abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:01:39 #226
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77030515
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:53 schreef L.Mo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn Breitling Superocean!

Vorige week was ik dus wezen kijken bij een juwelier in haarlem, en daar had ik afgesproken dat hij hem op zicht zou bestellen omdat ze de superocean niet in huis hadden. Hij kon ze wel snel leveren zei hij en dinsdag zou hij hem hebben. Dus ik had afgelopen donderdag vrij genomen om naar die zaak te gaan, en ik bel nog even van te voren, blijkt dat ze hem nog niet hebben Hij zou nog wel even het magazijn bellen en laten weten wanneer hij wat meer wist.

Volgende dag wat andere dealers gebeld en in Amsterdam hadden ze er nog 1 op voorraad. Dus ik die juwelier in haarlem gebeld, bleek dat hij nog niet eens gebeld had en stelde hij voor om het risico 50/50 te delen zonder aankoopverplichting! Vond ik allemaal erg raar dus toen naar Diamond center amsterdam geweest en ben daar wel perfect geholpen.

En ook nog 10% van de prijs af gekregen dus ik ben helemaal tevreden
Prachtig horloge inderdaad. Uitstekende keuze.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:26:25 #227
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_77031951
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:45 schreef Qlubtempo het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuw horloge.
Ik weet ongeveer wat ik wil; en dat is het volgende.

[ afbeelding ]

Zo,n soort model. "Wat groter" dan een normaal horloge, stalen band, "robuust" uiterlijk maar...... het liefst niet van Armani. Het maximale bedrag dat ik wil uitgeven is 500,- Euro.

Iemand die tips heeft?
Kijk eens naar Stuhrling. Hebben ook zulk soort horloges, prijzen rond de 200/400 dollar. Hun site is wel een beetje ruk, maar dat kan ook aan mijn fire fox liggen.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_77036578
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:53 schreef L.Mo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn Breitling Superocean!
Erg mooi, behalve de wijzers en wijzerplaat, vind ik.
full stops and exclamation marks
  woensdag 20 januari 2010 @ 00:26:40 #229
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77037385
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:00 schreef krioro het volgende:

[..]

Erg mooi, behalve de wijzers en wijzerplaat, vind ik.
Dan moet jij de Colt II nemen of de Steelfish
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_77046623
Vervelend inderdaad dat het zo'n gerommel was uiteindelijk je horloge te krijgen..het is totaal niet mijn smaak, ik zie er echt helemaal niets in..maar dat mag de pret niet drukken..heel veel plezier ermee!
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:18:52 #231
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_77054939
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:57 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Hij 's moooi!!

Raar verhaal trouwens van die Haarlemse juwelier! Diamond Center is een goede zaak idd. Je bent er zeker wel superblij mee!?
Ben er zeker blij mee!

En bedankt allemaal, hoop er toch 20~30 jaar mee te doen.

Heb nou ook van die Cape Cod doekjes besteld op ebay. Heb ze nog niet binnen, maar ik begrijp dat het polijstdoekjes zijn. Dus die halen steeds wat van het metaal af. Lijkt me niet handig om die vaak te gebruiken, toch?
Tot zover het nieuws
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:24:11 #232
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77055168
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:18 schreef L.Mo het volgende:

[..]

Ben er zeker blij mee!

En bedankt allemaal, hoop er toch 20~30 jaar mee te doen.

Heb nou ook van die Cape Cod doekjes besteld op ebay. Heb ze nog niet binnen, maar ik begrijp dat het polijstdoekjes zijn. Dus die halen steeds wat van het metaal af. Lijkt me niet handig om die vaak te gebruiken, toch?
Er wordt inderdaad een klein beetje weggepolijst. Het is ook niet de bedoeling dat je ze wekelijks gebruikt oid, maar je zal zelf zien hoe snel zo'n horloge krasjes oppakt, met name bij de sluiting.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_77083340
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:00 schreef krioro het volgende:

[..]

Erg mooi, behalve de wijzers en wijzerplaat, vind ik.
Ik vind het juist andersom, dit soort superocean vind ik een stuk mooier:


Lijkt overigens wel erg veel op de Omega Planet Ocean (of andersom?)
  donderdag 21 januari 2010 @ 09:22:49 #234
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_77085743
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 02:39 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Ik vind het juist andersom, dit soort superocean vind ik een stuk mooier:

[ afbeelding ]
Lijkt overigens wel erg veel op de Omega Planet Ocean (of andersom?)
Ja, die vind ik dus ook erg mooi! Ik heb laatst bij een juwelier deze omgehad



Maar ja, de mijne zelf blijft mooier!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:16:45 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77091685
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:22 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja, die vind ik dus ook erg mooi! Ik heb laatst bij een juwelier deze omgehad

[ afbeelding ]

Maar ja, de mijne zelf blijft mooier!
Dan koop je die toch ook
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_77103937
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:53 schreef L.Mo het volgende:

Volgende dag wat andere dealers gebeld en in Amsterdam hadden ze er nog 1 op voorraad. Dus ik die juwelier in haarlem gebeld, bleek dat hij nog niet eens gebeld had en stelde hij voor om het risico 50/50 te delen zonder aankoopverplichting! Vond ik allemaal erg raar dus toen naar Diamond center amsterdam geweest en ben daar wel perfect geholpen.

En ook nog 10% van de prijs af gekregen dus ik ben helemaal tevreden
ADC is inderdaad vriendelijk en helpen graag. Zeker de jongens achterin zijn behulpzaam. Dat zijn de horlogemakers uiteraard.
Ben er een paar keer geweest met mijn vorige horloge (rolex gmt).

O nog vergeten: strakke klok hoor. Heb er in het verleden ook een gehad. Nieuw tye kast, maar oudere type band met in het midden de matte schakels.
Droeg vooral erg prettig vond ik. Over de nieuwe SO ben ik niet echt te spreken, de 38 is te klein en de grote versie(45mm?) veel te groot imo)
Wat me bij de SO tegenstond was het uurwerk, is een simpele eta 2824, dat is voornamelijk de reden waarom ik toen naar het merk Rolex ben overgestapt.
Afwerking van Breitling is verder niets op aan te merken

Op het moment heb ik een Rolex milgauss:

Even wat plaatjes:








[ Bericht 12% gewijzigd door Fisherman op 21-01-2010 17:08:44 ]
pi_77110852
De mooiste Rolex die er is, vind ik persoonlijk!!
pi_77112319
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:56 schreef Blue_note het volgende:
De mooiste Rolex die er is, vind ik persoonlijk!!
Mooi horloge inderdaad
pi_77115613
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:03 schreef Fisherman het volgende:

[..]

ADC is inderdaad vriendelijk en helpen graag. Zeker de jongens achterin zijn behulpzaam. Dat zijn de horlogemakers uiteraard.
Ben er een paar keer geweest met mijn vorige horloge (rolex gmt).

O nog vergeten: strakke klok hoor. Heb er in het verleden ook een gehad. Nieuw tye kast, maar oudere type band met in het midden de matte schakels.
Droeg vooral erg prettig vond ik. Over de nieuwe SO ben ik niet echt te spreken, de 38 is te klein en de grote versie(45mm?) veel te groot imo)
Wat me bij de SO tegenstond was het uurwerk, is een simpele eta 2824, dat is voornamelijk de reden waarom ik toen naar het merk Rolex ben overgestapt.
Afwerking van Breitling is verder niets op aan te merken

Op het moment heb ik een Rolex milgauss:

Even wat plaatjes:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi horloge, maar is dat ding zo groot in het echt? Of heb je dunne polsen?
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:37:12 #240
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77116406
Dunne polsen. Het horloge zelf is 40mm.
pi_77117465
Seamaster PO in bestelling!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77118778
New in the house

Erg accuraat, saffierglas voorkant (ar coated) en achterkant + krokodillenleren band en erg blij er mee

40mm , PerpetuaL Tourbillon T-01 met Sea-gull movement (st8001)






"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_77122235
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:22 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja, die vind ik dus ook erg mooi! Ik heb laatst bij een juwelier deze omgehad

[ afbeelding ]

Maar ja, de mijne zelf blijft mooier!
Later, als ik ooit heel erg rijk ben
  donderdag 21 januari 2010 @ 23:25:31 #244
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_77122890
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:03 schreef Fisherman het volgende:

[..]

ADC is inderdaad vriendelijk en helpen graag. Zeker de jongens achterin zijn behulpzaam. Dat zijn de horlogemakers uiteraard.
Ben er een paar keer geweest met mijn vorige horloge (rolex gmt).

O nog vergeten: strakke klok hoor. Heb er in het verleden ook een gehad. Nieuw tye kast, maar oudere type band met in het midden de matte schakels.
Droeg vooral erg prettig vond ik. Over de nieuwe SO ben ik niet echt te spreken, de 38 is te klein en de grote versie(45mm?) veel te groot imo)
Wat me bij de SO tegenstond was het uurwerk, is een simpele eta 2824, dat is voornamelijk de reden waarom ik toen naar het merk Rolex ben overgestapt.
Afwerking van Breitling is verder niets op aan te merken

Op het moment heb ik een Rolex milgauss:

Even wat plaatjes:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De nieuwe SO? Die van mij is 42mm. De heritage is 45mm dacht ik, heb m ook om gehad maar die is voor mij ook te groot.

Ja over die ETA 2824, daar kwam ik ook van de week pas achter. Wist eigenlijk niet dat er in de meeste automatische gewoon hetzelfde (basis) uurwerk zit. Maarja blijft een Zwitsers uurwerk met cosc keuring.

Mooie Rolex, vooral de combinatie met dat oranje.
Tot zover het nieuws
pi_77128566
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan moet jij de Colt II nemen of de Steelfish
Neuh, want ik ben verder geen fan van Breitling.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 02:39 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Ik vind het juist andersom, dit soort superocean vind ik een stuk mooier:

[ afbeelding ]
Lijkt overigens wel erg veel op de Omega Planet Ocean (of andersom?)
Die wijzerplaat en wijzers vind ik al een stuk mooier, de rest dan weer niet (al vind ik hem ook niet lelijk).
full stops and exclamation marks
pi_77128569
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:03 schreef Fisherman het volgende:
Op het moment heb ik een Rolex milgauss:

Even wat plaatjes:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best leuk.
full stops and exclamation marks
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:15:48 #247
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_77129990
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:53 schreef Reintji het volgende:
Seamaster PO in bestelling!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77175753
Ik heb zojuist mijn nieuwe horloge binnen gekregen, de C3 Malvern Christopher Ward. Zal zodra ik tijd heb een paar foto's posten. De kwaliteit is wat ik tot nu toe gezien heb echt heel goed. Perfect afgewerkt.
“All things are subject to interpretation, whichever interpretation prevails at a given time is a function of power and not truth.”
Nietzsche
pi_77178928
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:25 schreef L.Mo het volgende:

[..]

De nieuwe SO? Die van mij is 42mm. De heritage is 45mm dacht ik, heb m ook om gehad maar die is voor mij ook te groot.

Ja over die ETA 2824, daar kwam ik ook van de week pas achter. Wist eigenlijk niet dat er in de meeste automatische gewoon hetzelfde (basis) uurwerk zit. Maarja blijft een Zwitsers uurwerk met cosc keuring.

Mooie Rolex, vooral de combinatie met dat oranje.
Ja ik bedoel denk ik de heritage, maar die is er overigens niet alleen in 45mm. Er is ook een 38mm versie van.
Maar dat model vind ik niet zo mooi. Ik ken wel iemand met de chrono, die is dacht ik nog wat groter. Heeft hem aan de mesh band. Die band vind ik verschrikkelijk.
Maar die jij hebt is er ook in 45mm dacht ik. Ik had de normale maat zoals jij en die is volgens mij geen 42mm, maar 41 dacht ik.

Tja over het uurwerk is meer het gevoel wat ik erbij had hoor. Breitling is sinds halverwege jaren 90 in handen van Kelek. Daardoor is de kennis van ETA uurwerken er zeer sterk op vooruit gegaan. Voorheen werden er onafgewerkte uurwerken gebruikt. Tegenwoordig worden ze gewoon erg goed afgewerkt en zijn daardoor erg betrouwbaar.
Ze worden allemaal COSC gekeurd, maar dat stempel zegt niet veel hoor. Een niet COSC gekeurd uurwerk kan net zo nauwkeurig lopen in het begin. Na verloop van tijd zie je bij een goed afgewerkt uurwerk pas verschil met een minder afgewerkte versie. Ik verwacht trouwens ook dat er een aantal dingen vervangen worden, maar dat weet ik niet zeker. Dit uiteraard om onderdelen nog slijtvaster te maken.

O en mijn polsen zijn inderdaad aan de dunne kant. Een milgauss is 40mm in diameter en 13,1mm hoog. Voor een rolex dus erg dik. Gewicht is 10 gram zwaarder dan de oude seadweller (niet de deepsea dus), maar de oude dweller was 15mm dik (net zo dik als je breitling dus).

De lugs steken trouwens niet uit en vallen binnen de breedte van mijn pols, maar dat is op de foto misschien niet helemaal zichtbaar. Het horloge is dus zeker niet te groot ofzo. Met een 42mm zou dat waarschijnlijk wel het geval zijn.

edit:
Had nog een fotootje van de breitling die ik had:


[ Bericht 4% gewijzigd door Fisherman op 23-01-2010 16:13:38 ]
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:12:38 #250
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77179124
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:06 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ja ik bedoel denk ik de heritage, maar die is er overigens niet alleen in 45mm. Er is ook een 38mm versie van.
Maar dat model vind ik niet zo mooi. Ik ken wel iemand met de chrono, die is dacht ik nog wat groter. Heeft hem aan de mesh band. Die band vind ik verschrikkelijk.
Maar die jij hebt is er ook in 45mm dacht ik. Ik had de normale maat zoals jij en die is volgens mij geen 42mm, maar 41 dacht ik.

Tja over het uurwerk is meer het gevoel wat ik erbij had hoor. Breitling is sinds halverwege jaren 90 in handen van Kelek. Daardoor is de kennis van ETA uurwerken er zeer sterk op vooruit gegaan. Voorheen werden er onafgewerkte uurwerken gebruikt. Tegenwoordig worden ze gewoon erg goed afgewerkt en zijn daardoor erg betrouwbaar.
Ze worden allemaal COSC gekeurd, maar dat stempel zegt niet veel hoor. Een niet COSC gekeurd uurwerk kan net zo nauwkeurig lopen in het begin. Na verloop van tijd zie je bij een goed afgewerkt uurwerk pas verschil met een minder afgewerkte versie. Ik verwacht trouwens ook dat er een aantal dingen vervangen worden, maar dat weet ik niet zeker. Dit uiteraard om onderdelen nog slijtvaster te maken.

O en mijn polsen zijn inderdaad aan de dunne kant. Een milgauss is 40mm in diameter en 13,1mm hoog. Voor een rolex dus erg dik. Gewicht is 10 gram zwaarder dan de oude seadweller (niet de deepsea dus), maar de oude dweller was 15mm dik (net zo dik als je breitling dus).

De lugs steken trouwens niet uit en vallen binnen de breedte van mijn pols, maar dat is op de foto misschien niet helemaal zichtbaar. Het horloge is dus zeker niet te groot ofzo. Met een 42mm zou dat waarschijnlijk wel het geval zijn.
De Heritage is er in 38 en 46mm. De chrono is ook 46mm, maar dan dikker. De oude en nieuwe SO zijn beide 42mm, de Steelfish is 44.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')