Iemand goed met algoritmes en zin om te puzzelen?

Ik kom er namelijk niet helemaal uit.
Even een introductie: Ik heb voor een PO wiskunde een Chinees Postbode Probleem ontwikkeld die ik moet oplossen. Omdat ik ooit zelf postbode ben geweest, vond ik dat leuk, maar dat terzijde

. Ik ben dus nu op zoek naar de optimale route, waar dus de minste afstand wordt afgelegd. Een probleem is alleen dat de postbode een maximaal gewicht met zich mee mag nemen. Voor de duidelijkheid zal ik het hieronder even in plaatjes demonstreren:
![]()
De wijk schematisch weergegeven. Waar de huizen aan de weg vastzitten kan de post besteld worden. Het startpunt staat op dit plaatje als vaste waarde. Echter ben ik dus op zoek naar het ideale startpunt, dus deze zit daar niet vast.
![]()
De wijk in een graaf weergegeven. Zoals jullie zien is de flat en de route onder dijkwater verdwenen. Deze flat wordt altijd apart besteld, dus die onderste route heeft ook geen enkele meerwaarde en is dus per definitie inefficiënt.
![]()
De bundels die per straat (even en oneven) als standaard gelden.
Voor de postbode gelden Euler cirkels, oftewel, de postbode moet altijd weer uitkomen bij zijn fiets. Deze blijft de hele periode van het post bezorgen op 1 plaats staan (het startpunt).
Ik vroeg me dus af wat het beste startpunt is en hoe ik dit bereken. Ik ben pas sinds gister bekend met topologie en heb op een ander voorbeeld gebruik gemaakt van het algoritme van Fleury. Ik vroeg me echter af of er een formule was om dit probleem op te lossen en wat deze dan zou moeten zijn. Als jullie geen zin hebben om te puzzelen/rekenen, maar wel weten welk algoritme ik het best kan toepassen, laat het me dan ook weten. Dan kan ik me daar ook weer verder in verdiepen.
Ow en mocht het handig zijn, ik heb een applet gevonden waarbij je met verschillende algoritmen dergelijke topologische problemen op kan lossen.
Klikkerdeklik.
Mocht het niet duidelijk zijn, of meer info nodig, let me know!
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me