Bronquote:De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il heeft zijn bestuurlijk apparaat opgedragen al zijn onderdanen te restylen. In eerste instantie richtte hij zich vooral op het haar, dat voor mannen kort en voor vrouwen lang en vastgebonden moet zijn. Dat heeft een Zuid-Koreaanse maatschappelijke organisatie vandaag laten weten.
Kim Jong-il kwam tot zijn besluit, omdat hij zich onlangs had gestoord aan de 'buitenlandse coupe' van een van zijn medewerksters. Hij zou gezegd hebben: "Is zij echt een van onze Koreaanse vrouwen? Waarom heeft ze onze traditionele schoonheid ingeruild voor slechte buitenlandse gewoonten van kapitalisten?"
Kim besloot in een klap ook de kledingkeuze van zijn onderdanen aan zijn smaak aan te passen. Dat betekent dat er voor vrouwen geen korte rokken, strakke broeken en broeken met wijduitlopende pijpen meer in zitten. In steden wil Kim sowieso geen broek meer zien. Fietsen is daar ook uit den boze omdat dat onbetamelijk zou zijn.
Euh, volgens mij heeft hij het over al zijn onderdanen? Alle burgersquote:Op woensdag 16 december 2009 11:55 schreef De_Ruyter het volgende:
Geef hem eens ongelijk, die slechte chagrijnige bibliothecaressen coupes hier van tijd tot tijd.
Voor je het weet zien de inwoners er zelfs uit als robot.quote:In eerste instantie wil de communist dat iedere Noord-Koreaan een 'fatsoenlijke' haarsnit heeft.
Wist je dat de kampen daar vol zitten met mensen die niet volgens zijn regels leven?Ze gebruikt worden als slaven?Pas weer vrij komen wanneer ze te verzwakt zijn om nog te werken? Dat ouderen en gehandicapten niet in de hoofdstad mogen wonen?quote:Op woensdag 16 december 2009 11:56 schreef waht het volgende:
Hey, zo raar is die Kim Jong-Il niet eens.Zeiken over kapitalisme en buitenlandse invloeden past perfect in onze samenleving. Net als het voorstellen van rare regeltjes. Bij deze heet ik hem welkom.
Zo lang hij z'n genocidale neigingen achterlaat.
quote:Op woensdag 16 december 2009 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat is wel een politiek correcte wijze om te zeggen dat Wilders niet welkom is
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:06 schreef o.us het volgende:
Heerlijk land om in te wonen, lijkt me.
Ja, ja, ja & ja.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Wist je dat de kampen daar vol zitten met mensen die niet volgens zijn regels leven?Ze gebruikt worden als slaven?Pas weer vrij komen wanneer ze te verzwakt zijn om nog te werken? Dat ouderen en gehandicapten niet in de hoofdstad mogen wonen?
En deze informatie heb jij natuurlijk van al die betrouwbare bronnen die hier vrij over berichten.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Wist je dat de kampen daar vol zitten met mensen die niet volgens zijn regels leven?Ze gebruikt worden als slaven?Pas weer vrij komen wanneer ze te verzwakt zijn om nog te werken? Dat ouderen en gehandicapten niet in de hoofdstad mogen wonen?
Oh verlicht ons, wijze pinterman.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:30 schreef Pinterman het volgende:
Heeft iemand z'n woordenboek laten slingeren ofzo? Communisme; genocide; ze komen allemaal voorbij![]()
En voor diezelfde personen ook korte rokjes en strakke broeken.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:00 schreef MASD het volgende:
Zouden wij hier ook moeten doen, vlotte rode kortharige kapsels verbieden.
Nou ja, wat genocide betreft, dat is het systematisch uitmoorden van een volk of groep op basis van religie, ethniciteit etc. en dat is natuurlijk helemaal niet wat er in Noord Korea aan de hand is. En wat communisme betreft; Noord Korea kan niet echt communistisch genoemd worden, er zijn maar een handjevol 'communistische' landen (China, Laos, Cuba, en Vietnam). Geen van die landen is vergelijkbaar met Noord Korea wat dit soort rare wetten of geboden betreft. Ik heb niks met communisme, maar ook niet met onzin.quote:
Ik heb wel eens ergens gehoord (kan je geen bron geven dus) dat het zo is dat N Koreanen gemiddeld 10 cm kleiner zijn dan Z Koreanen, omdat ze er weinig en slechter voedsel hebben dan in Z Korea.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:26 schreef Hathor het volgende:
Tsja, hij ziet er zelf ook niet echt stijlvol uit met dat bosje vlas op zijn kop.
En Koreaanse schoonheid???? Van alle Aziatische volken zijn de Koreanen met afstand de lelijksten, dus veel valt er sowieso niet aan te verbeteren.
Wat dat betreft is het niet meer dan semantiek. Het regime van Jong-Il en z'n vader Il-Sung heeft de dood van miljoenen Noord- (maar ook Zuid-)Koreanen op haar geweten. Het regime is er wellicht niet op gericht om het Koreaanse volk geheel te annihileren, toch is er in mijn ogen sprake van volkerenmoord als direct gevolg van het immorele, incompetente handelen van dit regime.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:51 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Nou ja, wat genocide betreft, dat is het systematisch uitmoorden van een volk of groep op basis van religie, ethniciteit etc. en dat is natuurlijk helemaal niet wat er in Noord Korea aan de hand is. En wat communisme betreft; Noord Korea kan niet echt communistisch genoemd worden, er zijn maar een handjevol 'communistische' landen (China, Laos, Cuba, en Vietnam). Geen van die landen is vergelijkbaar met Noord Korea wat dit soort rare wetten of geboden betreft. Ik heb niks met communisme, maar ook niet met onzin.
Kim-Jong is gewoon al wat verder in het beschermen van de traditionele waarden van zijn land. Wij volgen nog wel als we eenmaal wetten hebben die Sinterklaas kleding voorschrijven, bikini´s verplichten ipv burkinas, de wet ´opstaan voor de rechter en drie keer kussen´, een muts ipv een sjaal en een groot kruis voor iedere christen.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Bron
Sorry, hier kan ik alleen maar om lachen
Of huilen
quote:Op woensdag 16 december 2009 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat is wel een politiek correcte wijze om te zeggen dat Wilders niet welkom is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |