abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2010 @ 15:00:38 #201
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86637157
Veel succes in Leeds!
  maandag 20 september 2010 @ 16:33:34 #202
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86640621
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:00 schreef Grumpey het volgende:
Veel succes in Leeds!
Danke schön!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_86645775
Ik studeer op het moment Commerciële Economie en ik zit in mijn tweede jaar. Volgend jaar mag ik gaan studeren in het buitenland. Welk land/school staat het hoogst aangeschreven in het buitenland op het gebied van Marketing? Het liefst wil ik studeren in een grote stad in Duitsland. Berlijn heeft dan natuurlijk mijn voorkeur als stad en omdat je daar ook het meest kan doen qua studentenleven. Is dat eigenlijk wel aan te raden op het gebied van marketing. Ik heb namelijk 1 studentenverslag gevonden gelezen van iemand die ook Commerciële Economie studeerde en voor een semester naar Berlijn ging. Hij vond het qua niveau wat minder. Ik wil natuurlijk ook wel wat gaan leren.

Heeft iemand ervaring met in het buitenland studeren en specifiek marketing of Duitsland/Berlijn?
Wil je meer weten over wodka, cocktails en alle andere zaken die met wodka te maken hebben dan? Bekijk dan http://wodkaboys.nl/
pi_86720216
kunnen jullie vanuit het buitenland inloggen op mijn ibgroep? ik krijg maar geen smsje op m'n nederlandse nummer. meer mensen hier last van?
  woensdag 22 september 2010 @ 18:29:59 #205
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86720307
dit topic had ik nog niet eerder gezien! :D
Studerend?: check ;)
stage in het buitenland?: check ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_86746352
Als mijn contract eens binnenkomt loop ik over 2 maandjes stage in Auckland, Nieuw-Zeeland :D
Voor de rest alles al geregeld, neem aan dat ik gewoon mijn buitenlandse adres moet doorgeven voor stufi aangezien ik mijn kamer in onderverhuur doe.
pi_86764278
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:27 schreef Stienn het volgende:
kunnen jullie vanuit het buitenland inloggen op mijn ibgroep? ik krijg maar geen smsje op m'n nederlandse nummer. meer mensen hier last van?
Deed het bij mij wel gewoon altijd!
pi_86764647
Ik heb vorig jaar een jaartje in het buitenland gestudeerd, was super :). Nu begint het toch wel weer erg te kriebelen om weer weg te gaan, en volgend jaar zou daar perfect voor zijn. Dan heb ik mijn ba afgerond en aangezien ik mijn master in een andere stad ga doen moet ik toch mijn kamer ed opzeggen. En aangezien ik al heb gestudeerd in het buitenland, lijkt het me nu leuk om stage te lopen.

Alleen... hoe moet ik nu kiezen waar ik naar toe wil? :| Zo veel keus, ik weet het echt niet!
Hoe hebben jullie die keus gemaakt? Hadden jullie van te voren al een voorkeur voor een bepaald land?
pi_86764932
Bij mij (in de VS) werkt dat sms'en ook gewoon. Het maakt wel uit op welk netwerk ik zit. Doet je Nederlandse telefoon het voor de rest wel?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_86765547
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Miless op 23-09-2010 21:09:16 (dubbel) ]
  donderdag 23 september 2010 @ 23:04:26 #211
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86771814
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:48 schreef Miless het volgende:
Ik heb vorig jaar een jaartje in het buitenland gestudeerd, was super :). Nu begint het toch wel weer erg te kriebelen om weer weg te gaan, en volgend jaar zou daar perfect voor zijn. Dan heb ik mijn ba afgerond en aangezien ik mijn master in een andere stad ga doen moet ik toch mijn kamer ed opzeggen. En aangezien ik al heb gestudeerd in het buitenland, lijkt het me nu leuk om stage te lopen.

Alleen... hoe moet ik nu kiezen waar ik naar toe wil? :| Zo veel keus, ik weet het echt niet!
Hoe hebben jullie die keus gemaakt? Hadden jullie van te voren al een voorkeur voor een bepaald land?
Ik heb geen ervaring met stages, maar zou kijken waar je iets kunt doen wat goed aansluit bij je studie, binnen de financiële mogelijkheden ligt, etc. Als je een voorkeur hebt voor een land begin je daar met oriënteren :P Kijk ook naar eventuele afspraken tussen je uni en stage-regel-dingesen, dat maakt het soms makkelijker lijkt me!

EDIT: hm ik lees dit net terug en ik zie dat het eigenlijk best wel een Captain Obvious post is :') Excusez-moi, ik ben ietwat gaar!

[ Bericht 7% gewijzigd door MariaEtcetera op 23-09-2010 23:13:51 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_86884174
:W vanuit Aberdeen.Ook op uitwisseling voor een half jaartje.

Het is me alleen niet geheel duidelijk wanneer die ERASMUS-beurs wordt uitbetaald. Iemand die dat weet? Ik weet alleen dat je terug moet betalen, als je resultaten niet goed genoeg zijn...
pi_86899290
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:40 schreef Rucebo het volgende:
:W vanuit Aberdeen.Ook op uitwisseling voor een half jaartje.

Het is me alleen niet geheel duidelijk wanneer die ERASMUS-beurs wordt uitbetaald. Iemand die dat weet? Ik weet alleen dat je terug moet betalen, als je resultaten niet goed genoeg zijn...
Ik kreeg 75% voordat ik ging. Maar je universiteit betaald de beurs uit aan jou, dus het zal per universiteit verschillen wanneer ze betalen. De overige 25% krijg je alleen als je voldoende punten haalt, en die kreeg ik ongeveer 2 maanden nadat ik terug was :)
pi_86902568
Om 17 uur vertrek ik. Wel een beetje zenuwachtig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87044262
Mag ik in de OP? :)

6 maanden studie in Beijing (jan 2011) - ik ga o.us tegenkomen *O*
volledige studie in Londen (nazomer 2011)

Voor Londen moet ik onwijs veel regelen, ik ben momenteel niet verbonden aan een uni of een andere school. Wordt vast onwijs moeilijk, maar ik ga mijn best doen! :)

[ Bericht 11% gewijzigd door ThePianoMan op 01-10-2010 14:15:13 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:13:37 #216
67670 Skv
Cynist.
pi_87060553
Doe mij ook maar in de OP. Drie maanden Pretoria!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87061001
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:03 schreef ThePianoMan het volgende:
Mag ik in de OP? :)

6 maanden studie in Beijing (jan 2011) - ik ga o.us tegenkomen *O*
volledige studie in Londen (nazomer 2011)

Voor Londen moet ik onwijs veel regelen, ik ben momenteel niet verbonden aan een uni of een andere school. Wordt vast onwijs moeilijk, maar ik ga mijn best doen! :)
Dingen regelen voor Londen moet opzich wel meevallen hoor? Weet niet wat je gaat doen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87114020
Wij hebben volgende week voorlichtingen op de uni. Ben benieuwd, want wil wel graag een halfjaartje ergens anders studeren. VS bijvoorbeeld. Ben alleen benieuwd hoe dat met mijn studie (Nederlands recht) zit, aangezien dat gewoon heel erg op Nederland gericht is. Maar misschien wat andere vakken of een andere richting ofzo. :9
pi_87120623
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:22 schreef Smart_ass het volgende:
Wij hebben volgende week voorlichtingen op de uni. Ben benieuwd, want wil wel graag een halfjaartje ergens anders studeren. VS bijvoorbeeld. Ben alleen benieuwd hoe dat met mijn studie (Nederlands recht) zit, aangezien dat gewoon heel erg op Nederland gericht is. Maar misschien wat andere vakken of een andere richting ofzo. :9
Ik doe ook Nederlands recht en ik zit nu in het buitenland. Je kan prima naar het buitenland hoor. Gewoon wat vakken uit een ander rechtssysteem, die toch raakvlakken hebben met je eigen profiel. Of een paar Europees of Internationaal rechtelijke vakken.
pi_87132001
Maar ben jij bezig met je bachelor of je master? Want als ik de op site van onze uni kijk staat er dat ze adviseren om het in de master te doen. Ik denk dat dat komt omdat we dan vrije ruimte hebben, en in de bachelor nagenoeg niet. Al zou ik zelf liever in m'n bachelor gaan (volgend jaar dus).
pi_87134844
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:29 schreef Smart_ass het volgende:
Maar ben jij bezig met je bachelor of je master? Want als ik de op site van onze uni kijk staat er dat ze adviseren om het in de master te doen. Ik denk dat dat komt omdat we dan vrije ruimte hebben, en in de bachelor nagenoeg niet. Al zou ik zelf liever in m'n bachelor gaan (volgend jaar dus).
Tussen bachelor en master in eigenlijk. Maar ik zou het in de bachelor doen.
pi_87135706
Ja dat wil ik zelf dus ook het liefst. Ga weleens kijken wat ze te zeggen hebben van de week.
pi_87379773
yay! Eind van de maand gaan we op 'verkenningsexpeditie' *O*
Ja doei.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:55:33 #224
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_87381597
Qua (betaalbare) huizenjacht maak ik het mezelf niet echt makkelijk door in januari te beginnen ipv september. Als iemand nog gouden tips, graag. :P

(Londen)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_87447239
Ik zit echt met een dilemma. Ik heb ik Curacao de perfecte stage gevonden. Daar kan ik volgend jaar zo naar solliciteren. Maar, dat land spreekt me niet aan. Ik zou liever naar Canada of Australië gaan. Maar daar is het erg moeilijk om een stage te krijgen voor mijn opleiding (Toegepaste Psychologie met specialisatie orthopedagogiek.)
Wat te doen, wat te doen?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:44:33 #226
66083 Platina
78th Element
pi_87447315
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:38 schreef _Loki het volgende:
Ik zit echt met een dilemma. Ik heb ik Curacao de perfecte stage gevonden. Daar kan ik volgend jaar zo naar solliciteren. Maar, dat land spreekt me niet aan. Ik zou liever naar Canada of Australië gaan. Maar daar is het erg moeilijk om een stage te krijgen voor mijn opleiding (Toegepaste Psychologie met specialisatie orthopedagogiek.)
Wat te doen, wat te doen?
Verder zoeken? Je moet nog solliciteren op die in Curucao zeg je net zelf }:|
pi_87447356
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:01 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Tussen bachelor en master in eigenlijk. Maar ik zou het in de bachelor doen.
Ik doe het ook in mijn bachelor. Goede keuze vind ik zelf! Vermaak me hier ook prima!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87455158
Bwoah wat een klotezooi. Ik zit nu zo'n 3 maanden in Duitsland voor een afstudeerstage. Heerlijke ervaring tot nu toe, maar 1 cruciale zaak lijkt me nu op te breken.

In tegenstelling tot wat ik met mijn stagebegeleider heb besproken, kwam gisteren op weinig subtiele wijze de boodschap dat er eigenlijk helemaal geen behoefte is aan en voorzieningen zijn voor mijn onderzoek.

Het is enorm druk (entertainment industrie: mailtjes in mijn inbox die zaterdagnacht en zondagochtend verzonden zijn b.v.) en daar heb ik begrip voor.. maar ik maak niet voor niets afspraken over werken EN een onderzoek waar ik vervolgens veel tijd en moeite in steek, en nota bene voor verhuis naar DE.

Zij hebben liever alleen een assistent maar ik moet ook afstuderen. Mijn werkplan werd telkens maar vooruit geschoven, en daardoor dus ook het contract. Ik hoorde gisteren ook dat de workshops op een conferentie waar ik surveys wil afnemen veranderd zijn. Nu is het publiek wat ik nodig heb daar schijnbaar niet eens aanwezig. Nou ik ben ik de beroerdste niet om me dynamisch op te stellen, maar daar baseer ik wel een planning op en bovendien moet ik die informatie echt uit ze trekken. Survey is al bijna klaar nota bene.

Pluspunt is wel dat ik echt goede lessen leer in dit bedrijf.

Lesje voor mezelf: nooit meer een werkplek aannemen voordat er vrijwel direct een plan ondertekend kan worden. Ik was dus uit een teken van good-will in de zomer al begonnen, terwijl mijn opleiding nog gesloten was, en vervolgens samen met het bedrijf het onderwerp en de aanpak te bepalen. Da's dus ook de laatste keer geweest.

Dusja, ik ben niet in paniek ofzo maar zit me nu wel even goed af te vragen hoe ik hier mee verder moet.. Terug naar NL en overnieuw beginnen is echt het laatste wat ik wil.
pi_87459665
Ik kreeg net te horen dat mijn plaatsvervangende begeleider zich niet bekwaam genoeg voelt in mijn onderzoeksveld en daarom op zoek gaat naar een nieuwe plaatsvervanger. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87473605
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:49 schreef Skv het volgende:
Ik kreeg net te horen dat mijn plaatsvervangende begeleider zich niet bekwaam genoeg voelt in mijn onderzoeksveld en daarom op zoek gaat naar een nieuwe plaatsvervanger. :{
That sucks :')

Voor iedereen die 1e of 2e jaars undergraduate is in de UK. Of plannen heeft om te studeren daar. Ze zijn van plan om het collegeld naar zo'n 7000 pond te gooien. (het is nu 3250 per jaar). Dan ben je gewoon 21k per studie kwijt, the fuck! :') Ik ben blij dat ik nu afstudeer zeg. O+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:54:29 #231
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87474596
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

That sucks :')

Voor iedereen die 1e of 2e jaars undergraduate is in de UK. Of plannen heeft om te studeren daar. Ze zijn van plan om het collegeld naar zo'n 7000 pond te gooien. (het is nu 3250 per jaar). Dan ben je gewoon 21k per studie kwijt, the fuck! :') Ik ben blij dat ik nu afstudeer zeg. O+
Ahja er zijn nu hier allemaal demonstraties gaande hiertegen geloof ik! (in Leeds dus) Dacht dat alle fees omhoog gingen, niet alleen die van 1e/2ejaars? Zoiets zei een docent iig, dus het kan fout zijn.

Uberhaupt vind ik het trouwens echt schrikbarend hoeveel international students van buiten de EU betalen aan fees :o De reden: omdat ze nog Engels moeten leren...? Idioot, want velen spreken beter Engels dan studenten uit de EU. Laat ze dan een test afnemen ofzo...
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87475622
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:54 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ahja er zijn nu hier allemaal demonstraties gaande hiertegen geloof ik! (in Leeds dus) Dacht dat alle fees omhoog gingen, niet alleen die van 1e/2ejaars? Zoiets zei een docent iig, dus het kan fout zijn.

Uberhaupt vind ik het trouwens echt schrikbarend hoeveel international students van buiten de EU betalen aan fees :o De reden: omdat ze nog Engels moeten leren...? Idioot, want velen spreken beter Engels dan studenten uit de EU. Laat ze dan een test afnemen ofzo...
Ja volgens mij gaan alle fees omhoog. Dus ook voor jezelf toch? Ik heb er geen last meer van want zit in mijn 3e jaar van een undergraduate studie in Londen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:14:10 #233
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87475734
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja volgens mij gaan alle fees omhoog. Dus ook voor jezelf toch? Ik heb er geen last meer van want zit in mijn 3e jaar van een undergraduate studie in Londen.
Nee ik heb er ook geen last van! Ben postgraduate visiting student, dus betaal alleen een fee per credit. Alsnog niet bepaald goedkoop helaas (ben voor 1 semester Leeds bijna evenveel kwijt als voor een jaar collegegeld in NL :+ ), maar alsnog stukken minder dan sommige anderen moeten ophoesten.

Gelukkig maar :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87478940
tvp :)! Is het eigenlijk een hele hoop gezeik om een fatsoenlijke woning in het buitenland te vinden. Ik ga met mijn stage waarschijnlijk een half jaar naar India wat dan dus wel in houd dat ik niet eventjes langs kan gaan om te kijken of een appartement wel of niet goed is :{ .
pi_87530959
Hallo! O+

Ik heb momenteel een tussenjaar en wil volgend jaar als 'free mover' in Londen studeren. Ik ben niet verbonden aan een universiteit of hogeschool.. weten jullie hoe dat zit met beurzen en andere vergoedingen?

:) alvast bedankt! :)
pi_87574212
Ik sluit me aan bij de laatste reactie! Ik ben namelijk afgestudeerd en omdat ik nog altijd graag een stukje buitenlandse ervaring op wil doen ben ik op zoek naar een stageplaats.
Uiteindelijk heb ik in Denemarken een bedrijf gevonden dat me erg graag wil hebben, echter ze hebben geen financiën beschikbaar om mij te betalen... daarentegen stellen ze wel een kamer aan mij beschikbaar.
Om het toch iets aangenamer te maken heb ik een Leonardo beurs aangevraagd. In tegenstelling tot wat in de OP staat is deze uitsluitend voor afgestudeerden.
In afwachting of ik die beurs krijg doet zich nu echter een probleem bij het bedrijf aan omdat ze me geen stagecontract kunnen aanbieden omdat ik niet meer studeer...

De vraag nu, heeft iemand ervaring met de Leonardo beurs en stage lopen na je afstuderen? Weet iemand iets van contracten zodat ik toch kan beginnen, echter zonder betaald te krijgen? Traineeship contract?
pi_87601905
Woei, ik ga voor een half jaar naar Universiteit Bergen. Zelf samengesteld studieprogramma van Mastervakken twv 30ec.



Dat zijn de sfeerimpressies die ik graag zie. :7
pi_87620796
Een vriendin van me (Noorse stagiare) heeft daar ook gestudeerd. Volgens haar prima onderwijs!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 00:02:30 #239
45833 crew  Fogel
pi_87620919
Bergen is voor enkele studierichtingen OK, maar niet voor alles... wat ga je doen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_87625676
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 00:02 schreef Fogel het volgende:
Bergen is voor enkele studierichtingen OK, maar niet voor alles... wat ga je doen?
Postgraduate courses aan faculteit Social sciences, Law and Psychology (http://www.uib.no/educati(...)w-and-psychology#law)
  Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 10:27:15 #241
45833 crew  Fogel
pi_87625818
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Postgraduate courses aan faculteit Social sciences, Law and Psychology (http://www.uib.no/educati(...)w-and-psychology#law)
UiO en UiB verschillen elkaar daar niet zoveel, het voornaamste verschil is de manier waarop colleges gegeven worden (met bij UiO alleen examen net voor de zomer, en UiB een examen iedere 8 weken).

Tip: Neem een paraplu/regenpak mee, in Bergen regent het gemiddeld 242 dagen per jaar met in de loop van een jaar ca 2250mm neerslag.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:40:00 #242
66083 Platina
78th Element
pi_87795639
Vraagje, waar kan ik ergens terug zien op de site van DUO dat mijn aanvraag voor OV-vergoeding ivm buitenlandse stage succesvol is doorgekomen?
pi_87796693
Volgens mij helemaal nergens. Ik kreeg op een gegeven moment een brief thuis met de bevestiging.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87855210
Sinds September zit ik voor één semester als onderdeel van een uitwisselingsprogramma in Toronto, Ryerson University. Qua locatie echt geweldig, midden-midden-downtown, meer downtown kan echt niet. M'n appartement zit op zo'n 5-10 mins lopen.
Het niveau is hier verder niet bijzonder ofzo, maar de workload is nog steeds wennen. Zolang ik alles pass vind ik het ook prima, mooie tijd in ieder geval hier.
pi_87859229
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:40 schreef Platina het volgende:
Vraagje, waar kan ik ergens terug zien op de site van DUO dat mijn aanvraag voor OV-vergoeding ivm buitenlandse stage succesvol is doorgekomen?
Zie je vanzelf als je je geld binnenkrijgt als je in het buitenland zit :P
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_88096918
Als iemand zin heeft om een biertje in Nepal te drinken: ik zit 7.5 maand in Jumla. Wel heel erg the middle of nowhere, al ruim een maand geen Westerling meer gezien. Ben hier nog tot mid Februari 2011 voor een gecombineerd stage/afstudeerproject.
  woensdag 3 november 2010 @ 12:24:47 #247
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_88282482
Ik zou ook graag op stage in het buitenland willen gaan, ik weet al precies welke luchthaven (Ambon, Indonesie), ik doe nl. een luchtvaart gerelateerde studie. Die plek is voor mij handig om dat ik er familie vlak bij heb wonen dus dan is huisvesting meteen geregeld.

Ik probeer nu langzamerhand wat informatie in te winnen de afgelopen 2 dagen, maar het is toch wel een hele klus heb ik gemerkt. Je moet met ontzettend veel dingen rekening houden. Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen. Hoe zijn jullie begonnen om aan een stage in het buitenland te regelen?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_88431859
Zijn er nog mensen die in september een gedeelte van hun een lio-stage in Suriname willen gaan doen?
  zondag 7 november 2010 @ 17:01:25 #249
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88438050
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:24 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou ook graag op stage in het buitenland willen gaan, ik weet al precies welke luchthaven (Ambon, Indonesie), ik doe nl. een luchtvaart gerelateerde studie. Die plek is voor mij handig om dat ik er familie vlak bij heb wonen dus dan is huisvesting meteen geregeld.

Ik probeer nu langzamerhand wat informatie in te winnen de afgelopen 2 dagen, maar het is toch wel een hele klus heb ik gemerkt. Je moet met ontzettend veel dingen rekening houden. Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen. Hoe zijn jullie begonnen om aan een stage in het buitenland te regelen?
Eerst solliciteren naar een functie, en dat afwachten

Daarna dingen zoals huisvesting, reis ernaar toe etc. regelen.

Op het laatste eventueel een extra reisverzekering nemen (ik heb het niet gedaan, ik zit in Polen dus dat is ook niet gigantisch ver weg), dingen bij ib-groep wijzigen, dingen op school doorgeven en de rest wat ik nu even vergeet :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_88443640
Hebben jullie ervaring met bemiddelingbureaus? Daar hoor ik heel veel verschillende verhalen over.
  maandag 15 november 2010 @ 20:53:43 #251
321595 pluséén
[I'm the Decider!']
pi_88754310
Loki, een vriend van me heeft gebruik gemaakt van 4exchange.nl. Daarmee is hij naar Zuid-Afrika gegaan om een stage te volgen. Dat is m heel goed bevallen, Hij kwam er aan met een hoop andere Nederlanders die ook stages volgen en hij had een heel luxe appartement toegewezen gekregen via 4exchange. Hij heeft echt de tijd van zijn leven gehad. (Kaapstad)

Ik ga zelf in Januari naar Bloemfontein voor een half jaar. Dat is gewoon vanuit de universiteit geregeld. Ik denk dat als je gaat studeren dat je het sowieso beter van uit je universiteit of Hogeschool kan organiseren.

Bij ons op de universiteit in Nijmegen heb je ook een aantal bemiddelingsorganisaties die stages in het buitenland organiseren, daar hoor ik ook alleen maar goede verhalen over.
George W. Bush: 'I'm the decider and I decide what's best!'
pi_88754473
Ik kan www.unsa.nl wel aanraden voor Zuid-Afrika.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_88754711
Ik heb overigens 350 euro betaald en voor mij is een stageplek en huis geregeld. Vlucht enzo konden ze ook regelen, maar zelf kon ik het goedkoper. Ben er best tevreden over, hoewel 350 Euro wel een behoorlijk bedrag is..
Ben er wel van overtuigd dat ik zonder hulp van deze bemiddelaar niet dezelfde topstage had kunnen krijgen als nu. Hij is er wel echt achteraan gegaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_88880388
Ik ben nu ook zelf aan het rondkijken voor bedrijven die me interessant lijken. Hoe hebben de mensen die zelf een stageplek gezocht hebben dit aangepakt? Gewoon gemailt en gevraagd of ze een plek hebben? En wat voor iets mail je dan?
pi_89671118
o hai

*schop*

ben nu m'n motivatiebrief voor een beurs aan 't schrijven.. en ik weet écht niet wat ik er in moet schrijven.. formeel? Informeel? Kruising? Persoonlijk? Verre van persoonlijk en alleen maar academisch gezien?

Er is maar één plek voor een Nederlandse student in York via deze beurs en ik wil 'm! Maar ik ben zo aan het twijfelen wat de juiste weg is. Iemand een idee?
Ja doei.
  woensdag 8 december 2010 @ 12:15:00 #256
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_89671220
Ik heb mijn motivatiebrieven wel formeel gehouden, met hier en daar ook wel wat persoonlijke dingen er in, je moet toch duidelijk maken waarom jij 'm zou moeten krijgen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_89671339
Ik ben zelf ontzettend niet formeel :@ zeg maar.. en dat brengt me tot dusver altijd overal waar ik zijn moet, en ik kan me voorstellen dat zo'n standaardbrief ook niet echt opvalt tussen alle aanvragen :') maar ergens twijfel ik of ik dan niet gewoon goed moet zijn in het schrijven van een saaie brief :') :P
Ja doei.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 12:33:05 #258
45833 crew  Fogel
pi_89671942
Bel ze en vraag het? Of ga langs (dat was voor mij effectief).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_89672000
'ze' zijn niet echt bereikbaar, en de docenten zeggen allemaal 'doe maar formeel', meer omdat ze niet anders gewend zijn gok ik zo, maar dat staat mij dus tegen :')
Ja doei.
  woensdag 8 december 2010 @ 12:42:53 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_89672276
Bij de voorlichting aan mijn universiteit (KULeuven) zeiden ze dat je er het beste een persoonlijke noot in kon leggen. Dat je wilt gaan omdat dat mooi staat op je CV, en omdat je graag iets bij wil leren, dat weten ze daar ook wel, en dat schrijft iedereen. Volgens de man die dat regelde kun je het beste op een persoonlijke manier proberen uit te leggen waarom jij het dan toch verdient, zodat je iets hebt dat je onderscheidt van de grauwe massa.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 12:44:23 #261
45833 crew  Fogel
pi_89672324
Dan doe je gewoon waar je zelf wel mee kan leven. Formeel is ook niet mijn ding.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  woensdag 8 december 2010 @ 12:45:41 #262
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_89672383
Precies, formeel met een persoonlijke noot, dat lijkt mij ook het handigst.

Maar als informeel meer je ding is, waarom niet? Als ze een beetje opletten kijken ze toch wel door de stijl heen, of het nu formeel is of niet. En je valt wel meer op. Misschien is het een gok, maar echte kwaliteit en talent betaalt zich toch wel uit, daar geloof ik wel in.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_89673144
Ik schrijf gewoon. Punt

Hoi, ik schrijf dit omdat

Ik ben ...

Ik wil net als iedereen blablablabla, MAAR

<insert persoonlijk verhaal over specifieke vakken en richtingen die ik wil volgen, master die daar gegeven wordt die ik aansluitend wil volgen, dat we al naar York en de Universiteit geweest zijn en ik me daar wel thuis voelde en mijn man zich daar ook wel ziet wonen. Het geven van Nederlandse les aan studenten lijkt me leuk om te zien of academisch lesgeven (een van mijn optie) ook geschikt voor me is>

ah, please, gimme gimme,

Kusjes,

Mo

*)
Ja doei.
pi_89673156
nou ja, grofweg dan hè? :+

Hoop 'm vanavond wel af te hebben :P
Ja doei.
pi_89675624
Bezig met aanbevelingen schrijven. *O*
Daarna nog alles op spelling checken (100 pagina's) en een samenvatting schrijven. Blegh.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89715077
ok, hai! Vraagje! :P

Ben eens aan het zoek geslagen, overleggen geslagen en ik ga mijn 'keus' uitbreiden naar Hull.

Dus apply nu voor York en Hull. Wil nog steeds het liefste naar York, maar aangezien we niet in de stad willen wonen maar ergens in de buurt is ergens in de buurt van Hull ook een optie.

So far, so good. 'Even' mn motivatie daar op aanpassen zodat het ook overtuigend overkomt dat ik ook wel naar Hull zou willen.

Maar nu ben ik eens op financiering gaan zoeken en kwam ik terecht op deze website van de overheid.

Enige wat ik moeilijk kan vinden (zelf) is of dat ook geldt als je maar 2 jaar in de UK wilt gaan studeren waarbij je dus in jaar 1 iig ook je collegegeld nog in Nederland betaalt (daar moet ik m'n bachelor halen).

:) ik kan ze altijd morgen even bellen, ze hebben een hulplijn, of mailen natuurlijk, maar wellicht heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van financiering bij de Britse overheid?
Ja doei.
pi_91201450
:% zit op de uitslag van de universiteit te wachten... ;(

en ik ben zo slecht in wachten ;(

januari 'ergens' krijg ik wat te horen of ze me meenemen in het overleg... en als ze je meenemen heb je wel een grote kans dat je mag... hoop wel dat als ik NIET mag, dat ze dat nu al in januari laten weten, dan heb ik nog alle tijd om alles zelf te regelen. Dan gaan we definitief naar York overigens :)
Ja doei.
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:12:37 #268
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91203316
Hoe is het met de financiering van de overheid afgelopen eigenlijk? Want ik had het idee dat ik helemaal niks kan aanvragen.

Maar als ik het goed begrijp kun je sowieso gaan studeren in York dan? Netjes. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91203556
wat ik begreep van de dames van het international office daar wel ja :)
Ja doei.
pi_91230740
Heeft iemand hier heel, heeeeel toevallig ervaring met Queens University in Kingston, Canada?

Of anders sowieso met studeren in Canada?

Ik zit er dus aan te denken om daar een semester te studeren, maar wil eigenlijk ook wel eens een ervaringsverhaal horen.
pi_91235476
Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 21:56:58 #272
45833 crew  Fogel
pi_91236472
quote:
11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Lindstrøm. het volgende:
Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
Als je al een graad op zak hebt kan je gewoon aankloppen en vragen of ze al dan niet plek hebben.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_91239080
quote:
11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Lindstrøm. het volgende:
Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
hoi :W ik ook nog niet hoor :)

maar kan wel naar York als alles goed gaat áls ik de beurs niet krijg, dus dan ga ik dat 'gewoon' doen :)
Ja doei.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:38:36 #274
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91239838
quote:
11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Lindstrøm. het volgende:
Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
Ik heb me in Londen aangemeld zonder dat daar een verbinding aan een NL universiteit op van toepassing was (al zat ik toen nog wel in het traject van afstuderen). Dat kan dus gewoon, alleen moet je waarschijnlijk iets meer zelf regelen, maar dat is wel te overzien. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91241905
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:38 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik heb me in Londen aangemeld zonder dat daar een verbinding aan een NL universiteit op van toepassing was (al zat ik toen nog wel in het traject van afstuderen). Dat kan dus gewoon, alleen moet je waarschijnlijk iets meer zelf regelen, maar dat is wel te overzien. :)
Dat is waar ook. Begin jij niet zo spoedig aan mijn universiteit :P ? Ik heb 17 en 19 examens en normaliter heb ik die in Noord. Meestal in dat grote hoofdgebouw.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:16:06 #276
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91242392
Ja over 2,5 week is welcome week, maar ik verhuis zaterdag al. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91242438
wat tof! Spannend!
Ja doei.
pi_91242488
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:16 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja over 2,5 week is welcome week, maar ik verhuis zaterdag al. :)
Welcome week? :') Waar heb je het? Zeker een uitje in de Rocket? :')

Ik ga komende Zondag weer heen maar ben er maar voor een aantal dagen. Mocht je hulp nodig hebben wil ik je wel rondleiden :')

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:16 schreef motorbloempje het volgende:
wat tof! Spannend!
Helemaal als hij opdezelfde uni gaat studeren in pitoresk Londen :+

[ Bericht 10% gewijzigd door sitting_elfling op 12-01-2011 23:24:22 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:20:34 #279
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91242644
Geen idee, we gaan onder andere naar het Arsenal museum geloof ik. Daar zit ik niet echt op te wachten, maar oke, ik ga wel mee. :P

En waarschijnlijk Rocket Complex ja. Is dat een beetje de moeite? Schijnt een keer tot beste studentenkroeg ofzo te zijn benoemd? Maar toen ik er op de open dag binnen was, had het niet die uitstraling haha.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91242671
als mij ;(
Ja doei.
pi_91242718
oh, en yay, dit topic leeft weer O+ *O*
Ja doei.
pi_91243029
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:20 schreef Jabberwocky het volgende:
Geen idee, we gaan onder andere naar het Arsenal museum geloof ik. Daar zit ik niet echt op te wachten, maar oke, ik ga wel mee. :P

En waarschijnlijk Rocket Complex ja. Is dat een beetje de moeite? Schijnt een keer tot beste studentenkroeg ofzo te zijn benoemd? Maar toen ik er op de open dag binnen was, had het niet die uitstraling haha.
De rocket is inderdaad niet best. De Hub bij aldgate is ook niet veel beter. Jammer dat je geen lessen in Moorgate hebt. Beste gebouw van de gehele uni :)

quote:
11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:21 schreef motorbloempje het volgende:
als mij ;(
Ik woon nu al 2.5 jaar in Engeland. Mijn Nederlands is behoorlijk achteruit gegaan aan als je alleen(!) maar op FOK nog nederlands schrijft ;)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91243068
echt, als mij dat overkomt straks, dan ga ik mezelf straf geven :')
Ja doei.
pi_91243149
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:28 schreef motorbloempje het volgende:
echt, als mij dat overkomt straks, dan ga ik mezelf straf geven :')
Maar jij studeert toch ook iets met taal enzo? Ik doe financiele wiskunde. Dus heb sowieso al weinig met taal.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:31:09 #285
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91243212
In het najaar heb ik een vak in Moorgate. Maar als daar die flashy studieruimte zit voor postgrads kom ik daar wel eens zitten natuurlijk. :7

Waar gaan studenten dan zuipen? Want na het studeren moet er wel een pint of lager genuttigd worden natuurlijk!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91243546
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:31 schreef Jabberwocky het volgende:
In het najaar heb ik een vak in Moorgate. Maar als daar die flashy studieruimte zit voor postgrads kom ik daar wel eens zitten natuurlijk. :7

Waar gaan studenten dan zuipen? Want na het studeren moet er wel een pint of lager genuttigd worden natuurlijk!
In het najaar zit ik niet meer op die universiteit. Hopelijk ben ik dan afgestudeerd. Ben op het moment me al aan het aanmelden voor master studies in UK en NL.

Pubs in de buurt van Londen noord ken ik verder niet. Vind het een beetje een maffe buurt. Erg huizelijk allemaal.

In de buurt van Moorgate heb je genoeg pubs, direct tegenover heb je de Globe zitten. Wel leuke plek. Maar het is wel een financiele buurt daar. Dat zal wel niet je interesse hebben. Desalniettemin zit er wel een flashy postgraduate suite bij Moorgate.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:49:37 #287
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91244175
Waarom zou dat niet mijn interesse hebben? Ik vind City wel een leuke buurt, ik houd wel van moderne hoge gebouwtjes enzo, Canary Wharf vind ik ook leuk. :)

Globe ga ik een keer proberen, maar ik woon zelf ook vlakbij North Campus dus ik ga het daar ook eens uitproberen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91511129
Ik vertrek over 2 weken naar Wenen voor 5 maanden. Hier mensen die ook deze weg belopen hebben en nog tips hebben?
www.pokercity.nl
pi_91566787
quote:
11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Lindstrøm. het volgende:
Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
Ik ga, als ik geaccepteerd word, per Augustus voor een Master naar Zweden (terug, want heb er al gezeten). Dus is totaal niet moeilijk, Je kan je gewoon inschrijven in ieder land voor een opleiding, zolang je aan de toelatingseisen voldoet kun je daar heen!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_91719379
Nou, de beurs heb ik niet gekregen, dus nu op zoek naar alternatieven :)
Ja doei.
pi_91719535
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:10 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, de beurs heb ik niet gekregen, dus nu op zoek naar alternatieven :)
Beurs om van te leven of een beurs wat betreft het college geld?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91720032
collegegeld.. :) maar daar kwam nog wel een extra Erasmusbeurs bij dan, dus dan zou ik ook nog wel een paar honderd euro krijgen om van te leven.. Nu hopen dat ik alsnog een Erasmusbeurs kan regelen :)
Ja doei.
pi_91720965
Mijn verblijf in het buitenland zit er over een week alweer op. Het was echt geweldig, dus ik kan het iedereen aanraden :)!
pi_91852415
Ik ben nu bezig met het plannen van een master volgend jaar. Ik wil in Berlijn de master Politikwissenschaft gaan volgen aan de Freie Universität. Zijn er mensen bekend met de Freie? En weet iemand hoe het zit met de vereiste taalvaardigheden? De master is deels in het Duits en ik geloof dat ik op een of andere manier officiele erkenning van mijn taalniveau moet zien te krijgen voor inschrijving. Weet iemand hoe dat over het algemeen in zijn werk gaat?
pi_91853891
Gisteren mijn Bsc afgrond. Goed gevoel!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_91854088
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:46 schreef Skv het volgende:
Gisteren mijn Bsc afgrond. Goed gevoel!
Lekker he :9

Heb 'm ook sinds een paar weken, alleen ik zit nog te twijfelen of ik nu m'n diploma zal aanvragen. Als ik het niet doe kan ik de vakken die ik komend semester ga volgen nog aan mijn diploma toevoegen. Maar voor de inschrijving in het buitenland is het wel handig als je een diploma kan laten zien.
pi_91870019
En ik vertrek ook weer! *O* Afstuderen in Dublin vanaf Februari, ben benieuwd want ben er nog nooit geweest! :)
pi_91875731
Is een beurs echt een pure gift, of moet je die later ook weer terugbetalen? Just wondering ;)
pi_91875908
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:16 schreef fh101 het volgende:
Is een beurs echt een pure gift, of moet je die later ook weer terugbetalen? Just wondering ;)
Hier zitten zoveel uitzonderingen op. Check de gegevens van de beurs. Kan wel, kan soms niet. Soms de helft, soms afhankelijk van bepaalde eisen.

Ik ga waarschijnlijk na 3 jaar londen BSc ook nog een jaar weer ergens buiten de deur een MSc doen. Zo als het er nu naar uitziet heeft Zwitserland prio.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91880317
Heb nu Dubai, India en Zuid-Afrika gehad (minor, bachelor). Masteropdracht ga ik maar eens wat dichter bij huis doen. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')