abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:46:47 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75782850
Dat kan ik je wel vertellen: AnsaldoBreda heeft uitstel gekregen, pas in Q3 2012 moet alles geleverd zijn. Ook gaat AnsaldoBreda een gedeelte van het contractbedrag terugbetalen / in mindering brengen.
pi_75782978
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:46 schreef James1988 het volgende:
Dat kan ik je wel vertellen: AnsaldoBreda heeft uitstel gekregen, pas in Q3 2012 moet alles geleverd zijn. Ook gaat AnsaldoBreda een gedeelte van het contractbedrag terugbetalen / in mindering brengen.
Toch knap. Dat bedrijf brengt zonder enige moeite ns-hispeed naar de afgrond
Ik hoop dat een ander bedrijf er gaat rijden. Maar de NS moest het weer met een belachelijk hoog bedrag claimen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:54:16 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75783149
Het zou mij niet verbazen als HSA binnen 2 jaar inderdaad failliet is. Of we daarmee beter af zijn is nog maar zeer de vraag... dan rijdt er tenslotte niemand (buiten Thalys) op de HSL-Zuid. Daarnaast zijn er dan ook weinig bedrijven die geschikt materieel hebben...

Mocht HSA failliet gaan, dan zal ook de levering van de V250's wel worden stopgezet. Er is tenslotte geen betalende afnemer meer... buiten de NMBS die 3 stellen in bestelling heeft staan. Dan krijgen de Belgen dus die 3 afdankertjes...
pi_75783183
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:42 schreef Ascendancy het volgende:
Socios, wat is er mis met lightrail?
Voor stoptreinen is het veel rendabeler.
De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:06:47 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75783634
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:34 schreef Socios het volgende:
Vooruitgang prima! Maar dan wel als deze nuttig is en iets bijdraagt aan een betere dienstverlening. De deuren zijn inderdaad verbeterd de afgelopen jaren. Veiligheid is vanzelfsprekend belangrijk. ATB(-NG) functioneert imo prima en is tot op heden veel stabieler.
Nogal logisch, het ligt er al veel langer. Vraag maar eens aan oude rotten langs de Maaslijn hoe het daar ging toen er net ATB-NG was aangelegd.
quote:
Wel een vraagje: wat maakt/ waarom is ERMTS veiliger dan ATB(-NG)?
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75783720
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:54 schreef Socios het volgende:

[..]

De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.
De levensduur zal denk ik wel meevallen. Mat '64 had gewoon al uitgefaseerd moeten zijn. Doet me steeds weer pijn aan de oren als die rottreinen stoppen. Daarnaast zijn sommige sprinter's ouder dan de mat '64's laatste serie. De WC's die missen in de GTW op de merwede-lingelijn, zijn een logische keuze. Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.

Daarnaast is light-rail veel efficienter. Je kan er in dezelfde tijd veel meer stations aandoen op een traject.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75783995
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:06 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.
Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:23:52 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75784338
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten.
Bewijs!
quote:
Daarnaast is light-rail veel efficienter. Je kan er in dezelfde tijd veel meer stations aandoen op een traject.
Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:24:16 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75784350
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?
Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?

Oh ja, en Europa.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:32:55 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75784662
De eerste plannen voor een HSL waren er al in 1973... ATB-NG stamt uit de jaren negentig. Mocht men in de jaren 80 een HSL hebben aangelegd dan had er een ATB-NG ontwikkeld kunnen worden wat tot 350 km/h (ofzo) had kunnen gaan.
pi_75784753
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bewijs!
[..]

Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.
Tegen de tijd dat de trein vanuit dordrecht in gorinchem is in de avondspits, is haast de hele trein leeg. Er zullen er vast een paar zijn, maar dat zijn er weinig.

Ik vind de GTW eigenlijk nauwelijks slechter dan de treinen van de NS. Sowieso is ie veel stiller, en aan de stoelen moet je wennen. Een virm daarentegen is een ramp als je moet staan
Alsof je in een schommel zit. Inclusief irritante draaistroommotoren.
De ICM is dan wel weer heel prettig, maar die heeft zoveel ruimte dat er te weinig zitplekken zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75785077
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?
Nou? Doe maar

Waarom konden de moffen en de stokbroodvreters dertig jaar geleden al wat wij over dertig jaar NOG niet kunnen>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75785132
Nog meer ausbau- en neubaustrecke aanleggen!
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:44:41 #104
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_75785141
tvp
pi_75785668
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.
't is dan ook gemiddeld zo dat je het aantal mensen dat er in zit vanuit Geldermalsen op één hand kan tellen, inclusief het personeel.

Ik heb het nog een keer overwogen toen ik naar Roosendaal moest vanuit Geldermalsen - is even snel als over Den Bosch.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_75786036
De opmaak kan wel in een tabelletje Ruben. Iets als

Vertraagd: xxx treinen
Gespoorwijzigd: xxx treinen
Opgeheven: xxx treinen

Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:05:43 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75786070
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
pi_75786097
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
De opmaak kan wel in een tabelletje Ruben. Iets als

Vertraagd: xxx treinen
Gespoorwijzigd: xxx treinen
Opgeheven: xxx treinen

Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
Ik begin morgen met grafiekjes bouwen
pi_75786098
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?

Ik vind dit nogal vaag:
quote:
Op zaterdag 19 en zondag 20 december rijden er met name in de Randstad minder treinen. Op trajecten waar normaal een keer per kwartier een trein rijdt, zal er dit weekend eens per half uur een trein rijden. NS zet op deze trajecten langere treinen in.
pi_75786192
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Fixers het volgende:
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?

Ik vind dit nogal vaag:
[..]


Ga er gewoon van uit dat als een trein normaal 1x per half uur rijdt, hij nu 1x per uur rijdt.
Daarnaast zal het wel in de reisplanner staan.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75786308
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Fixers het volgende:
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nog Qua treinen? Ik zie wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 december 2009 @ 22:12:40 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75786389
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nog Qua treinen? Ik zie wel
Ik denk dat je met een dobbelsteen verder komt
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:12:51 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75786395
Bij het RTL Nieuws van 19.30 was er ook een item over de vertragingen... NS wijt het grotendeels aan ProRail en heeft zelfs een brief naar de Tweede Kamer gestuurd waarin ze vrij duidelijk wijzen naar ProRail... "...blijkt dat de infrastructuur niet kan omgaan met deze weersomstandigheden".

Ik denk dat ze bij NS ook wel redelijk verveeld zitten met de vele (al dan niet wissel)storingen waar ProRail voor verantwoordelijk is.
pi_75786642
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots. En niet een enkel stel plan v Zoals gisteren, dat al helemaal vol op sloterdijk aankwam
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:19:52 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75786744
Tsja, dan moet dat VIRM natuurlijk wel voorhanden zijn he. Als er in Noord-Holland alleen maar V'tjes beschikbaar zijn op dat moment moet je het daarmee doen...
pi_75787082
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:19 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dan moet dat VIRM natuurlijk wel voorhanden zijn he. Als er in Noord-Holland alleen maar V'tjes beschikbaar zijn op dat moment moet je het daarmee doen...
In Arnhem stond hel veel VIRM daar werd de stoptrein Arnhem - Ede Wageningen met 6 bakken VIRM gereden
pi_75787091
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nog Qua treinen? Ik zie wel
'k denk dat ze bij prorail morgen een dartpijlgooiende gorilla gaan hebben.
pi_75787093
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:17 schreef RubenK het volgende:
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots.
Gebeurt ook hoor Zat vanmiddag een Virm4 in de 7500 (stopper Ede-Wageningen - Arnhem) Normaal single plan V of hooguit SGMm-III
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75787096
Zouden dier V'tje het niet langer volhouden in de kou dan de VIRM?
Me.. me.. me.. Me too
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:27:38 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75787165
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:32 schreef James1988 het volgende:
De eerste plannen voor een HSL waren er al in 1973... ATB-NG stamt uit de jaren negentig. Mocht men in de jaren 80 een HSL hebben aangelegd dan had er een ATB-NG ontwikkeld kunnen worden wat tot 350 km/h (ofzo) had kunnen gaan.
In de jaren '80 waren er nog geen Europese regels die het invoeren van nationale beveiligingssystemen tegengingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:30:22 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75787302
Dat is waar. Maar zelfs nu zou het nog mogelijk zijn geweest om náást ERTMS een ander beveiligingssysteem aan te brengen... maar geen enkele van die struisvogels bij VWS wilden daaraan.

Zie wat het ons heeft opgeleverd
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:31:15 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75787345
Ja held, achteraf is het altijd makkelijk oordelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75787373
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
die struisvogels bij VWS wilden daaraan.
Volksgezondheid Welzijn Sport

Volker Wessels Stevin

Veolia Water Systems

Ik ben het ff kwijt, srry
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75787426
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar zelfs nu zou het nog mogelijk zijn geweest om náást ERTMS een ander beveiligingssysteem aan te brengen... maar geen enkele van die struisvogels bij VWS wilden daaraan.

Zie wat het ons heeft opgeleverd
Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden.
Me.. me.. me.. Me too
pi_75787580
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:17 schreef RubenK het volgende:
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots. En niet een enkel stel plan v Zoals gisteren, dat al helemaal vol op sloterdijk aankwam
Mwah, 'k Zag vandaag 10 bakken VIRM in de IC Rsd - Zwolle, 12 bakken Vlissingen - Amsterdam en 12 bakken Shl - Ehv. Gisteren wel 4x plan V van Maastricht naar Arnhem, maar soit
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:39:00 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75787740
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik ben het ff kwijt, srry
Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:39:39 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75787769
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:32 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden.
Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:40:39 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75787818
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W.
Ohja, V&W was de afkorting.
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:43:03 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75787956
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ohja, V&W was de afkorting.
Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75788054
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.
Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jah
Me.. me.. me.. Me too
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:47:04 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75788126
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:45 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jah
Hè ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75788280
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hè ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen...
Hoeft nog geen eens extra stations. Er waren toch in het verleden plannen voor een HSl verbinding richting 't oosten? (wat niet is door gegaan) Nou daar hadden ze deze lijn voor kunnen gebruiken en dan had je zowel voor t goederen vervoer en een snelle reizersdienst
Me.. me.. me.. Me too
pi_75788318
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties.
En als je het verkeerde VWS kiest krijg je met mij te maken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:51:29 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75788337
Maar zie je dan niet in dat dat kansloos is, zo'n combinatie?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')