Precies... maar wel met gem 195bpm hartslag.quote:
Tsja, toch moet je op de een of andere manier opbouwen denk ik zo.. Iedereen natuurlijk zijn eigen tempo. Hoe gaat het als je andere sporten doet? Zwemmen bijvoorbeeld is ook erg goed voor je conditie, wellicht kan je daarmee een wat steviger basis opbouwen?quote:Op maandag 11 januari 2010 21:37 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Precies... maar wel met gem 195bpm hartslag.
Snap je mijn frustratie?![]()
En nee, ik weeg geen 120kg.
Ik loop nu 5km en wil naar de 10km gaan. Ik heb Evy 2 gedownload en ben nog op zoek naar het bijbehorende schema/beschrijving. Heeft iemand die?quote:Op maandag 11 januari 2010 22:58 schreef caspervc het volgende:
In Evy 2 loop je achtereenvolgens per week
- 1x half uur
- 1x interval
- 1x oplopende run (begint bij half uur en daarna telkens elke week 5 min langer)
Hiermee train je totaal ander dan in serie 1. Ik vind de interval trainingen wel zwaar, maar die schijnen wel de beste te zijn. En je kan toch altijd een keer langs je huisarts of een sportfysio en een en ander met hem / haar bespreken? Mijn hartslag is in rust ook rond de 55, maar als ik door het huis drentel zit ik al op 80, en gewoon buiten wandelen zit ie zo op 100 / 120. Hardlooptrainingen zit ik meestal net bovenin zone 4 constant (rond de 170)
Het verschilt gewoon heel veel. Mijn vriendin die nauwelijks sport die zit veel lager qua hartslag dan ik, snap ik ook niet
Heb je er last van, die hoge hartslag? Of is het meer dat je je in je tempo laat leiden door je hartslagmeter? In dat geval, aanzetten, afplakken en thuis pas uitlezen zodat je op gevoel leert lopen.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:37 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Precies... maar wel met gem 195bpm hartslag.
Snap je mijn frustratie?![]()
En nee, ik weeg geen 120kg.
Onzin, dat is ook hardlopen. Lekker in jogging tempo.quote:
Wellicht dat de koude temperatuur ook een rol speelt? Ik doe thuis een korte warming up, en ga dan naar buiten en begin direct . Bij koude gevoels-temperaturen is mijn hartslag (normaal 140 bij 10km/u hardlopen) dan rond de 170 -180! Overigens voelt dat niet zo, ik ervaar geen extra inspanningsgevoel oid.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:39 schreef jack4ya het volgende:
Vandaag hard gelopen (voor mijn doen) 9,5km/h (10-10-en net geen 12 maar 10)
Ik ging behoorlijk stuk, na de befaamde 25 min zakte de hartslag eindelijk wat. Van 210 naar 180...
Ik heb van de week ook weer een stuk gelopen; 7,5 kilometer. Gemiddelde snelheid iets van 9 km/h. Schoot totaal niet op, had constant wind tegen, het park lag vol sneeuw en ik was 20 minuten na het ontbijt vertrokken waardoor ik misselijk was.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:39 schreef jack4ya het volgende:
Vandaag hard gelopen (voor mijn doen) 9,5km/h (10-10-en net geen 12 maar 10)
Ik ging behoorlijk stuk, na de befaamde 25 min zakte de hartslag eindelijk wat. Van 210 naar 180...
Gefeliciteerd! Ik weet niet hoe de lessen van deel 2 je zullen bevallen, Zitten ook versnellingen bij enzo, en wat meer langere duurlopen, maar goed voor je denk ik. Maar eerst lekker goed 5 km kunnen lopen!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:27 schreef jack4ya het volgende:
Laatste les achter de rug...![]()
Lekker gejogged. Hardlopen kan ik het niet noemen... maar boeiuh. Lekker om me heen gekeken.
(Wat bezielt mensen om een tl balk in de keuken op te hangen!?)
Ik ga eens een paar weken joggen, 5km ronde 35/40min en dan maar eens kijken hoe het er voor staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |