klopt. Vorige week heb ik op een nog oudere lap w7 geinstalleerd, probleemloosquote:Op woensdag 16 december 2009 12:51 schreef zarGon het volgende:
Laptopmerk en -model, graag.
Back-up je bestanden en installeer Windows 7. Zeer grote kans dat (bijna) alles werkt na de installatie.
Om vervolgens Ubuntu te installeren, en erachter te komen dat Ableton Live er niet op draait en je er geen leuke spellen op kunt spelen zonder emulator - uiteraard juist de 2 zaken die je zo graag wilde doen op je computer.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:22 schreef dennis00 het volgende:
Het volgende artikel doorlezen:
http://zenbuntu.com/30-reasons-why-ubuntu-is-here-to-stay/
Toshiba Satellite L30-10Tquote:Op woensdag 16 december 2009 12:51 schreef zarGon het volgende:
Laptopmerk en -model, graag.
Back-up je bestanden en installeer Windows 7. Zeer grote kans dat (bijna) alles werkt na de installatie.
Tuurlijk, pas je productie-omgeving maar helemaal aan omdat iemand van de internets vind dat je een ander OS moet gebruikenquote:Op woensdag 16 december 2009 13:30 schreef dennis00 het volgende:
Ga voor Ardour of gebruik Wine met Ableton Live, dat moet inmiddels werken.
Dat klinkt nou niet echt alsof je daarmee wilt werken.quote:Selected Test Results (selected in 'Test Results' table below)
What works
Instruments, playback, installation
What does not
midi keyboard did not get detected, could not connect wine to jack
What was not tested
exporting/rendering audio
Additional Comments
I am going to test out my soundcard, which appears to be supported by ALSA, native instruments Audio Kontrol 1, which would mean I could hook up external synths and mics to Ableton. In terms of midi I usually program my midi plugins. Also going to test VSTs with Ableton in wine.
Ik zou geen enkele reden weten om met ubuntu aan de slag te gaan. Leuk als het je hobby is, maar verder? Laat me niet lachen, windows is de enige juiste keuze als je wat normaal wilt werken en niet alles wilt uitzoeken.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:30 schreef dennis00 het volgende:
Ach, als je wilt gamen moet je inderdaad vooral Windows installeren. Voor de rest zijn er nauwelijks goede redenen.
Ach, das dus de grootste onzin, OpenOffice werkt net zo goed als MSOffice en is veel goedkoper.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:45 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik zou geen enkele reden weten om met ubuntu aan de slag te gaan. Leuk als het je hobby is, maar verder? Laat me niet lachen, windows is de enige juiste keuze als je wat normaal wilt werken en niet alles wilt uitzoeken.
Open office werkt niet even goed hoor. De basisdingen wel, maar complexere zaken geven problemen.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:49 schreef dennis00 het volgende:
OpenOffice werkt net zo goed als MSOffice en is veel goedkoper.
Ubuntu werkt allemaal vanzelfsprekend met Firefox, Pidgin, e.d. Het is juist niet zo dat Linux complex is, het is al jaren enorm gebruikersvriendelijk.
En die die pagina voor genoeg redenen om over te stappen.
Wat is er "beter aan C++ programmeren" op Ubuntu ?quote:Op woensdag 16 december 2009 14:03 schreef dennis00 het volgende:
Het is misschien een reden voor Windows te kiezen, omdat er bepaalde software voor is, maar daarmee is het OS zelf nog niet beter.
C++ programmeren op Ubuntu vind ik bijvoorbeeld echt 10x beter dan op Windows.
quote:
Dat dus.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:50 schreef deepart het volgende:
Weer zo'n domme fittie over welk besturingssysteemIk wil geen ubuntu, gewoon windows 7.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |