Imelda Marcos zou jaloers zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:15 schreef broer het volgende:
Héb je überhaupt drie paar schoenen?
Ja. Neem één net paar mee en één paar waar je hele dagen op kunt lopen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:42 schreef NoCigar het volgende:
Er gaat erg weinig in een koffer. Grmbl. Is drie paar schoenen (1x net, 1x wandelschoenen en 1x algemene, ter afwisseling van de wandelschoenen) overdreven voor een week?
Voor als je goed uit eten gaat.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wanneer heb je nette schoenen nodig op vakantie? Verwachten jullie om terloops langs te moeten bij het staatshoofd?
Dat schijnt bij Obama niet zo moeilijk te zijn, dus dan kun je er inderdaad maar beter rekening mee houden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Verwachten jullie om terloops langs te moeten bij het staatshoofd?
Dat sowieso ja, maar ook omdat we hier op eerste kerstdag gaan eten en met bergschoenen voel ik me een beetje lullig dan, denk ik, mezelf kennende.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wanneer heb je nette schoenen nodig op vakantie? Verwachten jullie om terloops langs te moeten bij het staatshoofd?
Sinds gisteren kijkt mijn bureau uit over de straat, en het is meteen schitterend allemaal. Ik moet alleen zo naar de overtoom fietsen en vanavond naar de Nits, dus het is wel bijzonder van belang dat mij niks overkomt.quote:Op zondag 20 december 2009 14:28 schreef ShadyLane het volgende:
Sleeende kinderen in het Kronenburgerpark, 30 cm sneeuw op het Valkhof, probleemloos het Keizer Karelplein oversteken, want er is bijna geen verkeer en wat er is rijdt stapvoets. De Waalbrug nauwelijks te zien, en de Waal zelf al helemaal niet. Geweldig!
http://www.gelderlander.n(...)euwballengevecht.ecequote:Op zondag 20 december 2009 14:38 schreef ShadyLane het volgende:
En er circuleert een bericht dat om 18:00 een groot sneeuwballengevecht zal plaatsvinden op het KKP. Schitterend, schitterend.
Ha! Mooi!quote:Op maandag 21 december 2009 12:26 schreef Frollo het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)euwballengevecht.ece
Het is nog vroeg. Wie is die meneer?quote:Op maandag 21 december 2009 12:55 schreef Z het volgende:
Ik heb nog wel een poesje voor je Frollo.
[ afbeelding ]
Een voor vandaag, en een voor morgen:quote:Op maandag 21 december 2009 11:34 schreef Frollo het volgende:
Sgattug!!!
Nu nog het kindje van de dag en dan kan ik eindelijk aan het werk.
Even tussendoor, maar ik heb me wel eens afgevraagd of dat nou goed Nederlands is, of dialect. Ik zou zeggen 'ik vind daar niets aan'. Met 'daar' dus, in plaats van 'dat'. Wat zeggen de neerlandici?quote:Op maandag 21 december 2009 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
volgens mij vindt hij dat niets aan);
Deze neerlandicus zegt dat jij gelijk hebt.quote:Op maandag 21 december 2009 16:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Even tussendoor, maar ik heb me wel eens afgevraagd of dat nou goed Nederlands is, of dialect. Ik zou zeggen 'ik vind daar niets aan'. Met 'daar' dus, in plaats van 'dat'. Wat zeggen de neerlandici?
Dat is mooi. Wat voor functie(s) gaat het?quote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef MeneerTim het volgende:
Ik was even opgehouden met solliciteren en nu beginnen mensen mij ineens te bellen of ik langs wil komen. Altijd maar voor koffie. ALTIJD WEER DIE KOFFIE.
Mwah, ik kom uit Harskamp, hè? Het zou maar zo dialect kunnen zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 16:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Deze neerlandicus zegt dat jij gelijk hebt.
Maar het lijkt me sterk dat Claudia zo'n fout zou maken en ik denk dan ook eerder dat het een restant is van een andere formulering.
quote:Op maandag 21 december 2009 16:51 schreef MeneerTim het volgende:
Hoe gaat het met je buik Claudia? Heb je alweer een taille die met Doutze Kroes kan wedijveren?
Jij bent eigenlijk een meisje van 7 (of vrouw van 75) gevangen in het lichaam van een vrouw van... 36?quote:Op maandag 21 december 2009 12:20 schreef mane het volgende:
Warme chocolademelk drinken, met een dekentje op de bank oude disneyfilms kijken, kerstversiering maken, koekjes bakken, boekjes lezen. En 's avonds nog even in een warm bad liggen.
Dat klopt, maar ik had sowieso al vrij genomen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:47 schreef k_man het volgende:
Kortom; je bent vandaag niet wezen werken?
Gelezen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:21 schreef Frollo het volgende:
Joehoe, DnD?
Obsessieve en doorgeslagen Bruce Springsteen fans
Nee. Ik ken ze wel hoor, zulke mensen, maar ik zou mezelf daar niet onder scharen. Ik luister ook gewoon naar andere muziek, reis Bruce niet overal achterna en het aantal concerten dat ik heb gezien is op twee handen te tellen. Ik heb zelfs nog nooit voor het postkantoor gelegen voor een kaartje.quote:
Je snap natuurlijk dat ik nu wil weten wat die 'kijk' wel niet behelst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee. Ik ken ze wel hoor, zulke mensen, maar ik zou mezelf daar niet onder scharen. Ik luister ook gewoon naar andere muziek, reis Bruce niet overal achterna en het aantal concerten dat ik heb gezien is op twee handen te tellen. Ik heb zelfs nog nooit voor het postkantoor gelegen voor een kaartje.
Wat ik wel denk, is dat je alleen Brucefan kunt zijn als je een bepaalde kijk op zaken/de wereld hebt. Mensen die die kijk niet hebben zullen voor mij misschien mensen zijn waarmee ik lastiger overweg kan, maar dat heeft met de muziek an sich niets te maken. Maar mensen die dat wel hebben zijn niet per se ook fan van Bruce Springsteen. Does that make any sense?.
Ik weet niet of ik dat helemaal goed onder woorden krijg, en ik heb daar nu ook geen tijd voor, maar even simpel gezegd: een Amerikaanse Brucefan kan geen Republikein zijn, in mijn ogen. Dan heeft 'ie het gewoon niet begrepen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:57 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je snap natuurlijk dat ik nu wil weten wat die 'kijk' wel niet behelst.
Jammer dat Gellius inquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat ik wel denk, is dat je alleen Brucefan kunt zijn als je een bepaalde kijk op zaken/de wereld hebt. Mensen die die kijk niet hebben zullen voor mij misschien mensen zijn waarmee ik lastiger overweg kan, maar dat heeft met de muziek an sich niets te maken. Maar mensen die dat wel hebben zijn niet per se ook fan van Bruce Springsteen. Does that make any sense?.
Wou je soms beweren dat 'Born in the USA' misplaatst was in de campagne van Reagan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat helemaal goed onder woorden krijg, en ik heb daar nu ook geen tijd voor, maar even simpel gezegd: een Amerikaanse Brucefan kan geen Republikein zijn, in mijn ogen. Dan heeft 'ie het gewoon niet begrepen.
Ik houd van Radiohead ondanks de hardnekkige maatschappelijke boodschap in de nummers en ondanks de politieke voorkeur van Thom Yorke. Zo zullen er vast ook fans zijn van Springsteen. Die vinden waarschijnlijk dat jij het niet begrepen hebt, door kunst met politiek te verwarren. Hell, misschien vinden ze zelfs dat Springsteen zelf het niet begrepen heeft. Als bewonderaar hoef je je goddank niets aan te trekken van de auteur en zijn bedoelingen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat helemaal goed onder woorden krijg, en ik heb daar nu ook geen tijd voor, maar even simpel gezegd: een Amerikaanse Brucefan kan geen Republikein zijn, in mijn ogen. Dan heeft 'ie het gewoon niet begrepen.
Hoezo l'art pour l'art?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer dat Gellius inNew York
zit; hij zou er vast iets interessants over te zeggen hebben. L'art pour l'art, en zo.
Ja, dat kan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd van Radiohead ondanks de hardnekkige maatschappelijke boodschap in de nummers en ondanks de politieke voorkeur van Thom Yorke. Zo zullen er vast ook fans zijn van Springsteen. Die vinden waarschijnlijk dat jij het niet begrepen hebt, door kunst met politiek te verwarren. Hell, misschien vinden ze zelfs dat Springsteen zelf het niet begrepen heeft. Als bewonderaar hoef je je goddank niets aan te trekken van de auteur en zijn bedoelingen.
Als er in het werk van een artiest zo'n duidelijke maatschappelijke kijk zit, en die kijk is ook bepalend voor zijn kunst, dan lijkt me dat je het niet zo makkelijk kunt scheiden. Springsteen is daarin ook niet te vergelijken met Radiohead, vind ik. Bij hem speelt zijn maatschappelijke kritiek een dermate belangrijke rol dat het overheerst. Je kunt je zelfs afvragen of Spingsteen als muzikant wel zo interessant en succesvol was geweest als dat er niet in zat. Bij Radiohead is 't toch echt een bijzaak. Springsteen maakt maatschappelijk geëngageerde kunst. Dat kun je overigens wel waarderen ja, als je het niet eens bent met de boodschap. Maar echt bewonderen lijkt me lastig.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd van Radiohead ondanks de hardnekkige maatschappelijke boodschap in de nummers en ondanks de politieke voorkeur van Thom Yorke. Zo zullen er vast ook fans zijn van Springsteen. Die vinden waarschijnlijk dat jij het niet begrepen hebt, door kunst met politiek te verwarren. Hell, misschien vinden ze zelfs dat Springsteen zelf het niet begrepen heeft. Als bewonderaar hoef je je goddank niets aan te trekken van de auteur en zijn bedoelingen.
Ik ben het niet zo vaak eens met Claudia, maar ditmaal wel (nou ja, niet helemaal op het radiohead-gedeelte, maar wel om het principe).quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |