Ik ben het in dit geval met de libertariers eens, en niet met de conservatieven. Er wordt namelijk behoorlijk wat afgeklungeld bij politie/justitie, wat MI komt doordat die lui al betaald zijn voordat ze iets doen, en bijna niet ontslagen kunnen worden. Ambtenaren, het zijn gewoon een stel droeftoeters. Het oplossingspercentage van de politie ligt onder de 10% - het is gewoon te schandelijk voor woorden - en dan zouden we die lui nog meer rechten geven zodat ze nog meer fouten kunnen maken? Want ik ben bang dat het in Europa echt niet veel beter is.
Een collega van me is een keer aangehouden op een Amerikaans vliegveld. Hadden ze de verkeerde te pakken. Maar dan realiseer je pas hoe gevaarlijk het is om de verkeerde mensen macht te geven. De behandeling die hij kreeg sloeg helemaal nergens op. Hierbij moet ik overigens toegeven dat ik veel meer vertrouwen heb in de kunde van de Amerikaanse politie dan van de Nederlandse. Amerikaanse justitie? Mwah, het rammelt daar van alle kanten.
Geef een goed werkend politieapparaat de middelen die ze nodig heeft om goed politiewerk te doen. Begin bij het ontslaan van linkse jaren 70 commissarissen en het aannemen van goed hoger opgeleid personeel. Er lopen te veel middelmatige multicultis en vrouwen bij de politie rond. Afspiegeling van de samenleving amehoela. We willen een politieapparaat dat werkt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson