abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75893486
Wat is er met 'kanker' gebeurd?
Aldus.
pi_75895665
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:20 schreef mane het volgende:
Warme chocolademelk drinken, met een dekentje op de bank oude disneyfilms kijken, kerstversiering maken, koekjes bakken, boekjes lezen. En 's avonds nog even in een warm bad liggen.
Jij bent eigenlijk een meisje van 7 (of vrouw van 75) gevangen in het lichaam van een vrouw van... 36?

Enfin, vandaag heb ik mijn zeemanstrui aangedaan (inmiddels een trouwe vriend uit mijn wintergarderobe), de kraag van mijn winterjas omhooggeklapt en ben door winters Rotterdam gelopen met Ron Trent's 'City Beat' op de mp3-speler (daarnaast heb ik stiekem ook oliebollen bij Richard Visser gehaald, heb ik sneeuwballen gegooid naar wat straatschoffies, kopje koffie gedronken in het Westerpaviljoen en natuurlijk stuurs over de Maas gekeken).
pi_75895752
Kortom; je bent vandaag niet wezen werken?
pi_75895946
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:47 schreef k_man het volgende:
Kortom; je bent vandaag niet wezen werken?
Dat klopt, maar ik had sowieso al vrij genomen.
pi_75901022
Ik had vandaag besloten het negatieve reisadvies van de NS op te volgen. Ik heb deels thuis gewerkt en deels op onze locatie in Amersfoort. Morgen maar eens zien of ik op mijn eigenlijke werkplek in Utrecht kan komen. Hoewel er opnieuw een negatief reisadvies is afgegeven.
pi_75904275
Ik ben zo blij dat mijn verwarming het doet.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:21:47 #107
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_75915598
quote:
Gelezen. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:38:42 #109
15967 Frollo
pi_75915839
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:29 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Gelezen. .
En, herkenbaar?
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:47:04 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75916092
Boodschappenstress.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:49:43 #111
15967 Frollo
pi_75916166
Meid, ga zitten en vertel.
pi_75916227
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:38 schreef Frollo het volgende:

[..]

En, herkenbaar?
Nee. Ik ken ze wel hoor, zulke mensen, maar ik zou mezelf daar niet onder scharen. Ik luister ook gewoon naar andere muziek, reis Bruce niet overal achterna en het aantal concerten dat ik heb gezien is op twee handen te tellen. Ik heb zelfs nog nooit voor het postkantoor gelegen voor een kaartje.

Wat ik wel denk, is dat je alleen Brucefan kunt zijn als je een bepaalde kijk op zaken/de wereld hebt. Mensen die die kijk niet hebben zullen voor mij misschien mensen zijn waarmee ik lastiger overweg kan, maar dat heeft met de muziek an sich niets te maken. Maar mensen die dat wel hebben zijn niet per se ook fan van Bruce Springsteen. Does that make any sense? .
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:57:29 #113
15967 Frollo
pi_75916430
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nee. Ik ken ze wel hoor, zulke mensen, maar ik zou mezelf daar niet onder scharen. Ik luister ook gewoon naar andere muziek, reis Bruce niet overal achterna en het aantal concerten dat ik heb gezien is op twee handen te tellen. Ik heb zelfs nog nooit voor het postkantoor gelegen voor een kaartje.

Wat ik wel denk, is dat je alleen Brucefan kunt zijn als je een bepaalde kijk op zaken/de wereld hebt. Mensen die die kijk niet hebben zullen voor mij misschien mensen zijn waarmee ik lastiger overweg kan, maar dat heeft met de muziek an sich niets te maken. Maar mensen die dat wel hebben zijn niet per se ook fan van Bruce Springsteen. Does that make any sense? .
Je snap natuurlijk dat ik nu wil weten wat die 'kijk' wel niet behelst.
pi_75916544
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:57 schreef Frollo het volgende:

[..]

Je snap natuurlijk dat ik nu wil weten wat die 'kijk' wel niet behelst.
Ik weet niet of ik dat helemaal goed onder woorden krijg, en ik heb daar nu ook geen tijd voor, maar even simpel gezegd: een Amerikaanse Brucefan kan geen Republikein zijn, in mijn ogen. Dan heeft 'ie het gewoon niet begrepen.
pi_75916638
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

Jammer dat Gellius in New York zit; hij zou er vast iets interessants over te zeggen hebben. L'art pour l'art, en zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:04:33 #116
15967 Frollo
pi_75916679
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:00 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dat helemaal goed onder woorden krijg, en ik heb daar nu ook geen tijd voor, maar even simpel gezegd: een Amerikaanse Brucefan kan geen Republikein zijn, in mijn ogen. Dan heeft 'ie het gewoon niet begrepen.
Wou je soms beweren dat 'Born in the USA' misplaatst was in de campagne van Reagan?
pi_75916991
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:00 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik houd van Radiohead ondanks de hardnekkige maatschappelijke boodschap in de nummers en ondanks de politieke voorkeur van Thom Yorke. Zo zullen er vast ook fans zijn van Springsteen. Die vinden waarschijnlijk dat jij het niet begrepen hebt, door kunst met politiek te verwarren. Hell, misschien vinden ze zelfs dat Springsteen zelf het niet begrepen heeft. Als bewonderaar hoef je je goddank niets aan te trekken van de auteur en zijn bedoelingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:14:21 #118
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_75917050
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer dat Gellius in New York zit; hij zou er vast iets interessants over te zeggen hebben. L'art pour l'art, en zo.
Hoezo l'art pour l'art?
pi_75917600
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd van Radiohead ondanks de hardnekkige maatschappelijke boodschap in de nummers en ondanks de politieke voorkeur van Thom Yorke. Zo zullen er vast ook fans zijn van Springsteen. Die vinden waarschijnlijk dat jij het niet begrepen hebt, door kunst met politiek te verwarren. Hell, misschien vinden ze zelfs dat Springsteen zelf het niet begrepen heeft. Als bewonderaar hoef je je goddank niets aan te trekken van de auteur en zijn bedoelingen.
Ja, dat kan.
pi_75918021
Zo, als de echte rebel die ik ben, heb ik vandaag het negatieve reisadvies van de NS keihard genegeerd.

Live life dangerously enzo.
pi_75918358
quote:

Als er in het werk van een artiest zo'n duidelijke maatschappelijke kijk zit, en die kijk is ook bepalend voor zijn kunst, dan lijkt me dat je het niet zo makkelijk kunt scheiden. Springsteen is daarin ook niet te vergelijken met Radiohead, vind ik. Bij hem speelt zijn maatschappelijke kritiek een dermate belangrijke rol dat het overheerst. Je kunt je zelfs afvragen of Spingsteen als muzikant wel zo interessant en succesvol was geweest als dat er niet in zat. Bij Radiohead is 't toch echt een bijzaak. Springsteen maakt maatschappelijk geėngageerde kunst. Dat kun je overigens wel waarderen ja, als je het niet eens bent met de boodschap. Maar echt bewonderen lijkt me lastig.

Misschien kunnen we het nog hebben over die polemiek nu tussen Connie Palmen enerzijds en die ene hoogleraar Nederlands anderzijds. Aan de andere kant: doe maar niet. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:52:09 #122
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_75918604
quote:

[..]

Ik ben het niet zo vaak eens met Claudia, maar ditmaal wel (nou ja, niet helemaal op het radiohead-gedeelte, maar wel om het principe).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_75918920
Ik kan prima naar muziek luisteren zonder me ook maar iets aan te trekken van de boodschap. Ik luister wel naar religieuze bandjes, de boodschap kan me gestolen worden, de muziek is interessant. Daar zit natuurlijk wel een grens aan. Ik geeft niet veel om teksten. Maar als je (inderdaad) die hard fan bent wordt dat lastig.
Aldus.
pi_75918986
Mooiste reli bandje is imho Danielson (Danielson Familly):
Aldus.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:06:20 #125
15967 Frollo
pi_75919164
Ik geef ook niet om teksten. Met mijn slechthorende harses versta ik ze meestal toch niet, en om ze nu te gaan lezen... Ik zou zeggen, probeer het eens. Zelfs (of juist?) van de diepste songteksten gaan je tenen krommen als je ze zwart op wit ziet.

Nee, een mooi stukje muziek en een fijne stem, meer hoef ik niet, dank u wel.

Uitzonderingen zijn natuurlijk Nederlandstalige bands als Gorki en Meindert Talma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')