FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / TomTom wil actiegeld niet storten.
appelsjapwoensdag 16 december 2009 @ 16:43
In juni 2009 heb ik een TomTom 940 Live gekocht, op dat moment duurste en meest uitgebreide TomTom. De TomTom heb ik toen met een actie gekocht, namelijk: "Koop nu een 940 Live en krijg 100 euro retour van TomTom". Nou, ik dacht, mooie actie, laat ik maar eens een TomTom kopen dan maar he.

TomTom gekocht, veel gebruikt, heel veel plezier mee. Na 2 maanden erachter gekomen dat ik nog steeds niks gehoord heb van TomTom, dus ik nog een keer een brief geschreven naar TomTom.

Na 1 maand nog geen reactie, dus ff gebeld. Ze zouden het gaan nazoeken. Na een paar dagen wordt mijn voicemail ingesproken met de mededeling dat ik TomTom Cashback actie in Maastricht een brief moet sturen. Nou, goed, gedaan, alle kopieen erbij gedaan zoals; formulieren, barcodes en serienummers. Maar nog steeds niks.

Nu 1 maand geleden nog een keer gebeld, volgens de TomTom medewerker kon dit niet en waren dit geen goede zaken, ze zou een andere afdeling inschakelen. Ik dacht mooi, eindelijk mijn geld. Week geleden emailden ze me om mijn gegevens, die heb ik netjes teruggemailed, en nu krijg ik als antwoord:
quote:
Geachte heer,

Wij kunnen geen gegevens meer ophalen van de Cashback actie omdat deze actie gaande was in Juli 2009, het is nu December en de actie is al enig tijd verlopen. Ik moet u helaas vermelden dat het onderzoek naar de Cashback actie niet meer in behandeling wordt genomen. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Care Team
Nu heb ik ze teruggemailed dat dit misleidende reclame was, dat ik recht had op die 100 euro en dat ze acties niet waarmaakte. Ik vroeg ze om het geld alsnog over te maken anders ben ik genoodzaakt een derde partij in te schakelen, maar wat kan ik nu doen?
Tamashiiwoensdag 16 december 2009 @ 16:43
Een derde partij inschakelen.
appelsjapwoensdag 16 december 2009 @ 16:44
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:43 schreef Tamashii het volgende:
Een derde partij inschakelen.
Ik heb nog nooit in mijn fok leven zo snel een reactie gehad.
Biogardewoensdag 16 december 2009 @ 16:45
Dus zo'n megabedrijf weet niet meer wat voor acties ze een half jaar geleden hadden?

Je zou bijna denken dat ze de weg kwijt, wat gezien hun product feitelijk onmogelijk is.
__Saviour__woensdag 16 december 2009 @ 16:47
Schakel zo'n consumentenprogramma van de tv in. Als ze je zaak aanpakken heb jij dat geld zo terug.
Lariekoekwoensdag 16 december 2009 @ 16:47
En wat zeiden ze toen jij er hun op wees in juni al een TomTom gekocht te hebben en al een paar maanden bezig was met de cashback actie?
pfefferkatzewoensdag 16 december 2009 @ 16:47
Je bent niet de enige:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=95&t=72992
Tamashiiwoensdag 16 december 2009 @ 16:47
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:44 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit in mijn fok leven zo snel een reactie gehad.
Fijn he, ik weet het. Moet toch een goed gevoel geven.

Nee even serieus. Terug mailen met een ellendig lange klachtenbrief en zeggen dat je dit niet accepteert/tolereert!
Dagoduckwoensdag 16 december 2009 @ 16:49
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:45 schreef Biogarde het volgende:
Dus zo'n megabedrijf weet niet meer wat voor acties ze een half jaar geleden hadden?

Je zou bijna denken dat ze de weg kwijt, wat gezien hun product feitelijk onmogelijk is.
Dennis101woensdag 16 december 2009 @ 16:51
quote:
omdat deze actie gaande was in Juli 2009, het is nu December en de actie is al enig tijd verlopen.
Wat een slimme mensen daar bij Tomtom zeg... Maar ja, je kan of nog even een klacht sturen naar de klantenservice of anders toch maar 'derden inschakelen'.
Sachertortewoensdag 16 december 2009 @ 16:52
Even een steunvordering regelen, en dan het faillissement aanvragen.
appelsjapwoensdag 16 december 2009 @ 16:52
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:47 schreef Lariekoek het volgende:
En wat zeiden ze toen jij er hun op wees in juni al een TomTom gekocht te hebben en al een paar maanden bezig was met de cashback actie?
Daar heb ik nog geen reactie op gekregen.
Dagoduckwoensdag 16 december 2009 @ 16:54
Je wordt gewoon van het muurtje door de kast in de kattenbak gestuurd
Robbiejwoensdag 16 december 2009 @ 16:55
tvp
r_onewoensdag 16 december 2009 @ 17:10
quote:
9. TomTom aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor vermiste, te late, beschadigde of verkeerd geadresseerde aktieformulieren en TomTom is derhalve niet verantwoordelijk voor een te late of verkeerde overmaking van de Premium, behalve in het geval van opzet of grove nalatigheid van de kant van TomTom of haar agenten.
Tvp, eens kijken of ze zich hier op gaan beroepen
appelsjapwoensdag 16 december 2009 @ 17:19
Ik krijg net een mailtje van TomTom, ik kan WEER een brief gaan schrijven.
quote:
Hartelijk dank voor het contact met onze Customer Care.

Wellicht is het een idee om een officiele klacht in te dienen zodat u in een gesprek kan komen met een superieur van mij om de klacht door te nemen. Ik kan zelf helaas niet iets aan het antwoord veranderen die ik binnen heb gekregen, dat licht niet in mijn handen vandaar dat ik u deze optie aan bied om wel in de mogelijkheid te komen om het met iemand van TomTom te bespreken.

TomTom streeft er echter naar goede oplossingen te bieden voor haar klanten. Indien het niet mogelijk is uw vraag volledig te beantwoorden kunnen onze klantenservice medewerkers u doorverbinden met een Supervisor of Team Leider.

Indien het dan nog niet mogelijk is binnen de bestaande procedures een voor u passende oplossing te bieden, kunt u uw bezwaar/klacht schriftelijk kenbaar te maken aan onze Customer Relations Afdeling.

U kunt uw brief naar het volgende adres sturen:

TomTom Sales BV
Customer Support - Customer Relations Department
Rembrandtplein 35
1017 CT Amsterdam
The Netherlands

Vermeld in uw brief de volgende gegevens:

• Uw naam
• Uw adresgegevens
• Uw e-mailadres (van uw TomTom account)
• Het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent
• Eventuele referentie nummers (Reparatie nummers, case nummers)
• Een duidelijke klachtomschrijving
• De gegevens van uw TomTom

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Care Team
__Saviour__woensdag 16 december 2009 @ 17:21
licht
senestawoensdag 16 december 2009 @ 17:27
Volgens mij is TomTom behoorlijk de weg kwijt
Tamashiiwoensdag 16 december 2009 @ 17:31
Wat een eikels zeg. Ik weet al wat ik nooit ga kopen.
appelsjapwoensdag 16 december 2009 @ 17:38
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:31 schreef Tamashii het volgende:
Wat een eikels zeg. Ik weet al wat ik nooit ga kopen.
Dat dus, echt nooit meer. Slecht product en slechte service.
Hugo__Bosswoensdag 16 december 2009 @ 17:51
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Dat dus, echt nooit meer. Slecht product en slechte service.
slecht product toch niet? die dingen zijn prima en je zegt zelf dat je er ook veel plezier aan hebt... slechte service is een heel ander verhaal ja
r_onewoensdag 16 december 2009 @ 17:52
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:43 schreef appelsjap het volgende:
TomTom gekocht, veel gebruikt, heel veel plezier mee.
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef appelsjap het volgende:
Dat dus, echt nooit meer. Slecht product en slechte service.
Als je net zo consequent in de onderbouwing van je claim richting TomTom bent, vrees ik het ergste.
appelsjapwoensdag 16 december 2009 @ 17:54
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:52 schreef r_one het volgende:

[..]


[..]

Als je net zo consequent in de onderbouwing van je claim richting TomTom bent, vrees ik het ergste.
Veel plezier was misschien een tikkeltje overdreven, op vakantie was het idd handig, toen heb ik m ook gebruikt, maar echt degelijk en goed is het niet. Niet zoals anders navigatiesystemen die ik gehad heb.
Cracka-asswoensdag 16 december 2009 @ 17:57
quote:
Ik kan zelf helaas niet iets aan het antwoord veranderen die ik binnen heb gekregen, dat licht niet in mijn handen
r_onewoensdag 16 december 2009 @ 18:06
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:54 schreef appelsjap het volgende:
Veel plezier was misschien een tikkeltje overdreven, op vakantie was het idd handig, toen heb ik m ook gebruikt, maar echt degelijk en goed is het niet. Niet zoals anders navigatiesystemen die ik gehad heb.
Je schreef zelfs "heel veel plezier". Dat was dus ook niet een tikkeltje maar schromelijk overdreven?
appelsjapwoensdag 16 december 2009 @ 18:10
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Je schreef zelfs "heel veel plezier". Dat was dus ook niet een tikkeltje maar schromelijk overdreven?
Ach dat is het punt niet, met zo;n service heb ik sowieso al geen zin meer in hun producten. Service is naar mijn wete belangrijker dan het product zelf.
Hyperdudewoensdag 16 december 2009 @ 18:15
Ze hebben in 2008 veel te veel betaald voor Tele Atlas.
En nu is het geld op?

Kansloos dat zo'n bedrijf er zo'n zootje van maakt. Juist van "moderne" bedrijven verwacht ik dat ze zodanig gestructureerd zijn, dat ze dit soort problemen on-bureaucratisch op kunnen lossen. Niet dus.
Moet je eens in de clich gaan liggen met Apple als je een probleem hebt met hun gammele producten.
eleusiswoensdag 16 december 2009 @ 18:55
Wat een gelul! Zeker een briefje schrijven, misschien met een paar 'gedupeerden' samen?
Dennis101woensdag 16 december 2009 @ 18:56
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:15 schreef Hyperdude het volgende:
Ze hebben in 2008 veel te veel betaald voor Tele Atlas.
En nu is het geld op?

Kansloos dat zo'n bedrijf er zo'n zootje van maakt. Juist van "moderne" bedrijven verwacht ik dat ze zodanig gestructureerd zijn, dat ze dit soort problemen on-bureaucratisch op kunnen lossen. Niet dus.
Moet je eens in de clich gaan liggen met Apple als je een probleem hebt met hun gammele producten.
Juist grote, 'moderne' bedrijven zijn vaak zo bureaucratisch als het maar zijn kan... Dat moet dan eerst langs 3 afdelingen en dat soort geneuzel.
Rewimowoensdag 16 december 2009 @ 19:12
Wat moest je doen voor die cashbackactie in juli? En heb je dat ook gedaan volgens hun eigen aanwijzingen? Kun je dat ook aantonen? Zo ja, dan moeten zij zich aan de afspraak houden.
appelsjapwoensdag 16 december 2009 @ 23:23
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:12 schreef Rewimo het volgende:
Wat moest je doen voor die cashbackactie in juli? En heb je dat ook gedaan volgens hun eigen aanwijzingen? Kun je dat ook aantonen? Zo ja, dan moeten zij zich aan de afspraak houden.
Ik heb het gedaan, maar kan het niet aantonen. 2x zelfs.
klusfoobjedonderdag 17 december 2009 @ 00:32
Het prodcut dat ze hebben is op zich prima.

De service is om te janken! Die website is een regelrechte ramp.

Ik heb 1 keer echt gezeik gehad met TT, toen kwam mijn gekochte kaart niet af en toen die wel kwam bleek er een software error in te zitten waardoor alles vast liep.

De SD was van mening dat ik zelf alles verkeerd deed.

Vervolgens na lang zoeken de namen van de RvB gevonden op hun site. De bovenste gepakt, email geschreven en verstuurd naar hem via elke mogelijke naamsconfig.

werd ik de volgende dag door een manager gebeld die letterlijk zei dat hij van iemand uit de RvB opdracht had gekregen mijn probleem DAADWERKELIJK en DIRECT op te lossen.

Persoonlijk vind ik het een stelletje laml*llen, zeker op de SD, die knikeren graag zo snel mogelijk het probleem weer op het bord van de gebruiker ( die bijdeweg wel hun salaris betaald).

Het gegeven dat je een papieren brief moet sturen zegt ook meer dan genoeg. Hoeveel mensen pakken nog daadwerkelijk pen en papier om dat te gaan doen ???
Sachertortedonderdag 17 december 2009 @ 00:34
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:32 schreef klusfoobje het volgende:
Het prodcut dat ze hebben is op zich prima.

De service is om te janken! Die website is een regelrechte ramp.

Ik heb 1 keer echt gezeik gehad met TT, toen kwam mijn gekochte kaart niet af en toen die wel kwam bleek er een software error in te zitten waardoor alles vast liep.

De SD was van mening dat ik zelf alles verkeerd deed.

Vervolgens na lang zoeken de namen van de RvB gevonden op hun site. De bovenste gepakt, email geschreven en verstuurd naar hem via elke mogelijke naamsconfig.

werd ik de volgende dag door een manager gebeld die letterlijk zei dat hij van iemand uit de RvB opdracht had gekregen mijn probleem DAADWERKELIJK en DIRECT op te lossen.

Persoonlijk vind ik het een stelletje laml*llen, zeker op de SD, die knikeren graag zo snel mogelijk het probleem weer op het bord van de gebruiker ( die bijdeweg wel hun salaris betaald).

Het gegeven dat je een papieren brief moet sturen zegt ook meer dan genoeg. Hoeveel mensen pakken nog daadwerkelijk pen en papier om dat te gaan doen ???
Wist je dat niet? Bij alle grote bedrijven kun je je shit direct dumpen bij de directie, en dan is het zo gepiept als je een beetje een punt hebt.
Fokskidonderdag 17 december 2009 @ 00:35
Dat duurt nou eenmaal een paar maanden. Dat was ook bij de aankoop van een Xbox het geval. Die 40 EUR cashback kreeg ik ook bijna een half jaar later. Gewoon geduld hebben tenzij ze aangaven dat het binnen een zekere veel kortere termijn zou worden gestort.
klusfoobjedonderdag 17 december 2009 @ 00:36
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:35 schreef Fokski het volgende:
Dat duurt nou eenmaal een paar maanden. Dat was ook bij de aankoop van een Xbox het geval. Die 40 EUR cashback kreeg ik ook bijna een half jaar later. Gewoon geduld hebben tenzij ze aangaven dat het binnen een zekere veel kortere termijn zou worden gestort.

mwah, ik weet niet hoor, TS geeft duidelijk aan dat hij van TT te horen heeft gekregen dat er niks gaat komen.
Snapcount2donderdag 17 december 2009 @ 09:52
--Laat maar, niet goed gelezen--
l3lastermaandag 21 december 2009 @ 16:04
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Schakel zo'n consumentenprogramma van de tv in. Als ze je zaak aanpakken heb jij dat geld zo terug.
Dagoduckmaandag 21 december 2009 @ 16:09
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:04 schreef l3laster het volgende:

[..]


Wat een kutkick.
Zappermaandag 21 december 2009 @ 16:14
Weer een goede reden om die shit gewoon te downloaden voor je telefoon