Hij heeft de tand op het oog goed hersteld, maar voorheen had ik geen last van de tand, en nog nooit een ontstoken wortel gehad. Hij heeft dus, naar mijn mening, géén goed werk afgeleverd.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:25 schreef Sachertorte het volgende:
De relevante vraag: heeft de tandarts gedaan wat een tandarts in zo'n geval behoort te doen?
Interessant. Weet je dit zeker, of is dit slechts een vermoeden?quote:Op woensdag 16 december 2009 23:25 schreef RacerDKB het volgende:
Een tandarts heeft geen resultaatsverplichting toch? Enkel een inspanningsverplichting.
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=10&t=8191quote:Op woensdag 16 december 2009 23:27 schreef erikkll het volgende:
[..]
Interessant. Weet je dit zeker, of is dit slechts een vermoeden?
Mja, maar da's natuurlijk ook niet altijd waar.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:28 schreef Dennis101 het volgende:
Na even googelen kom ik al snel tegen dat een tandarts geen garantie heeft maar een zogenaamde inspanningsplicht. Vrees dat je dus aangewezen bent op eventuele coulance van de tandarts.
Ga gewoon eerst eens praten. Die tandarts snapt als ie een beetje normaal is ook wel dat slechte reclame voor zijn praktijk nadeliger is dan even een half uurtje herstelwerk doen. Juristerij voor zo'n flutbedrag is vaak de moeite niet, en levert je ook een slechte verhouding met de tandarts op. Je mag uiteraard wel druk zetten, maar doe dat op een evrstandige manier, vriendelijk, doch beslist, met argumenten.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:26 schreef erikkll het volgende:
[..]
Hij heeft de tand op het oog goed hersteld, maar voorheen had ik geen last van de tand, en nog nooit een ontstoken wortel gehad. Hij heeft dus, naar mijn mening, géén goed werk afgeleverd.
Wat is er niet waar aan een inspanningsplicht? Als hij verwijtbaar slecht werk heeft geleverd voldoet hij niet aan de inspanningsplicht.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, maar da's natuurlijk ook niet altijd waar.
Als een tandarts maar wat raak boort, of z'n materialen niet goed ontsmet, of verkeerde vullingen gebruikt etc etc... dan heeft ie toch echt wel schuld aan een slecht resultaat.
Dankje, heb daar ook een reactie geplaatst.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:26 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt de vraag op 't forum van www.tandarts.nl gooien, daar zitten ook echte tandartsen die toelichting kunnen geven.
In de regel zal het inderdaad een inspanningsverbintenis zijn, maar dat betekent zeker niet dat de tandarts er met de pet naar mag gooien.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:27 schreef erikkll het volgende:
[..]
Interessant. Weet je dit zeker, of is dit slechts een vermoeden?
iddquote:Op woensdag 16 december 2009 23:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat is er niet waar aan een inspanningsplicht? Als hij verwijtbaar slecht werk heeft geleverd voldoet hij niet aan de inspanningsplicht.
Uiteraard, dat was ik ook van plan. Het is echter een grote praktijk, en ik denk dat het lastig is voorbij de receptie te komen en daadwerkelijk aan de praat te komen met de tandarts.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ga gewoon eerst eens praten. Die tandarts snapt als ie een beetje normaal is ook wel dat slechte reclame voor zijn praktijk nadeliger is dan even een half uurtje herstelwerk doen. Juristerij voor zo'n flutbedrag is vaak de moeite niet, en levert je ook een slechte verhouding met de tandarts op. Je mag uiteraard wel druk zetten, maar doe dat op een evrstandige manier, vriendelijk, doch beslist, met argumenten.
Dat wordt een woordspelletje. Het ligt volgens mij gewoon aan het soort behandeling en aan wat redelijk en gebruikelijk is. Je kunt niet per definitie zeggen "de tandarts heeft z'n best gedaan, dus pech gehad, hij is niet verantwoordelijk voor het resultaat".quote:Op woensdag 16 december 2009 23:31 schreef Dennis101 het volgende:
Wat is er niet waar aan een inspanningsplicht? Als hij verwijtbaar slecht werk heeft geleverd voldoet hij niet aan de inspanningsplicht.
Dit heb ik nu gedaan. Ik ben zeer benieuwd!quote:Op woensdag 16 december 2009 23:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus tegen TS zou ik zeggen: gooi de casus eens op 't forum van tandarts.nl en kijk wat de tandartsen daar zeggen. Dan kun je inschatten of je enige kans hebt op garantie (los van coulance).
Je hebt sowieso geen garantie, je zou alleen kunnen aantonen dat hij niet aan zijn inspanningsplicht heeft voldaan en dus slecht werk heeft verricht. In dit geval zou hij het wel moeten verhelpen, maar dat kun je geen garantie noemen.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Daar wordt een woordspelletje. Het ligt volgens mij gewoon aan het soort behandeling en aan wat redelijk en gebruikelijk is. Je kunt niet per definitie zeggen "de tandarts heeft z'n best gedaan, dus pech gehad, hij is niet verantwoordelijk voor het resultaat".
Dus tegen TS zou ik zeggen: gooi de casus eens op 't forum van tandarts.nl en kijk wat de tandartsen daar zeggen. Dan kun je inschatten of je enige kans hebt op garantie (los van coulance).
En Nijmegen. Maar er is veel animo voor. Af en toe hebben ze een inbeldag voor nieuwe patiënten, en dan moet je echt je best doen om er tussen te komen.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:30 schreef klusfoobje het volgende:
Zoek eens op Acta. Das de tandenbeulopleiding van de VU Amsterdam. Ziiten in 020 en in Almere. Kost je een fractie van wat het normaal kost. Kost je wel wat meer tijd maar verder zitten de docenten er bovenop.
Je krijgt geen garantie, je hebt alleen recht op herstelwerkzaamheden als de tandarts verwijtbaar slecht werk heeft geleverd.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:37 schreef DennisMoore het volgende:
Als mijn tv kapot gaat binnen een jaar, heeft Philips dan slecht werk geleverd of is het garantie?
Nouja, het zal dus aan de behandeling liggen. Ik vermoed dat je op een zenuwbehandeling geen 'garantie' krijgt, maar dat op een kroon of brug wel zou mogen verwachten. Hoewel je dan alweer snel bij de technicus uitkomt.
De tandarts moet desgewenst nazorg leveren. Bel dus de assistente en vraag de tandarts te spreken om te overleggen.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:33 schreef erikkll het volgende:
[..]
Uiteraard, dat was ik ook van plan. Het is echter een grote praktijk, en ik denk dat het lastig is voorbij de receptie te komen en daadwerkelijk aan de praat te komen met de tandarts.
quote:Op woensdag 16 december 2009 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En Nijmegen. Maar er is veel animo voor. Af en toe hebben ze een inbeldag voor nieuwe patiënten, en dan moet je echt je best doen om er tussen te komen.
Almere=acta, en dat is veel beter dan Nijmegen.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:47 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Dat komt omdat daar veel slimme studenten zitten.
Een slim iemand gaat niet in Almere zitten... Plaats zat daar, trekt uw conclussie
Als mijn tv na een week slecht beeld geeft, en na een maand helemaal kapot is, krijg ik dan na een maand geen garantie meer omdat ik het slechte beeld niet heb gemeld?quote:Op donderdag 17 december 2009 12:28 schreef mgerben het volgende:
Als je je op garantie wilt beroepen heb je een probleem: Je hebt het defect niet direct gemeld. En dat ben je wel verplicht.
Uiteraard, maar als ik er al zit wil ik graag van m'n rechten op de hoogte zijn, just in casequote:Op donderdag 17 december 2009 12:02 schreef eriksd het volgende:
Garantie is natuurlijk een ruim begrip. Als de tandarts aantoonbaar tekort geschoten is in wat jullie overeengekomen waren, dan zou je misschien een kans hebben.
Mja, kan je niet met de beste man om de tafel gaan zitten. Mensen die meteen beginnen te roepen van rechten en plichten, dat polariseert de discussie zo
Ben je weer zelf Nederlands recht aan het verzinnen? Hou daar eens mee op, stel dat iemand je serieus neemt.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:28 schreef mgerben het volgende:
Als je je op garantie wilt beroepen heb je een probleem: Je hebt het defect niet direct gemeld. En dat ben je wel verplicht.
Twee maanden vind jij direct?quote:Op donderdag 17 december 2009 12:28 schreef mgerben het volgende:
Als je je op garantie wilt beroepen heb je een probleem: Je hebt het defect niet direct gemeld. En dat ben je wel verplicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |