abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2009 @ 17:05:23 #101
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75694563
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:57 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Had ik een link van binnen dit forum, echter moet ik je deze wel schuldig blijven. Banjerkanjer heeft hier ooit wat goede informatie over gepost namelijk. Het had in ieder geval te maken met quota, oftewel dat ze meer bonus kregen als de patiënten meer verschillende medicijnen gaven, ook kwamen bonussen voor het niet behandelen van patiënten naar voren. Ik neem dan ook aan dat je hierover via google wel wat te weten kunt komen.
Zojuist gedaan, ik kan er niks over vinden - enkel over de zaak van de bonussen van de Mensis.
zzz
pi_75694691
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee domme lul, dat zeg ik niet, dat maak jij ervan, ik zeg dat er veel kennis aanwezig was en op het gebied van fytotherapie wisten ze inderdaad verdomde veel.
Nou nou...we hoeven niet te gaan schelden, toch?
Ben je het met me eens dat de kennis die er toen (middeleeuwen, heksen, inquisitie etc.) was op dit moment gewoon geen enkele relevantie meer heeft? Dat we nu gewoon alles anders doen? Ik ontken niet dat er mogelijk vroeger op bepaalde gebieden effectieve geneeswijzen waren die we nu niet meer kennen maar jijdoet het voorkomen alsof dat de basis vormt voor de moderne geneeskunst. Welaan, dat is dus onzin. Die methoden, middelen en technieken worden al honderden jaren niet meer gebruikt en als je er nu mee aan zou komen zetten zou je wegens kwakzalverij de bak in verdwijnen.
Dat men vroeger veel wist van fytotherapie is logisch, het was de voornaamste bron van geneesmiddelen. Dat is inmiddels ook volledig anders geworden. Dat wil niet zeggen dat de werking van een valeriaan-tinctuur ineens anders is geworden,maar ls je nu een slaapmiddel wilt hebben zijn er vele goedkopere betere manieren om dat te maken dan van valeriaan een tinctuur trekken. Dat zul je toch met me eens moeten zijn. En daarom is het belang van fytologie in de huidendaagse geneeskunst vrij klein.
Ik schat trouwens dat ook onze fytologisch kennis in de afgelopen eeuwen flink is toegenomen, ik denk niet dat een heks uit 1400 iets zou snappen van genetische manipulatie van planten teneinde de opbrengst aan nuttige stoffen te vergroten...
Mu!
pi_75694868
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En weer (zoals gewoonlijk) schiet meneer compleet in de drama-queen mode als ie het even niet meer weet.
Niemand zegt dat er nergens corruptie is, niemand zegt dat ze geen geld hoeven te verdienen.

Jij ziet enkel blijkbaar de mogelijkheid tot "geen corruptie, niemand hoeft betaald te worden" en "Alles en iedereen is corrupt en geeft niks om anderen en wil enkel zoveel mogelijk geld verdienen !".

Corruptie en geld verdienen is niet specifiek gelinkt aan de medische wereld, dat is gelinkt aan de mens zelf.
In elke branche komt corruptie voor, elk mens heeft ook een zekere mate van gevoel voor zelfbehoud en egoisme.

Roepen dat iemand die de balkenende norm verdient teveel verdient terwijl hij net een shift heeft gedraaid van 27 uur en 6 mensen heeft geopereerd die op sterven na dood lagen vind ik een beetje cru gezien het feit jij van zijn belasting lekker thuis zat te internetten met een uitkering.
En al helemaal van zo'n keyboard-held die altijd enkel kritiek levert op alles en iedereen maar nooit zegt wat ie zelf nou bijdraagt.
[..]

In bobsnaam, neem een chillpill ofzo, overreactende dramafreak
Daarom heeft het ook geen zin om met jou te discussieren. Daar krijg je dit soort taal voor terug.

Ik bedoel, heb jij het nou echt niet door dat dit geen wetenschappelijk forum is? Daar mag je mensen zo hard uitlachen als je wil, op het moment dat ze met dergelijke zweverige theorieën aankomen, binnen TRU is dat een ander verhaal. Echter lijkt het vaak alsof jij niet wil accepteren dat er mensen zijn die zo denken, en zit je als een adhd'er (nu plaats ik je in een hokje), een mening te verdedigen, die weinig te maken heeft met dit forum.

Nee want een discussietopic over heksen, daar mag ook niets goeds vastgesteld worden over heksen, het verhaal hierachter mag dan ook niet duidelijk worden, want we moeten hier discussieren over hoe groot gelijk de reguliere zorg en wetenschap wel niet hebben. Heksen moeten verbrand worden, net zoals gedachten die wij niet begrijpen! Zo snel mogelijk!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 16 december 2009 @ 17:22:48 #104
31101 _Led_
pi_75695250
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:12 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom heeft het ook geen zin om met jou te discussieren. Daar krijg je dit soort taal voor terug.

Ik bedoel, heb jij het nou echt niet door dat dit geen wetenschappelijk forum is? Daar mag je mensen zo hard uitlachen als je wil, op het moment dat ze met dergelijke zweverige theorieën aankomen, binnen TRU is dat een ander verhaal. Echter lijkt het vaak alsof jij niet wil accepteren dat er mensen zijn die zo denken, en zit je als een adhd'er (nu plaats ik je in een hokje), een mening te verdedigen, die weinig te maken heeft met dit forum.

Nee want een discussietopic over heksen, daar mag ook niets goeds vastgesteld worden over heksen, het verhaal hierachter mag dan ook niet duidelijk worden, want we moeten hier discussieren over hoe groot gelijk de reguliere zorg en wetenschap wel niet hebben. Heksen moeten verbrand worden, net zoals gedachten die wij niet begrijpen! Zo snel mogelijk!
Waar heb je het nou allemaal over ?????
Ik zeg enkel dat jij telkens enorm overreact, en er voor jou blijkbaar maar 2 keuzes zijn - een compleet corrupte wereld, en een compleet heilige wereld - een tussenweg lijkt niet mogelijk.

En wat doe jij ?
Je maakt m'n punt door weer zo enorm te overreacten, dramaqueen
way to go

Ik heb uberhaupt niks negatiefs gezegd over heksen trouwens, ik heb enkel gezegd dat ik jouw opmerking ("doktoren of mensen met een studie verdienen te veel") nogal idioot vind, zeker gezien van wie die opmerking komt.
zzz
pi_75695444
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:22 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat jij telkens enorm overreact, en er voor jou blijkbaar maar 2 keuzes zijn - een compleet corrupte wereld, en een compleet heilige wereld - een tussenweg lijkt niet mogelijk.

En wat doe jij ?
way to go

Ik heb uberhaupt niks negatiefs gezegd over heksen trouwens, ik heb enkel gezegd dat ik jouw opmerking ("doktoren of mensen met een studie verdienen te veel") nogal idioot vind, zeker gezien van wie die opmerking komt.
We beginnen weer langs elkaar af te lezen blijkbaar. Daarom had ik me ook bij mijn besluit moeten houden. Echter ben ik vaak goedgelovig, oftewel denk ik dat we nog verder kunnen komen in dit soort discussies. Niets is minder waar helaas.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 16 december 2009 @ 17:31:16 #106
31101 _Led_
pi_75695515
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:28 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

We beginnen weer langs elkaar af te lezen blijkbaar. Daarom had ik me ook bij mijn besluit moeten houden. Echter ben ik vaak goedgelovig, oftewel denk ik dat we nog verder kunnen komen in dit soort discussies. Niets is minder waar helaas.
Ah, je hebt er gewoon weer niks tegenin te brengen
Nog even en we krijgen weer het "jij bent gewoon gemeen !"-repertoire
zzz
pi_75695703
OK,ik denk dat wat vroeger voor heks versleten werd ofwel een ongewenste burger was die zich niet tegen die aanklacht kon verzetten,ofwel iemand die zich meer dan gemiddeld in de natuurwetenschappen had verdiept. Dat laatste is mooi maar laten we er aub niet meer aan toeschrijven dat wat de werkelijkheid was.

En de heksen van tegenwoordig? Nep? Overhormonale tieners? Onzekere zweefteefjes? Of zit er nog iets van magie in?
Mu!
  woensdag 16 december 2009 @ 17:50:26 #108
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75696090
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:37 schreef SingleCoil het volgende:
OK,ik denk dat wat vroeger voor heks versleten werd ofwel een ongewenste burger was die zich niet tegen die aanklacht kon verzetten,ofwel iemand die zich meer dan gemiddeld in de natuurwetenschappen had verdiept. Dat laatste is mooi maar laten we er aub niet meer aan toeschrijven dat wat de werkelijkheid was.

En de heksen van tegenwoordig? Nep? Overhormonale tieners? Onzekere zweefteefjes? Of zit er nog iets van magie in?
He he eindelijk iemand ontopic.
En wat ze tegenwoordig uitvoeren zul jij niet kunnen begrijpen ben ik bang, totaal ander geloof en zienswijze.
The truth was in here.
pi_75698172
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

He he eindelijk iemand ontopic.
En wat ze tegenwoordig uitvoeren zul jij niet kunnen begrijpen ben ik bang, totaal ander geloof en zienswijze.
gelukkig ben ik daarvoor niet afhankelijk van jouw voorstelllingsvermogen. Maar als je liever geen on topic reacties hebt dan is dit inderdaad de weg. Way to go, mod!
Mu!
  woensdag 16 december 2009 @ 19:07:00 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75698899
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:47 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

gelukkig ben ik daarvoor niet afhankelijk van jouw voorstelllingsvermogen. Maar als je liever geen on topic reacties hebt dan is dit inderdaad de weg. Way to go, mod!
Wut? Ik zeg toch dat ik blij ben
The truth was in here.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:27:32 #111
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75699714
oef, iets te lang hout aan het sprokkelen geweest voor het 'los branden' geloof ik

Dat de hedendaagse medicijnen anders geproduceerd worden dan vroeger, en er daarbij niet uitsluitend (meer) van planten gebruik gemaakt wordt doet helemaal NIETS af aan het FEIT dat deze 'plantenkunde' aan de basis staat van dit alles.

Ik snap dan ook die hele discussie vs. erodome niet.

Die hele plantenkunde heeft overigens NIETS (in directe zin) met de oorspronkelijke Hekserij te maken.

Dankzij Wicca denkt tegenwoordig iedereen dat deze 2 bij elkaar horen, maar dat is bull.
Vroeger was er ook helemaal NIEMAND die zichzelf heks noemde. Dat was zoiets als 'melaats'.

Als kruidenvrouwtje in dat aparte huisje in het bos, was je een vreemd buitenbeentje. Als er dan in het dorp ineens mensen ernstig ziek werden o.i.d. werd er een 'oorzaak' gezocht & dan was dat buitenbeentje al snel 'verdacht' & dus een heks die iedereen ziek wilde maken.

Tegenwoordig trekken ze olie uit een plantje en roepen meteen 'ik ben heks'
Beetje de omgekeerde wereld geworden zo.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_75699772
Zo kun je zelfs die wrat op je neus nog romantiseren.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:32:54 #113
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75699940
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:28 schreef mediaconsument het volgende:
Zo kun je zelfs die wrat op je neus nog romantiseren.

Misschien is dat het. (Alhoewel ... m'n ex was er ook zo een, en dat was een foto model mooi van buiten ...)
pi_75701703
En daarom is het belang van fytologie in de huidendaagse geneeskunst vrij klein.

Ik ben het niet met je eens Single coil.

Ooit zat ik bij de huisarts en zijn assistente vroeg of ze colchicine moest voorschrijven.
Áh, jicht?'vroeg ik. De arts keek me verbaasd aan en zei: 'Ja'.
'Hoe weet je dat?' vroeg hij.
Als heks ben ik geinteresseerd in kruiden.
Dat vertelde ik hem.
En ik zei: wilg, maagdenpalm, vrouwenkruid, lelietje-van-dalen, allemaal planten waar nu (synthetische ) medicijnen van gemaakt worden.

Er zijn meer ouderwetse methoden die nu nuttig gevonden worden, zoals bv het gebruik van bloedzuigers en maden van vliegen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_75702092
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:37 schreef SingleCoil het volgende:

Ik ben een heks en voor mij is het een religie en en manier van leven.
Ik ben echt geen zweefteef, eerder sceptisch. Maar voor mij is het de manier om goed te leven.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_75704809
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:08 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Nou nou...we hoeven niet te gaan schelden, toch?
Ben je het met me eens dat de kennis die er toen (middeleeuwen, heksen, inquisitie etc.) was op dit moment gewoon geen enkele relevantie meer heeft? Dat we nu gewoon alles anders doen? Ik ontken niet dat er mogelijk vroeger op bepaalde gebieden effectieve geneeswijzen waren die we nu niet meer kennen maar jijdoet het voorkomen alsof dat de basis vormt voor de moderne geneeskunst. Welaan, dat is dus onzin. Die methoden, middelen en technieken worden al honderden jaren niet meer gebruikt en als je er nu mee aan zou komen zetten zou je wegens kwakzalverij de bak in verdwijnen.
Dat men vroeger veel wist van fytotherapie is logisch, het was de voornaamste bron van geneesmiddelen. Dat is inmiddels ook volledig anders geworden. Dat wil niet zeggen dat de werking van een valeriaan-tinctuur ineens anders is geworden,maar ls je nu een slaapmiddel wilt hebben zijn er vele goedkopere betere manieren om dat te maken dan van valeriaan een tinctuur trekken. Dat zul je toch met me eens moeten zijn. En daarom is het belang van fytologie in de huidendaagse geneeskunst vrij klein.
Ik schat trouwens dat ook onze fytologisch kennis in de afgelopen eeuwen flink is toegenomen, ik denk niet dat een heks uit 1400 iets zou snappen van genetische manipulatie van planten teneinde de opbrengst aan nuttige stoffen te vergroten...
Ik denk dat ze er meer van zouden snappen als je denkt, iig het stukje gewasverbetering.
Je schijnt te vergeten dat die mensen toen direct met en van het land leefde, de gemiddelde piet jan daar wist meer van die natuur als jij en ik.
Zaden werden uitgezocht, van begin tot eind verzorgt, gekruist met andere die ook speciaal waren uitgezocht en ga zo maar verder.
Ook hierin zijn we idd verder gegaan, ik snap niet waarom je blijft hameren op dat vergelijk tussen toen en nu, we leven nu en niet toen en voor hun geld dat andersom, binnen hun mogelijkheden waren ze erg goed.

Wat betrefd het nut van fytotherapie ben ik het niet met je eens, het is maar net welk middel je liever gebruikt.
Daarbij hebben we het in deze topic over hekserij en niet alleen over fytotherapie.
Ik zou het slaapverhaal in die geest niet graag oplossen met slaappillen.
Laten we er voor het gemak van uitgaan dat je een serieus slaapprobleem bedoeld en dus bij regulier naar middelen grijpt die via de huisarts te verkrijgen zijn.
Dat heeft toch wel wat nadelen, veel daarvan zijn verslavend, ze kennen bijwerkingen en je kan ze niet weggooien in de GFT-bak.

Vanuit die heksenvisie zou ik verschillende dingen doen, ik zou bij mezelf te raden gaan waar dat slaapprobleem vandaan komt, zou bezig gaan stress te verminderen, mijn weerstand te verhogen, zou idd een middel nemen tegen slapeloosheid uit de fytotherapiekast van kruiden die ik bij voorkeur van zaad tot uiteindelijk product in eigen handen heb gehad, die ik heb geladen en alles wat erbij hoort.
Maar het brandpunt zou niet bij dat slaapmiddel liggen, bij de symptoombestrijding, het brandpunt zou bij de oorzaak liggen en het voorkomen van nogmaals zo'n oorzaak creeeren.

Daarbij is het onzin om te zeggen dat deze fytotherapie kwakzalverij is, die kruiden en planten zijn gewoon keihard bewezen, die recepten hebben gewoon een eigen werking die zich tot op de dag van vandaag prima houdt in welke wetenschappelijke test dan ook.
Dat het wondermiddelen zijn die alles oplossen en zoveel beter zijn altijd dan al het andere wordt niet beweerd, maar in een heel aantal gevallen kies ik liever voor fytotherapie dan voor chemische middelen ja.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_75704926
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:22 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En wat doe jij ?
way to go

Ik ben het wel met hem eens in de basis, ipv dat het over hekserij gaat gaat het over believe versus wetenschap, hier zelfs nu over fytotherapie versus moderne wetenschap, nou vraag ik je, fytotherapie gaat perfect samen met wetenschap, is een wetenschap!

Ik lees idd niets negatiefs over heksen, het gaat dan ook niet echt over heksen of hekserij!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_75705041
Ik denk dat hekserij wel degelijk 'werkt', maar niet op een goede manier. Er zijn verkeerde geesten bij betrokken die je hele leven overhoop kunnen gooien en niets goeds met je in de zin hebben.
We are the pirates, who don't do anything.
We just stay home and lie around. :D
  woensdag 16 december 2009 @ 21:19:58 #119
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75705070
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:15 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik ben echt geen zweefteef, eerder sceptisch. Maar voor mij is het de manier om goed te leven.
Je klinkt als een 'Wiccan'.

Ook al noemen die zich (sinds een halve eeuw) 'heks' ... daar ben je veel te goed voor

Je streeft (zo te lezen) naar harmonie in je leven. één zijn met de (levende) natuur en zo. Toch ?

Met een Heks wordt (van origine) het TEGENOVERGESTELDE bedoelt. Dan streef je naar macht over 'het' (je eigen en andermans) leven. Geen harmonie maar 'over(be)heersing'. Geen innerlijke rust maar uiterlijke bevrediging. Kennis van en macht over tijd en ruimte. (Het voorspellen en/of beinvloeden van veldslagen b.v.)

Wicca & Natuurreligie is 'goed' (niet puur & alleen goed, maar 'in balans' ). Heks is 'slecht' (& uit balans )
pi_75705117
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:27 schreef R0N1N het volgende:
oef, iets te lang hout aan het sprokkelen geweest voor het 'los branden' geloof ik

Dat de hedendaagse medicijnen anders geproduceerd worden dan vroeger, en er daarbij niet uitsluitend (meer) van planten gebruik gemaakt wordt doet helemaal NIETS af aan het FEIT dat deze 'plantenkunde' aan de basis staat van dit alles.

Ik snap dan ook die hele discussie vs. erodome niet.

Die hele plantenkunde heeft overigens NIETS (in directe zin) met de oorspronkelijke Hekserij te maken.

Dankzij Wicca denkt tegenwoordig iedereen dat deze 2 bij elkaar horen, maar dat is bull.
Vroeger was er ook helemaal NIEMAND die zichzelf heks noemde. Dat was zoiets als 'melaats'.

Als kruidenvrouwtje in dat aparte huisje in het bos, was je een vreemd buitenbeentje. Als er dan in het dorp ineens mensen ernstig ziek werden o.i.d. werd er een 'oorzaak' gezocht & dan was dat buitenbeentje al snel 'verdacht' & dus een heks die iedereen ziek wilde maken.

Tegenwoordig trekken ze olie uit een plantje en roepen meteen 'ik ben heks'
Beetje de omgekeerde wereld geworden zo.
Dat is niet helemaal waar...
Het woord witch is wel degelijk gebruikt, maar alleen bij de kelten waar het een ere titel was, je kreeg het voor je naam, witch morgan ofzo....
Het betekende zoveel als wijze of ziener, grof vertaald dan even.

Verder was er geen hekserij, dat werd niet zo genoemd, zo is het pas gaan heten sinds de kerkelijke overheersing en ja dat stond gelijk aan melaats.
Daarvoor was het gewoon een algemene manier van leven, druiden, priesters, priesteressen, maar ook gewoon de boer op het land enz enz enz enz.....
pi_75705173
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:19 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Je klinkt als een 'Wiccan'.

Ook al noemen die zich (sinds een halve eeuw) 'heks' ... daar ben je veel te goed voor

Je streeft (zo te lezen) naar harmonie in je leven. één zijn met de (levende) natuur en zo. Toch ?

Met een Heks wordt (van origine) het TEGENOVERGESTELDE bedoelt. Dan streef je naar macht over 'het' (je eigen en andermans) leven. Geen harmonie maar 'over(be)heersing'. Geen innerlijke rust maar uiterlijke bevrediging. Kennis van en macht over tijd en ruimte. (Het voorspellen en/of beinvloeden van veldslagen b.v.)

Wicca & Natuurreligie is 'goed' (niet puur & alleen goed, maar 'in balans' ). Heks is 'slecht' (& uit balans )
Ben je perongelijk gelovig of gelovig opgevoed?(christelijk of iets in die geest?)
pi_75705213
Volgens mij keuren christenen Wicca niet goed, hoor (ben het zelf ook.. nou ja, christen, geen wiccan)
We are the pirates, who don't do anything.
We just stay home and lie around. :D
  woensdag 16 december 2009 @ 21:31:12 #123
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75705584
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben je perongelijk gelovig of gelovig opgevoed?(christelijk of iets in die geest?)

Vanwaar die vraag ?

Het antwoord had je al lang kunnen lezen in overige topics overigens

NEE.

Wel op een christelijke & katholieke school gezeten. En in m'n jeugd vaak naar bijeenkomsten geweest. (Gewoon voor het uitje en overige actieviteiten en uit interesse. Maar ik krijg het niet 'verteerd' )

edit:
Denk dat ik 't al weet ... Je verwijt me een 'kerkelijk' beeld op 'heks'.
Maar het 'romantiseren' van 'heks' komt toch echt door wicca. En alleen in het westen.

Ga maar eens ergens in een afrikaans dorpje roepen dat je heks bent
quote:
Daarvoor was het gewoon een algemene manier van leven, druiden, priesters, priesteressen, maar ook gewoon de boer op het land enz enz enz enz.....
Dat is dus dat romantische beeld van wicca-heksen

Dat was geen 'hekserij'. Dat is wat men (bij wicca) de 'oude religie' & tradities noemt. Dat staat los van 'hekserij'. Zo werd het bestempeld door buitenstaanders. Een scheldnaam zegmaar a la 'heiden'.
(Het valt dan ook niet voor niets onder Heidendom (Paganism in 't Engels))

Witch en heks komen inderdaad wel uit tijden lang daarvoor zoals de kelten, maar dat maakt 'hekserij' nog geen algemeen keltisch geloof o.i.d. of dat de overige keltische gebruiken er ook ineens onder vallen.

Met een heks werd (en wordt in diverse landen nog steeds) bedoelt wat ik hierboven beschreef.

Het was de Kerk die dit als 'onwenselijk' zag en vanwege de manipulatie van mens en natuur als duivels bestempelde, terwijl koningen e.d. vaak genoeg maar wat graag gebruik maakten van de diensten van een 'heks'.

Vanuit een ongelovig maar wel etisch oogpunt vindt ik dergelijke pogingen tot macht over mens en natuur nou toch niet zo heel erg 'wenselijk'.

Terwijl ik de 'wicca aanhang' juist respecteer vanwege het zoeken naar balans en eenheid met de natuur etc.

Het beeld omtrent 'hekserij' raakt zo echter wel een beetje vertroebeld.

[ Bericht 47% gewijzigd door R0N1N op 16-12-2009 22:16:40 ]
  woensdag 16 december 2009 @ 22:41:51 #124
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75708913
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:19 schreef Groenmetmadeliefjes het volgende:
Er zijn verkeerde geesten bij betrokken die je hele leven overhoop kunnen gooien en niets goeds met je in de zin hebben.
Hmm interessant , vertel eens wat meer over die geesten die je leven overhoop gooien .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 17 december 2009 @ 09:24:16 #125
31101 _Led_
pi_75717869
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:15 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik ben echt geen zweefteef, eerder sceptisch.

Doet me denken aan die mensen die altijd zo beginnen :
quote:
Ik ben absoluut niet racistisch hoor,
maar het moet nou maar eens afgelopen zijn met die marokkanen !!!!
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')