Toch knap. Dat bedrijf brengt zonder enige moeite ns-hispeed naar de afgrondquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:46 schreef James1988 het volgende:
Dat kan ik je wel vertellen: AnsaldoBreda heeft uitstel gekregen, pas in Q3 2012 moet alles geleverd zijn. Ook gaat AnsaldoBreda een gedeelte van het contractbedrag terugbetalen / in mindering brengen.
De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:42 schreef Ascendancy het volgende:
Socios, wat is er mis met lightrail?
Voor stoptreinen is het veel rendabeler.
Nogal logisch, het ligt er al veel langer. Vraag maar eens aan oude rotten langs de Maaslijn hoe het daar ging toen er net ATB-NG was aangelegd.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:34 schreef Socios het volgende:
Vooruitgang prima! Maar dan wel als deze nuttig is en iets bijdraagt aan een betere dienstverlening. De deuren zijn inderdaad verbeterd de afgelopen jaren. Veiligheid is vanzelfsprekend belangrijk. ATB(-NG) functioneert imo prima en is tot op heden veel stabieler.
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.quote:Wel een vraagje: wat maakt/ waarom is ERMTS veiliger dan ATB(-NG)?
De levensduur zal denk ik wel meevallen. Mat '64 had gewoon al uitgefaseerd moeten zijn. Doet me steeds weer pijn aan de oren als die rottreinen stoppen. Daarnaast zijn sommige sprinter's ouder dan de mat '64's laatste serie. De WC's die missen in de GTW op de merwede-lingelijn, zijn een logische keuze. Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:54 schreef Socios het volgende:
[..]
De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.
Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:06 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.
Bewijs!quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten.
Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.quote:Daarnaast is light-rail veel efficienter. Je kan er in dezelfde tijd veel meer stations aandoen op een traject.
Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?
Tegen de tijd dat de trein vanuit dordrecht in gorinchem is in de avondspits, is haast de hele trein leeg. Er zullen er vast een paar zijn, maar dat zijn er weinig.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bewijs!
[..]
Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.
Nou? Doe maarquote:Op vrijdag 18 december 2009 21:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?
't is dan ook gemiddeld zo dat je het aantal mensen dat er in zit vanuit Geldermalsen op één hand kan tellen, inclusief het personeel.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
Ik begin morgen met grafiekjes bouwenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
De opmaak kan wel in een tabelletje Ruben. Iets als
Vertraagd: xxx treinen
Gespoorwijzigd: xxx treinen
Opgeheven: xxx treinen
Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
quote:Op zaterdag 19 en zondag 20 december rijden er met name in de Randstad minder treinen. Op trajecten waar normaal een keer per kwartier een trein rijdt, zal er dit weekend eens per half uur een trein rijden. NS zet op deze trajecten langere treinen in.
Ga er gewoon van uit dat als een trein normaal 1x per half uur rijdt, hij nu 1x per uur rijdt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Fixers het volgende:
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?
Ik vind dit nogal vaag:
[..]
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nogquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Fixers het volgende:
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?
Ik denk dat je met een dobbelsteen verder komtquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nogQua treinen? Ik zie wel
In Arnhem stond hel veel VIRM daar werd de stoptrein Arnhem - Ede Wageningen met 6 bakken VIRM geredenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:19 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dan moet dat VIRM natuurlijk wel voorhanden zijn he. Als er in Noord-Holland alleen maar V'tjes beschikbaar zijn op dat moment moet je het daarmee doen...
'k denk dat ze bij prorail morgen een dartpijlgooiende gorilla gaan hebben.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nogQua treinen? Ik zie wel
Gebeurt ook hoorquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:17 schreef RubenK het volgende:
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots.
In de jaren '80 waren er nog geen Europese regels die het invoeren van nationale beveiligingssystemen tegengingen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:32 schreef James1988 het volgende:
De eerste plannen voor een HSL waren er al in 1973... ATB-NG stamt uit de jaren negentig. Mocht men in de jaren 80 een HSL hebben aangelegd dan had er een ATB-NG ontwikkeld kunnen worden wat tot 350 km/h (ofzo) had kunnen gaan.
Volksgezondheid Welzijn Sportquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
die struisvogels bij VWS wilden daaraan.
Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar zelfs nu zou het nog mogelijk zijn geweest om náást ERTMS een ander beveiligingssysteem aan te brengen... maar geen enkele van die struisvogels bij VWS wilden daaraan.
Zie wat het ons heeft opgeleverd
Mwah, 'k Zag vandaag 10 bakken VIRM in de IC Rsd - Zwolle, 12 bakken Vlissingen - Amsterdam en 12 bakken Shl - Ehv. Gisteren wel 4x plan V van Maastricht naar Arnhem, maar soitquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:17 schreef RubenK het volgende:
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots. En niet een enkel stel plan vZoals gisteren, dat al helemaal vol op sloterdijk aankwam
Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W.quote:
Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:32 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden.
Ohja, V&W was de afkorting.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W.
Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties.quote:
Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jahquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.
Hè ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen...quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:45 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jah
Hoeft nog geen eens extra stations. Er waren toch in het verleden plannen voor een HSl verbinding richting 't oosten? (wat niet is door gegaan) Nou daar hadden ze deze lijn voor kunnen gebruiken en dan had je zowel voor t goederen vervoer en een snelle reizersdienstquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hè ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen...
En als je het verkeerde VWS kiest krijg je met mij te makenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |