van ProRail maar van InfraBel.
Wacht? Dat was vandaag? Gisteren reed er ook al een Thalys langs Den Haag...quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |