abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2009 @ 19:08:04 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75698943
Net een bericht op de WDR, een klein meisje ligt in waakcoma doordat ze mazelen heeft gekregen, en zal binnenkort sterven aan de Hersenontsteking die het directe gevolg is van de mazelen. Er was 2 jaar geleden een mazelen uitbraak in Duisburg en Michaela wordt binnenkort het derde dodelijke slachtoffer.
Al eerder overleden 2 kinderen in Duisburg.
Klacht:
Steeds meer ouders laten hun kinderen niet inenten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75698980
Omdat ze de inentingen niet vertrouwen, dat snap ik op zich wel hoor.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
pi_75698992
eigen schuld
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_75699008
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:09 schreef lichtekooi het volgende:
Zou het niks met religie te maken hebben?
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_75699013
Gebeurd best vaak bij bepaalde geloven ook toch?

Inderdaad schandalig dat dit soort dingen kunnen gebeuren.
En dat artsen niet gewoon zo'n kind kunnen helpen.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:10:41 #6
282207 Trilobiet
Dood met een blije mus.
pi_75699045
In Duitsland is dat ook anders geregeld dan in Nederland. Hier ga je naar het consultatiebureau daar hebben ze dat niet waardoor het al moeilijker word. Maar dan nog is het raar dat ze het niet doen. Hoort er gewoon bij.
pi_75699056
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:09 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Zou het niks met religie te maken hebben?
ook wel, maar niet alleen hoor. Ik ken zo ook mensen die helemaal niet gelovig zijn
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:11:38 #8
45206 Pietverdriet
pi_75699083
quote:
3 dode kinderen in één stad, en jij hebt daar begrip voor?
pi_75699142
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik snap dat mensen hun kinderen niet laten inenten.

Ja, dat snap ik. Klote dat er dode kinderen zijn, maar het is de keus van die ouders
pi_75699154
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zijn dus 6 ouders in die stad die inentingen niet vertrouwen. Eh, dat vereist toch geen heel zware inspanning van je inbeeldings vermogen om dat te begrijpen?
  woensdag 16 december 2009 @ 19:13:37 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_75699168
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:09 schreef swarmahoer het volgende:
eigen schuld
Eigen schuld? Het meisje kan er niks aan doen dat haar ouders nee zeiden tegen die prik.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:14:53 #13
45206 Pietverdriet
pi_75699211
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:13 schreef zovty het volgende:

[..]

Er zijn dus 6 ouders in die stad die inentingen niet vertrouwen. Eh, dat vereist toch geen heel zware inspanning van je inbeeldings vermogen om dat te begrijpen?
Nee, er zijn 3 kinderen overleden, er zijn er veel meer ziek geworden
pi_75699246
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:10 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

ook wel, maar niet alleen hoor. Ik ken zo ook mensen die helemaal niet gelovig zijn
Jij woont in de black belt?
Jonko wordt veelste duur, want m'n buurman en ik roken vier jonko's in een uur man.
pi_75699346
Triest, maar ik denk niet dat verplichten echt zou helpen.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:19:00 #16
45206 Pietverdriet
pi_75699376
Bovendien, als je je kinderen niet laat inenten en daarmee mazelen laat krijgen zorg je daarmee dat het mazelenvirus zich kan uitbreiden en breng je ook anderen kinderen in gevaar.
Kinderen krijgen hun eerste inenting tegen mazelen als ze 14 maanden zijn. Als jij er dus voor kiest om je kinderen niet te laten inenten zorg je ervoor dat kinderen jonger dan 14 maanden besmet kunnen worden.
pi_75699377
quote:
De kans dat iemand doodgaat aan zo'n ziekte is groter dan de kans dat je doodgaat aan dat medicijn.
miljoenen kinderen zijn ingeent.

Al vernomen dat er mensen zijn gestoven of ernstig ziek zijn geworden van de injecties?
Het nieuws gevolgd hoeveel mensen er al dood zijn gegaan van de mexicaanse griep?
Conclusie?

Omdat er mensen zijn die zeggen dat er slechte/giftige stoffen in die injecties zitten zul je ze maar niet gebruiken?

Veel van die slechte/giftige stoffen zitten ook gewoon in dagelijks eten zoals brood. Ga je dan ook maar stoppen met brood eten...

Wat een onzin.

Er komt geen vaccin op de markt als dat niet uitgebreid getest en gecontroleerd is.
Sommige dingen moet je maar gewoon vertrouwen ipv wantrouwen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 december 2009 @ 19:19:22 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75699386
quote:
ik niet...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75699408
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat meisje kan er niks aan doen....
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:13 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Eigen schuld? Het meisje kan er niks aan doen dat haar ouders nee zeiden tegen die prik.
van de ouders bedoel ik dan ook, idd triest voor t meisje
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_75699438
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:10 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

Ook wel? veruit het grootste deel is uit religieus oogpunt

pi_75699471
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:

Kinderen krijgen hun eerste inenting tegen mazelen als ze 14 maanden zijn. Als jij er dus voor kiest om je kinderen niet te laten inenten zorg je ervoor dat kinderen jonger dan 14 maanden besmet kunnen worden.
Da's nog maar (redelijk) recent hoor.

Ik heb gewoon mazelen gehad. En rode hond. Ik leef nog steeds en zal nooit meer 1 van die kinderziekten krijgen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 16 december 2009 @ 19:21:36 #22
45206 Pietverdriet
pi_75699479
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:18 schreef Gaspedaal het volgende:
Triest, maar ik denk niet dat verplichten echt zou helpen.
Kinderen die niet ingeënt zijn niet toelaten op scholen, kinderdagverblijven etc etc wel.
  † In Memoriam † woensdag 16 december 2009 @ 19:22:48 #23
230491 Zith
pls tip
pi_75699527
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:20 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Ook wel? veruit het grootste deel is uit religieus oogpunt

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 16 december 2009 @ 19:23:15 #24
45206 Pietverdriet
pi_75699541
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:21 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Da's nog maar (redelijk) recent hoor.

Ik heb gewoon mazelen gehad. En rode hond. Ik leef nog steeds en zal nooit meer 1 van die kinderziekten krijgen.
Je pookje is het enige dat pienter is aan je. Niet iedereen die het krijgt gaat er door aan, maar wel een gedeelte.
pi_75699598
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat is daar aan? Dat leer je gewoon op school
Jonko wordt veelste duur, want m'n buurman en ik roken vier jonko's in een uur man.
pi_75699662
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je pookje is het enige dat pienter is aan je. Niet iedereen die het krijgt gaat er door aan, maar wel een gedeelte.
Je hoeft niet (proberen) te beledigen hoor...

Mijn kinderen zijn ingeënt. Ik gaf je slechts mee dat ik - en hoogstwaarschijnlijk iedereen die ouder dan pakweg 25 is - niet zijn ingeënt, kinderziekten heb gehad en nog gewoon leef.

Dat heeft niets met religieuze gronden te maken maar enekl omdat er toen nog geen vaccin beschikbaar was.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  † In Memoriam † woensdag 16 december 2009 @ 19:28:16 #27
230491 Zith
pls tip
pi_75699751
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:24 schreef Koenani het volgende:

[..]

Wat is daar aan? Dat leer je gewoon op school
Die dag was ik ziek...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 16 december 2009 @ 19:29:09 #28
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_75699786
Ja en niet iedereen die ooit gaat autorijden gaat er dood aan, maar wel een gedeelte

Het is die mensen hun keus en niet die van het kind, dat klopt en ik zou mijn kind ook in laten enten, maar er zijn nu eenmaal mensen die dat niet vertrouwen, moet je die dan maar dwingen tot inenting?

Ik vind wel dat ze ouders zouden moeten dwingen te tekenen voor dingen die altijd levensbedreigend zijn. Maar de kans op hier dood aan gaan is zo klein dat je dan ook zou kunnen zeggen dat kinderen niet mee mogen in de auto want de kans dat ze daaraan/in dood gaan is een stuk groter.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:30:07 #29
45206 Pietverdriet
pi_75699831
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:26 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn ingeënt. Ik gaf je slechts mee dat ik - en hoogstwaarschijnlijk iedereen die ouder dan pakweg 25 is - niet zijn ingeënt, kinderziekten heb gehad en nog gewoon leef.

Dat heeft niets met religieuze gronden te maken maar enekl omdat er toen nog geen vaccin beschikbaar was.
Je post was dan wellicht niet zo slim door te roepen dat je niet bent ingeent en nog steeds leeft, dat wekt een bepaalde indruk van je mening over inentingen
pi_75699865
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:26 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

pakweg 25? het vaccinatieprogramma bestaat al meer dan 50 jaar
  woensdag 16 december 2009 @ 19:32:38 #31
45206 Pietverdriet
pi_75699925
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:29 schreef lichtekooi het volgende:
Ja en niet iedereen die ooit gaat autorijden gaat er dood aan, maar wel een gedeelte

Het is die mensen hun keus en niet die van het kind, dat klopt en ik zou mijn kind ook in laten enten, maar er zijn nu eenmaal mensen die dat niet vertrouwen, moet je die dan maar dwingen tot inenting?

Ik vind wel dat ze ouders zouden moeten dwingen te tekenen voor dingen die altijd levensbedreigend zijn. Maar de kans op hier dood aan gaan is zo klein dat je dan ook zou kunnen zeggen dat kinderen niet mee mogen in de auto want de kans dat ze daaraan/in dood gaan is een stuk groter.
Probleem is dat deze kinderen babys kunnen besmetten die nog niet ingeënt kunnen worden omdat ze te jong zijn. Hoe zou je het vinden dat je babytje sterft omdat je buren hun kinderen niet hebben laten vaccineren en jouw baby hebben besmet.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:33:47 #32
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_75699982
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Probleem is dat deze kinderen babys kunnen besmetten die nog niet ingeënt kunnen worden omdat ze te jong zijn. Hoe zou je het vinden dat je babytje sterft omdat je buren hun kinderen niet hebben laten vaccineren en jouw baby hebben besmet.
Mijn buren kunnen ook over mijn kind heen rijden.

Wat wil je eraan doen? Ze dwingen in te enten?
pi_75700017
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Die dag was ik ziek...
Of je hebt geen E&M gehad, kan ook..
pi_75700107

De aanpassingen in het Rijksvaccinatieprogramma, tegen de mazelen wordt al sinds 1976 ingeent.

Het jammere is ook dat zolang hele gemeenschappen hun kinderen niet laten inenten, ziektes zoals de mazelen nooit uitgeroeid raken, terwijl dat wel gewoon zou kunnen.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:42:44 #35
45206 Pietverdriet
pi_75700423
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:33 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

Heb je er nog steeds begrip voor?
  woensdag 16 december 2009 @ 19:44:53 #36
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_75700535
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:33 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

In de USA kun je toch een dodelijke injectie eisen via de rechtbank?
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  woensdag 16 december 2009 @ 19:50:57 #37
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_75700846
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je er nog steeds begrip voor?
Ja.

Ik heb er ook begrip voor als mijn buren auto willen rijden, wat ook een risico is.

Ik zou het zelf niet doen en reken maar dat ik boos zou zijn als mijn kind door iemands niet-inenten dood zou gaan, (of als hij mijn kind dood rijd.)maar ik kan me voorstellen dat mensen dat niet laten doen, Je hoort ook dat het fout gaat met inenten.Dus ik begrijp dat inderdaad
pi_75711008
Je wordt niet ingeënt tegen de mazelen, je wordt ingeënt om er voor te zorgen dat je de mazelen op jonge leeftijd krijgt.
Daardoor maakt je lichaam anti-stoffen aan en krijg je mazelen later niet meer. Als je niet ingeënt wordt loop je meer risico als je op latere leeftijd de mazelen krijgt.

Dit geldt ook voor de bof en de waterpokken. Door deze ziekten op jongeeeftijd te verwekkenbij kinderen worden zij imuun tegen de bof en (water)pokken. Zonder dat daarbij grote risico's worden gelopen.
So we just called him Fred too
pi_75712169
Sowieso zouden alle vrouwen die in staat zijn om kinderen te krijgen voor hun 16e jaar een rodehond vaccinatie gehad moeten hebben, zoniet dan kan je kind ernstige afwijkingen oplopen tijdens het begin van de zwangerschap en ben je dus simpelweg een gevaar voor de volksgezondheid vind ik. Dat geldt ook voor andere ziekten waaraan mensen blijvende gevolgen kunnen ondervinden.
  donderdag 17 december 2009 @ 19:08:35 #40
45206 Pietverdriet
pi_75739658
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:31 schreef Cothen het volgende:
Je wordt niet ingeënt tegen de mazelen, je wordt ingeënt om er voor te zorgen dat je de mazelen op jonge leeftijd krijgt.
Daardoor maakt je lichaam anti-stoffen aan en krijg je mazelen later niet meer. Als je niet ingeënt wordt loop je meer risico als je op latere leeftijd de mazelen krijgt.

Dit geldt ook voor de bof en de waterpokken. Door deze ziekten op jongeeeftijd te verwekkenbij kinderen worden zij imuun tegen de bof en (water)pokken. Zonder dat daarbij grote risico's worden gelopen.
Onzin
"De eerste vaccinatie met het BMR-vaccin (bof, mazelen, rodehond) beschermt vrijwel volledig tegen deze ziekte. De vaccinatie is opgenomen in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma (14 maanden en 9 jaar), dat uitgevoerd wordt door de Jeugdgezondheidszorg (consultatiebureaus en GGD’s)"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mazelen
En dat is maar goed ook, de sterfte aan mazelen is nog steeds ca 1 op de 1000.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')