Krijg nou een dikke ... Administratiekosten?!quote:Opgelegde sanctie: ¤60
Administratiekosten: ¤6
Te betalen: ¤66
Ik zal het nog eens quoten ...quote:Op 2 juli 2009 is de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften gewijzigd. Dit betekent dat u vanaf die datum ¤ 6,00 administratiekosten moet betalen aan het CJIB.
Pardon!?quote:Op 2 juli 2009 is de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften gewijzigd. Dit betekent dat u vanaf die datum ¤ 6,00 administratiekosten moet betalen aan het CJIB.
Dus als ik zeg "Vanaf 1 januari 2009 bereken ik 10 euro administratiekosten op alle accept giro betalingen en bank overboeking omdat ik hier moeite voor moet doen." dan kan dat zomaar?quote:Op donderdag 17 december 2009 18:42 schreef Dennis101 het volgende:
En hier de reden waarom:
http://www.cjib.nl/Actuee(...)ten-in-rekening.aspx
Zie mijn 2e postquote:Op donderdag 17 december 2009 18:45 schreef Burno het volgende:
[..]
Dus als ik zeg "Vanaf 1 januari 2009 bereken ik 10 euro administratiekosten op alle accept giro betalingen en bank overboeking omdat ik hier moeite voor moet doen." dan kan dat zomaar?
Ik weet dat ze het doen, en de reden kan ik ook wel begrijpen, maar het gaat mij op de wetswijziging die dit toestaat, die kan ik namelijk nergens vinden.
Dat zocht ikquote:Op donderdag 17 december 2009 18:43 schreef Dennis101 het volgende:
En hier de plaatsing in de Staatscourant:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2009-9745.html
Dus niet zo zeiken en gewoon betalen.
Welk tuig? Ambtenaren die gewoon hun werk doen en wetten uitvoeren? Ja goh, da's tuig, nou nou...quote:Op donderdag 17 december 2009 18:44 schreef BasEnAad het volgende:
Slinkse manier om te boetes te verhogen. Geen knip voor de neus waard, dat tuig.
6 euro, geen 10%, en niet zeuren als jij niets fout doet hoef je het ook niet betalen.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:14 schreef De_Ruyter het volgende:
De linkse kliek moet ook weer geld harken hoor, als ze de helft van die zooi ontslaan heb je ook niet zulke hoge administratieve kosten, nu nog wat liberale rechtse vrijheden toekennen en de behoefte voor al die administratieve rompslomp neemt ook af.
Ziedaar, de oplossing van rechts.
Overigens is 10% administratieve kosten buiten alle proporties, wat een onzin.
In zijn geval is het 10%, ik vind dat veel.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
6 euro, geen 10%, en niet zeuren als jij niets fout doet hoef je het ook niet betalen.
De kosten zijn de werkelijke kosten voor het verwerken van de bekeuring, en nogmaals, doe niets verkeerd en je hoeft die 6 euro ook niet te betalen.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:51 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
In zijn geval is het 10%, ik vind dat veel.
Ja te duur dus, door het overmatig logge systeem dat we hebben, gooi de helft van die nutteloze ambtenaren weg en geef ze een volle 40 urige werkweek. Laat ze eens wat doen voor hun geld, die melkert-baantjes ben ik zo onderhand wel zat, links geneuzel.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De kosten zijn de werkelijke kosten voor het verwerken van de bekeuring, en nogmaals, doe niets verkeerd en je hoeft die 6 euro ook niet te betalen.
We kunnen ook gewoon alle boetes met 10% verhogen.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:55 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ja te duur dus, door het overmatig logge systeem dat we hebben, gooi de helft van die nutteloze ambtenaren weg en geef ze een volle 40 urige werkweek. Laat ze eens wat doen voor hun geld, die melkert-baantjes ben ik zo onderhand wel zat, links geneuzel.
Niet elk wissewasje in de wet vastleggen, wat meer liberaal beleid en het ambtenarenbestand kortwieken, dat moet er gebeuren. En ja als je niks doet hoef je die 6 euro ook niet te betalen.
Of de "administratieve-kosten" met 20% verlagen, laat die lapzwansen maar wat efficiënter werken.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon alle boetes met 10% verhogen.
Nou nou, dat scheelt dan een euro in kosten, dus dan wordt het 5 euro per boete. Dat vind je dus wel redelijk?quote:Op donderdag 17 december 2009 20:02 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Of de "administratieve-kosten" met 20% verlagen, laat die lapzwansen maar wat efficiënter werken.
Ik ben niet op de hoogte van de exacte kosten van ons stelsel, maar 6 euro per boete aan administratieve kosten is van de pot gerukt.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou nou, dat scheelt dan een euro in kosten, dus dan wordt het 5 euro per boete. Dat vind je dus wel redelijk?
Je zou natuurlijk even die link van mij kunnen kijken waaruit de kosten bestaan...quote:Op donderdag 17 december 2009 20:17 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte van de exacte kosten van ons stelsel, maar 6 euro per boete aan administratieve kosten is van de pot gerukt.
Die apparaten zijn gewoon nodig, kan je weinig aan doen. Je zou ze natuurlijk efficiënter kunnen laten werken, maar dat zal nooit een besparing van 50% personeelskosten opleveren. Daar valt nog geen euro te winnen.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:23 schreef De_Ruyter het volgende:
Precies, net wat ik zeg dus:
Personeelskosten ¤ 2,23
Apparaatskosten - 2,54
Gerechtskosten - 0,68
Rente en afschrijvingen - 0,55
Totaal ¤ 6,00
Personeel en apparaatskosten zijn de leading factors waardoor dit een belachelijk hoge prijs krijgt. Gooi die overbodige ambtenaren overboord en laat ze efficiënter en dus goedkoper werken. En maak de wetgeving wat liberaler en zorg dat het apparaat niet zo groot en log hoeft te zijn.
Ik zeg niks anders dan wat de rechtse partijen al jaren zeggen.
Elke cent die efficiënter kan bespaard ons geld en helpt de economie, de linkse laksheid mag wel eens worden aangepakt. Dat apparaat wordt steeds logger en duurder, alleen door gebrek aan daadkracht en de wil om dingen daadwerkelijk te veranderen.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die apparaten zijn gewoon nodig, kan je weinig aan doen. Je zou ze natuurlijk efficiënter kunnen laten werken, maar dat zal nooit een besparing van 50% personeelskosten opleveren. Daar valt nog geen euro te winnen.
Waarom draai je dit ineens in een links/rechts discussie? Punt is dat die kosten amper omlaag kunnen en dat mensen zich maar lekker aan de regels moeten houden als ze deze bedragen niet willen betalen, of je niet aan de regels houden en niet zeiken, ook best.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:29 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Elke cent die efficiënter kan bespaard ons geld en helpt de economie, de linkse laksheid mag wel eens worden aangepakt. Dat apparaat wordt steeds logger en duurder, alleen door gebrek aan daadkracht en de wil om dingen daadwerkelijk te veranderen.
Ze maken zich liever druk over paddo's of een peukje in de kroeg.
en ik vind het te zot voor woorden...quote:CJIB verdient het!
Het Centraal Justitieel Incassobureau is de omgekeerde Staatsloterij. We schreven in juni al dat de boetes duurder worden. Niet omdat de boetes zelf verhoogd worden, maar omdat het CJIB extra geld rekent voor het geautomatiseerd verwerken van boetes, de zogenaamde administratiekosten. Dit terwijl flitskasten in hoog tempo vervangen worden door gecomputeriseerde systemen. [...] Lees hieronder de realistische berekening die we per mail kregen.
Zie hieronder de benodigde informatie:
Jaar Aantal boetes
2005 10.977.390 Bron CBS
2006 11.943.755 Bron CBS
2007 12.995.191 Schatting op basis van groei 2005-2006 ( 8,80%)
2008 14.139.188 Schatting op basis van groei 2005-2006 ( 8,80%)
2009 15.383.893 Schatting op basis van groei 2005-2006 ( 8,80%)
Aantal Administratie kosten Extra opbrengsten
15.383.893 ¤ 6,00 ¤ 92.303.361
Via deze achterdeur heeft de politiek het voor elkaar gekregen om van de eerzame burgers toch ruim ¤90 mln los te peuteren!
Groeten,
Richard
bron
Omdat de huidige kliek dat kan veranderen, en ze het pertinent weigeren. Elke rechtse oppositie partij wil wat doen aan het ambtenaren bestand, de enigen die er geen ene moer om geven zijn degenen die nu op het pluche zitten.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom draai je dit ineens in een links/rechts discussie? Punt is dat die kosten amper omlaag kunnen en dat mensen zich maar lekker aan de regels moeten houden als ze deze bedragen niet willen betalen, of je niet aan de regels houden en niet zeiken, ook best.
Prima, maar als ik kijk waar het bedrag uit bestaat: RENTE? RENTE? Zijn ze van de ratten besnuffeld om rente te rekenen?quote:Op donderdag 17 december 2009 18:43 schreef Dennis101 het volgende:
En hier de plaatsing in de Staatscourant:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2009-9745.html
Dus niet zo zeiken en gewoon betalen.
Neet natuurlijk niet. Alsof ambtenaren zelf ook maar iets terug zien van die administratiekosten.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welk tuig? Ambtenaren die gewoon hun werk doen en wetten uitvoeren? Ja goh, da's tuig, nou nou...
Volgende stap is BTW, daarna komt Boeteaccijns, verwerkingskosten, incassokostenquote:Op donderdag 17 december 2009 21:14 schreef qwerty_x het volgende:
Het gaat natuurlijk nergens over: alsof die 60 euro boete een of andere kosten dekken en die 6 euro extra voor de admin kosten zijn. Die kosten zijn uiteraard allang gedekt door die 60 euro.
Melkert-toeslag om al die nutteloze wouten achter de camera's te kunnen houden. Ja zo kunnen we nog wel even verder.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Volgende stap is BTW, daarna komt Boeteaccijns, verwerkingskosten, incassokosten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |