Mja, ik vind dit ook idd wel een beetje overdrevenquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:51 schreef Fixers het volgende:
Waarom?!?!?
Wat is nu het grote probleem? Er valt 5cm sneeuw en 5 dagen lang rijden er amper treinen. Het is winter met een beetje sneeuw, geen nieuwe ijstijd. In landen als canada en siberie rijden ze nog treinen als er 1,5 meter sneeuw ligt.
Hopelijk morgenochtend ook dan... *moet van Geldermalsen naar Elst, bij voorkeur via Tielquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:55 schreef Nightshadow het volgende:
Met dit weer ben ik wel blij met Syntus, nauwelijks vertragingen
Moest er waarschijnlijk 1 naar de werkplaats. Toen ik gisteren naar hardinxveld terugmoest, werd de trein verwisseld met een andere. De machinist was even later zo vriendelijk uit te leggen dat het kwam omdat de pantograaf veel slijtage had ondervonden door het winterweer.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Wat moet een Arriva GTW in Roosendaal
Ik ben benieuwd of ze ooit geleverd worden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zag vandaag de v250 langskomen op Dordrecht. Naast de ongelofelijk lelijke neus, zijn de bakken ook nog eens onnodig hoog en lomp. Ik snap niet hoe ze ooit zo'n kutproduct hebben kunnen aanschaffen. Er zijn veel mooiere gestroomlijndere treinen die wel 300 kunnen en wel op tijd geleverd worden. Waarom niet gewoon de ICE3. Daar heeft NS-hispeed al ervaring mee.
Toch knap. Dat bedrijf brengt zonder enige moeite ns-hispeed naar de afgrondquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:46 schreef James1988 het volgende:
Dat kan ik je wel vertellen: AnsaldoBreda heeft uitstel gekregen, pas in Q3 2012 moet alles geleverd zijn. Ook gaat AnsaldoBreda een gedeelte van het contractbedrag terugbetalen / in mindering brengen.
De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:42 schreef Ascendancy het volgende:
Socios, wat is er mis met lightrail?
Voor stoptreinen is het veel rendabeler.
Nogal logisch, het ligt er al veel langer. Vraag maar eens aan oude rotten langs de Maaslijn hoe het daar ging toen er net ATB-NG was aangelegd.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:34 schreef Socios het volgende:
Vooruitgang prima! Maar dan wel als deze nuttig is en iets bijdraagt aan een betere dienstverlening. De deuren zijn inderdaad verbeterd de afgelopen jaren. Veiligheid is vanzelfsprekend belangrijk. ATB(-NG) functioneert imo prima en is tot op heden veel stabieler.
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.quote:Wel een vraagje: wat maakt/ waarom is ERMTS veiliger dan ATB(-NG)?
De levensduur zal denk ik wel meevallen. Mat '64 had gewoon al uitgefaseerd moeten zijn. Doet me steeds weer pijn aan de oren als die rottreinen stoppen. Daarnaast zijn sommige sprinter's ouder dan de mat '64's laatste serie. De WC's die missen in de GTW op de merwede-lingelijn, zijn een logische keuze. Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:54 schreef Socios het volgende:
[..]
De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.
Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:06 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.
Bewijs!quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten.
Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.quote:Daarnaast is light-rail veel efficienter. Je kan er in dezelfde tijd veel meer stations aandoen op een traject.
Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |