Dat was op 13 november. Ik heb daarop aangegeven dat ze dat beter niet konden doen, omdat de overeenkomst inmiddels door het uitblijven van levering al ontbonden was.quote:Uw order is aangepast naar de volgende status.
Nieuwe status: Uw order wordt vandaag verzonden
Reageer s.v.p. op deze email als u nog vragen heeft.
Daarop heb ik aangegeven dat de order nooit is aangekomen.quote:Geachte heer van Wisse,
Uw order is op 16-11 verzonden naar:
[mijn NAW gegevens]
Met vriendelijke groet,
Owned.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Verrekdie is ineens compleet op wit
Oeps.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Verrekdie is ineens compleet op wit
Dat is al meer dan net. Net kreeg ik gewoon een blanke pagina.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:47 schreef ursel het volgende:
Nee hoor, alleen wat fouten in de site..
[..]
Die werkt weer, niet nogquote:Op dinsdag 15 december 2009 13:54 schreef ursel het volgende:
[..]
Die werkt hier nog gewoon..
Ook lekker bereikbaar trouwens..
[..]
Wel 6 hele uren in een week
Voor een aangifte is zoiets als dit vrij simpel. Verdachte is bekend, het is vrij makkelijk na te gaan of de verdachte kan aantonen of er iets verstuurd is of niet, dus de politie heeft er niet veel werk aan. Vraag is alleen of en hoe ik mijn geld terug krijg. Of kan ik daarvoor beter een andere route inslaan?quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:01 schreef Armageddon het volgende:
Zeg maar dag met je handje tegen je spullen en je geld. Aangifte doen heeft weinig nut. Er zijn nog 110.000 wachtenden voor u. Goedemiddag.
Er zijn ook diverse andere oplichters bekend bij de politie en daar doen ze ook niets aan. Ze komen pas in beweging als er meerdere aangifte komen tegen dezelfde dader en dan nog sta je achteraan in de rij.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Voor een aangifte is zoiets als dit vrij simpel. Verdachte is bekend, het is vrij makkelijk na te gaan of de verdachte kan aantonen of er iets verstuurd is of niet, dus de politie heeft er niet veel werk aan. Vraag is alleen of en hoe ik mijn geld terug krijg. Of kan ik daarvoor beter een andere route inslaan?
Denk dat je dan sneller je geld terug hebt dan naar de politie gaan inderdaad.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:09 schreef dabadbass het volgende:
[..]
In 2005 dus al actief? Waarom ga je niet bij zijn huis langs?
En dan, stampvoeten?quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:09 schreef dabadbass het volgende:
[..]
In 2005 dus al actief? Waarom ga je niet bij zijn huis langs?
we zullen het gba even raadplegen, momentquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dan, stampvoeten?Het adres dat je mij gepm'ed hebt (Kempensebaan,waarvoor dank) is ook waar het bedrijf staat ingeschreven trouwens. Zal dus wel een winkel vanuit huis zijn
Ik heb alleen niet echt tijd om iedere dag van Rotterdam naar Eindhoven te treinenquote:
Het is een huurpand volgens het kadaster, volgens mij een soort woon/werk complex oid..quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:13 schreef dabadbass het volgende:
[..]
we zullen het gba even raadplegen, moment
mmm... dat is niet terug te draaien... (als het een creditcard of eenincasso geweest was dan had je het wellicht kunnen storneren)quote:
CC kan ook niet gestorneerdquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:19 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
mmm... dat is niet terug te draaien... (als het een creditcard of eenincasso geweest was dan had je het wellicht kunnen storneren)
Nop, maar gezien de ervaringen die ik op zijn naam tegen kom (dus niet op de bedrijfsnaam), zal er wel gewoon niets verzonden zijn. Daarnaast vertrouw ik het niet dat ze aangeven dat het product verzonden gaat worden zodra ik de order cancel, en dat ze totaal telefonisch onbereikbaar zijnquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Heb je geen track&trace nummer oid gekregen? Misschien kan je er alsnog om vragen?
Namen en adressen zijn geen privé adressen en staan gewoon op de websites vermeld.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Namen en adressen mogen achterwege blijven.
Dat kan zijn, maar de website hoeft hier dan ook niet te verschijnenquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Namen en adressen zijn geen privé adressen en staan gewoon op de websites vermeld.
Google op *naam* leverde mij weinig op, als ik vooraf dergelijke verhalen had gevonden (die er op *naam* dus wel te vinden zijnquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar de website hoeft hier dan ook niet te verschijnen
Ja, nogal. Vooral omdat bijv. nare ervaring met Telfort, UPC, Microsoft, ... wel met naam er bij mag, maar als dus ervaringen van een notoir oplichtertje besproken worden, dan moet ineens alles afgeschermd worden. Stel je voor dat iemand te weten komt dat je daar beter niet kunt bestellen!quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:54 schreef Gijsch het volgende:
Hmm zelfs mijn post met de link naar openbare info over het bedrijf is verwijderd. Er is ook zoiets als te actief modereren
En dan open jij er speciaal een account voor op fok, ipv de klant zelf te mailen?quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:10 schreef Allesvooruwdigicam het volgende:
Hier even een berichtje van "de grote boze oplichter"![]()
Werd door Jeroen op dit topic gewezen.
Hier even mijn kant van het verhaal:
Zending is reeds 2x verzonden naar het adres dat aangegeven is door de klant.
Eenmaal op 2-11 en eenmaal op 13-11 toen de klant aangaf de zending nog niet ontvangen te hebben.
Meneer beweert geen zending ontvangen te hebben en wil de order annuleren en zijn geld retour.
Ik heb hem mede gedeelt dat de order geanulleerd kan worden na retour ontvangst van de lader(s). ( een zou al genoeg zijn )
Daarna is er dus discussie over het wel of niet ontvangen hebben van de lader(s).
Het lijkt mij persoonlijk gewoon heel sterk dat van de 2 keer het geen een keer aan komt.
Op alle site`s staat overigens duidelijk het qshops keurmerk, daar kan een klacht ingedient worden en dan wordt er door qshops bemiddelt tot dat de klacht opgelost is.
Lijkt mij een betere oplossing dan een topic openen op fok.
2 site`s liggen inderdaad even plat ivm een update die niet helemaal soepel verloopt maar dat zal zo opgelost zijn.
"Update": 1 site weer online, tweede volgt snel
Dus Jeroen, stuur de lader(s) retour of neem anders even contact op met qshops dan kunnen zij hier even in bemiddelen.
( uitkomst zal 99% zeker zijn dat ik de betaling retour moet boeken omdat er van de zending geen track en trace code is aangezien deze door de brievenbus past, maar goed. )
( zending past door de brievenbus omdat het een platte lader is en deze in een speciaal brievenbus doosje verpakt wordt, daardoor kost het maar 1,76¤ om te verzenden ipv 6,70¤ )
Gekker nog, in de eerste versie van die post stond zelfs het volledige adres van TSquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dan open jij er speciaal een account voor op fok, ipv de klant zelf te mailen?
( zending past door de brievenbus omdat het een platte lader is en deze in een speciaal brievenbus doosje verpakt wordt, daardoor kost het maar 1,76¤ om te verzenden ipv 6,70¤ )quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:15 schreef Scorpie het volgende:
Allesvooruwdigicam:
Heel apart dat er geen T&T nummers zijn
Niet als het zoals hij schrijft om een simpele envelop gaat..quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:15 schreef Scorpie het volgende:
Allesvooruwdigicam:
Heel apart dat er geen T&T nummers zijn
13-11 is wat jullie als verzenddatum aangaven, nadat ik had aangegeven nooit een bestelling te hebben ontvangenquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:10 schreef Allesvooruwdigicam het volgende:
Hier even een berichtje van "de grote boze oplichter"![]()
Werd door Jeroen op dit topic gewezen.
Hier even mijn kant van het verhaal:
Zending is reeds 2x verzonden naar het adres dat aangegeven is door de klant.
Eenmaal op 2-11 en eenmaal op 13-11 toen de klant aangaf de zending nog niet ontvangen te hebben.
Die e-mail heb ik nooit gekregenquote:Meneer beweert geen zending ontvangen te hebben en wil de order annuleren en zijn geld retour.
Ik heb hem mede gedeelt dat de order geanulleerd kan worden na retour ontvangst van de lader(s). ( een zou al genoeg zijn )
Ik zou zeggen, google eens op je eigen username en/of naam. Je schijnt deze ervaring wel wat vaker te hebben.quote:Daarna is er dus discussie over het wel of niet ontvangen hebben van de lader(s).
Het lijkt mij persoonlijk gewoon heel sterk dat van de 2 keer het geen een keer aan komt.
Dat zal dan ook zeker gebeuren. Aangezien jullie (of beter: jij) telefonisch niet bereikbaar blijkt, en tegenwoordig ook al niet meer op email reageert, lijkt mij dat wel het beste ja.quote:Op alle site`s staat overigens duidelijk het qshops keurmerk, daar kan een klacht ingedient worden en dan wordt er door qshops bemiddelt tot dat de klacht opgelost is.
Lijkt mij een betere oplossing dan een topic openen op fok.
allesvooruwtele.com deed het een half uurtje geleden al weer.quote:2 site`s liggen inderdaad even plat ivm een update die niet helemaal soepel verloopt maar dat zal zo opgelost zijn.
"Update": 1 site weer online, tweede volgt snel
Wat het geheel nog onwaarschijnlijker maakt. Dat een brievenbuszending verkeerd bezorgt wordt is praktisch onmogelijk. Een deurzending kan ik nog inkomen. Mijn brievenbus zit op een logische locatie, mijn voordeur niet.quote:Dus Jeroen, stuur de lader(s) retour of neem anders even contact op met qshops dan kunnen zij hier even in bemiddelen.
( uitkomst zal 99% zeker zijn dat ik de betaling retour moet boeken omdat er van de zending geen track en trace code is aangezien deze door de brievenbus past, maar goed. )
( zending past door de brievenbus omdat het een platte lader is en deze in een speciaal brievenbus doosje verpakt wordt, daardoor kost het maar 1,76¤ om te verzenden ipv 6,70¤ )
Enwegens omstandigheden, is die daar niet zo blij meequote:Op dinsdag 15 december 2009 15:14 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Gekker nog, in de eerste versie van die post stond zelfs het volledige adres van TS
VISA is storneren géén probleem. Heb het meerdere malen bij de hand gehad.quote:
Doosje om precies te zijn:quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:16 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Niet als het zoals hij schrijft om een simpele envelop gaat..
Ik nodig je van harte uit om te komen kijken bij mij thuis en in mijn brievenbus.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:24 schreef Allesvooruwdigicam het volgende:
[..]
Doosje om precies te zijn:
http://cgi.ebay.nl/10x-Bu(...)?hash=item48374f62a2
Ik ga hier verder niet meer in dit topic reageren, ik heb mijn deel van het verhaal gedaan.
Ik zal de betaling wel gewoon retour boeken, mijn vermoeden was dat de lader ( of zelfs 2 ) wel gewoon ontvangen waren maar dat Jeroen na ontvangs van de lader zijn geld terug wilde krijgen om zo een gratis lader te verkrijgen.
Of dat nu wel of niet zo is zal ik niet achter komen, maar goed van die 19,95 ¤ zal ik niet wakker liggen.
Bij een CC is/heet het geen storneren, maar kan je een charge back procedure starten, dan krijg je in eerste instantie het geld terug, en moet je vervolgens bewijzen/aantonen waarom je dat geld terug wilt hebben, en dan beoordeeld de CC maatschappij of het terecht is, vaak door wederhoor te plegen bij hun klant. Dat kan ook betekenen dat je niet in het gelijk wordt gesteld overigens, en dus het geld terug moet betalen aan de CC maatschappij. Zij zijn overigens wel coulanter dan een bank bij een stornering, maar die faciliteren alleen, een CC maatschappij doet wel wat meer, waardoor de transactiekosten bij een CC betaling ook weer hoger zijn..quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:23 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
VISA is storneren géén probleem. Heb het meerdere malen bij de hand gehad.
Een van mijn posts gaf alleen maar de foutmelding van de website weer..quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Namen en adressen mogen achterwege blijven.
Antwoord:quote:Goedemiddag,
Ik heb 15 dagen geleden een acculader besteld, alleen deze nog steeds niet
ontvangen. Ik verzoek u het aankoopbedrag op mijn rekeningnummer
(46.63. tnv. Jeroen , Rotterdam) terug te storten.
Mvg,
Jeroen
Mijn antwoord:quote:Alles voor uw Digicam
------------------------------------------------------
Ordernummer: 30297
Gedetailleerde Factuur: http://www.allesvooruwdig(...)o.php?order_id=30297
Orderdatum: donderdag, 29. oktober 2009
Het commentaar voor uw order is
Uw order is aangepast naar de volgende status.
Nieuwe status: Uw order wordt vandaag verzonden
Reageer s.v.p. op deze email als u nog vragen heeft.
Ik heb daar geen response op gekregen. En geen geld. En geen lader. 25-11:quote:De order is vandaag geannuleerd en zal geweigerd worden.
De aankoopsom graag voor eind volgende week terug op het rekeningnummer. En
neem de telefoon eens op.
Reactie:quote:Goedemiddag,
Ik heb nogsteeds mijn geld niet ontvangen (En ook het product niet, maar
deze hoeft u ook niet meer toe te sturen).
Mocht het geld niet voor het einde van de week zijn overgemaakt, dan ga ik
over tot aangifte.
Mvg,
Jeroen
Goh, 16-11? Zijn er ineens 3 laders verzonden? Of 0, en houden ze de valse verzenddata niet goed bij?quote:Geachte heer van Wisse,
Uw order is op 16-11 verzonden naar:
[mijn naw]
Met vriendelijke groet,
R van Hoef
Lijkt me duidelijk. Sowieso begeef je je in een verdomd lastige positie door pas na het annuleren te zeggen dat de order verzonden is lijkt mijquote:Goedemorgen,
Ik heb de order voor die tijd geannuleerd, daarnaast is deze nooit
aangekomen.
Ik verwacht nog steeds dat het geld voor het einde van de week op mijn
rekening staat.
Mvg,
Jeroen van Wisse
Daar gaan we vanuit, maar eerst zien.....quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:28 schreef Gijsch het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat het bedrijf zegt: "Stap naar onze geschillencommissie, de kans is 99% zeker dat ik het geld moet terugstorten". Doe dan niet flauw, wees een net bedrijf en stort dat geld gewoon terug.
[edit] Bedrijf stort het geld terug. Probleem opgelost
Zulke doosjes gaan vaak alsnog met pakketpost mee.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:24 schreef Allesvooruwdigicam het volgende:
[..]
Doosje om precies te zijn:
http://cgi.ebay.nl/10x-Bu(...)?hash=item48374f62a2
Ik ga hier verder niet meer in dit topic reageren, ik heb mijn deel van het verhaal gedaan.
Ik zal de betaling wel gewoon retour boeken, mijn vermoeden was dat de lader ( of zelfs 2 ) wel gewoon ontvangen waren maar dat Jeroen na ontvangs van de lader zijn geld terug wilde krijgen om zo een gratis lader te verkrijgen.
Of dat nu wel of niet zo is zal ik niet achter komen, maar goed van die 19,95 ¤ zal ik niet wakker liggen.
Nou, voor "de klant" is dit al een hele vooruitgangquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:36 schreef Conflict het volgende:
[..]
Zulke doosjes gaan vaak alsnog met pakketpost mee.
En jij bent niet echt een bedrijf, meer een prutser. Hoe kan je nou op zo'n manier in discussie gaan met je klanten?
Omdat we in eerste instantie geen heksenjacht gaan ontketenen op basis van een OP en wat internetgegevens.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
De tering, waarom wordt hier ineens zo krampachtig alles weggemod zeg.
Via ICS? Heb namelijk een issue met Amazonquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:23 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
VISA is storneren géén probleem. Heb het meerdere malen bij de hand gehad.
Mijn ervaring is dat je er vrij gemakkelijk met Amazon uit kan komen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:04 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Via ICS? Heb namelijk een issue met Amazon
ja hoor een CC betaling kan je "betwisten" 30 dagen na rekeningoverzicht kan je een betaling terugtrekkenquote:
Heb je wel al contact genomen met Amazon? Mijn ervaring is dat als je contact neemt met Amazon (via de mail) dan gaat het vast allemaal goed komen zolang je het een beetje goed brengt. Met een beetje geluk mag je het dubbel geleverde zelfs houden.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:43 schreef dabadbass het volgende:
Mijn probleem met Amazon is dat ze geleverd hebben wat ik al heb. dubbel dus, kon de bestelling nergens meer cancellen.
Creditcardmaatschappij gebeld, zij zagen dat het bedrag 'gereserveerd' stond en raadden mij aan de bestelling niet aan te nemen. Storneren kon dus niet volgens die lieftallige dame van ICS
Dat kan je toch gewoon bij amazon aangeven? Wat zeggen die er van? Ik heb ooit eens een akkefietje daar gehad met een zgn "dualdisc" van Bruce Springsteen, dan is 1 kant CD en 1 kant DVD. Er stond niks over de DVD regio bij toen ik bestelde, en dat bleek dus bij aankomst een regio 1(? niet Europa iig) DVD te zijn. Dit aangekaart bij Amazon, gezegd dat ik er weinig mee kon, en ik werd in het gelijk gesteld, en mocht de 2 CD's ook nog houden, aangezien terugsturen duurder was dan mij m'n geld terug geven..quote:Op woensdag 16 december 2009 00:43 schreef dabadbass het volgende:
Mijn probleem met Amazon is dat ze geleverd hebben wat ik al heb. dubbel dus, kon de bestelling nergens meer cancellen.
Creditcardmaatschappij gebeld, zij zagen dat het bedrag 'gereserveerd' stond en raadden mij aan de bestelling niet aan te nemen. Storneren kon dus niet volgens die lieftallige dame van ICS
Nee, stel je voor zeg. Dat zou me toch wat wezen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat we in eerste instantie geen heksenjacht gaan ontketenen op basis van een OP en wat internetgegevens.
Daarnaast blijkt wat sociale druk wel te helpenquote:Op woensdag 16 december 2009 09:59 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Nee, stel je voor zeg. Dat zou me toch wat wezen.
http://www.mastercard.com/nl/personal/nl/betalen_veilig.htmlquote:Op woensdag 16 december 2009 00:43 schreef dabadbass het volgende:
Storneren kon dus niet volgens die lieftallige dame van ICS
quote:Als een kaarthouder een creditcarduitgave betwist treedt het recht op charge back (het terugdraaien van een reeds gedane creditcardbetaling) in werking. Er kunnen verschillende redenen zijn voor een charge back, zoals meerdere afschrijvingen voor één aankoop, een te hoge rekening of ontevredenheid over het geleverde product. MasterCard raadt consumenten aan om bij geschillen eerst contact op te nemen met de winkelier. Als een probleem niet met de winkelier kan worden opgelost, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de bank of instantie die de kaart heeft uitgegeven. Een terechte charge back procedure resulteert in terugbetaling van het aankoopbedrag. Consumenten moeten een charge back procedure binnen 30 dagen na ontvangst van het rekeningoverzicht in gang zetten bij hun kaartuitgevende bank of instantie.
quote:Op woensdag 16 december 2009 14:29 schreef FortunaHome het volgende:
Interessante discussie dit. Het is echter zo simpel dat de verzendende partij verantwoordelijk is en ook moet kunnen aantonen dat er geleverd is. Als je je een paar euro wilt bezuinigen door als gewone post te versturen verdien je het imo om "genaaid" te worden.
Zelf ook al vaker problemen hiermee gehad omdat simpelweg niet aan te tonen is dat er geleverd is.
Gewijzigd inzicht? Of was de stelling niet te verdedigen?quote:
Ik bedacht me dat het niet on topic was. Te verdedigen was de stelling zeker wel....quote:Op woensdag 16 december 2009 17:51 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Gewijzigd inzicht? Of was de stelling niet te verdedigen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |