abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77109214
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:59 schreef Rnie het volgende:
Oja...nog tips,websites met betrekking tot de DT regel enzo?
Daar heb je geen website voor nodig; onthoud gewoon 'stam+t'
pi_77109761
Faizel Enait was met glans geslaagd, dus je taalniveau zegt ook niet zoveel over je functioneren
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77110145
Als je al die zelfverzonnen woorden van hem hoort.. !
pi_77110215
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:43 schreef Smart_ass het volgende:
Als je al die zelfverzonnen woorden van hem hoort.. !
Marten Toonder en Koot en Bie worden erom geprezen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77110519
Dit doet me denken aan het vak Geschiedenis van Internationale Betrekkingen. Onze docent was tijdens de les volgend op het inleveren van het eerste essay alles behalve een vrolijk man. Grofweg de helft van de studenten werd verteld om contact op te nemen met een of andere man zodat zij hun taalachterstand konden gaan inhalen.

De universiteiten zitten opgescheept met het resultaat van falende middelbare scholen plus de massale influx van allochtonen. Top dat ze meedoen, maar op een universiteit is een bepaald niveau niet alleen gewenst, maar ook vereist.
pi_77110695
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:50 schreef Hamilcar het volgende:
Dit doet me denken aan het vak Geschiedenis van Internationale Betrekkingen.
...
Op het HBO ook Onze docent Belastingrecht ging punten aftrekken voor spelling. En dat waren 3e-jaars
pi_77114262
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:11 schreef Piles het volgende:

[..]

En daarom hoeven we ook niet te leren spellen?
Omdat jij de taal niet beheerst moet het maar afschaft worden, goed plan
Bullshit. Het gaat niet zozeer om mij. Maar ook om mijn medestudenten. Ik vind het nuttiger om Office onder de knie te krijgen dan dat ik de DT regel snap. Office corrigeert je toch wel.
Is het nou 1990....dan is het een ander verhaal. In dit tijdperk met PC's en spellingscontrole is het overbodig om een taaltoets te moeten afronden eer je door kan stromen naar het 2dejaar. Het heeft namelijk geen fuck met mijn opleiding te maken. Doe je nou PABO dan is het een ander verhaal

Ben jij VOOR de taaltoets dan Piles?

Is er tegenwoordig nog iemand die volop brieven schrijft? Zoja, meld het dan.
De enige echte.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:07:48 #208
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77114620
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:01 schreef Rnie het volgende:

[..]

Bullshit. Het gaat niet zozeer om mij. Maar ook om mijn medestudenten. Ik vind het nuttiger om Office onder de knie te krijgen dan dat ik de DT regel snap. Office corrigeert je toch wel.
Is het nou 1990....dan is het een ander verhaal. In dit tijdperk met PC's en spellingscontrole is het overbodig om een taaltoets te moeten afronden eer je door kan stromen naar het 2dejaar. Het heeft namelijk geen fuck met mijn opleiding te maken. Doe je nou PABO dan is het een ander verhaal

pi_77114662
quote:

[..]

Is het nou 1990....dan is het een ander verhaal. In dit tijdperk met PC's en spellingscontrole is het overbodig om een taaltoets te moeten afronden eer je door kan stromen naar het 2dejaar.

Niet mee eens.
Zal eerlijk bekennen dat als ik een briefje krijg of een post lees waarin bijvoorbeeld geschreven staat: hij verwachd, of het regend, dat ik dan een afknapper krijg . Kan het niet helpen, vind taal zó belangrijk.
Oh en ja, ik schrijf regelmatig brieven.
pi_77114807
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Probeer mijn statement anders nuttig onderuit te halen ipv een quasi sarcastische smiley.
De enige echte.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:11:13 #211
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77114830
quote:

[..]

Wat een bullshit. Omdat we tegenwoordig Excel en rekenmachines hebben moet je ook hoofdrekenen maar afschaffen?
Dadelijk ben je een brief aan het schrijven of een som aan het maken zonder dat je een idee hebt wat je doet. Dan moet je 100% op je spellingscontrole vertrouwen en zoals je weet werkt dat niet 100%.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77114870
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Zal eerlijk bekennen dat als ik een briefje krijg of een post lees waarin bijvoorbeeld geschreven staat: hij verwachd, of het regend, dat ik dan een afknapper krijg . Kan het niet helpen, vind taal zó belangrijk.
Sinds wanneer worden poststukken niet met de computer getypt? Of heb je het dan over een penvriendin?
De enige echte.
pi_77114999
quote:
Office corrigeert je toch wel.
Niet altijd.
quote:
Het heeft namelijk geen fuck met mijn opleiding te maken. Doe je nou PABO dan is het een ander verhaal
Op HBO is een goede beheersing van de Nederlandse taal altijd van belang.
quote:
Ik ben voor een hoog niveau wat spelling betreft (hoog genoeg). Als die taaltoets daar aan bijdraagt, dan ben ik voor Al zie ik meer in een aanpassing van het voortgezet onderwijs. Niet alleen maar literatuur-gedoe in de laatste jaren, maar gewoon spelling er in stampen.
quote:
Er worden genoeg brieven/notities geschreven en spellingscontrole haalt niet alles er uit
pi_77115142
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:11 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Omdat we tegenwoordig Excel en rekenmachines hebben moet je ook hoofdrekenen maar afschaffen?
Dadelijk ben je een brief aan het schrijven of een som aan het maken zonder dat je een idee hebt wat je doet. Dan moet je 100% op je spellingscontrole vertrouwen en zoals je weet werkt dat niet 100%.
Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Tuurlijk is taal en hoofdrekenen belangrijk. Maar niet zo belangrijk meer als dat het vroeger was. E zijn tig voorbeelden waarbij jij ook je rekenmachine gebruikt. Als je gewoon fatsoenlijk Nederlands kan schrijven (met uitzonderingen van sommige grammaticale fouten) moet er vrij weinig aan de hand zijn.

Een brief schrijven zonder dat je weet wat je doet? ehm....
De enige echte.
pi_77115479
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Persoonlijk zou ik eerder afknappen op mensen die 'oudbollig' schrijven ipv oubollig. Dat vind ik persoonlijk een nog grovere fout.
De enige echte.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:23:42 #216
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77115561
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:16 schreef Rnie het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Tuurlijk is taal en hoofdrekenen belangrijk. Maar niet zo belangrijk meer als dat het vroeger was. E zijn tig voorbeelden waarbij jij ook je rekenmachine gebruikt. Als je gewoon fatsoenlijk Nederlands kan schrijven (met uitzonderingen van sommige grammaticale fouten) moet er vrij weinig aan de hand zijn.

Een brief schrijven zonder dat je weet wat je doet? ehm....
Zodra je niet meer weet of je spellingscontrole gelijk heeft of niet beschouw ik dat als "niet weten wat je doet". Als je de basis-grammatica niet kent kun je de spellingscontrole ook niet controleren.

Oja, ik gebruik ook een rekenmachine voor veel dingen (gemak) maar als het enigszins te doen is reken ik in mijn hoofd mee. Gewoon om te controleren dat ik geen typfoutjes maak. Je ziet mensen soms de stomste uitkomsten invullen die totaal onlogisch zijn omdat het op hun schermpje komt te staan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77115696
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:14 schreef Piles het volgende:

Ik ben voor een hoog niveau wat spelling betreft (hoog genoeg). Als die taaltoets daar aan bijdraagt, dan ben ik voor Al zie ik meer in een aanpassing van het voortgezet onderwijs. Niet alleen maar literatuur-gedoe in de laatste jaren, maar gewoon spelling er in stampen.
Ik zou zeggen 50-50.

Op mijn middelbare school werd er ook niet aan spelling gedaan (Vandaar ik dus fouten maak met betrekking tot de DT regel!),

Ik vind literatuur heel belangrijk. ff de woordenschat van de allochtoontjes omhoog krikken
De enige echte.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:27:58 #218
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_77115792
Ik gebruik ook meestal office of een ander programma, maar ik moet toch schrijven omdat dat de vorm is waarin je tentamens inlevert en je moet natuurlijk ook de grammatica kennen.
Rekenmachines gebruik ik ook allen bij tentamens, aangezien ik voor simpele dingen wel kan uit mijn hoofd kan en voor complexe dingen gebruik ik in RL gewoon een pc. (meestal wolram alpha)
Windows calculator vind ik eigenlijk bestwel kut. Google gebruik ik daarvoor ook weleens.
Jesus hates you.
pi_77115834
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:26 schreef Rnie het volgende:
Ik zou zeggen 50-50.
Kan ik mee leven
Maar vind je echt dat een HBO-er niet hoeft te kunnen spellen?
pi_77115857
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:22 schreef Rnie het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik eerder afknappen op mensen die 'oudbollig' schrijven ipv oubollig. Dat vind ik persoonlijk een nog grovere fout.
Oudbollig vind ik minder erg dat grammaticale fouten. Dat kun je gewoon niet wéten. Stam+t heb je gewoon geleerd als het goed is. Op de lagere school al.
En ja, natuurlijk schrijf ik brieven op de computer. Maar zonder spellingscontrole. Spellingscontrole maakt lui.
pi_77115976
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:23 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zodra je niet meer weet of je spellingscontrole gelijk heeft of niet beschouw ik dat als "niet weten wat je doet". Als je de basis-grammatica niet kent kun je de spellingscontrole ook niet controleren.

Oja, ik gebruik ook een rekenmachine voor veel dingen (gemak) maar als het enigszins te doen is reken ik in mijn hoofd mee. Gewoon om te controleren dat ik geen typfoutjes maak. Je ziet mensen soms de stomste uitkomsten invullen die totaal onlogisch zijn omdat het op hun schermpje komt te staan.
Op het gebied van een rekenmachine heb je nog enigzins voorkennis nodig bij wat je invult.

Basis-grammatica is uiteraard wel een must. Als je verwacht schrijft als 'ferwagt'. Dan ben je inderdaad hopeloos verloren. Maar een DT fout? Come on

Comuters zijn zulke onhandige dingen
De enige echte.
pi_77116008
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[b]Oudbollig vind ik minder erg dat grammaticale fouten. Dat kun je gewoon niet wéten.[b] Stam+t heb je gewoon geleerd als het goed is. Op de lagere school al.
En ja, natuurlijk schrijf ik brieven op de computer. Maar zonder spellingscontrole. Spellingscontrole maakt lui.
Daar hebben we literatuur voor. Krik die woordenschat op mensen!
De enige echte.
pi_77116049
Tof topic. Volgpost.
pi_77116064
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:30 schreef Rnie het volgende:

[..]

Op het gebied van een rekenmachine heb je nog enigzins voorkennis nodig bij wat je invult.

Basis-grammatica is uiteraard wel een must. Als je verwacht schrijft als 'ferwagt'. Dan ben je inderdaad hopeloos verloren. Maar een DT fout? Come on

Com
Ja, heel storend, dt-fouten.
pi_77116426
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oudbollig vind ik minder erg dat grammaticale fouten.
.
quote:
Dat kun je gewoon niet wéten.
Waarom gebruik je hier een accent aigu bij weten? Ik zou de klemtoon/nadruk leggen op 'niet', in plaats van op 'weten'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')