En waarom is dat ironisch?quote:Op zondag 20 december 2009 11:29 schreef rieboet het volgende:
Enigszins ironisch dat juist in 2009, een jaar waarin de CO2 paniek vormen leek aan te nemen van massa hysterie enerzijds, dan weer alarmbellen over de massa hysterie anderzijds, ik voor het eerst in velen jaren realistische verwachting heb oven een witte kerst.
Je zou kunnen concluderen dat als er een dik pak sneeuw ligt, en omdat er een weer alarm wordt aangekondigd omdat er wat sneeuw ligt dat niets bewijst.quote:Op zondag 20 december 2009 11:37 schreef Iblis het volgende:
Op basis van 1 witte kerst kun je natuurlijk niets concluderen, behalve dat er dan buiten sneeuw ligt.
Een witte kerst is "vreemd"? sinds wanneer dan?quote:Op zondag 20 december 2009 11:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarbij een witte kerst in deze contreien juist een vreemde zaak is. Een afwijking van het normale klimaat zou je zelfs kunnen zeggen.
Precies wat er ook voorspeld is, het klimaat gaat gek doen..
Dan heb je niet vaak een echte kerst, aangezien in Nederland in de hele 20e eeuw maar 6x een witte kerst was. 1906, 1938, 1940, 1950, 1964 en 1981. In 2000 ook in het Noorden & Oosten van het land.quote:Op zondag 20 december 2009 13:16 schreef rieboet het volgende:
[..]
Een witte kerst is "vreemd"? sinds wanneer dan?
Wist dat velen, waaronder ik, een kerst zonder sneeuw geen "echte" kerst vinden, dat wel...
Het komt in Nederland gewoon niet zo vaak voor dat we een witte kerst hebben. Het is een mooi romantisch beeld maar vrij zeldzaam.quote:Op zondag 20 december 2009 13:16 schreef rieboet het volgende:
[..]
Een witte kerst is "vreemd"? sinds wanneer dan?
Wist dat velen, waaronder ik, een kerst zonder sneeuw geen "echte" kerst vinden, dat wel...
Met hockeystick => de aarde warmt wel op, heb je het wel begrepen?quote:Op zondag 20 december 2009 11:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
En waarom is dat ironisch?
Ik begrijp het idee wel: sneeuw => de aarde warmt niet op, maar dan heb je duidelijk het een en ander niet begrepen.
Tamelijk.quote:Op zondag 20 december 2009 14:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met hockeystick => de aarde warmt wel op, heb je het wel begrepen?
Geen twijfel? Mann en co zijn goede wetenschappers?quote:
Zij zijn niet de enige die een hockeystick geconstrueerd hebben.quote:Op zondag 20 december 2009 14:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Geen twijfel? Mann en co zijn goede wetenschappers?
Dat klopt. En als dit nu eens een gevolg van schaapachtig groepsdenken is?quote:Op zondag 20 december 2009 14:53 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zij zijn niet de enige die een hockeystick geconstrueerd hebben.
Ah, nee, dat zal het zijn. Er zijn reconstructies gedaan zonder de methodologisch gewraakte methode (principal component analysis), en die lieten niet echt een ander beeld zien, er is met meer bomen een reconstructie gedaan, er zijn lokale reconstructies (b.v. Antarctica, maar ook Groenland) die ook de opwarmingstrend laten zien, er is zijn proxy-reconstructies aan de hand van boorgaten, stalagmieten en gletsjers en de National Research Council heeft zich erover uitgelaten, en geconcludeerd dat ook al waren er statistische tekortkomingen, het effect ervan klein was.quote:Op zondag 20 december 2009 15:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat klopt. En als dit nu eens een gevolg van schaapachtig groepsdenken is?
Ook daar heb ik ervaring mee. Een voormalige baas van me - topwetenschapper - heeft me nog eens opgelegd om data te cherrypicken, omdat onze data dan beter voldeed aan wat andere groepen lieten zien. Daar ben ik indertijd enorm boos over geworden, maar ja, wie is er de baas? Drie jaar later bleek dat ik gelijk had.
Wetenschap is een eng wereldje, waar angstige mensen het voor het zeggen hebben.
Vorig jaar hadden we ook al een witte kerst.quote:Op zondag 20 december 2009 13:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het komt in Nederland gewoon niet zo vaak voor dat we een witte kerst hebben. Het is een mooi romantisch beeld maar vrij zeldzaam.
Wat gebeurt er precies als je Al Gore vertelt dat er sneeuw valt eind december?quote:Op zondag 20 december 2009 15:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we ook al een witte kerst.
Vertel dat maar eens aan Al Gore.
Nee? O.quote:Op zondag 20 december 2009 15:10 schreef Monidique het volgende:
On-topic:
Is ondertussen al gebleken uit de e-mails welke publicaties en theorieën herzien moeten worden? Kom op, na een maand ont-HOAX-ing zou je toch ondertussen wat substantieels mogen verwachten?
We hebben sinds '81 geen witte kerst meer gehad.quote:Op zondag 20 december 2009 15:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we ook al een witte kerst.
Vertel dat maar eens aan Al Gore.
De Bilt.quote:Op zondag 20 december 2009 16:08 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
We hebben sinds '81 geen witte kerst meer gehad.
Praktijkervaring. In POL of NWS wordt dat niet gewaardeerd, ik ben daar bekend mee, maar ik hecht meer belang aan bijvoorbeeld de ervaring van Selang als het om aandelen/opties gaat, dan aan de mening van een "wetenschapper" die op basis van ruis mij allerlei picks op de mouw probeert te spelden.quote:Op zondag 20 december 2009 15:10 schreef Monidique het volgende:
Ongefundeerde verdachtmakingen en samenzweringsdenken ('ik ken een wetenschapper die... dus klimaatwetenschappers frauderen', wat moet je daar nou mee?).
Mooi zuigspel, Monidique. Die prijs heb je dubbel en dwars verdiend. On topic. Alsof die eerdere claim niets met dit topic te maken had. Als je nu nog steeds niet door hebt dat die e-mails wel degelijk aantonen dat er bewust een journal om zeep is geholpen, en dat er een slaafs groepsdenken bestaat in de wereld van de "klimaatwetenschappen", dan heb je toch echt een bord voor je hoofd.quote:On-topic:
Is ondertussen al gebleken uit de e-mails welke publicaties en theorieën herzien moeten worden? Kom op, na een maand ont-HOAX-ing zou je toch ondertussen wat substantieels mogen verwachten?
Daar zit wat in. Ik heb te weinig kennis van boomringen, stalagtieten en andere proxy-metingen om iets zinnigs te kunnen zeggen over die metingen. Maar overtuigen doen ze me op het eerste gezicht niet.quote:Op zondag 20 december 2009 15:17 schreef Iblis het volgende:
Dat is simpelweg een beetje met moddergooien in de hoop dat er wat blijft kleven.
Vanaf nu gaan we in cirkeltjes praten. Jij vraagt om concrete bewijzen, terwijl ik vol blijf houden dat er maar wat aangerommeld wordt door de temperatuurmeters, de IPCC modelbouwers en last but not least politici en media. Mijn bewijzen daarvoor zijn dun, dat geef ik grif toe, maar met een beetje boerenverstand en mensenkennis zullen meer mensen mijn conclusie trekken: het IPCC & co doen de wetenschap geen eer aan.quote:Op zondag 20 december 2009 16:14 schreef Monidique het volgende:
Mooie woorden, mooi ontweken, mooi op de persoon gespeeld, uiteraard, maar het komt er dus op neer dat jij niet kunt uitleggen welke publicaties en theorieën herzien moeten worden? Of ben jij de eerste die dat kunt? Ik bedoel, het zou een heleboel mensen, mij ook natuurlijk, vrolijk maken als eindelijk eens gewezen wordt op de concrete fouten en de concrete manipulaties, in plaats van vals moddergegooi en vuile verdachtmakingen zonder ook maar iets aan te tonen.
Prima, maar in reactie hierop hebben b.v. Wahl en Amman bij voorbaat al hun data en source gegeven met het idee ‘schiet er maar gaten in’.quote:Op zondag 20 december 2009 16:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Ik heb te weinig kennis van boomringen, stalagtieten en andere proxy-metingen om iets zinnigs te kunnen zeggen over die metingen. Maar overtuigen doen ze me op het eerste gezicht niet.
Maar ik ben wel bekend met de praktijken van de wetenschap, heb met eigen ogen gezien wat voor een vieze spelletjes er gespeeld worden, en ben er van overtuigd dat het in de klimaatwetenschappen nog een graadje erger is (NPI).
Maar zijn dat soort zaken een kwestie van beoordeling of is dat niet meetbaar in de zin van standaardisering Ergens in Frankrijk, in een of ander museum meen ik, ligt een stuk metaal dat 1 meter moet voorstellen, in geval dat iemand ooit de lengte van 1 meter in twijfel zou trekken. Dan kunnen ze dat ding desnoods nog uit de vacuüm glazen vitrine halen om dat soort beweringen ongedaan te kunnen maken.quote:Op zondag 20 december 2009 14:53 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zij zijn niet de enige die een hockeystick geconstrueerd hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |