abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 2010 @ 20:53:43 #251
321595 pluséén
[I'm the Decider!']
pi_88754310
Loki, een vriend van me heeft gebruik gemaakt van 4exchange.nl. Daarmee is hij naar Zuid-Afrika gegaan om een stage te volgen. Dat is m heel goed bevallen, Hij kwam er aan met een hoop andere Nederlanders die ook stages volgen en hij had een heel luxe appartement toegewezen gekregen via 4exchange. Hij heeft echt de tijd van zijn leven gehad. (Kaapstad)

Ik ga zelf in Januari naar Bloemfontein voor een half jaar. Dat is gewoon vanuit de universiteit geregeld. Ik denk dat als je gaat studeren dat je het sowieso beter van uit je universiteit of Hogeschool kan organiseren.

Bij ons op de universiteit in Nijmegen heb je ook een aantal bemiddelingsorganisaties die stages in het buitenland organiseren, daar hoor ik ook alleen maar goede verhalen over.
George W. Bush: 'I'm the decider and I decide what's best!'
pi_88754473
Ik kan www.unsa.nl wel aanraden voor Zuid-Afrika.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_88754711
Ik heb overigens 350 euro betaald en voor mij is een stageplek en huis geregeld. Vlucht enzo konden ze ook regelen, maar zelf kon ik het goedkoper. Ben er best tevreden over, hoewel 350 Euro wel een behoorlijk bedrag is..
Ben er wel van overtuigd dat ik zonder hulp van deze bemiddelaar niet dezelfde topstage had kunnen krijgen als nu. Hij is er wel echt achteraan gegaan.
pi_88880388
Ik ben nu ook zelf aan het rondkijken voor bedrijven die me interessant lijken. Hoe hebben de mensen die zelf een stageplek gezocht hebben dit aangepakt? Gewoon gemailt en gevraagd of ze een plek hebben? En wat voor iets mail je dan?
pi_89671118
o hai

*schop*

ben nu m'n motivatiebrief voor een beurs aan 't schrijven.. en ik weet écht niet wat ik er in moet schrijven.. formeel? Informeel? Kruising? Persoonlijk? Verre van persoonlijk en alleen maar academisch gezien?

Er is maar één plek voor een Nederlandse student in York via deze beurs en ik wil 'm! Maar ik ben zo aan het twijfelen wat de juiste weg is. Iemand een idee?
Ja doei.
  woensdag 8 december 2010 @ 12:15:00 #256
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_89671220
Ik heb mijn motivatiebrieven wel formeel gehouden, met hier en daar ook wel wat persoonlijke dingen er in, je moet toch duidelijk maken waarom jij 'm zou moeten krijgen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_89671339
Ik ben zelf ontzettend niet formeel :@ zeg maar.. en dat brengt me tot dusver altijd overal waar ik zijn moet, en ik kan me voorstellen dat zo'n standaardbrief ook niet echt opvalt tussen alle aanvragen :') maar ergens twijfel ik of ik dan niet gewoon goed moet zijn in het schrijven van een saaie brief :') :P
Ja doei.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 12:33:05 #258
45833 crew  Fogel
pi_89671942
Bel ze en vraag het? Of ga langs (dat was voor mij effectief).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89672000
'ze' zijn niet echt bereikbaar, en de docenten zeggen allemaal 'doe maar formeel', meer omdat ze niet anders gewend zijn gok ik zo, maar dat staat mij dus tegen :')
Ja doei.
  woensdag 8 december 2010 @ 12:42:53 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_89672276
Bij de voorlichting aan mijn universiteit (KULeuven) zeiden ze dat je er het beste een persoonlijke noot in kon leggen. Dat je wilt gaan omdat dat mooi staat op je CV, en omdat je graag iets bij wil leren, dat weten ze daar ook wel, en dat schrijft iedereen. Volgens de man die dat regelde kun je het beste op een persoonlijke manier proberen uit te leggen waarom jij het dan toch verdient, zodat je iets hebt dat je onderscheidt van de grauwe massa.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 12:44:23 #261
45833 crew  Fogel
pi_89672324
Dan doe je gewoon waar je zelf wel mee kan leven. Formeel is ook niet mijn ding.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 8 december 2010 @ 12:45:41 #262
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_89672383
Precies, formeel met een persoonlijke noot, dat lijkt mij ook het handigst.

Maar als informeel meer je ding is, waarom niet? Als ze een beetje opletten kijken ze toch wel door de stijl heen, of het nu formeel is of niet. En je valt wel meer op. Misschien is het een gok, maar echte kwaliteit en talent betaalt zich toch wel uit, daar geloof ik wel in.
pi_89673144
Ik schrijf gewoon. Punt

Hoi, ik schrijf dit omdat

Ik ben ...

Ik wil net als iedereen blablablabla, MAAR

<insert persoonlijk verhaal over specifieke vakken en richtingen die ik wil volgen, master die daar gegeven wordt die ik aansluitend wil volgen, dat we al naar York en de Universiteit geweest zijn en ik me daar wel thuis voelde en mijn man zich daar ook wel ziet wonen. Het geven van Nederlandse les aan studenten lijkt me leuk om te zien of academisch lesgeven (een van mijn optie) ook geschikt voor me is>

ah, please, gimme gimme,

Kusjes,

Mo

*)
Ja doei.
pi_89673156
nou ja, grofweg dan hè? :+

Hoop 'm vanavond wel af te hebben :P
Ja doei.
pi_89675624
Bezig met aanbevelingen schrijven. *O*
Daarna nog alles op spelling checken (100 pagina's) en een samenvatting schrijven. Blegh.
pi_89715077
ok, hai! Vraagje! :P

Ben eens aan het zoek geslagen, overleggen geslagen en ik ga mijn 'keus' uitbreiden naar Hull.

Dus apply nu voor York en Hull. Wil nog steeds het liefste naar York, maar aangezien we niet in de stad willen wonen maar ergens in de buurt is ergens in de buurt van Hull ook een optie.

So far, so good. 'Even' mn motivatie daar op aanpassen zodat het ook overtuigend overkomt dat ik ook wel naar Hull zou willen.

Maar nu ben ik eens op financiering gaan zoeken en kwam ik terecht op deze website van de overheid.

Enige wat ik moeilijk kan vinden (zelf) is of dat ook geldt als je maar 2 jaar in de UK wilt gaan studeren waarbij je dus in jaar 1 iig ook je collegegeld nog in Nederland betaalt (daar moet ik m'n bachelor halen).

:) ik kan ze altijd morgen even bellen, ze hebben een hulplijn, of mailen natuurlijk, maar wellicht heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van financiering bij de Britse overheid?
Ja doei.
pi_91201450
:% zit op de uitslag van de universiteit te wachten... ;(

en ik ben zo slecht in wachten ;(

januari 'ergens' krijg ik wat te horen of ze me meenemen in het overleg... en als ze je meenemen heb je wel een grote kans dat je mag... hoop wel dat als ik NIET mag, dat ze dat nu al in januari laten weten, dan heb ik nog alle tijd om alles zelf te regelen. Dan gaan we definitief naar York overigens :)
Ja doei.
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:12:37 #268
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91203316
Hoe is het met de financiering van de overheid afgelopen eigenlijk? Want ik had het idee dat ik helemaal niks kan aanvragen.

Maar als ik het goed begrijp kun je sowieso gaan studeren in York dan? Netjes. :)
pi_91203556
wat ik begreep van de dames van het international office daar wel ja :)
Ja doei.
pi_91230740
Heeft iemand hier heel, heeeeel toevallig ervaring met Queens University in Kingston, Canada?

Of anders sowieso met studeren in Canada?

Ik zit er dus aan te denken om daar een semester te studeren, maar wil eigenlijk ook wel eens een ervaringsverhaal horen.
pi_91235476
Waarom is iedereen hier al verbonden aan een uni :'(

In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 21:56:58 #272
45833 crew  Fogel
pi_91236472
quote:
11s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Lindstrøm. het volgende:

In hoeverre is het mogelijk om zonder verbintenis aan een uni in het buitenland te gaan studeren?
Als je al een graad op zak hebt kan je gewoon aankloppen en vragen of ze al dan niet plek hebben.
pi_91239080
quote:

hoi :W ik ook nog niet hoor :)

maar kan wel naar York als alles goed gaat áls ik de beurs niet krijg, dus dan ga ik dat 'gewoon' doen :)
Ja doei.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:38:36 #274
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91239838
quote:

Ik heb me in Londen aangemeld zonder dat daar een verbinding aan een NL universiteit op van toepassing was (al zat ik toen nog wel in het traject van afstuderen). Dat kan dus gewoon, alleen moet je waarschijnlijk iets meer zelf regelen, maar dat is wel te overzien. :)
pi_91241905
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:38 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik heb me in Londen aangemeld zonder dat daar een verbinding aan een NL universiteit op van toepassing was (al zat ik toen nog wel in het traject van afstuderen). Dat kan dus gewoon, alleen moet je waarschijnlijk iets meer zelf regelen, maar dat is wel te overzien. :)
Dat is waar ook. Begin jij niet zo spoedig aan mijn universiteit :P ? Ik heb 17 en 19 examens en normaliter heb ik die in Noord. Meestal in dat grote hoofdgebouw.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')