quote:
quote:
Wat isquote:Wetboek van Strafrecht
Artikel 420bis
1 Als schuldig aanwordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die van een voorwerp de werkelijke aard, de herkomst, de vindplaats, de vervreemding of de verplaatsing verbergt of verhult, dan wel verbergt of verhult wie de rechthebbende op een voorwerp is of het voorhanden heeft, terwijl hij weet dat het voorwerp – onmiddellijk of middellijk – afkomstig is uit enig misdrijf;
b. hij die een voorwerp verwerft, voorhanden heeft, overdraagt of omzet of van een voorwerp gebruik maakt, terwijl hij weet dat het voorwerp – onmiddellijk of middellijk – afkomstig is uit enig misdrijf.
2 Onder voorwerpen worden verstaan alle zaken en alle vermogensrechten.
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:36 schreef lubje25 het volgende:
heling?
quote:1 Als schuldig aan opzetheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die een goed verwerft, voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of een zakelijk recht ten aanzien van een goed vestigt of overdraagt, terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed dan wel het vestigen van het recht wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof;
b. hij die opzettelijk uit winstbejag een door misdrijf verkregen goed voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of zakelijk recht ten aanzien van een door misdrijf verkregen goed overdraagt.
2 Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk uit de opbrengst van enig door misdrijf verkregen goed voordeel trekt.
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:39 schreef Yankee het volgende:
witwassen?
Ik had gedacht dat van Stee lastiger zou zijn, blijkbaar nietquote:Op woensdag 16 december 2009 13:45 schreef ScottTracy het volgende:
Advocaat
Koeman
Van Gaal
Adriaanse
Van Stee
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:51 schreef Stuurloos het volgende:
Co Adriaanse en Ronald Koeman?
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:53 schreef Yankee het volgende:
Hiddink en de Haan
Latersquote:
quote:
Ok, ga je gang..... Scheelt een puntje aftrekquote:Op woensdag 16 december 2009 14:44 schreef PhysicsRules het volgende:
ik wilde net een nieuwe vraag gaan stellen...
Mount St. Helen moet dat zijn denk ik.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:49 schreef lubje25 het volgende:
Mount Helen?
dat zou mijn hint zijn geweest, ja.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:56 schreef tomtomaat het volgende:
Die op de Filipijnen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |