1. Ja, 50% is van je partnerquote:Op woensdag 16 december 2009 12:03 schreef LadyMondegreen het volgende:
Het huis van mijn partner en mijzelf staat voor 50% op ieders naam, evenals de hypotheek
mijn partner nooit heeft meebetaald aan de hypotheek,
eigen geld dat in de aankoop van het huis is gestoken (1,5 ton) van mij was.
We hebben geen samenlevingscontract of iets anders op papier (ja stom, ik weet het).
Wat zou er nu gebeuren als we uit elkaar gaan:
1. recht op de helft van de woning, vanwege de notariële akten met de 50%?
2. Of heeft hij dat niet, omdat ik kan aantonen dat hij nooit een cent heeft meebetaald aan de aflossing en de aankoop?
3. Of ben ik hem gewoon de helft van de woning, plus alimentatie verschuldigd,
Niet om in te wrijven hoor TS, maar dat er niks op papier staat van een samenlevingscontract o.i.d. bij een investering van 1,5 ton is wel een heel duur foutje. Stom is een understatement.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:03 schreef LadyMondegreen het volgende:
Het huis van mijn partner en mijzelf staat voor 50% op ieders naam, evenals de hypotheek. Nu is het echter zo, dat mijn partner nooit heeft meebetaald aan de hypotheek, en dat ook al het eigen geld dat in de aankoop van het huis is gestoken (1,5 ton) van mij was.
We hebben geen samenlevingscontract of iets anders op papier (ja stom, ik weet het).
...
ik hoopte hier te lezen dat het huis 1,5 ton was en dat een gedeelte eigen geld was.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:13 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Niet om in te wrijven hoor TS, maar dat er niks op papier staat van een samenlevingscontract o.i.d. bij een investering van 1,5 ton is wel een heel duur foutje. Stom is een understatement.
Was je erg knetterverliefd met roze bril, toen je dat liet gebeuren?
Als hij gek genoeg is om dat te tekenen lijkt me dat geen probleem.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:19 schreef LadyMondegreen het volgende:
Maar....als ik nu alsnog een samenlevingscontract laat opmaken, met de bepaling dat bij uit elkaar gaan ieder terugkrijgt wat hij/zij in het huis heeft gestoken (procentueel gezien dan, want de waarde is natuurlijk ook gestegen), dan is alles toch in orde? Of kan dat niet meer na zoveel jaar?
* naar notaris rent*quote:Op woensdag 16 december 2009 12:21 schreef 49R het volgende:
[..]
Als hij gek genoeg is om dat te tekenen lijkt me dat geen probleem.
Ik zou als ik je vriend was best tekenen voor jou geld. Maar tekenen dat je nooit iets bij gedragen hebt?quote:
Dus toen had je zoiets van "laat maar zitten, ik stop wel gewoon mijn anderhalve ton erin en de helft wordt van hem" ofzo ?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:19 schreef LadyMondegreen het volgende:
Nee, tijdens het concept opmaken van het samenlevingscontract bij de notaris kregen we al onenigheid over de voorwaarden![]()
Dat kan wel, maar het staat hem vrij om 't niet te tekenen, en dan blijven de afspraken zoals ze nu zijn...quote:Op woensdag 16 december 2009 12:19 schreef LadyMondegreen het volgende:
Maar....als ik nu alsnog een samenlevingscontract laat opmaken, met de bepaling dat bij uit elkaar gaan ieder terugkrijgt wat hij/zij in het huis heeft gestoken (procentueel gezien dan, want de waarde is natuurlijk ook gestegen), dan is alles toch in orde? Of kan dat niet meer na zoveel jaar?
Dat is niet zo raar mijn vriendin en haar vriend doen dat zij de boodschappen en auto enzo betaald en dat hij de hypotheek betaald. Ze zijn samen eigenaar en dit was makkelijk omdat ze losse rekeningen hebben. Zo draagt hij ook bij.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:29 schreef Lienekien het volgende:
Waarom heb je dat al die tijd geaccepteerd, dat hij niet heeft bijgedragen aan de hypotheek?!
Als bij TS de kosten op die manier evenredig over beiden verdeeld zou zijn geweest, dan had TS waarschijnlijk niet gesteld dat hij nooit heeft meebetaald aan de hypotheek.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:33 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar mijn vriendin en haar vriend doen dat zij de boodschappen en auto enzo betaald en dat hij de hypotheek betaald. Ze zijn samen eigenaar en dit was makkelijk omdat ze losse rekeningen hebben. Zo draagt hij ook bij.
Dat weet ik niet. Mijn moeder haar ex deed dat wel namenlijkquote:Op woensdag 16 december 2009 12:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als bij TS de kosten op die manier evenredig over beiden verdeeld zou zijn geweest, dan had TS waarschijnlijk niet gesteld dat hij nooit heeft meebetaald aan de hypotheek.
quote:Op woensdag 16 december 2009 12:42 schreef LadyMondegreen het volgende:
De kosten voor het normale huishouden delen we samen.
En nee, hij gaat niet de deur uit na het ondertekenenMaar ik wil alles wel wat veiliger geregeld hebben, eigenlijk heb ik gewoon een paar jaar mijn kop in het zand gestoken en heel naief gedacht: àls we ooit uit elkaar gaan, dan zal de werkelijke verdeling van het huis wel aan te tonen zijn dmv de betaalhistorie.
Verwacht je dat 'ie daar achteraf nog voor wil tekenen?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:42 schreef LadyMondegreen het volgende:
De kosten voor het normale huishouden delen we samen.
En nee, hij gaat niet de deur uit na het ondertekenenMaar ik wil alles wel wat veiliger geregeld hebben, eigenlijk heb ik gewoon een paar jaar mijn kop in het zand gestoken en heel naief gedacht: àls we ooit uit elkaar gaan, dan zal de werkelijke verdeling van het huis wel aan te tonen zijn dmv de betaalhistorie.
Omdat het kon?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:51 schreef Lienekien het volgende:
En waarom heeft hij eigenlijk al die tijd niet meebetaald aan de hypotheek?
En prachtig blont haar.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, heerlijk, wat een onnozel gedrag. Je hebt zeker ook hele mooie blauwe ogen?
Ik blijf vragen stellen.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:58 schreef LadyMondegreen het volgende:
Hm. Het gaat dus voor mijn partner om de keus tussen tekenen of niet tekenen, en dan dus weglopen met een ton (helft van de overwaarde inmiddels). Gelukkig heb ik mooie blauwe ogen.![]()
En hij verdiende gewoon te weinig om mee te kunnen betalen aan de aflossing van de hypotheek. Ik kan moeilijk meer geld uit hem halen dan erin zit.
Ze waren ZOOOO verliefd, dan stel je toch niet zulke vragenquote:Op woensdag 16 december 2009 13:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik blijf vragen stellen.
Waarom staat hij dan wel voor 50% op de hypotheek, als hij toen al niet genoeg verdiende om 50% bij te dragen?
Als hij bij de koop van het huis destijds ook al zo weinig kon bijdragen, dan was er destemeer reden om direct toen het contract zo op te stellen zodat blijkt dat jij alles betaalt, en hij niet, en het huis dus ook 100 % van jou is.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:58 schreef LadyMondegreen het volgende:
Hm. Het gaat dus voor mijn partner om de keus tussen tekenen of niet tekenen, en dan dus weglopen met een ton (helft van de overwaarde inmiddels). Gelukkig heb ik mooie blauwe ogen.![]()
En hij verdiende gewoon te weinig om mee te kunnen betalen aan de aflossing van de hypotheek. Ik kan moeilijk meer geld uit hem halen dan erin zit.
Dat zou wel gewoon gaan gebeuren, maar liep vlak na de aankoop vh huis mis door ontslag. Ook zei de hypotheekadviseur destijds dat het veel makkelijker was een hypotheek te krijgen met zijn tweeën.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik blijf vragen stellen.
Waarom staat hij dan wel voor 50% op de hypotheek, als hij toen al niet genoeg verdiende om 50% bij te dragen?
Dat is niet gewoon.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:58 schreef LadyMondegreen het volgende:
...
Ok.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:04 schreef LadyMondegreen het volgende:
[..]
Dat zou wel gewoon gaan gebeuren, maar liep vlak na de aankoop vh huis mis door ontslag. Ook zei de hypotheekadviseur destijds dat het veel makkelijker was een hypotheek te krijgen met zijn tweeën.
Aan hypotheek uitgegeven geld is geen eigen geld meer. Dat is uitgegeven geld. Ten behoeve van het huis dat je samen bezit, met zijn tweeën.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:09 schreef lichtekooi het volgende:
Je moet betalen maar inkomen om 50 50 te doen. Als ik 1200 verdien en hij 2400 en we hebben een hypotheek van 900, moet hij 6 en ik 3 betalen. Bijdragen naar inkomen. Zo heb ik het begrepen van die vriendin? Eigen geld blijft wel eigen geld.
of heb ik het nou zo fout?
Ik had het over als mijn vriend in het voorbeeld dat ik geef een ton eigen geld in het huis zou steken en we voor de rest hypotheek nemen.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:12 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Aan hypotheek uitgegeven geld is geen eigen geld meer. Dat is uitgegeven geld. Ten behoeve van het huis dat je samen bezit, met zijn tweeën.
Vanwege belastingtechnische overwegingen stop je die ton eigen geld doorgaans in de hypotheek, zodat je maximale rente-aftrek hebt.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:14 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Ik had het over als mijn vriend in het voorbeeld dat ik geef een ton eigen geld in het huis zou steken en we voor de rest hypotheek nemen.
???quote:Op woensdag 16 december 2009 13:15 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Vanwege belastingtechnische overwegingen stop je die ton eigen geld doorgaans in de hypotheek, zodat je maximale rente-aftrek hebt.
Is het zo moeilijk te begrijpen dat ik dat dus niet bedoel?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:15 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Vanwege belastingtechnische overwegingen stop je die ton eigen geld doorgaans in de hypotheek, zodat je maximale rente-aftrek hebt.
Als je anders de hypotheek voor een bepaald huis niet aan kan zonder eigen geld zowiezo niet. Maar daar ging mijn vraag niet om. Ik bedoelde of je recht hebt op de helft als je naar inkomen betaald. Ook al betaal je een derde van wat je partner betaald maar is dat wel van allebei een even groot deel van je inkomen.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je een ton eigen geld hebt, is het niet verstandiger dat in een goed deposito te zetten en rente te trekken, ipv dat in het huis te zetten? De hypotheekrente kan je aftrekken van je inkomen, en netto is dat dan toch vaak minder dan de rente die je op het deposito krijgt.
Waarom denk je dat ik dat niet begrijp?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:17 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk te begrijpen dat ik dat dus niet bedoel?je kan er ook voor kiezen dat niet te doen. Ik dacht dat ts dat niet had gedaan.
Hangt er vanaf wat je op papier hebt staan... Notaris doet wonderen!quote:Op woensdag 16 december 2009 13:22 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Als je anders de hypotheek voor een bepaald huis niet aan kan zonder eigen geld zowiezo niet. Maar daar ging mijn vraag niet om. Ik bedoelde of je recht hebt op de helft als je naar inkomen betaald. Ook al betaal je een derde van wat je partner betaald maar is dat wel van allebei een even groot deel van je inkomen.
???quote:Op woensdag 16 december 2009 13:22 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Als je anders de hypotheek voor een bepaald huis niet aan kan zonder eigen geld zowiezo niet.
Waarom zou je naar inkomen betalen? Als je gaat scheiden wordt dan de boel ook naar inkomen verdeeld? Nee dus.quote:Maar daar ging mijn vraag niet om. Ik bedoelde of je recht hebt op de helft als je naar inkomen betaald. Ook al betaal je een derde van wat je partner betaald maar is dat wel van allebei een even groot deel van je inkomen.
Ik had het over niet opgevolgd advies dus. En ik had het wel zo begrepen van ts. Maar dat is misschien fout.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:23 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik dat niet begrijp?
Natuurlijk kun je daarvoor kiezen, maar je financieel adviseur zal je normaal gesproken wijzen op de hypotheekrente-aftrek die je daardoor misloopt. En ik heb niet uit het verhaal van TS begrepen dat ze anderhalve ton rechtstreeks in de koopsom heeft gestoken. Sterker nog, uit het feit dat haar vriend mee moest tekenen voor de hypotheek, kun je afleiden dat ze dus een flinke hypotheek heeft genomen. Dat zal normaliter dus ongeveer gelijk zijn aan de koopsom. (Dit is een aanname)
Als je een huis wil kopen van 2 ton. Je kan maar 1 ton krijgen maar je hebt wel een ton eigen geld? Ga je dat dan meteen in het huis stoppen of bewaren als onderpand ofzo? Het eerste is veiliger toch?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
???
[..]
Waarom zou je naar inkomen betalen? Als je gaat scheiden wordt dan de boel ook naar inkomen verdeeld? Nee dus.
Dat vroeg ik me dus af. En als je lang samen bent heb je dan niet toch recht op een deel van het huis? Al is het dan niet de helft?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:26 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt je huishoudelijke kosten wel naar rato verdelen (is ook wat vaak in een samenlevingscontract wordt gesteld), maar als er een hypotheekakte is waar de verdeling 50/50 is, ga ik er wel van uit dat beiden precies hetzelfde betalen aan de aflossing van de hypotheek.
quote:Op woensdag 16 december 2009 12:18 schreef Soohr het volgende:
[..]
ik hoopte hier te lezen dat het huis 1,5 ton was en dat een gedeelte eigen geld was.
Alleen belastingtechnisch niet zo interessantquote:Op woensdag 16 december 2009 13:29 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Als je een huis wil kopen van 2 ton. Je kan maar 1 ton krijgen maar je hebt wel een ton eigen geld? Ga je dat dan meteen in het huis stoppen of bewaren als onderpand ofzo? Het eerste is veiliger toch?
Dat ligt eraan hoe de relatie is vastgelegd. Als er helemaal niks van een samenlevingscontract is, wordt het erg lastig.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:31 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus af. En als je lang samen bent heb je dan niet toch recht op een deel van het huis? Al is het dan niet de helft?
Nee dat snap ik, maar ik kan me voorstellen dat je soms liever voor zekerheid gaat dan voor belastingvoordeel. Ook als je je hypotheek dan gemakkelijker op kan brengen bevoorbeeld.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen belastingtechnisch niet zo interessant
Hoezo zekerheid, stel jij brengt een ton mee, je partner niet. Je zet dat ton in een deposito en betaald met de rente de hypotheeklasten mee. De rente van de hypotheek trek je af van je inkomen. Dat is belastingtechnisch volgens mij een voordeel?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:35 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, maar ik kan me voorstellen dat je soms liever voor zekerheid gaat dan voor belastingvoordeel. Ook als je je hypotheek dan gemakkelijker op kan brengen bevoorbeeld.
Dit dus.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo zekerheid, stel jij brengt een ton mee, je partner niet. Je zet dat ton in een deposito en betaald met de rente de hypotheeklasten mee. De rente van de hypotheek trek je af van je inkomen. Dat is belastingtechnisch volgens mij een voordeel?
Zekerheid heb je dan meer want die ton staat op jouw naam, niet in het gemeenschappelijke huis en de hypotheek is makkelijker op te brengen omdat je onder de streep minder betaald.
Ja, dan was 'zij' natuurlijk direct als 'golddigger' bestempeld.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:10 schreef Fokski het volgende:
Toch zou dit anders worden beleefd als LadyMondegreen MisterMondergreen was en het vriendje een vriendinnetje. Ik neem even aan dat het vriendje op andere manier gewoon meedoet.
Ik bedoelde meer dat dan anders naar de TS gekeken zou worden. Het "vriendinnetje" werkt wel en betaald naar vermogen mee aan het huishouden maar TS vind dat ze die 50% niet verdient. Die 1,5 ton daar kan ik nog inkomen maar daarbuiten doe je het toch samen.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dan was 'zij' natuurlijk direct als 'golddigger' bestempeld.
Een hogere hypotheek levert meer renteaftrek opquote:Op woensdag 16 december 2009 13:53 schreef Lienekien het volgende:
Een hogere hypotheek levert nog altijd hogere maandlasten op. Als je je maandlasten wilt beperken, kun je het geld in het huis steken, om zodoende een lagere hypotheek=lagere maandlasten te hebben.
Heb het toch over een hypotheek met een looptijd van 10 jaarquote:Op woensdag 16 december 2009 15:14 schreef Lienekien het volgende:
Klinkt aardig, maar ik vermoed wel de nodige haken en ogen. Bijv. of je zo'n hypotheek wel (boetevrij) in één keer af mag lossen.
Die bestaat sinds 2001 niet meerquote:En de vermogensbelasting die je over je deposito moet betalen.
iig dat je maximaal renteaftrek geniet, en als je van je partner af gaat het eigen vermogen op eigen naam staat en niet gezamelijk.quote:Vraag me ook af hoeveel voordeel deze constructie uiteindelijk netto onder de streep oplevert.
Ow?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen belastingtechnisch niet zo interessant
Je ziet box 3 over het hoofd?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die bestaat sinds 2001 niet meer
Ow? Of het 'op jouw naam' staat of niet, het huwelijksgoederenrecht bepaalt of het bij jou hoort of dat het gezamenlijk vermogen is. Als daar niets voor geregeld is, dan is het gewoonweg gezamenlijk vermogen.quote:iig dat je maximaal renteaftrek geniet, en als je van je partner af gaat het eigen vermogen op eigen naam staat en niet gezamelijk.
Huwelijksgoederenrecht?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je ziet box 3 over het hoofd?
[..]
Ow? Of het 'op jouw naam' staat of niet, het huwelijksgoederenrecht bepaalt of het bij jou hoort of dat het gezamenlijk vermogen is. Als daar niets voor geregeld is, dan is het gewoonweg gezamenlijk vermogen.
Niet persé (maar kan zeker wel van toepassing worden als er totaal niets geregeld is), maar dat beweer ik dan ook niet. Ik reageer op de boude stelling (waar 'ie er meer van heeft geplaatst, zoals die over het 'mislopen' van HRA) dat het in deposito houden ervoor zorgt dat je het bij uit elkaar gaan dat in eigen beheer houdt.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:29 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Huwelijksgoederenrecht?
Is dat van toepassing op twee partners zonder huwelijk of samenlevingscontract?
Neequote:Op woensdag 16 december 2009 15:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je ziet box 3 over het hoofd?
Lees de OP nog eens, TS is niet getrouwd.quote:Ow? Of het 'op jouw naam' staat of niet, het huwelijksgoederenrecht bepaalt of het bij jou hoort of dat het gezamenlijk vermogen is. Als daar niets voor geregeld is, dan is het gewoonweg gezamenlijk vermogen.
Zoals ik al vaker zeg: géén hypotheek is voordeliger dan één hypotheek. Je ziet wat zaken over het hoofd: eigenwoningforfait en de korting op de hypotheekrente. Daarnaast scheelt het je de lasten van een verzekering die je bij een tophypotheek áltijd hebt.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee
Dit komt dus neer op 1,2% belasting over het gemiddelde vermogen
Ik krijg 5,5% op mijn deposito, netto word dat dan 4,3
Alles wat ik dus minder betaal aan bruto hypotheekrente dan 8,9583% rente is pure winst.
[..]
Kloptquote:Op woensdag 16 december 2009 15:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker zeg: géén hypotheek is voordeliger dan één hypotheek.
Waarom is dat van belang bij het soort financiering op je huis? Dat moet je toch sowieso betalen?quote:Je ziet wat zaken over het hoofd: eigenwoningforfait
Hoeveel is dat?quote:en de korting op de hypotheekrente.
Hoeveel?quote:Daarnaast scheelt het je de lasten van een verzekering die je bij een tophypotheek niet hebt.
Als je géén hypotheek hebt, betaal je het feitelijk niet. (Wet Hillen; je betaalt het wel, maar je krijgt een extra aftrekpost zo hoog als de bijtelling)quote:Op woensdag 16 december 2009 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom is dat van belang bij het soort financiering op je huis? Dat moet je toch sowieso betalen?
Dat verschilt per verstrekker, uiteraard (laten we zeggen 0,2- 0,4%)quote:Hoeveel is dat?
Daar is geen uitspraak ov er te doen: is afhankelijk van de hoogte van het bedrag dat afgedekt wordt, de leeftijd/geslacht van de verzekerde(n) en nog wat andere zaken.quote:Hoeveel?
Okay maar wat kost een aflossingvrije hypotheek nu van 2 ton, een procent of 6,5? Daar is nog altijd een verschil van 2 punten.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je géén hypotheek hebt, betaal je het feitelijk niet. (Wet Hillen; je betaalt het wel, maar je krijgt een extra aftrekpost zo hoog als de bijtelling)
[..]
Dat verschilt per verstrekker, uiteraard (laten we zeggen 0,2- 0,4%)
[..]
Daar is geen uitspraak ov er te doen: is afhankelijk van de hoogte van het bedrag dat afgedekt wordt, de leeftijd/geslacht van de verzekerde(n) en nog wat andere zaken.
Een deel van die kosten zorgt uiteraard voor het aflossen van de hypotheek op termijn, maar de kosten voor de maatschappij én de kosten voor de ORV-dekking zijn in dat geval wel degelijk kosten.
Je kunt natuurlijk niet je (bijvoorbeeld) vorig jaar afgesloten deposito vergelijken met een hypotheek van nu.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Okay maar wat kost een aflossingvrije hypotheek nu van 2 ton, een procent of 6,5? Daar is nog altijd een verschil van 2 punten.
Maar het is dus wel zo dat het zo snel mogelijk betaald hebben van een hypotheek is verstandig, dat ben je met me eens?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk niet je (bijvoorbeeld) vorig jaar afgesloten deposito vergelijken met een hypotheek van nu.
In individuele gevallen zijn er genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat het hebben van spaargeld/hypotheek voordeliger is dan het betalen van de woning met eigen geld. Gemiddeld genomen is dat daarentegen gewoonweg niet waar.
Dat sowieso.(in 90% van de gevallen)quote:Op woensdag 16 december 2009 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar het is dus wel zo dat het zo snel mogelijk betaald hebben van een hypotheek is verstandig, dat ben je met me eens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |