Je hebt geen poot om op te staan. Dus moet je een commerciele oplossing zoeken met ze. En dat zo ook brengen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:39 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb enkele weken geleden met mijn bedrijf deelname aan een beurs gepland. Inschrijfformulier ingevuld, ondertekend, en opgestuurd. Nu komt het plotseling bijzonder slecht uit om op deze datum die beurs bij te wonen, dus poogde ik, gezien eerdere vriendelijke contacten met de organisatie, om de boel te annuleren.
Helaas dacht de organisatie er anders over en wil mij alsnog het volledige bedrag in rekening brengen. Het staat ook in de algemene voorwaarden die ik ondertekend heb (en waar ik me dus bewust van ben) dat ze zich het recht voorbehouden om in geval van annulering door de klant alsnog het volledige factuurbedrag te vorderen.
Echter, ik vraag me een beetje af hoe redelijk deze voorwaarde is, gezien er geen enkele termijn aan verbonden is en de beurs ruim 4 maanden (eind april 2010) vanaf heden plaats zal vinden. Het is dus bepaald geen last-minute annulering en er zijn dan ook nauwelijks kosten gemaakt ivm. mijn deelname. Ik begrijp natuurlijk dat een annulering, afhankelijk van de datum, niet geheel gratis hoeft te zijn, maar het volledige bedrag, wanneer dan ook? Dat vind ik zelf een klein beetje overdreven en ik vraag me af of er iets is wat ik hiertegen kan doen.
Valt zoiets bijvoorbeeld onder de "onredelijk bezwarende bepalingen" van algemene voorwaarden, er rekening mee houdende dat het hier een contract tussen twee bedrijven betreft?
Bedankt alvast voor enige inzichten
Aangezien ik als het écht moet daar nog altijd wel kan staan met m'n standje, denk ik inderdaad dat ik ze gewoon aanbied om of een klein bedrag in de zak te steken én de stand aan een ander te verhuren, of ze krijgen mijn volledige bijdrage maar dan gebruik ik ook de stand. Maargoed, zou natuurlijk helemaal bueno zijn als er nog een andere optie was.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:42 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Je hebt geen poot om op te staan. Dus moet je een commerciele oplossing zoeken met ze. En dat zo ook brengen.
Luister: alles in rekening brengen is eens maar nooit weer.
Ik stel voor: 25% in rekening brengen en een tevreden klant houden die de volgende keer weer (wel) meedoet.
laat hun maar kiezen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:49 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Aangezien ik als het écht moet daar nog altijd wel kan staan met m'n standje, denk ik inderdaad dat ik ze gewoon aanbied om of een klein bedrag in de zak te steken én de stand aan een ander te verhuren, of ze krijgen mijn volledige bijdrage maar dan gebruik ik ook de stand. Maargoed, zou natuurlijk helemaal bueno zijn als er nog een andere optie was.
Maakt niet uit, al is er 3 jaar te gaan. Hij heeft getekend; ook cf. voorwaarden.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:52 schreef M2theC het volgende:
4 maanden is voor een beurs nog redelijk kort om af te zeggen. Eea hangt natuurlijk van het soort beurs af maar over het algemeen ben je dan wel de klos. Ik zal ze een voorstel doen om een deel te betalen OF als ze niet akkoord willen gaan, een korting bedingen voor de volgende keer dat je er wilt staan. Misschien dat ze dit redelijk vinden.
Ze zullen zelden helemaal vol zijn dus een stand meer kost ze geen stuiver. Ik denk dat ze dan vrij gemakkelijk een keuze kunnen maken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:49 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Aangezien ik als het écht moet daar nog altijd wel kan staan met m'n standje, denk ik inderdaad dat ik ze gewoon aanbied om of een klein bedrag in de zak te steken én de stand aan een ander te verhuren, of ze krijgen mijn volledige bijdrage maar dan gebruik ik ook de stand. Maargoed, zou natuurlijk helemaal bueno zijn als er nog een andere optie was.
Dus je kan wel maar zoekt een uitweg om een of andere drogreden?quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:49 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Aangezien ik als het écht moet daar nog altijd wel kan staan met m'n standje, denk ik inderdaad dat ik ze gewoon aanbied om of een klein bedrag in de zak te steken én de stand aan een ander te verhuren, of ze krijgen mijn volledige bijdrage maar dan gebruik ik ook de stand. Maargoed, zou natuurlijk helemaal bueno zijn als er nog een andere optie was.
Wat kom je hier nou doen, draak? Als je je been breekt, "kun" je dan nog of komt het slechter uit? Kijken hoeveel zin jij in je afspraken morgen hebt als je hamster vanavond overlijdtquote:Op woensdag 16 december 2009 14:15 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dus je kan wel maar zoekt een uitweg om een of andere drogreden?
Ben bang dat de organisatie dat niet leuk gaat vinden, tenminste, als ik er zelf helemaal niet sta.quote:Op woensdag 16 december 2009 01:40 schreef jeroen25 het volgende:
Kun je je plaats niet doorverkopen aan een ander?
Nuance is niet voor iedereen zullen we maar zeggen. Zoals ik in de OP al schreef begrijp ik dat er een 'boete' staat op annulering. Die boete hoeft van mij niet het volledige bedrag (meer dan ¤1000) te zijn, dus informeer ik naar de mogelijkheden. Nergens heb ik het gehad over het niet betalen van de factuur oid, enkel bekijk ik de alternatieven. En inderdaad, het is niet mijn zaak om te overwegen of de beurs nu een leeg standje heeft staan straksquote:Op woensdag 16 december 2009 14:29 schreef mrPanerai het volgende:
Direct lopen schelden, sterk hoor...en het zijn geen dingen voor binnenkort maar over ruim 4 maanden. Het komt een beetje neer op dat je een afspraak hebt met iemand maar als er dan een betere deal op die datum mogelijk is moet de eerste zomaar slikken dat je annuleert of uitstelt.ongeacht de consequenties voor de eerste. Fijn zakendoen is dat met jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |