abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75648451
Ik heb enige tijd geleden bij een webshop een acculader voor mijn camera besteld en vooruit betaald.

Toen deze na een paar weken nog niet verzonden was, heb ik een mailtje er achteraan gestuurd, dat ze de overeenkomst konden ontbreken omdat ik er geen vertrouwen in had dat hij ooit nog zou komen. Als antwoord op die email kreeg ik:
quote:
Uw order is aangepast naar de volgende status.

Nieuwe status: Uw order wordt vandaag verzonden

Reageer s.v.p. op deze email als u nog vragen heeft.
Dat was op 13 november. Ik heb daarop aangegeven dat ze dat beter niet konden doen, omdat de overeenkomst inmiddels door het uitblijven van levering al ontbonden was.

26 november had ik nog steeds geen geld, en geen cameralader. Ik weer een mailtje gestuurd, toen kreeg ik als antwoord:
quote:
Geachte heer van Wisse,

Uw order is op 16-11 verzonden naar:

[mijn NAW gegevens]


Met vriendelijke groet,
Daarop heb ik aangegeven dat de order nooit is aangekomen.

Inmiddels nog geen geld, en ook geen bestelling. Ik heb dus weer een mailtje gestuurd. Deze keer aangegeven dat als het geld niet binnenkort overgemaakt is, ik overga tot juridische stappen. Ik zat zelf te denken aan het simpelweg doen van aangifte (oplichting?). Maar wat is wijsheid in deze, om mijn geld terug te krijgen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 15-12-2009 14:40:16 ]
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:40:43 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75648519
Ik denk dat je ze eerst aansprakelijk moet stellen en dat zij aan moeten tonen dat het daadwerkelijk geleverd is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75648564
Verrek die is ineens compleet op wit
La derecha oprime, la izquierda libera
  Forum Admin dinsdag 15 december 2009 @ 13:45:50 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_75648660
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Verrek die is ineens compleet op wit
Owned.
pi_75648687
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Verrek die is ineens compleet op wit
Oeps.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_75648823
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:47 schreef ursel het volgende:
Nee hoor, alleen wat fouten in de site..
[..]


Dat is al meer dan net. Net kreeg ik gewoon een blanke pagina.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:56:01 #7
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75648949
Heb je een kvk nummer van die toko?
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_75648999
doe maar aangifte, zal weinig mee gebeuren...

Beter kun je bellen naar dit bedrijf en gewoon de situatie duidelijk uitleggen. Indien het geen oplichters zijn wordt het opgelost. Indien het wel oplichter zijn dien je het adres te achterhalen en daar gewoon voor vergelijkbare waarde aan spullen mee te nemen.
<hr>
pi_75649038
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:54 schreef ursel het volgende:

[..]

Die werkt hier nog gewoon..

Ook lekker bereikbaar trouwens..
[..]

Wel 6 hele uren in een week
Die werkt weer, niet nog Die was zojuist net zo kapot.

Telefoon nemen ze uberhaupt nooit op...
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:01:46 #10
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_75649121
Zeg maar dag met je handje tegen je spullen en je geld. Aangifte doen heeft weinig nut. Er zijn nog 110.000 wachtenden voor u. Goedemiddag.
pi_75649197
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:01 schreef Armageddon het volgende:
Zeg maar dag met je handje tegen je spullen en je geld. Aangifte doen heeft weinig nut. Er zijn nog 110.000 wachtenden voor u. Goedemiddag.
Voor een aangifte is zoiets als dit vrij simpel. Verdachte is bekend, het is vrij makkelijk na te gaan of de verdachte kan aantonen of er iets verstuurd is of niet, dus de politie heeft er niet veel werk aan. Vraag is alleen of en hoe ik mijn geld terug krijg. Of kan ik daarvoor beter een andere route inslaan?
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:08:16 #12
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_75649296
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Voor een aangifte is zoiets als dit vrij simpel. Verdachte is bekend, het is vrij makkelijk na te gaan of de verdachte kan aantonen of er iets verstuurd is of niet, dus de politie heeft er niet veel werk aan. Vraag is alleen of en hoe ik mijn geld terug krijg. Of kan ik daarvoor beter een andere route inslaan?
Er zijn ook diverse andere oplichters bekend bij de politie en daar doen ze ook niets aan. Ze komen pas in beweging als er meerdere aangifte komen tegen dezelfde dader en dan nog sta je achteraan in de rij.
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:10:51 #13
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_75649370
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:09 schreef dabadbass het volgende:

[..]

In 2005 dus al actief? Waarom ga je niet bij zijn huis langs?
Denk dat je dan sneller je geld terug hebt dan naar de politie gaan inderdaad.
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:11:35 #14
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75649394
Iedere dag aanbellen
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:12:23 #15
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_75649420
Mocht je hem vinden en je hebt je geld terug. Sla hem daarna meteen dood. Scheelt andere mensen weer een hoop irritatie.
pi_75649422
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:09 schreef dabadbass het volgende:

[..]

In 2005 dus al actief? Waarom ga je niet bij zijn huis langs?
En dan, stampvoeten? Het adres dat je mij gepm'ed hebt (Kempensebaan,waarvoor dank) is ook waar het bedrijf staat ingeschreven trouwens. Zal dus wel een winkel vanuit huis zijn
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:13:14 #17
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75649443
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En dan, stampvoeten? Het adres dat je mij gepm'ed hebt (Kempensebaan,waarvoor dank) is ook waar het bedrijf staat ingeschreven trouwens. Zal dus wel een winkel vanuit huis zijn
we zullen het gba even raadplegen, moment
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_75649447
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:11 schreef dabadbass het volgende:
Iedere dag aanbellen
Ik heb alleen niet echt tijd om iedere dag van Rotterdam naar Eindhoven te treinen

En die treinkaartjes tikken op den duur ook wel aan.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:13:48 #19
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_75649463
Op welke manier heeft TS betaald?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_75649518
Ideal.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75649548
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:13 schreef dabadbass het volgende:

[..]

we zullen het gba even raadplegen, moment
Het is een huurpand volgens het kadaster, volgens mij een soort woon/werk complex oid..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:18:33 #22
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75649606
GBA geeft zelfde adres aan, zal met het feit te maken hebben dat het een eenmanszaak is. Voorraden in de badkamer. Of helemaal geen voorraden, hij levert immers niet.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:19:20 #23
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_75649640
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ideal.
mmm... dat is niet terug te draaien... (als het een creditcard of eenincasso geweest was dan had je het wellicht kunnen storneren)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:24:04 #24
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75649817
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:19 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

mmm... dat is niet terug te draaien... (als het een creditcard of eenincasso geweest was dan had je het wellicht kunnen storneren)
CC kan ook niet gestorneerd
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  Forum Admin dinsdag 15 december 2009 @ 14:27:38 #25
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_75649961
Heb je geen track&trace nummer oid gekregen? Misschien kan je er alsnog om vragen?
pi_75650135
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Heb je geen track&trace nummer oid gekregen? Misschien kan je er alsnog om vragen?
Nop, maar gezien de ervaringen die ik op zijn naam tegen kom (dus niet op de bedrijfsnaam), zal er wel gewoon niets verzonden zijn. Daarnaast vertrouw ik het niet dat ze aangeven dat het product verzonden gaat worden zodra ik de order cancel, en dat ze totaal telefonisch onbereikbaar zijn
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75650551
Namen en adressen mogen achterwege blijven.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75650611
Ah, ze kennen daar *naam*. Ik heb uitgelegd dat ik bij een van zijn andere bedrijven een bestelling heb gedaan, en dat deze wel betaald en nooit geleverd is, en dat ik op internet nog veel meer dergelijke ervaringen tegen kom.

Ze hebben mijn telefoonnummer opgeschreven en zullen hem vragen mij terug te bellen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 15-12-2009 14:48:40 ]
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75650626
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Namen en adressen mogen achterwege blijven.
Namen en adressen zijn geen privé adressen en staan gewoon op de websites vermeld.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75650684
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Namen en adressen zijn geen privé adressen en staan gewoon op de websites vermeld.
Dat kan zijn, maar de website hoeft hier dan ook niet te verschijnen
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75650728
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar de website hoeft hier dan ook niet te verschijnen
Google op *naam* leverde mij weinig op, als ik vooraf dergelijke verhalen had gevonden (die er op *naam* dus wel te vinden zijn ) dan had ik daar nooit besteld. Door die namen dus te laten staan, voorkom je dat meer mensen daar in trappen

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 15-12-2009 14:51:32 (naam blijft weg) ]
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75650920
Hmm zelfs mijn post met de link naar openbare info over het bedrijf is verwijderd. Er is ook zoiets als te actief modereren
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_75651069
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:54 schreef Gijsch het volgende:
Hmm zelfs mijn post met de link naar openbare info over het bedrijf is verwijderd. Er is ook zoiets als te actief modereren
Ja, nogal. Vooral omdat bijv. nare ervaring met Telfort, UPC, Microsoft, ... wel met naam er bij mag, maar als dus ervaringen van een notoir oplichtertje besproken worden, dan moet ineens alles afgeschermd worden. Stel je voor dat iemand te weten komt dat je daar beter niet kunt bestellen!

Mail gestuurd naar het sushi restaurant waar hij een bezorgdienst voor schijnt te hebben. Deze was telefonisch wel bereikbaar trouwens.

De email zowel verstuurd aan de webshop als aan het sushirestaurant dat hij op de website vermeld.

[ Bericht 13% gewijzigd door remlof op 22-12-2009 15:47:55 ]
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75651091
Ik zie dat zelfs de links naar andere soortgelijke ervaringen verdwenen zijn
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75651453
Dan heeft dit draadje eigenlijk weinig zin meer. Waarschuwen tegen webshops die niet leveren wordt zo wel heel moeilijk.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_75651466
Hier even een berichtje van "de grote boze oplichter"

Werd door Jeroen op dit topic gewezen.

Hier even mijn kant van het verhaal:


Zending is reeds 2x verzonden naar het adres dat aangegeven is door de klant.


Eenmaal op 2-11 en eenmaal op 13-11 toen de klant aangaf de zending nog niet ontvangen te hebben.

Meneer beweert geen zending ontvangen te hebben en wil de order annuleren en zijn geld retour.
Ik heb hem mede gedeelt dat de order geanulleerd kan worden na retour ontvangst van de lader(s). ( een zou al genoeg zijn )

Daarna is er dus discussie over het wel of niet ontvangen hebben van de lader(s).

Het lijkt mij persoonlijk gewoon heel sterk dat van de 2 keer het geen een keer aan komt.

Op alle site`s staat overigens duidelijk het qshops keurmerk, daar kan een klacht ingedient worden en dan wordt er door qshops bemiddelt tot dat de klacht opgelost is.
Lijkt mij een betere oplossing dan een topic openen op fok.

2 site`s liggen inderdaad even plat ivm een update die niet helemaal soepel verloopt maar dat zal zo opgelost zijn.

"Update": 1 site weer online, tweede volgt snel

Dus Jeroen, stuur de lader(s) retour of neem anders even contact op met qshops dan kunnen zij hier even in bemiddelen.
( uitkomst zal 99% zeker zijn dat ik de betaling retour moet boeken omdat er van de zending geen track en trace code is aangezien deze door de brievenbus past, maar goed. )
( zending past door de brievenbus omdat het een platte lader is en deze in een speciaal brievenbus doosje verpakt wordt, daardoor kost het maar 1,76¤ om te verzenden ipv 6,70¤ )
pi_75651517
Ik haak even aan, dit wordt interessant
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:12:09 #38
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75651537
tvp
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75651577
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:10 schreef Allesvooruwdigicam het volgende:
Hier even een berichtje van "de grote boze oplichter"

Werd door Jeroen op dit topic gewezen.

Hier even mijn kant van het verhaal:


Zending is reeds 2x verzonden naar het adres dat aangegeven is door de klant.


Eenmaal op 2-11 en eenmaal op 13-11 toen de klant aangaf de zending nog niet ontvangen te hebben.

Meneer beweert geen zending ontvangen te hebben en wil de order annuleren en zijn geld retour.
Ik heb hem mede gedeelt dat de order geanulleerd kan worden na retour ontvangst van de lader(s). ( een zou al genoeg zijn )

Daarna is er dus discussie over het wel of niet ontvangen hebben van de lader(s).

Het lijkt mij persoonlijk gewoon heel sterk dat van de 2 keer het geen een keer aan komt.

Op alle site`s staat overigens duidelijk het qshops keurmerk, daar kan een klacht ingedient worden en dan wordt er door qshops bemiddelt tot dat de klacht opgelost is.
Lijkt mij een betere oplossing dan een topic openen op fok.

2 site`s liggen inderdaad even plat ivm een update die niet helemaal soepel verloopt maar dat zal zo opgelost zijn.

"Update": 1 site weer online, tweede volgt snel

Dus Jeroen, stuur de lader(s) retour of neem anders even contact op met qshops dan kunnen zij hier even in bemiddelen.
( uitkomst zal 99% zeker zijn dat ik de betaling retour moet boeken omdat er van de zending geen track en trace code is aangezien deze door de brievenbus past, maar goed. )
( zending past door de brievenbus omdat het een platte lader is en deze in een speciaal brievenbus doosje verpakt wordt, daardoor kost het maar 1,76¤ om te verzenden ipv 6,70¤ )
En dan open jij er speciaal een account voor op fok, ipv de klant zelf te mailen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75651637
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:13 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En dan open jij er speciaal een account voor op fok, ipv de klant zelf te mailen?
Gekker nog, in de eerste versie van die post stond zelfs het volledige adres van TS
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_75651672
Allesvooruwdigicam:

Heel apart dat er geen T&T nummers zijn
pi_75651689
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:15 schreef Scorpie het volgende:
Allesvooruwdigicam:

Heel apart dat er geen T&T nummers zijn
( zending past door de brievenbus omdat het een platte lader is en deze in een speciaal brievenbus doosje verpakt wordt, daardoor kost het maar 1,76¤ om te verzenden ipv 6,70¤ )
pi_75651694
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:15 schreef Scorpie het volgende:
Allesvooruwdigicam:

Heel apart dat er geen T&T nummers zijn
Niet als het zoals hij schrijft om een simpele envelop gaat..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75651874
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:10 schreef Allesvooruwdigicam het volgende:
Hier even een berichtje van "de grote boze oplichter"

Werd door Jeroen op dit topic gewezen.

Hier even mijn kant van het verhaal:


Zending is reeds 2x verzonden naar het adres dat aangegeven is door de klant.


Eenmaal op 2-11 en eenmaal op 13-11 toen de klant aangaf de zending nog niet ontvangen te hebben.
13-11 is wat jullie als verzenddatum aangaven, nadat ik had aangegeven nooit een bestelling te hebben ontvangen
quote:
Meneer beweert geen zending ontvangen te hebben en wil de order annuleren en zijn geld retour.
Ik heb hem mede gedeelt dat de order geanulleerd kan worden na retour ontvangst van de lader(s). ( een zou al genoeg zijn )
Die e-mail heb ik nooit gekregen En de laders overigens ook niet.
quote:
Daarna is er dus discussie over het wel of niet ontvangen hebben van de lader(s).

Het lijkt mij persoonlijk gewoon heel sterk dat van de 2 keer het geen een keer aan komt.
Ik zou zeggen, google eens op je eigen username en/of naam. Je schijnt deze ervaring wel wat vaker te hebben.
quote:
Op alle site`s staat overigens duidelijk het qshops keurmerk, daar kan een klacht ingedient worden en dan wordt er door qshops bemiddelt tot dat de klacht opgelost is.
Lijkt mij een betere oplossing dan een topic openen op fok.
Dat zal dan ook zeker gebeuren. Aangezien jullie (of beter: jij) telefonisch niet bereikbaar blijkt, en tegenwoordig ook al niet meer op email reageert, lijkt mij dat wel het beste ja.
quote:
2 site`s liggen inderdaad even plat ivm een update die niet helemaal soepel verloopt maar dat zal zo opgelost zijn.

"Update": 1 site weer online, tweede volgt snel
allesvooruwtele.com deed het een half uurtje geleden al weer.
quote:
Dus Jeroen, stuur de lader(s) retour of neem anders even contact op met qshops dan kunnen zij hier even in bemiddelen.
( uitkomst zal 99% zeker zijn dat ik de betaling retour moet boeken omdat er van de zending geen track en trace code is aangezien deze door de brievenbus past, maar goed. )
( zending past door de brievenbus omdat het een platte lader is en deze in een speciaal brievenbus doosje verpakt wordt, daardoor kost het maar 1,76¤ om te verzenden ipv 6,70¤ )
Wat het geheel nog onwaarschijnlijker maakt. Dat een brievenbuszending verkeerd bezorgt wordt is praktisch onmogelijk. Een deurzending kan ik nog inkomen. Mijn brievenbus zit op een logische locatie, mijn voordeur niet.


Daarnaast kan je ook voor briefpostzendingen een verzendbewijs vragen. Maar als je niets verzend, gaat dat uiteraard niet
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75651910
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:14 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Gekker nog, in de eerste versie van die post stond zelfs het volledige adres van TS
Enwegens omstandigheden, is die daar niet zo blij mee
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:23:18 #46
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_75651972
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:24 schreef dabadbass het volgende:

[..]

CC kan ook niet gestorneerd
VISA is storneren géén probleem. Heb het meerdere malen bij de hand gehad.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_75652020
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Niet als het zoals hij schrijft om een simpele envelop gaat..
Doosje om precies te zijn:

http://cgi.ebay.nl/10x-Bu(...)?hash=item48374f62a2

Ik ga hier verder niet meer in dit topic reageren, ik heb mijn deel van het verhaal gedaan.

Ik zal de betaling wel gewoon retour boeken, mijn vermoeden was dat de lader ( of zelfs 2 ) wel gewoon ontvangen waren maar dat Jeroen na ontvangs van de lader zijn geld terug wilde krijgen om zo een gratis lader te verkrijgen.
Of dat nu wel of niet zo is zal ik niet achter komen, maar goed van die 19,95 ¤ zal ik niet wakker liggen.
pi_75652088
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:24 schreef Allesvooruwdigicam het volgende:

[..]

Doosje om precies te zijn:

http://cgi.ebay.nl/10x-Bu(...)?hash=item48374f62a2

Ik ga hier verder niet meer in dit topic reageren, ik heb mijn deel van het verhaal gedaan.

Ik zal de betaling wel gewoon retour boeken, mijn vermoeden was dat de lader ( of zelfs 2 ) wel gewoon ontvangen waren maar dat Jeroen na ontvangs van de lader zijn geld terug wilde krijgen om zo een gratis lader te verkrijgen.
Of dat nu wel of niet zo is zal ik niet achter komen, maar goed van die 19,95 ¤ zal ik niet wakker liggen.
Ik nodig je van harte uit om te komen kijken bij mij thuis en in mijn brievenbus.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75652168
Wat ik niet begrijp is dat het bedrijf zegt: "Stap naar onze geschillencommissie, de kans is 99% zeker dat ik het geld moet terugstorten". Doe dan niet flauw, wees een net bedrijf en stort dat geld gewoon terug.

[edit] Bedrijf stort het geld terug. Probleem opgelost
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_75652315
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:23 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

VISA is storneren géén probleem. Heb het meerdere malen bij de hand gehad.
Bij een CC is/heet het geen storneren, maar kan je een charge back procedure starten, dan krijg je in eerste instantie het geld terug, en moet je vervolgens bewijzen/aantonen waarom je dat geld terug wilt hebben, en dan beoordeeld de CC maatschappij of het terecht is, vaak door wederhoor te plegen bij hun klant. Dat kan ook betekenen dat je niet in het gelijk wordt gesteld overigens, en dus het geld terug moet betalen aan de CC maatschappij. Zij zijn overigens wel coulanter dan een bank bij een stornering, maar die faciliteren alleen, een CC maatschappij doet wel wat meer, waardoor de transactiekosten bij een CC betaling ook weer hoger zijn..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:32:49 #51
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75652329
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Namen en adressen mogen achterwege blijven.
Een van mijn posts gaf alleen maar de foutmelding van de website weer..
pi_75652402
Overigens, omdat hier beweerd wordt dat op 2-11 de bestelling al verzonden is:

Bestelling gedaan op 27 oktober. Geen bestelling binnen, en de online status geeft ook aan dat deze nog niet verzonden is.

Ik heb toen gemailed:
quote:
Goedemiddag,

Ik heb 15 dagen geleden een acculader besteld, alleen deze nog steeds niet
ontvangen. Ik verzoek u het aankoopbedrag op mijn rekeningnummer
(46.63. tnv. Jeroen , Rotterdam) terug te storten.

Mvg,

Jeroen
Antwoord:
quote:
Alles voor uw Digicam
------------------------------------------------------
Ordernummer: 30297
Gedetailleerde Factuur: http://www.allesvooruwdig(...)o.php?order_id=30297
Orderdatum: donderdag, 29. oktober 2009

Het commentaar voor uw order is


Uw order is aangepast naar de volgende status.

Nieuwe status: Uw order wordt vandaag verzonden

Reageer s.v.p. op deze email als u nog vragen heeft.
Mijn antwoord:
quote:
De order is vandaag geannuleerd en zal geweigerd worden.

De aankoopsom graag voor eind volgende week terug op het rekeningnummer. En
neem de telefoon eens op.
Ik heb daar geen response op gekregen. En geen geld. En geen lader. 25-11:
quote:
Goedemiddag,

Ik heb nogsteeds mijn geld niet ontvangen (En ook het product niet, maar
deze hoeft u ook niet meer toe te sturen).

Mocht het geld niet voor het einde van de week zijn overgemaakt, dan ga ik
over tot aangifte.

Mvg,

Jeroen
Reactie:
quote:
Geachte heer van Wisse,

Uw order is op 16-11 verzonden naar:

[mijn naw]
Met vriendelijke groet,

R van Hoef
Goh, 16-11? Zijn er ineens 3 laders verzonden? Of 0, en houden ze de valse verzenddata niet goed bij?

Mijn reactie:
quote:
Goedemorgen,

Ik heb de order voor die tijd geannuleerd, daarnaast is deze nooit
aangekomen.

Ik verwacht nog steeds dat het geld voor het einde van de week op mijn
rekening staat.

Mvg,

Jeroen van Wisse
Lijkt me duidelijk. Sowieso begeef je je in een verdomd lastige positie door pas na het annuleren te zeggen dat de order verzonden is lijkt mij

Voor de rest geen mails verstuurd tot vandaag (zie op). Wel een belpoging of 30; maar die telefoon hebben ze daar voor de sier denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 22-12-2009 12:31:40 ]
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75652440
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:28 schreef Gijsch het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat het bedrijf zegt: "Stap naar onze geschillencommissie, de kans is 99% zeker dat ik het geld moet terugstorten". Doe dan niet flauw, wees een net bedrijf en stort dat geld gewoon terug.

[edit] Bedrijf stort het geld terug. Probleem opgelost
Daar gaan we vanuit, maar eerst zien.....
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75652499
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:24 schreef Allesvooruwdigicam het volgende:

[..]

Doosje om precies te zijn:

http://cgi.ebay.nl/10x-Bu(...)?hash=item48374f62a2

Ik ga hier verder niet meer in dit topic reageren, ik heb mijn deel van het verhaal gedaan.

Ik zal de betaling wel gewoon retour boeken, mijn vermoeden was dat de lader ( of zelfs 2 ) wel gewoon ontvangen waren maar dat Jeroen na ontvangs van de lader zijn geld terug wilde krijgen om zo een gratis lader te verkrijgen.
Of dat nu wel of niet zo is zal ik niet achter komen, maar goed van die 19,95 ¤ zal ik niet wakker liggen.
Zulke doosjes gaan vaak alsnog met pakketpost mee.

En jij bent niet echt een bedrijf, meer een prutser. Hoe kan je nou op zo'n manier in discussie gaan met je klanten?
pi_75652537
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:36 schreef Conflict het volgende:

[..]

Zulke doosjes gaan vaak alsnog met pakketpost mee.

En jij bent niet echt een bedrijf, meer een prutser. Hoe kan je nou op zo'n manier in discussie gaan met je klanten?
Nou, voor "de klant" is dit al een hele vooruitgang Er is nu tenminste een vorm van communicatie mogelijk.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Forum Admin dinsdag 15 december 2009 @ 15:50:20 #56
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_75653041
De tering, waarom wordt hier ineens zo krampachtig alles weggemod zeg.
pi_75653475
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
De tering, waarom wordt hier ineens zo krampachtig alles weggemod zeg.
Omdat we in eerste instantie geen heksenjacht gaan ontketenen op basis van een OP en wat internetgegevens.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:04:56 #58
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75653681
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:23 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

VISA is storneren géén probleem. Heb het meerdere malen bij de hand gehad.
Via ICS? Heb namelijk een issue met Amazon
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_75654284
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:04 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Via ICS? Heb namelijk een issue met Amazon
Mijn ervaring is dat je er vrij gemakkelijk met Amazon uit kan komen.
pi_75654350
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:24 schreef dabadbass het volgende:

[..]

CC kan ook niet gestorneerd
ja hoor een CC betaling kan je "betwisten" 30 dagen na rekeningoverzicht kan je een betaling terugtrekken
  woensdag 16 december 2009 @ 00:43:44 #61
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75673929
Mijn probleem met Amazon is dat ze geleverd hebben wat ik al heb. dubbel dus, kon de bestelling nergens meer cancellen.

Creditcardmaatschappij gebeld, zij zagen dat het bedrag 'gereserveerd' stond en raadden mij aan de bestelling niet aan te nemen. Storneren kon dus niet volgens die lieftallige dame van ICS
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_75674563
quote:
Op woensdag 16 december 2009 00:43 schreef dabadbass het volgende:
Mijn probleem met Amazon is dat ze geleverd hebben wat ik al heb. dubbel dus, kon de bestelling nergens meer cancellen.

Creditcardmaatschappij gebeld, zij zagen dat het bedrag 'gereserveerd' stond en raadden mij aan de bestelling niet aan te nemen. Storneren kon dus niet volgens die lieftallige dame van ICS
Heb je wel al contact genomen met Amazon? Mijn ervaring is dat als je contact neemt met Amazon (via de mail) dan gaat het vast allemaal goed komen zolang je het een beetje goed brengt. Met een beetje geluk mag je het dubbel geleverde zelfs houden.
pi_75677007
quote:
Op woensdag 16 december 2009 00:43 schreef dabadbass het volgende:
Mijn probleem met Amazon is dat ze geleverd hebben wat ik al heb. dubbel dus, kon de bestelling nergens meer cancellen.

Creditcardmaatschappij gebeld, zij zagen dat het bedrag 'gereserveerd' stond en raadden mij aan de bestelling niet aan te nemen. Storneren kon dus niet volgens die lieftallige dame van ICS
Dat kan je toch gewoon bij amazon aangeven? Wat zeggen die er van? Ik heb ooit eens een akkefietje daar gehad met een zgn "dualdisc" van Bruce Springsteen, dan is 1 kant CD en 1 kant DVD. Er stond niks over de DVD regio bij toen ik bestelde, en dat bleek dus bij aankomst een regio 1(? niet Europa iig) DVD te zijn. Dit aangekaart bij Amazon, gezegd dat ik er weinig mee kon, en ik werd in het gelijk gesteld, en mocht de 2 CD's ook nog houden, aangezien terugsturen duurder was dan mij m'n geld terug geven..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 16 december 2009 @ 09:59:30 #64
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_75678728
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Omdat we in eerste instantie geen heksenjacht gaan ontketenen op basis van een OP en wat internetgegevens.
Nee, stel je voor zeg. Dat zou me toch wat wezen.
pi_75678889
quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:59 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Nee, stel je voor zeg. Dat zou me toch wat wezen.
Daarnaast blijkt wat sociale druk wel te helpen Na een periode van niet willen leveren, geen mails beantwoorden, en ook het geld niet terug willen storten, heeft een linkje naar dit topic uiteindelijk dus wel geholpen!

[ Bericht 13% gewijzigd door remlof op 22-12-2009 12:23:34 ]
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 16 december 2009 @ 10:16:45 #66
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_75679148
Tuurlijk werkt dit als een trein maar dat hebben die FOK mods nog steeds niet door.
pi_75680137
quote:
Op woensdag 16 december 2009 00:43 schreef dabadbass het volgende:
Storneren kon dus niet volgens die lieftallige dame van ICS
http://www.mastercard.com/nl/personal/nl/betalen_veilig.html
quote:
Als een kaarthouder een creditcarduitgave betwist treedt het recht op charge back (het terugdraaien van een reeds gedane creditcardbetaling) in werking. Er kunnen verschillende redenen zijn voor een charge back, zoals meerdere afschrijvingen voor één aankoop, een te hoge rekening of ontevredenheid over het geleverde product. MasterCard raadt consumenten aan om bij geschillen eerst contact op te nemen met de winkelier. Als een probleem niet met de winkelier kan worden opgelost, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de bank of instantie die de kaart heeft uitgegeven. Een terechte charge back procedure resulteert in terugbetaling van het aankoopbedrag. Consumenten moeten een charge back procedure binnen 30 dagen na ontvangst van het rekeningoverzicht in gang zetten bij hun kaartuitgevende bank of instantie.
  woensdag 16 december 2009 @ 11:50:05 #68
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75681979
Waarom is er een discussie over een creditcard?

Ts heeft niet met een CC betaald, en je kan op die site niet eens met een CC betalen...

Beter dag je je geld terug hebt.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75688210
Interessante discussie dit. Het is echter zo simpel dat de verzendende partij verantwoordelijk is en ook moet kunnen aantonen dat er geleverd is. Als je je een paar euro wilt bezuinigen door als gewone post te versturen verdien je het imo om "genaaid" te worden.

Zelf ook al vaker problemen hiermee gehad omdat simpelweg niet aan te tonen is dat er geleverd is.
pi_75690038
never mind.....

[ Bericht 96% gewijzigd door Five_Horizons op 16-12-2009 17:29:25 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75694764
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:29 schreef FortunaHome het volgende:
Interessante discussie dit. Het is echter zo simpel dat de verzendende partij verantwoordelijk is en ook moet kunnen aantonen dat er geleverd is. Als je je een paar euro wilt bezuinigen door als gewone post te versturen verdien je het imo om "genaaid" te worden.

Zelf ook al vaker problemen hiermee gehad omdat simpelweg niet aan te tonen is dat er geleverd is.

Het sneue is dus dat het in dit geval andersom gebeurd, de webshop gebruikt het verzenden per briefpost als argument om te zeggen dat ze genaaid worden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75696112
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:17 schreef Five_Horizons het volgende:
never mind.....
Gewijzigd inzicht? Of was de stelling niet te verdedigen?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_75696248
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:51 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Gewijzigd inzicht? Of was de stelling niet te verdedigen?
Ik bedacht me dat het niet on topic was. Te verdedigen was de stelling zeker wel....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')