Hyves is verschrikkelijk, op Facebook doe ik een spel en kan ik niet ontkomen aan die boodschappen. Wat was het woord van het jaar ook alweer? Oh ja, unfriendenquote:Op maandag 21 december 2009 09:11 schreef Frutsel het volgende:
Ik vind Hyves en Facebook grotere ergernissen dan een christelijke kerstboodschap
Ik dacht dat Twitteren het woord van 2009 wasquote:Op maandag 21 december 2009 09:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Hyves is verschrikkelijk, op Facebook doe ik een spel en kan ik niet ontkomen aan die boodschappen. Wat was het woord van het jaar ook alweer? Oh ja, unfrienden
http://woordvanhetjaar.vandale.nl/quote:Op maandag 21 december 2009 09:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dat Twitteren het woord van 2009 was
Hebben we op de valreep van 2009 toch nog iets geleerd. Ik heb oepsgebied gevonden:quote:Op maandag 21 december 2009 09:29 schreef Frutsel het volgende:
http://www.destentor.nl/a(...)ord-van-het-jaar.ece
Ontvrienden, daar had ik dus nog nooit van gehoord
quote:Wetenschap
19 augustus 2009
'Oepsgebied’ controleert beslissingen
Precies midden tussen de twee hersenhelften van een mens zit het zogenoemde oepsgebied.
Precies midden tussen de twee hersenhelften van een mens zit het zogenoemde ’oepsgebied’. Dat deeltje van het brein waarschuwt voor dreigende vergissingen, maar komt ook in actie, als er een beloning staat te wachten. Het ’oepsgebied’ is bij mensen met adhd en de ziekte van Parkinson ontregeld.
Dat stelt Esther Aarts van het Nijmeegse Donders Institute voor Brain, Cognition and Behaviour, die op 9 september aan de Radboud Universiteit promoveert. Het ’oepsgebied’ ofwel de anterieure cingulate cortex (acc) functioneert volgens haar als een soort waarschuwingslampje en komt in actie door de neurotransmitter dopamine. Onderzoek van Aarts heeft aangetoond dat Parkinsonpatiënten hun kenmerkende starheid in woord en gebaar bijna helemaal kunnen overwinnen, als hun acc weet dat er een beloning in het vooruitzicht is.
Wetenschappers wisten al dat het ’oepsgebied’ alarm slaat als iemand op het punt staat een fout te maken of iets verkeerds wil gaan doen. Zo reageert het brein als een automobilist door rood licht wil rijden terwijl er een verkeersagent in de buurt is. De bestuurder besluit dan het niet te doen.
Aarts stelde vast dat de acc ook in actie komt, als de verwachting wordt gewekt dat een taak makkelijk zal zijn of dat de actie een beloning oplevert, dus wanneer er iets positiefs te verwachten is. Het ’oepsgebied’ is volgens haar eigenlijk meer een pas-je-aan-gebied.
Van patiënten met adhd of Parkinson is bekend dat hun dopamineregulatie verstoord is. Parkinsonpatiënten bleken echter vrijwel als gezonde mensen te functioneren, als ze wisten dat ze een beloning kregen. Wellicht kreeg hun acc door die wetenschap een extra stoot dopamine. Adhd'ers kunnen zich mogelijk beter concentreren op een taak, als hun ’oepsgebied’ positief wordt gestimuleerd. Aarts gaat daar na haar promotie nader onderzoek naar doen, aldus de universiteit.
Ja, dit is de Korreweg in Groningen. Schrijver Gerrit Krol groeide in een van deze huizen op.quote:Op maandag 21 december 2009 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een mooie huizen staan daar links. Is dat in de stad Groningen?
Dus Gerrit Krol komt uit een gegoed milieu.quote:Op maandag 21 december 2009 15:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dit is de Korreweg in Groningen. Schrijver Gerrit Krol groeide in een van deze huizen op.
quote:Op maandag 21 december 2009 16:46 schreef Frutsel het volgende:
DE Nieuwsupdate
-1700km file in en om Moskou door recordhoeveel sneeuw
-Verwachte sneeuw vanavond komt later dan gepland, mogelijk ook in mindere mate
NWS updates
-Miljoenen Fransen zonder stroom
-Proces Demjanjuk hervat
-Mooie huizen aan de Korreweg in Groningen
Dat komt misschien omdat hij zo beeldend over zijn jeugdjaren kan vertellen. Maar zo gegoed zijn deze huizen niet hoorquote:Op maandag 21 december 2009 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus Gerrit Krol komt uit een gegoed milieu.
Dacht altijd dat hij uit een volksbuurt kwam, weet ook niet waarom.
quote:Agent trekt pistool bij sneeuwballengevecht
Een politieagent in de Amerikaanse hoofdstad Washington DC kon zijn woede niet in bedwang houden toen zijn hummer geraakt werd door een sneeuwbal. Op Twitter werden mensen opgeroepen een sneeuwballengevecht te houden op een plein in het besneeuwde Washington. Nadat het gevecht was begonnen werd er een langsrijdende Hummer geraakt door een sneeuwbal. De inzittende agent stapte uit zijn auto en trok zijn pistool. Hij identificeerde zich niet en kalmeerde pas toen een geüniformeerde collega hem aansprak.
Goed plan, daar heb ik ook zin in en ik ben jarig dus ik mag doen wat ik wil vind ikquote:Op dinsdag 22 december 2009 06:35 schreef voyeur het volgende:
Vanuit hier ook een onvrijwillig goedemorgen. Het is me te vroeg en het regent, dus ik denk dat ik zo nog maar eens probeer in mijn bed.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 22 december 2009 06:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Goed plan, daar heb ik ook zin in en ik ben jarig dus ik mag doen wat ik wil vind ik
Wil je de regen niet ruilen tegen onze sneeuw?
Dankjewel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 06:57 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik zou voor een dagje sneeuw wel leuker vinden dan al 24 uur non-stop regen, ja.
Misschien komt er nog wel wat verse sneeuw bij en blijft het mooi wit tot na de Kerst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 07:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel.
Ja ik kan het me voorstellen, van constant regen word je soms ook wat mottig. Dat deze troep tot na kerst blijft liggen is echter ook geen feest meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |