abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75640545
In hoeverre kan een winkel zich houden aan de regel dat er geen geld terug wordt gegeven? Ik heb iets gekocht dat ik niet ga gebruiken en wil het terugbrengen. Het zit nog in de ruilperiode van 14 dagen.
Nou hoor ik dat die winkel geen geld terug geeft en er is niks in die zaak dat ik nodig heb. En om nou maar iets onzinnigs anders te kopen heb ik ook geen behoefte aan.

Hoezeer is omruilen beperkt tot ruilen zonder geld terug?
pi_75640562
Ruilen is een gunst.

Een winkel hoeft geen geld terug te geven.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75640570
Ze zijn niet verplicht om geld terug te geven.
pi_75640627
Dit is al zo vaak langsgekomen, ben je bekend met de "search" functie?

pi_75640819
vraag of iemand anders graag iets uit die winkel wil.... of koop cadeautjes voor later
uit een aspergernest
pi_75640946
Er is ook zoiets als Consuwijzer. Die leggen het ook haarfijn uit op hun website
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:20:13 #7
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75640948
Vraag anders om een tegoedbon.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_75641061
Fysieke winkels hebben het recht om zelf hun ruilregeling te bepalen, internetwinkels moeten zich over het algemeen (er zijn uitzonderingen) aan 7 dagen zichttermijn houden waarbinnen de klant het product terug kan sturen en dan zijn geld terugkrijgt.
pi_75641333
zelfde als de kijkshop schiedeam ook van die l llen ja daar worden ze rijk van en maar klagen ja als de baas geen 3x op vacantie ken kooppie koopie niks ruillie ruillie
pi_75641354
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:39 schreef onzichtbare het volgende:
zelfde als de kijkshop schiedeam ook van die l llen ja daar worden ze rijk van en maar klagen ja als de baas geen 3x op vacantie ken kooppie koopie niks ruillie ruillie
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:45:46 #11
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_75641474
quote:
Anders denk je eerst na voor het koopie koopie.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Flash_ op 15-12-2009 09:55:00 ]
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_75641579
quote:
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:51:15 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75641602
Daarom kan je beter bij een goede shop op internet kopen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75641609
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:45 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Anders denk je eerst naar voor het koopie koopie.
Ik denk nooit naar.
Een signature is spang man.
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:10:10 #15
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_75642036
Je kunt het ook iedere 14 dagen opnieuw gaan ruilen tot het moment dat die winkel wel iets heeft wat jij wil hebben.
pi_75642176
quote:
Ik ben er even stil van..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_75642373
quote:
"onleesbare" was een betere username geweest voor je.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_75642436
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:23 schreef Levitation het volgende:

[..]

"onleesbare" was een betere username geweest voor je.
Mwah, als hij gewoon zijn username waarmaakt vind ik het ook wel best
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:45:16 #19
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_75648651
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 08:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Ruilen is een gunst.

-edit-

shit: hij heeft gelijk
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_75648698
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:45 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Je kunt wel lachen, maar juridisch is het gewoon correct.
Je hebt namelijk een overeenkomst gesloten dat je product X koopt en je was bij je volle verstand toen je dat deed. Dat je daarna toch liever product Y had gehad is jouw probleem, niet dat van de winkel.
Geldt overigens natuurlijk niet als een product kapot is, maar dat heeft met garantie te maken, niet met ruilen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_75648707
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:45 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Jij ziet dat anders?
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:51:28 #22
278938 Medewerker-1
het Juridisch Loket
pi_75648822
Beste Osramp,

Wanneer je een product koopt, en dit niet een koop op afstand betreft (zoals via internet of telefonisch) is ontbinding of annulering van de koopovereenkomst in beginsel niet mogelijk.

Als je een product koopt dat je bij nader inzien niet nodig blijkt te hebben is dit geen reden om van de koop af te kunnen. Dit is enkel mogelijk in bijzondere situaties, o.a. als er sprake is van dwang, dwaling, bedrog of misbruik van omstandigheden.

In de algemene voorwaarden kan geregeld worden dat je toch op een gesloten koopovereenkomst mag terugkomen, bijvoorbeeld dat je een product mag omruilen. Of de verkoper/winkel geld teruggeeft of dat een product enkel kan worden geruild is een eigen beleid van de verkoper/winkel. Verkoper/winkel is dus niet verplicht om een gekocht product terug te nemen.

Met vriendelijke groet,

Medewerker-1
het Juridisch Loket
pi_75649835
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:51 schreef Medewerker-1 het volgende:
Beste Osramp,

Wanneer je een product koopt, en dit niet een koop op afstand betreft (zoals via internet of telefonisch) is ontbinding of annulering van de koopovereenkomst in beginsel niet mogelijk.

Als je een product koopt dat je bij nader inzien niet nodig blijkt te hebben is dit geen reden om van de koop af te kunnen. Dit is enkel mogelijk in bijzondere situaties, o.a. als er sprake is van dwang, dwaling, bedrog of misbruik van omstandigheden.

In de algemene voorwaarden kan geregeld worden dat je toch op een gesloten koopovereenkomst mag terugkomen, bijvoorbeeld dat je een product mag omruilen. Of de verkoper/winkel geld teruggeeft of dat een product enkel kan worden geruild is een eigen beleid van de verkoper/winkel. Verkoper/winkel is dus niet verplicht om een gekocht product terug te nemen.

Met vriendelijke groet,

Medewerker-1
het Juridisch Loket
Dit is toch hierboven al lang en breed gezegd?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_75649894
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:24 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dit is toch hierboven al lang en breed gezegd?
Er zijn nog altijd van die grappenmakers die het dan nog niet doorhebben.
pi_75658881
Okee, duidelijk, maar dat was het al snel. Heb alleen niet eerder kunnen reageren. Dan maar iets anders uitzoeken. Het gaat trouwens om een bluetooth uitbreiding voor mijn autoradio. Alleen is de radio gestolen (frontje heb ik nog, jaja), dus aan die uitbreiding heb ik niks meer. Ik wil die dus graag terugbrengen. Misschien ruil ik het wel om voor een nieuwe radio, al ben ik best tevreden met het heel erg cheapass ding met goeie ontvangst. Mis alleen de iPod aansluiting Radio's zijn in die winkel alleen way overpriced, dus niet zoveel zin in, en ik hoef geen nieuwe radio eigenlijk. Oude beestje dat ik heb is goed genoeg en diefstalvriendelijk.
pi_75659151
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:16 schreef Osramp het volgende:
Okee, duidelijk, maar dat was het al snel.
Ja, al na het eerste woord in de TT.
Ruilen is immers niet synoniem voor retourneren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')