abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:39:06 #1
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_75655167
Ik heb enkele weken geleden met mijn bedrijf deelname aan een beurs gepland. Inschrijfformulier ingevuld, ondertekend, en opgestuurd. Nu komt het plotseling bijzonder slecht uit om op deze datum die beurs bij te wonen, dus poogde ik, gezien eerdere vriendelijke contacten met de organisatie, om de boel te annuleren.

Helaas dacht de organisatie er anders over en wil mij alsnog het volledige bedrag in rekening brengen. Het staat ook in de algemene voorwaarden die ik ondertekend heb (en waar ik me dus bewust van ben) dat ze zich het recht voorbehouden om in geval van annulering door de klant alsnog het volledige factuurbedrag te vorderen.

Echter, ik vraag me een beetje af hoe redelijk deze voorwaarde is, gezien er geen enkele termijn aan verbonden is en de beurs ruim 4 maanden (eind april 2010) vanaf heden plaats zal vinden. Het is dus bepaald geen last-minute annulering en er zijn dan ook nauwelijks kosten gemaakt ivm. mijn deelname. Ik begrijp natuurlijk dat een annulering, afhankelijk van de datum, niet geheel gratis hoeft te zijn, maar het volledige bedrag, wanneer dan ook? Dat vind ik zelf een klein beetje overdreven en ik vraag me af of er iets is wat ik hiertegen kan doen.

Valt zoiets bijvoorbeeld onder de "onredelijk bezwarende bepalingen" van algemene voorwaarden, er rekening mee houdende dat het hier een contract tussen twee bedrijven betreft?

Bedankt alvast voor enige inzichten
Ik wens je een dolfijne dag
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:42:43 #2
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_75655320
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:39 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb enkele weken geleden met mijn bedrijf deelname aan een beurs gepland. Inschrijfformulier ingevuld, ondertekend, en opgestuurd. Nu komt het plotseling bijzonder slecht uit om op deze datum die beurs bij te wonen, dus poogde ik, gezien eerdere vriendelijke contacten met de organisatie, om de boel te annuleren.

Helaas dacht de organisatie er anders over en wil mij alsnog het volledige bedrag in rekening brengen. Het staat ook in de algemene voorwaarden die ik ondertekend heb (en waar ik me dus bewust van ben) dat ze zich het recht voorbehouden om in geval van annulering door de klant alsnog het volledige factuurbedrag te vorderen.

Echter, ik vraag me een beetje af hoe redelijk deze voorwaarde is, gezien er geen enkele termijn aan verbonden is en de beurs ruim 4 maanden (eind april 2010) vanaf heden plaats zal vinden. Het is dus bepaald geen last-minute annulering en er zijn dan ook nauwelijks kosten gemaakt ivm. mijn deelname. Ik begrijp natuurlijk dat een annulering, afhankelijk van de datum, niet geheel gratis hoeft te zijn, maar het volledige bedrag, wanneer dan ook? Dat vind ik zelf een klein beetje overdreven en ik vraag me af of er iets is wat ik hiertegen kan doen.

Valt zoiets bijvoorbeeld onder de "onredelijk bezwarende bepalingen" van algemene voorwaarden, er rekening mee houdende dat het hier een contract tussen twee bedrijven betreft?

Bedankt alvast voor enige inzichten
Je hebt geen poot om op te staan. Dus moet je een commerciele oplossing zoeken met ze. En dat zo ook brengen.
Luister: alles in rekening brengen is eens maar nooit weer.
Ik stel voor: 25% in rekening brengen en een tevreden klant houden die de volgende keer weer (wel) meedoet.
pi_75655582
Inderdaad, je hebt geen poot om op te staan. Zou inderdaad even een oplossing proberen te zoeken, delen van de kosten bijvoorbeeld zoals hierboven staat.
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:49:17 #4
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_75655663
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:42 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Je hebt geen poot om op te staan. Dus moet je een commerciele oplossing zoeken met ze. En dat zo ook brengen.
Luister: alles in rekening brengen is eens maar nooit weer.
Ik stel voor: 25% in rekening brengen en een tevreden klant houden die de volgende keer weer (wel) meedoet.
Aangezien ik als het écht moet daar nog altijd wel kan staan met m'n standje, denk ik inderdaad dat ik ze gewoon aanbied om of een klein bedrag in de zak te steken én de stand aan een ander te verhuren, of ze krijgen mijn volledige bijdrage maar dan gebruik ik ook de stand. Maargoed, zou natuurlijk helemaal bueno zijn als er nog een andere optie was.
pi_75655760
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:49 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Aangezien ik als het écht moet daar nog altijd wel kan staan met m'n standje, denk ik inderdaad dat ik ze gewoon aanbied om of een klein bedrag in de zak te steken én de stand aan een ander te verhuren, of ze krijgen mijn volledige bijdrage maar dan gebruik ik ook de stand. Maargoed, zou natuurlijk helemaal bueno zijn als er nog een andere optie was.
laat hun maar kiezen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:52:02 #6
52636 M2theC
You designed yourself
pi_75655807
4 maanden is voor een beurs nog redelijk kort om af te zeggen. Eea hangt natuurlijk van het soort beurs af maar over het algemeen ben je dan wel de klos. Ik zal ze een voorstel doen om een deel te betalen OF als ze niet akkoord willen gaan, een korting bedingen voor de volgende keer dat je er wilt staan. Misschien dat ze dit redelijk vinden.
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:56:24 #7
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_75655998
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:52 schreef M2theC het volgende:
4 maanden is voor een beurs nog redelijk kort om af te zeggen. Eea hangt natuurlijk van het soort beurs af maar over het algemeen ben je dan wel de klos. Ik zal ze een voorstel doen om een deel te betalen OF als ze niet akkoord willen gaan, een korting bedingen voor de volgende keer dat je er wilt staan. Misschien dat ze dit redelijk vinden.
Maakt niet uit, al is er 3 jaar te gaan. Hij heeft getekend; ook cf. voorwaarden.
pi_75656717
quote:

[..]

Ze zullen zelden helemaal vol zijn dus een stand meer kost ze geen stuiver. Ik denk dat ze dan vrij gemakkelijk een keuze kunnen maken.
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:28:46 #9
30443 fris
pure frisheid
pi_75657270
onredelijk bezwarend is alleen als consumentenbescherming, jij bent geen consument maar een bedrijf
pi_75674765
Kun je je plaats niet doorverkopen aan een ander?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_75687646
quote:

[..]

Dus je kan wel maar zoekt een uitweg om een of andere drogreden?
  woensdag 16 december 2009 @ 14:22:27 #12
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_75687939
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:15 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dus je kan wel maar zoekt een uitweg om een of andere drogreden?
Wat kom je hier nou doen, draak? Als je je been breekt, "kun" je dan nog of komt het slechter uit? Kijken hoeveel zin jij in je afspraken morgen hebt als je hamster vanavond overlijdt . Ja, ik kan theoretisch nog steeds aanwezig zijn op de beurs alleen moet ik er nu wegens omstandigheden veel meer kosten voor maken, waardoor mijn eigen kosten/baten-analyse niet meer staat en de beurs voor mij geen zin meer heeft. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling die voor z'n plezier aan beurzen deelneemt. Vandaar dus. Ga nu maar terug naar KLB.
  woensdag 16 december 2009 @ 14:23:27 #13
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_75687981
quote:
Op woensdag 16 december 2009 01:40 schreef jeroen25 het volgende:
Kun je je plaats niet doorverkopen aan een ander?
Ben bang dat de organisatie dat niet leuk gaat vinden, tenminste, als ik er zelf helemaal niet sta.
pi_75688211
Direct lopen schelden, sterk hoor...en het zijn geen dingen voor binnenkort maar over ruim 4 maanden. Het komt een beetje neer op dat je een afspraak hebt met iemand maar als er dan een betere deal op die datum mogelijk is moet de eerste zomaar slikken dat je annuleert of uitstelt.ongeacht de consequenties voor de eerste. Fijn zakendoen is dat met jou.
  woensdag 16 december 2009 @ 14:35:38 #15
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_75688429
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:29 schreef mrPanerai het volgende:
Direct lopen schelden, sterk hoor...en het zijn geen dingen voor binnenkort maar over ruim 4 maanden. Het komt een beetje neer op dat je een afspraak hebt met iemand maar als er dan een betere deal op die datum mogelijk is moet de eerste zomaar slikken dat je annuleert of uitstelt.ongeacht de consequenties voor de eerste. Fijn zakendoen is dat met jou.
Nuance is niet voor iedereen zullen we maar zeggen. Zoals ik in de OP al schreef begrijp ik dat er een 'boete' staat op annulering. Die boete hoeft van mij niet het volledige bedrag (meer dan ¤1000) te zijn, dus informeer ik naar de mogelijkheden. Nergens heb ik het gehad over het niet betalen van de factuur oid, enkel bekijk ik de alternatieven. En inderdaad, het is niet mijn zaak om te overwegen of de beurs nu een leeg standje heeft staan straks Net zoals zij zich geen enkele zorgen maken over het feit dat ik geen cent verdien aan deelname aan die beurs, of dat ik straks een volle factuur betaal zonder zij er iets voor hebben hoeven doen. Dat is inderdaad zakendoen.

Overigens, als zij volle bak weten te krijgen en mijn stand aan een ander weten te verhuren, en daarnaast een deel van mijn factuur opstrijken, wie wordt er dan precies slechter van? Juist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')