Eigenbelang? Door geloof in Jezus word ik niet meer veroordeeld tot de poel van vuur, ik kan ook helemaal niks doen om gered te worden. God neemt alleen het werk van Jezus aan, dus er zit geen eigenbelang bij.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Waarom doe ik onrecht ?
Enkel omdat ik jouw verhaaltje niet geloof doe ik onrecht ?
[..]
Vrolijke vriend, die God van jou.
Enkel omdat ik op basis van logica - met de hersenen die 'Hij' mij dan notabene gegeven heeft - niet overtuigd heb kunnen raken van een 2000 jaar oud verhaaltje, gooit ie me voor altijd op de barbecue ?
En met zo iemand wil jij voor eeuwig rondhangen ?
Ik vind jouw verhaal trouwens nogal ruiken naar eigenbelang.
Er komt geen echte naastenliefde voor, de enige reden waarom jij dingen doet is uit eigenbelang omdat je niet wilt branden.
Dat is exact het omgekeerde van naastenliefde.
En verder wou ik hier eigenlijk geen woorden meer aan vuil maken.quote:Poe's law (religious fundamentalism) — "Without a winking smiley or other blatant display of humour, it is impossible to create a parody of fundamentalism that someone won't mistake for the real thing." named after Nathan Poe who formulated it on christianforums.com in 2005. Although it originally referred to creationism, the scope later widened to religious fundamentalism.
Hmm jouw god bedenkt de spelregels volgens jou. En dan heeft ie in al z'n wijsheid bedacht om zijn zoon te laten martelen en ombrengen aan een kruis zodat gelovigen de komende eeuwen iets hebben om om hun nek te dragen?quote:Op donderdag 17 december 2009 11:02 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Eigenbelang? Door geloof in Jezus word ik niet meer veroordeeld tot de poel van vuur, ik kan ook helemaal niks doen om gered te worden. God neemt alleen het werk van Jezus aan, dus er zit geen eigenbelang bij.
1 timoteus2v3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland,
4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen.
Gods intentie is om mensen te redden niet te veroordelen, dus ja zijn liefde en genade afwijzen.
Zullen we het eens over de hemel hebben? Dat is volgens de bijbel een kubus.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:03 schreef Sjeen het volgende:
Weet iemand waar die poel van vuur is trouwens, ik heb het koud...
Geweldig!quote:Op donderdag 17 december 2009 10:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Overigens ken ik een kerk waarbij de pastoor het geloof predikt zoals het zou moeten zijn. Iedereen is welkom in zijn kerk, ook homoseksuelen. En nee, niet om te bekeren en te genezen. Gewoon omdat het mensen zijn en hij uitdraagt dat álle mensen daar samen mogen komen om te bidden en omdat hij vindt dat god van alle mensen houdt.
Als het geloof nou zo zou zijn dan zou het toch prima zijn? In plaats van dat bangmakende gedoe en je moet redding vinden anders sodeflikker je in het vagevuur en blabla.
Leef en laat leven.
Oh en nee, ik ben niet gelovig maar ik ken bovenstaande pastoor goed en ik mag hem. En hij respecteert mij, ook als atheďst.
quote:Op donderdag 17 december 2009 11:07 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Geweldig!Blij te horen dat ze inderdaad bestaan! Want religie komt, naar mijn mening, wel regelmatig negatief in het nieuws. In ieder geval in mijn ogen negatief. En ik ben ook geregeld bij begrafenissen, huwelijken, of andere kerkgerelateerde gebeurtenissen geweest, waar ik zulke bull shit door mn strot geduwd kreeg, dat ik er bijna anti-religieus van zou worden.
Als er een God is, houdt hij van iedereen. Klaar. En op zich is het heel logisch dat er andere dingen in religieuze geschriften staan, gezien de tijd waar ze vandaan komen! De mensen dachten toen gewoon zo! Heel niet gek, maar vandaag de dag belachelijk.
TS is een watje. Hij mag een voorbeeld nemen aan Henoch.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:03 schreef Frollo het volgende:
Al moet ik toegeven dat TS zijn Bijbelcitaten goed op orde heeft.
Relkloontje van koningdavid wellicht?
Het lijkt zo simpel he?quote:
Als God het onrecht niet bestraft is hij geen liefde. Pastoor tegen atheist : als je van 1km hoogte zonder parachuut uit het vliegtuig springt gebeurd je niks, liefde.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Overigens ken ik een kerk waarbij de pastoor het geloof predikt zoals het zou moeten zijn. Iedereen is welkom in zijn kerk, ook homoseksuelen. En nee, niet om te bekeren en te genezen. Gewoon omdat het mensen zijn en hij uitdraagt dat álle mensen daar samen mogen komen om te bidden en omdat hij vindt dat god van alle mensen houdt.
Als het geloof nou zo zou zijn dan zou het toch prima zijn? In plaats van dat bangmakende gedoe en je moet redding vinden anders sodeflikker je in het vagevuur en blabla.
Leef en laat leven.
Oh en nee, ik ben niet gelovig maar ik ken bovenstaande pastoor goed en ik mag hem. En hij respecteert mij, ook als atheďst.
Dude, what?quote:Op donderdag 17 december 2009 11:14 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als God het onrecht niet bestraft is hij geen liefde. Pastoor tegen atheist : als je van 1km hoogte zonder parachuut uit het vliegtuig springt gebeurd je niks, liefde.
Nee ik ben al gered door geloof in Jezus, 100% Gods werd 0% mijn eigen aandeel, tis puur genade.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:15 schreef _Led_ het volgende:
TS doet enkel wat ie doet uit eigenbelang omdat ie bang is te branden in de hel, niet uit naastenliefde
Welk onrecht hebben we het dan over? Moord, verkrachtingen, ja. Homoseksualiteit: nee.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:14 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als God het onrecht niet bestraft is hij geen liefde. Pastoor tegen atheist : als je van 1km hoogte zonder parachuut uit het vliegtuig springt gebeurd je niks, liefde.
Dat zeg ik , het gaat jou enkel om gered worden, niet om naastenliefde.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:17 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Nee ik ben al gered door geloof in Jezus, 100% Gods werd 0% mijn eigen aandeel, tis puur genade.
Kijk maar eens naar deze hele aardige mevrouwquote:Op donderdag 17 december 2009 11:21 schreef Feeeeble het volgende:
Vertel eens Matthijs...hoe wordt een homo hetero?
Precies. Hij wil in het maandagochtend kringetje in de hemel het stoeltje het dichtste bij jezus hebben.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik , het gaat jou enkel om gered worden, niet om naastenliefde.
Je had op dat moment hou-vast nodig en nu ben je de lul.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:17 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Nee ik ben al gered door geloof in Jezus, 100% Gods werd 0% mijn eigen aandeel, tis puur genade.
Ik zit even zonder geluid dus vertel jij het me maar.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:23 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar deze hele aardige mevrouw
Ze vertelde dat ze als iemand die helemaal als homoseksueel leefde naar Jezus kwam en dat hij de verlangens van haar veranderde.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:24 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ik zit even zonder geluid dus vertel jij het me maar.
De smeerlapquote:Op donderdag 17 december 2009 11:27 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ze vertelde dat ze als iemand die helemaal als homoseksueel leefde naar Jezus kwam en dat hij de verlangens van haar veranderde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |