quote:
Op maandag 21 december 2009 23:59 schreef k_man het volgende:Heb je bij de derde serie foto's wat anders gedaan? Sommige lijken nogal overbelicht, en/of met te veel contrast. De - ehm, even kijken - 8e foto bijvoorbeeld. Da's jammer.
Verder blijft het erg tof, maar illustreert wel wat mij voorlopig tegenhoudt; ik denk dat het een beetje eentonig kan worden. Dat je al dat en ijs en al die pinguins op een gegeven moment wel gezien hebt. En dan heb je wel een paar duizend euro afgetikt. Geen last van dergelijke gevoelens gehad?
Belichting blijft altijd lastig. Die dag was het licht erg fel, dit was het beste wat ik ervan kon maken
De zorgen die jij hebt, had ik ook voor vertrek. Toen we de eerste ijsberg zagen op de heenreis (toen heel spannend), grapten we dat we over enkele dagen waarschijnlijk spuugzat waren van al die ijsbergen. Als je de fotos ziet, dan zijn het veel pinguins en ijsbergen. Dat is ook iets waar we het op die reis over hebben gehad, thuis zal niemand begrijpen waarom je in godsnaam zoveel fotos hebt van die pinguins en ijsbergen.
Maar eentonig werd het absoluut nooit. Elke ijsberg die je tegenkomt terwijl je in je zodiac zit is gewoon fascinerend. Het is een kunstwerk van moeder natuur dat "leeft", morgen zal het er anders uitzien en weg gedobberd zijn naar een andere locatie. En de pinguins, die zullen echt nooit eentonig worden. Ik heb tot en met de laatste minuut genoten van het contact met die beestjes. Als ik daar nog een week langer zou blijven zitten, dan zou ik waarschijnlijk nog steeds honderden fotos per dag van pinguins maken

En verder buiten de zodiac cruises en landingen heb ik mij geen moment verveelt, iets waarvoor ik ook beetje bang was voor vertrek. Ik had mijn laptop al volgeladen met films om de lange avonden en ruwe overtochten door te komen. Het aantal jonge alleen reizenden viel mij erg mee, dus dat heeft waarschijnlijk wel geholpen. Het sfeertje aan boord was goed, altijd wel iemand om mee te praten, te kaarten, monopolyen of zelfs een potje jenga mee te spelen. En dan zijn er nog altijd de lectures en je kan altijd lekker buiten zitten genieten van de omgeving. Dat is in ieder geval mijn beleving
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!