Daar heb je geen website voor nodig; onthoud gewoon 'stam+t'quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:59 schreef Rnie het volgende:
Oja...nog tips,websites met betrekking tot de DT regel enzo?
Marten Toonder en Koot en Bie worden erom geprezen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:43 schreef Smart_ass het volgende:
Als je al die zelfverzonnen woorden van hem hoort..!
Op het HBO ookquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:50 schreef Hamilcar het volgende:
Dit doet me denken aan het vak Geschiedenis van Internationale Betrekkingen.
...
Bullshit. Het gaat niet zozeer om mij. Maar ook om mijn medestudenten. Ik vind het nuttiger om Office onder de knie te krijgen dan dat ik de DT regel snap.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:11 schreef Piles het volgende:
[..]
En daarom hoeven we ook niet te leren spellen?
Omdat jij de taal niet beheerst moet het maar afschaft worden, goed plan![]()
quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bullshit. Het gaat niet zozeer om mij. Maar ook om mijn medestudenten. Ik vind het nuttiger om Office onder de knie te krijgen dan dat ik de DT regel snap.Office corrigeert je toch wel.
Is het nou 1990....dan is het een ander verhaal. In dit tijdperk met PC's en spellingscontrole is het overbodig om een taaltoets te moeten afronden eer je door kan stromen naar het 2dejaar. Het heeft namelijk geen fuck met mijn opleiding te maken. Doe je nou PABO dan is het een ander verhaal![]()
Ben jij VOOR de taaltoets dan Piles?
Is er tegenwoordig nog iemand die volop brieven schrijft? Zoja, meld het dan.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bullshit. Het gaat niet zozeer om mij. Maar ook om mijn medestudenten. Ik vind het nuttiger om Office onder de knie te krijgen dan dat ik de DT regel snap.Office corrigeert je toch wel.
Is het nou 1990....dan is het een ander verhaal. In dit tijdperk met PC's en spellingscontrole is het overbodig om een taaltoets te moeten afronden eer je door kan stromen naar het 2dejaar.
Probeer mijn statement anders nuttig onderuit te halen ipv een quasi sarcastische smiley.quote:
Wat een bullshit. Omdat we tegenwoordig Excel en rekenmachines hebben moet je ook hoofdrekenen maar afschaffen?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Is het nou 1990....dan is het een ander verhaal. In dit tijdperk met PC's en spellingscontrole is het overbodig om een taaltoets te moeten afronden eer je door kan stromen naar het 2dejaar. Het heeft namelijk geen fuck met mijn opleiding te maken. Doe je nou PABO dan is het een ander verhaal![]()
Ben jij VOOR de taaltoets dan Piles?
Sinds wanneer worden poststukken niet met de computer getypt? Of heb je het dan over een penvriendin?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Zal eerlijk bekennen dat als ik een briefje krijg of een post lees waarin bijvoorbeeld geschreven staat: hij verwachd, of het regend, dat ik dan een afknapper krijg . Kan het niet helpen, vind taal zó belangrijk.
Oh en ja, ik schrijf regelmatig brieven.
Niet altijd.quote:
Op HBO is een goede beheersing van de Nederlandse taal altijd van belang.quote:Het heeft namelijk geen fuck met mijn opleiding te maken. Doe je nou PABO dan is het een ander verhaal![]()
Ik ben voor een hoog niveau wat spelling betreft (hoog genoeg). Als die taaltoets daar aan bijdraagt, dan ben ik voorquote:Ben jij VOOR de taaltoets dan Piles?
Er worden genoeg brieven/notities geschreven en spellingscontrole haalt niet alles er uitquote:Is er tegenwoordig nog iemand die volop brieven schrijft? Zoja, meld het dan.
Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Tuurlijk is taal en hoofdrekenen belangrijk. Maar niet zo belangrijk meer als dat het vroeger was. E zijn tig voorbeelden waarbij jij ook je rekenmachine gebruikt. Als je gewoon fatsoenlijk Nederlands kan schrijven (met uitzonderingen van sommige grammaticale fouten) moet er vrij weinig aan de hand zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Omdat we tegenwoordig Excel en rekenmachines hebben moet je ook hoofdrekenen maar afschaffen?
Dadelijk ben je een brief aan het schrijven of een som aan het maken zonder dat je een idee hebt wat je doet. Dan moet je 100% op je spellingscontrole vertrouwen en zoals je weet werkt dat niet 100%.
Persoonlijk zou ik eerder afknappen op mensen die 'oudbollig' schrijven ipv oubollig. Dat vind ik persoonlijk een nog grovere fout.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Zal eerlijk bekennen dat als ik een briefje krijg of een post lees waarin bijvoorbeeld geschreven staat: hij verwachd, of het regend, dat ik dan een afknapper krijg . Kan het niet helpen, vind taal zó belangrijk.
Oh en ja, ik schrijf regelmatig brieven.
Zodra je niet meer weet of je spellingscontrole gelijk heeft of niet beschouw ik dat als "niet weten wat je doet". Als je de basis-grammatica niet kent kun je de spellingscontrole ook niet controleren.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Tuurlijk is taal en hoofdrekenen belangrijk. Maar niet zo belangrijk meer als dat het vroeger was. E zijn tig voorbeelden waarbij jij ook je rekenmachine gebruikt. Als je gewoon fatsoenlijk Nederlands kan schrijven (met uitzonderingen van sommige grammaticale fouten) moet er vrij weinig aan de hand zijn.
Een brief schrijven zonder dat je weet wat je doet? ehm....
Ik zou zeggen 50-50.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:14 schreef Piles het volgende:
Ik ben voor een hoog niveau wat spelling betreft (hoog genoeg). Als die taaltoets daar aan bijdraagt, dan ben ik voorAl zie ik meer in een aanpassing van het voortgezet onderwijs. Niet alleen maar literatuur-gedoe in de laatste jaren, maar gewoon spelling er in stampen.
Oudbollig vind ik minder erg dat grammaticale fouten. Dat kun je gewoon niet wéten. Stam+t heb je gewoon geleerd als het goed is. Op de lagere school al.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik eerder afknappen op mensen die 'oudbollig' schrijven ipv oubollig. Dat vind ik persoonlijk een nog grovere fout.
Op het gebied van een rekenmachine heb je nog enigzins voorkennis nodig bij wat je invult.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zodra je niet meer weet of je spellingscontrole gelijk heeft of niet beschouw ik dat als "niet weten wat je doet". Als je de basis-grammatica niet kent kun je de spellingscontrole ook niet controleren.
Oja, ik gebruik ook een rekenmachine voor veel dingen (gemak) maar als het enigszins te doen is reken ik in mijn hoofd mee. Gewoon om te controleren dat ik geen typfoutjes maak. Je ziet mensen soms de stomste uitkomsten invullen die totaal onlogisch zijn omdat het op hun schermpje komt te staan.
Daar hebben we literatuur voor. Krik die woordenschat op mensen!quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
[b]Oudbollig vind ik minder erg dat grammaticale fouten. Dat kun je gewoon niet wéten.[b] Stam+t heb je gewoon geleerd als het goed is. Op de lagere school al.
En ja, natuurlijk schrijf ik brieven op de computer. Maar zonder spellingscontrole. Spellingscontrole maakt lui.
Ja, heel storend, dt-fouten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Op het gebied van een rekenmachine heb je nog enigzins voorkennis nodig bij wat je invult.
Basis-grammatica is uiteraard wel een must. Als je verwacht schrijft als 'ferwagt'. Dan ben je inderdaad hopeloos verloren. Maar een DT fout? Come on![]()
Com
quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oudbollig vind ik minder erg dat grammaticale fouten.
Waarom gebruik je hier een accent aigu bij weten? Ik zou de klemtoon/nadruk leggen op 'niet', in plaats van op 'weten'.quote:Dat kun je gewoon niet wéten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |