abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75811839
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 02:08 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Binnenkort ga ik maar eens naar een advocaat op zoek.
Misschien dat ze dan wakker worden?

Dat lijkt me idd het laatste wat je kan ondernemen,
Ik zit in ong dezelfde situatie en ik wacht het even af,
maar ik weet eigenlijk al wel dat de politie niet m'n beste vriend is en ook nooit gaat worden
Dan miss toch maar een paar polen inhuren
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:25:19 #102
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75812306
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:58 schreef Bassfly het volgende:
Hier nog wat extra 'leesvoer':

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57315
HEEEL veel mensen die letterlijk lijden onder de door hun buren veroorzaakte ellende.

Interessant: ik kan mijn verhuurder dwingen tot optreden.
Dat ga ik verder uitspitten.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:27:14 #103
195140 skattebaut
pi_75812376
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:12 schreef gekkie_ het volgende:

[..]

maar ik weet eigenlijk al wel dat de politie niet m'n beste vriend is en ook nooit gaat worden
Polen inhuren?
Beter ex -Joegoslaven of Albanezen?

Vergeet politie, verhuurder, buurtbemiddeling etc, ze doen effectief niets.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
  zaterdag 19 december 2009 @ 20:01:05 #104
195140 skattebaut
pi_75813438
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:12 schreef gekkie_ het volgende:

[..]

Ik heb al heel veel gedachten de revu laten passeren.
Vrijwel allemaal strafbaar...

[ Bericht 3% gewijzigd door skattebaut op 20-12-2009 14:33:08 ]
pi_75820191
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:05 schreef skattebaut het volgende:

[..]

In het begin heb ik de buurvrouw een aantal keren netjes gevraagd of ze de overlast van haar katten in mijn tuin kon beëindigen.
Dit verzoek werd steevast beantwoord met: Het kunnen wel alle katten uit de buurt zijn die in jou tuin schijten, bewijs maar dat het mijn katten zijn!

Hierop heb ik, na een aantal keren dit antwoord gekregen te hebben, een videocamera opgehangen.
Binnen werkelijk een uur had ik al beelden met een van haar katten erop die een dikke hoop draaide pal voor lopende camera.

Deze beelden heb ik op een cd-tje gebrand en daags daarna zag ik de buurvrouw in haar tuin.
Ik sprak haar aan en refereerde aan haar eerdere uitspraken dat ik e.e.a. maar moest bewijzen.
Hierop overhandigde ik haar de cd met beelden die ze met een rood hoofd van woede uit mijn handen rukte en pontificaal in de afvalcontainer gooide.
"Dat doen we met dergelijke onzin zei ze en liep weg"

Hierop heb ik haar mede gedeeld dat ik dan wel zelf maatregelen zou nemen.
Dit, zo schreeuwde ze, vatte ze op als een bedreiging... en wilde weten wat ik dan wel niet ging doen.
Ik heb haar verder niet meer geantwoord.
Ben naar binnen gegaan.

Die zelfde week op een zaterdagmorgen liep ik naar buiten mijn tuin in en stond bij de eerste stap buiten al in een hoop diarree.
Deze goorheid maakte me zo kwaad dat ik naar de boerenbond ben gereden en schrikdraadmaterialen heb gekocht.
Toen ik bezig was deze te bevestigen in mijn hekwerk begon de buurvrouw plots vanaf een ladder, zonder een woord te zeggen, mijn schrikdraad te vernielen...

Toen ik haar dat belette door mijn hand over de isolatoren te houden, stapte ze van de ladder af en zei: Ga maar alvast naar binnen, ik ga mijn vriend halen en die maakt je af!!!

En jawel, 10 seconden daarna stond er een dulle neger tegen mijn voordeur te trappen uit alle macht.
Met in zijn hand een klauwhamer.

Dit was het begin van een koude oorlog die nu al enkele maanden duurt.

Geen enkele instantie vindt het echter voldoende ernstig zich er druk over te maken.

Denk er momenteel aan de stront dan maar allemaal op te scheppen, in enveloppen te duwen en met regelmaat anoniem aan de wijkagent, woningstichting, en gemeente te sturen.
Als er bij mij de deur in probeerde te trappen (met klauwhamer of niet) dan bel ik 112
politie aub en rap : er probeert iemand in te breken!
zijn ze er zo (althans hier wel , maar moet je wel 112 bellen en niet 0900 tuig)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_75840165
Ik zie een gat in de markt. Aangezien de politie, woningbouw en gemeente stelselmatig weigert op te treden, denk ik dat je je als beveiligingsfirma echt een fortuin kunt vergaren door jezelf te verhuren als de oplossing.

Gewoon met een stel gorilla's een paar dagen op het adres van de slachtoffers inwonen en reageren op overlast door met de hele knokploeg even langs te gaan. Ik denk dat je niet eens tot geweld over hoeft te gaan: sta je daar met anderhalve kilometer aan anabolen-kinnebak en een paar decennia aan strafblad.

No cure no pay. Gat in de markt zeg ik je.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75841110
Je kunt de dierenambulance bellen dat er katten in je tuin zwerven. Die worden dan zonder pardon in het asiel opgenomen.
En blijf maar bellen zolang ze rondzwerven, ook al zijn ze er een week later weer.
  zondag 20 december 2009 @ 16:27:17 #108
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_75841533
Zo hee dat is best wel erg
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_75841651
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je kunt de dierenambulance bellen dat er katten in je tuin zwerven. Die worden dan zonder pardon in het asiel opgenomen.
En blijf maar bellen zolang ze rondzwerven, ook al zijn ze er een week later weer.
Dat betwijfel ik. Daarnaast denk ik niet dat TS veel lol zal hebben van het verhuizen van de buurkatten als het buurmonster vervolgens er nog een tandje bijdoet. Of de woningbouw opbelt zodat TS zelf ook een fijne aantekening krijgt van ontvreemding. Dan is ie nog verder van huis.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 20 december 2009 @ 16:31:59 #110
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_75841721
Zou een hond welicht niet kunnen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_75844452
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:01 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Ik heb al heel veel gedachten de revu laten passeren.
Vrijwel allemaal strafbaar...

Je werkte in de beveiligingsbranche zei je? Heb je nieit wat potige collega's die wel ff een overuurtje willen maken?
  zondag 20 december 2009 @ 21:15:32 #112
195140 skattebaut
pi_75853582
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:39 schreef Brouw-Meester het volgende:

[..]

Je werkte in de beveiligingsbranche zei je? Heb je nieit wat potige collega's die wel ff een overuurtje willen maken?
Beveiliging omvat meer dan portiers/uitsmijters ed.

Ik ben werkzaam in de installatie van beveiligingssystemen.
En nee, ik heb geen potige collega's die een overuurtje willen draaien.

Waar zou dat overuurtje toe moeten leiden?
  zondag 20 december 2009 @ 21:17:24 #113
195140 skattebaut
pi_75853677
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:31 schreef CantFazeMe het volgende:
Zou een hond welicht niet kunnen?
Ik heb geen tijd voor een hond, bovendien vind ik honden smerige beesten.
Sorry.
  zondag 20 december 2009 @ 21:20:28 #114
195140 skattebaut
pi_75853837
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Daarnaast denk ik niet dat TS veel lol zal hebben van het verhuizen van de buurkatten als het buurmonster vervolgens er nog een tandje bijdoet. Of de woningbouw opbelt zodat TS zelf ook een fijne aantekening krijgt van ontvreemding. Dan is ie nog verder van huis.
Ik weet niet hoe het zit met katten naar een asiel brengen etc.
Beste optie is gewoon dat die buren in gaan zien dat ze me serieus overlast bezorgen met hun beesten.
Helaas behoorde dat tot nu niet tot de mogelijkheden.

Liever drijven ze de ruzie totaal op de spits...
  zondag 20 december 2009 @ 23:50:48 #115
195140 skattebaut
pi_75861842
Net was ik buiten om brandhout te halen, staat meneer achter zijn raam me heeeel indringend aan te staren.
Heb echt het gevoel dat er binnenkort wel eens een escalatie zou kunnen komen.
pi_75863963
Ik zou zeggen vang de katten en breng ze naar het asiel. Kan dat gekke wijf ze daar op komen halen. Kost haar nog geld ook. Na een paar keer leert ze dat wel af
pi_75866465
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dit werd mij verteld toen ik mijn kat uit het asiel haalde.

Als je ze naar buiten laat is het je eigen verantwoording, hebben mensen er last van kunnen ze bellen dat er een zwerfdier rondloopt en moet jij betalen om 'm weer uit het asiel te krijgen.
  maandag 21 december 2009 @ 09:48:17 #118
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75868660
Ik heb niet alles gelezen, maar toch even reageren:
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 01:08 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Buurtbemiddeling....

De wijkagent doet er helemaal niets aan.
Bureau handhaving gemeente doet er niets aan.
Verhuurder doet er niets aan.

Bij wie moet ik dan wel zijn?
Wijkagent kan ook niets doen als er geen strafrechtelijke gedragingen zijn. Ruzies / overlast is het lastigste te bewijzen.... Die bedreiging is natuurlijk duidelijk, maar het blijft een 1-op-1 verhaal (zijn/hun woord tegen die van jou).
Politie is ook aan wetten gebonden en kunnen niet zomaar actie ondernemen.

Gemeente....ik weet ook niet wat die kunnen doen eigenlijk.

Het gaat erom dat je een dossier gaat maken; blijven bellen naar de politie. Blijven melden! Vooral ook richting verhuurder/woningbouw. Alle klachten door BLIJVEN bellen. Waar nodig politie ter plaatse laten komen.

Op een gegeven moment kan je dan de gegevens van de politie opvragen uit hun systemen (via verzoek aan Korpschef). Dan krijg je 2-3 A4tjes met alle meldingen op het adres.

Met die brief kan je dan een verzoek aan de woningbouw doen.

Dit heeft bij mij wel geholpen tegen een inwonende huisgenoot in een studentenhuis.
Buurtbemiddeling echt geprobeerd? Wil jij wel meewerken maar de buren niet dan is dat weer een 'plusje' die je in je dossier mee kan nemen.

Het blijft echt een lastig proces en het is een proces van lange adem, maar blijf melden, blijf de politie wakker houden.

ps. woon je toevallig in de omgeving Leiden/Gouda/alphen/Duin en bollen?
  maandag 21 december 2009 @ 12:20:03 #119
195140 skattebaut
pi_75874102
Vanmorgen weer gezellig een hoop shit voor voordeur....
  maandag 21 december 2009 @ 12:31:52 #120
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_75874596
He bah.
pi_75889829
Ik zou in deze situatie weer even teruggaan naar waar het om gaat. Het gaat om katten die in je tuin poepen en een stel eigenaren die dat niet interesseert. Je kunt nu tegen je buren aan blijven schoppen om te zorgen dat ze kun katten binnen gaan houden maar de kans dat ze dat gaan doen lijkt mij nihil.

Wat je wel kan doen is zorgen dat de katten niet meer in jouw tuin poepen.
Je kunt op de plekken waar ze poepen en plassen verschillende goedkope huismiddeltjes toepassen:
- flinke hoeveelheid peper strooien (als het buiten droog is)
- satestokjes in de grond steken
- koffiedik strooien
- notendoppen strooien

Je zou ook als je iemand vind, een hond kunnen lenen die graag achter katten aanzit. Na een paar weken de tuin uitgejaagd te zijn zit de schrik er bij katten goed in.

Succes
  maandag 21 december 2009 @ 22:00:50 #122
195140 skattebaut
pi_75900280
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:46 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik zou in deze situatie weer even teruggaan naar waar het om gaat. Het gaat om katten die in je tuin poepen en een stel eigenaren die dat niet interesseert. Je kunt nu tegen je buren aan blijven schoppen om te zorgen dat ze kun katten binnen gaan houden maar de kans dat ze dat gaan doen lijkt mij nihil.

Wat je wel kan doen is zorgen dat de katten niet meer in jouw tuin poepen.
Je kunt op de plekken waar ze poepen en plassen verschillende goedkope huismiddeltjes toepassen:
- flinke hoeveelheid peper strooien (als het buiten droog is)
- satestokjes in de grond steken
- koffiedik strooien
- notendoppen strooien

Je zou ook als je iemand vind, een hond kunnen lenen die graag achter katten aanzit. Na een paar weken de tuin uitgejaagd te zijn zit de schrik er bij katten goed in.

Succes
Hallo mevrouw voor jou,

Eigenlijk is het de omgedraaide wereld dat ik op mijn kosten de katten van de buren uit mijn tuin moet weren...

Ik heb al een bus kattenschrik http://www.ecostyle.nl/scripts/cn_product.asp?id=70 ter waarde van 12,95 euro in mijn tuin uitgestrooid.
Daardoor stonk mijn tuin verschrikkelijk.

Recent heb ik mijn tuin bijna geheel bestraat, sindsdien schijten ze gewoon op de verharding.

Nu ligt er een pak sneeuw op de kattenschrik (dat sowieso na 2 dagen al niet meer stonk) en schijten ze in de sneeuw voor mijn deur...

Toen ik schrikdraad in mijn eigen tuin was aan het spannen, stond de buurman plots met een klauwhamer gewapend in mijn tuin om mij pogen de hersenen in te slaan.

Ik zou zo verder even niet weten wat ik nog moet proberen...

Aangaande het idee van honden, ik weet dat katten ontzettende domme beesten zijn.
(geen geheugen)
Zodra de hond weg is zijn de katten er gegarandeerd meteen weer.
pi_75903979
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:00 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Hallo mevrouw voor jou,

Eigenlijk is het de omgedraaide wereld dat ik op mijn kosten de katten van de buren uit mijn tuin moet weren...

Ik heb al een bus kattenschrik http://www.ecostyle.nl/scripts/cn_product.asp?id=70 ter waarde van 12,95 euro in mijn tuin uitgestrooid.
Daardoor stonk mijn tuin verschrikkelijk.

Recent heb ik mijn tuin bijna geheel bestraat, sindsdien schijten ze gewoon op de verharding.

Nu ligt er een pak sneeuw op de kattenschrik (dat sowieso na 2 dagen al niet meer stonk) en schijten ze in de sneeuw voor mijn deur...

Toen ik schrikdraad in mijn eigen tuin was aan het spannen, stond de buurman plots met een klauwhamer gewapend in mijn tuin om mij pogen de hersenen in te slaan.

Ik zou zo verder even niet weten wat ik nog moet proberen...

Aangaande het idee van honden, ik weet dat katten ontzettende domme beesten zijn.
(geen geheugen)
Zodra de hond weg is zijn de katten er gegarandeerd meteen weer.
Vervelend dat je tuin stonk van dat spul en schrikdraad niet ging, maar je kunt dan toch gewoon de andere tips ( - hond lenen) uitproberen?
  dinsdag 22 december 2009 @ 04:17:08 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_75911876
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:00 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Dit snap ik ff niet, wat hebben zij ermee te maken dat jij schrikdraad in JOUW tuin aanlegt? Op basis van wat willen ze jou dat beletten?
pi_75911941
De enige mensengroep na marrokaanse jongeren die ik nog meer haat zijn de nederlandse tokkies. Waarom bouwen we niet een groot kamp in Friesland om ze daar weg te laten rotten.

Ot: Die kattenverschrikker (ultra sone piepgeluid) lijkt me toch de beste oplossing, het kost wel wat natuurlijk, en het is eigenlijk de omgekeerde wereld maar dan ben je waarschijnlijk wel van de problemen af. Goedkoopste oplossing is natuurlijk om een hond te nemen/lenen.

That 'll do it
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_75916122
Ja want een hond kost natuurlijk geen drol ;')
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:18:22 #127
195140 skattebaut
pi_75921959
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 04:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Dit snap ik ff niet, wat hebben zij ermee te maken dat jij schrikdraad in JOUW tuin aanlegt? Op basis van wat willen ze jou dat beletten?
Nou, dat is een goede vraag om aan mijn buren te stellen.
Enige redenering? die ik van ze te horen kreeg was: DAT GEBEURT HIER NIET!

Verder is er geen basis mij dit te beletten, ook wettelijk niet. (allemaal uitgezocht)

Ook proberen deze lui alleen maar middels dreiging met geweld hun zin door te drijven, en dat blijft nog onbestraft ook in dit land...

Typisch NL., grote bek en je krijgt ook nog alles spits.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:27:36 #128
195140 skattebaut
pi_75922346
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 04:41 schreef GieJay het volgende:
De enige mensengroep na marrokaanse jongeren die ik nog meer haat zijn de nederlandse tokkies. Waarom bouwen we niet een groot kamp in Friesland om ze daar weg te laten rotten.

Ot: Die kattenverschrikker (ultra sone piepgeluid) lijkt me toch de beste oplossing, het kost wel wat natuurlijk, en het is eigenlijk de omgekeerde wereld maar dan ben je waarschijnlijk wel van de problemen af. Goedkoopste oplossing is natuurlijk om een hond te nemen/lenen.

[ afbeelding ]
That 'll do it
Aangaande zulke kampen:
Het zullen dan in NL wel luxe resorts worden op kosten van de werkenden... soort center parcs met tikibad ed.
Kijk daarvoor bijv. naar die tbs klinieken gister op tv...
Er is overigens wel een oplossing voor deze lui, die heeft 64 jaar geleden al es iemand bedacht.

Verder gaat schrikdraad het toch echt helemaal worden in 2010.

Een hond wil ik niet, dan heb ik ipv kattestront hondestront.

Mocht de schrikdraad niet afdoende zijn, dan komt het ultrasoonapparaat er ook nog bij.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:28:34 #129
195140 skattebaut
pi_75922392
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:08 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Vervelend dat je tuin stonk van dat spul en schrikdraad niet ging, maar je kunt dan toch gewoon de andere tips ( - hond lenen) uitproberen?
Die schrikdraad komt er, geloof me daar maar in.
pi_75928182
Ben benieuwd wanneer de boel explodeert.
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 18:14:23 #131
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75933804
schrikdraad in je tuin aanleggen

TS verlaagt zich op deze wijze tot hetzelfde niveau als zijn buren. Mijn advies: koop een hamer bestendige integraalhelm.
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:47:07 #132
195140 skattebaut
pi_75934801
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:14 schreef jitzzzze het volgende:
schrikdraad in je tuin aanleggen

TS verlaagt zich op deze wijze tot hetzelfde niveau als zijn buren. Mijn advies: koop een hamer bestendige integraalhelm.
En op welk vlak doe ik dat mezelf verlagen?

Ik heb alle gangbare methoden zowat wel geprobeerd om de overlast te beëindigen...
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:50:24 #133
195140 skattebaut
pi_75934905
...

[ Bericht 99% gewijzigd door skattebaut op 22-12-2009 19:03:38 ]
pi_75935344
Toch is het idee van een dierenbescherming/asiel geen slechte.
Waarschijnlijk geven ze geen ruk om hun katten, ik vermoed dan ook dat ze niet gaan betalen om de katten weer op te halen. Komen de dieren hopelijk ergens beter terecht dan in deze situatie.

Gewoon blijven bellen voor zwarfkatten. Dat ze alleen maar buiten leven en dat de eigenaren het niet aankunnen (volgens mij dan geen woord van gelogen.)

En al het over de schutting gemieterde spul, gooi je met dezelfde boog in je kliko.

Verder proberen ze stoicijns te negeren, als ruzie zoekers ergens niet tegen kunnen: negeren alsof ze lucht zijn. Niet chagerijnig kijken, niets blootgeven van je ergenissen.

(Vergeet al het katten weghoud spul, ik heb nog nooit gehoord dat er ook maar iets van werkt.)
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:02:26 #135
195140 skattebaut
pi_75935393
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:50 schreef skattebaut het volgende:

[..]
Naar mijn idee is de boel al aardig geëscaleerd enkele maanden terug, met politie ter plaatse, aangifte etc.
Sindsdien is de overlast echter onverminderd voort gegaan.
(ook na diverse gesprekken tussen verhuurder/gemeente/politie en buren, het interesseert ze helemaal niks)

Persoonlijk hoop ik eigenlijk dat er nu verder niets meer voor gaat vallen.
Ik wil echter wel mijn tuin kunnen gebruiken. (zonder zelf overlast te bezorgen)

Ook wil ik in mijn tuin niet constant overlast ervaren, gecreëerd door mijn buren.
Er wordt netjes huur betaald voor die tuin, dan wil ik er ook gebruik van kunnen maken in de vorm van bijv. 's zomers buiten te kunnen zitten.
Dat moet niet door allerhande goorheden van de buren onmogelijk worden gemaakt.
Zelfs zo erg dat ik de hele zomer geen deur kon open zetten.

Denk niet dat anderen dat wel zouden pikken?
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 19:06:22 #136
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75935543
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:47 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Ik heb alle gangbare methoden zowat wel geprobeerd om de overlast te beëindigen...
Je verlaagt je ermee door je oog om oog, tand om tand gedrag. Dit wekt slechts meer agressie op bij je buren dan dat het daadwerkelijk iets bijdraagt.

Het enige wat je kan doen is blijven leuren bij je wijkagent en je verhuurder. Dan komen ze echt wel een keer kijken.
pi_75935978
De katten iets aan doen is echt een no-go. Die beesten kunnen er niks aan doen. Vervelende kinderen van andere mensen vergiftig je toch ook niet? Verantwoording ligt altijd bij de eigenaar.

TS, ga verhuizen. Een leefbare situatie wordt het nooit meer.
pi_75936216
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:47 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Nee hoor dat heb je niet, er stonden nog veel meer dingen op mijn lijstje. Probeer die eens.

Tot nu toe merk ik uit je antwoorden dat je wel erg graag rigoreus te werk gaat. Gooi die woede etc nou eens gewoon overboord en ga op normale voet proberen je probleem op te lossen. O je moet erop gebrand zijn om oorlog uit te lokken met je buren.

Zal wel een gezellige kerst worden bij jou.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:30:27 #139
195140 skattebaut
pi_75936536
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:01 schreef jack4ya het volgende:
Toch is het idee van een dierenbescherming/asiel geen slechte.
Waarschijnlijk geven ze geen ruk om hun katten, ik vermoed dan ook dat ze niet gaan betalen om de katten weer op te halen. Komen de dieren hopelijk ergens beter terecht dan in deze situatie.

Gewoon blijven bellen voor zwarfkatten. Dat ze alleen maar buiten leven en dat de eigenaren het niet aankunnen (volgens mij dan geen woord van gelogen.)

En al het over de schutting gemieterde spul, gooi je met dezelfde boog in je kliko.

Verder proberen ze stoicijns te negeren, als ruzie zoekers ergens niet tegen kunnen: negeren alsof ze lucht zijn. Niet chagerijnig kijken, niets blootgeven van je ergenissen.

(Vergeet al het katten weghoud spul, ik heb nog nooit gehoord dat er ook maar iets van werkt.)
Een tijd lang heb ik al die spullen netjes weer terug gegeven.
Dan zou je toch verwachten dat er een ooit lampje gaat branden als je 5 keer per week bergen spullen over de schutting terug krijgt aangereikt.
Maar nee.

Op een gegeven moment heb ik de spullen laten liggen en was er op het laatst niets meer om over de muur te gooien.
Toen kreeg ik opeens redelijk boze verzoeken e.e.a. terug te geven.

Moe werd ik op het laatst ook van over de muur geschopte ballen, soms wel meer dan 30 in de week.
Dan leek mijn tuin net een ballenbak.

Toen ik op een x moment nog langer weigerde die ballen en andere spullen terug te gooien stond opeens op een agressieve wijze de buurman naast me in mijn voortuin met een zeer boze vraag, nl. of ik een hekel had aan zijn zoontje...

Daar sta je dan, vol verbazing, over waar die opm/redenatie in hemelsnaam op gebaseerd is...???

Heb hem toen (weer) uitgelegd dat ik het gehele plaatje zat was, stront, spullen, kots, ballen, etc en dat ik mijn tuin graag normaal wilde gebruiken.
Hierop ging ie weg nadat hem duidelijk was dat ik geeen hekel had aan zijn zoontje.
's avonds heeft mijn vriendin toen, buiten mijn medeweten, alle zooi weer terug gegooid.

Daags daarop heb ik dan ook maar meteen alles wat van hun afkomstig was, ook de stront, over de muur gegooid.

Die zelfde middag nog lag er plots een steen door mijn autoruit gegooid...
Dat was dus al een zoveelste teken dat deze lui niet sporen.

Met deze idioten kun je gewoon geen kant op.
Zijn niet vatbaar voor redelijke gesprekken.

Naar het asiel ben ik geweest.
Daar kun je een val lenen, hetgeen ik ook heb gedaan.
Dan vang ik echter steeds onbekende katten met halsbandje, naamplaatjes, belletjes etc.
Vind het dan weer zielig om een onbekend iemands kat zomaar af te transporteren die hier verder niets mee vandoen heeft.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:33:08 #140
195140 skattebaut
pi_75936630
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:06 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Je verlaagt je ermee door je oog om oog, tand om tand gedrag. Dit wekt slechts meer agressie op bij je buren dan dat het daadwerkelijk iets bijdraagt.

Het enige wat je kan doen is blijven leuren bij je wijkagent en je verhuurder. Dan komen ze echt wel een keer kijken.
Ik vind aanleg van schrikdraad nu niet bepaald oog om oog situatie....

Moet ik dan maar in de stront blijven zitten?
De verhuurder en andere verantwoordelijke partijen verzaken hun taak, terwijl ze daar wel dik voor betaald krijgen...

Dan zal ik toch iets moeten doen?
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:38:12 #141
195140 skattebaut
pi_75936831
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:16 schreef leukvoorlater het volgende:
De katten iets aan doen is echt een no-go. Die beesten kunnen er niks aan doen. Vervelende kinderen van andere mensen vergiftig je toch ook niet? Verantwoording ligt altijd bij de eigenaar.

TS, ga verhuizen. Een leefbare situatie wordt het nooit meer.
En de door mij in deze woning en tuin geïnvesteerde tijd en geld vergeet ik dan gewoon?

Om elders weer opnieuw beginnen te investeren in een vooralsnog onbekende situatie?

Vraag me langzaam af wat de wettelijke consequentie is van die beesten gewoon afknallen met een buks.
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 19:39:15 #142
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75936871
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:33 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Ik vind aanleg van schrikdraad nu niet bepaald oog om oog situatie....

Moet ik dan maar in de stront blijven zitten?
De verhuurder en andere verantwoordelijke partijen verzaken hun taak, terwijl ze daar wel dik voor betaald krijgen...

Dan zal ik toch iets moeten doen?
Kan je begrijpen dat schrikdraad redelijk vijandig kan overkomen?

En nee, je hoeft niet in de stront te gaan zitten. Maar hier kies je zelf voor door de instanties niet meer te informeren hierover en voor eigen rechter te gaan spelen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:45:11 #143
195140 skattebaut
pi_75937109
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:22 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Nee hoor dat heb je niet, er stonden nog veel meer dingen op mijn lijstje. Probeer die eens.

Tot nu toe merk ik uit je antwoorden dat je wel erg graag rigoreus te werk gaat. Gooi die woede etc nou eens gewoon overboord en ga op normale voet proberen je probleem op te lossen. O je moet erop gebrand zijn om oorlog uit te lokken met je buren.

Zal wel een gezellige kerst worden bij jou.
Tot nu ben ik nog helemaal niet rigoreus te werk gegaan...

Ik ben nl. niet gebrand op oorlog uit lokken met mijn buren?

Wil echter ook niet mijn hele tuin vol cocktailprikkers planten.
Overal koffiedroest werpen...
Anti-kattenplanten zetten.

Dat werkt allemaal niet, die huis-tuin en keukenmiddeltjes.

Het strontvolk naast me moet gewoon inzien dat hun katten alles onder kakken en dit niet normaal is.
Dat dat geheid leidt tot oorlog indien ze dat niet beëindigen.

Ik zie me onder geen beding verantwoordelijk voor deze ontstane problematiek.
pi_75937147
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:27 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Polen inhuren?
Beter ex -Joegoslaven of Albanezen?
Ik ken serieus een aantal joegoslaven (ben zelf half bosnisch) die wel voor 50 euro je buurman 3 maanden door een rietje willen laten eten. Die katten zijn ook geen probleem, ik bedoel 7 tegelijk passen echt wel in een houtversnipperaar.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:51:52 #145
195140 skattebaut
pi_75937368
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:39 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Kan je begrijpen dat schrikdraad redelijk vijandig kan overkomen?

En nee, je hoeft niet in de stront te gaan zitten. Maar hier kies je zelf voor door de instanties niet meer te informeren hierover en voor eigen rechter te gaan spelen.
De schrikdraad die ik heb is een plastic draadje met daarin metaal gevlochten.

Dat oogt niet als: http://remember.org/jacobs/FenceLamp.html

Maar als

http://www.2dehands.be/pa(...)html?paard_overig=16

En dat in mijn eigen tuin.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:53:26 #146
195140 skattebaut
pi_75937440
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:46 schreef starla het volgende:

[..]

Ik ken serieus een aantal joegoslaven (ben zelf half bosnisch) die wel voor 50 euro je buurman 3 maanden door een rietje willen laten eten. Die katten zijn ook geen probleem, ik bedoel 7 tegelijk passen echt wel in een houtversnipperaar.
Haha, bel je wel als dat nodig gaat zijn.
pi_75937494
Dit riekt naar hoax.
pi_75937668
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:45 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Tot nu ben ik nog helemaal niet rigoreus te werk gegaan...

Ik ben nl. niet gebrand op oorlog uit lokken met mijn buren?

Wil echter ook niet mijn hele tuin vol cocktailprikkers planten.
Overal koffiedroest werpen...
Anti-kattenplanten zetten.

Dat werkt allemaal niet, die huis-tuin en keukenmiddeltjes.

Het strontvolk naast me moet gewoon inzien dat hun katten alles onder kakken en dit niet normaal is.
Dat dat geheid leidt tot oorlog indien ze dat niet beëindigen.

Ik zie me onder geen beding verantwoordelijk voor deze ontstane problematiek.
En precies vanwege die houding krijg jij binnen afzienbare tijd oorlog met je buren.

Ik zeg niet dat je buren het juist hebben, maar jij bent nu allerminst constructief bezig en dus net zo goed verantwoordelijk.
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 20:05:04 #149
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75937901
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:51 schreef skattebaut het volgende:

[..]

De schrikdraad die ik heb is een plastic draadje met daarin metaal gevlochten.

Dat oogt niet als: http://remember.org/jacobs/FenceLamp.html

Maar als

http://www.2dehands.be/pa(...)html?paard_overig=16

En dat in mijn eigen tuin.
Het gaat er niet om hoe het eruit ziet. Het gaat erom dat je het überhaupt hebt.

Zie je nou echt niet in dat je met deze karige acties niets bereikt behalve meer overlast?
pi_75941338
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoe het eruit ziet. Het gaat erom dat je het überhaupt hebt.

Zie je nou echt niet in dat je met deze karige acties niets bereikt behalve meer overlast?

Ben je familie van die tokkies ofzo. Hij heeft al genoeg overlast met stenen in de ruit van zijn auto en schijt overal in zijn tuin, kan het uberhaupt nog erger? Politie wil niet meewerken, huurder ook niet. Dan moet je toch verdomme zelf wat doen, met tokkies valt niet te onderhandelen, die denken dat de hele f*cking wereld om hun draait. En schrikdraad, oei, dat is wel drastisch hoor, enige wat je kan overkomen is dat er minder katten in de tuin komen, en dat lijkt me niet zo'n probleem. Als die buurman echt gaat zeiken over schrikdraad dan zou ik gewoon ergens een camera neerhangen en de confrontatie filmen en naar de politie gaan, dan moeten ze je wel geloven.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')