Er zullen vast wel meer bounds zijn waardoor het makkelijk wordt om een lineaire oplossing te bedenken. Als je weet dat de getallen natuurlijke getallen zijn (zoals in dit geval) ook, dus ksnap niet precies wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:12 schreef GlowMouse het volgende:
Iblis heeft het over een a priori bekende bound, bedenk maar eens waarom het dan makkelijk wordt
Jouw 'oplossing' is niet goed, je ziet zelf dat het al fout gaat bij een groot getal.
In de praktijk kan je hierop letten, maar om de orde van n te bepalen hoef je niet te letten op maximumgetal K en kdenk dat Optimistic bedoelde dat hij de laagste orde n wou. De oplossing die ik in mn post noemde is overigens ook geaccepteerd als oplossing (als n dichtbij K zit), alleen wordt hij nauwelijks gebruikt -.-quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:22 schreef GlowMouse het volgende:
Je moet kijken naar de verwerkingstijd als functie van je input. In jouw functie is die exponentieel, want om een groot getal K in te voeren kost dat mij log(K) stapjes terwijl de geheugenallokatie K stapjes kost.
Als je a invult krijg je:quote:Op maandag 21 december 2009 20:51 schreef EddyAlbena het volgende:
ok, ik heb alleen mn telefoont en moment tot mijn beschikkng, dus alle informatie kan ik niet geven, maar het schijnt dat je hieraan genoeg hebt:
a= 0,5(0,84a+0,4c) + 0,8c
a = 1,72
waarom wordt dit 1,72c ?
Haha yeah! Mijn dank is groot, ik snap 'm! Dit brengt mij weer een stuk verder.quote:Op maandag 21 december 2009 21:16 schreef Iblis het volgende:
Ah, ik snap wat je wilt, maar je schrijft het raar op. Wat je wilt is:
a= 0,5(0,84a+0,4c) + 0,8c
oplossen naar c. Om dat de doen, begin met vermenigvuldigen met 2:
2a= 0,84a + 0,4c + 1,6c
0,84a naar de andere kant, termen met c samenvoegen:
1,16a = 2,0c
Deel links en rechts door 1,16:
a = 1,72c
Inderdaad, zag het direct nadat ik het posttequote:Op dinsdag 22 december 2009 00:09 schreef GlowMouse het volgende:
gebruik det(AB)=det(A)det(B) en I=A*A^-1.
Bij lineaire algebra wordt |x| opgevat als 'de lengte van x' . ||x|| wordt daar nooit gebruikt...quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:29 schreef GlowMouse het volgende:
Hebben we het over ||Tx|| of over |Tx| (component-wise absolute waarde)?
Ik vermoed van niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:38 schreef GlowMouse het volgende:
heb je algebraïsche eigenschappen geleerd van rotatiematrices/spiegelmatrices?
Dat aantonen gaat op dezelfde manier als wat ik juist deed. Hiermee ben je klaarquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:41 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik vermoed van niet.
Er is trouwens een hint:
Laat zien dat Te2 loodrecht staat op Te1
Ja, intuïtief snap ik het wel. Maar wat het loodrecht staan van de afbeeldingen van e1 en e2 te maken heeft met rotatie/loodrechte spiegeling, is me een raadsel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 01:19 schreef GlowMouse het volgende:
intuïtief: alles blijft even lang en er vervormt niks
Je kunt ook zeggen x=x(1)e1 + x(2)e2, dus Tx = x(1) Te1 + x(2) Te2, dus je hebt dezelfde vector maar dan tov een andere orthogonale basis.
Wat bedoel je er precies mee dat de kolommen van M in de nulruimte zitten?quote:Op donderdag 24 december 2009 00:42 schreef GlowMouse het volgende:
Je weet dat dim(ker(M)) 0,1 of 2 kan zijn, en 0 en 2 kun je vrij makkelijk wegstrepen (0 omdat de kolommen van m in de nulruimte zitten, 2 omdat het niet de nulmatrix is).
Maar het is ook makkelijk in te zien dat M een lineaire combinatie moet zijn van A en B, en vervolgens dat niet beide gewichten ongelijk aan 0 kunnen zijn.
Waarom weet ik dat Av=0 ?quote:Op donderdag 24 december 2009 16:27 schreef thabit het volgende:
Neem een element v van Rn dat zowel in ker(A) als A(V) zit. Te bewijzen: v=0. Je weet: Av = 0 en er is een w met v = Aw. Nu jij weer.
je neemt aan dat hij zit in de doorsnede van ker(A) en A(V).quote:Waarom weet ik dat Av=0 ?
Lineaire afbeeldingen zijn niet vierkant. Maar als je n=2 neemt en A de lineaire afbeelding (x,y) -> (y,0) dan heb je een tegenvoorbeeld want (1,0) zit in zowel kern als beeld.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:38 schreef GlowMouse het volgende:
Ligt het aan mij of heb je ook genoeg aan 'A is vierkant'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |