abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 december 2009 @ 02:04:08 #1
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_75638684

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
  • Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
  • Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
  • Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
  • Heb je een stukje tekst uit een nummer?
    Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
  • Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
  • Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
  • Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!

Handige links:*

• Midomi
  • Musipedia Whistle
  • Tunatic
  • Muziek van de reclame
  • Adformatie Campagnes
  • Muziek in de reclame (nieuw!)
  • Commercials (nieuw!)
    *Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB & willem888 voor de bijdragen

Waar is dit topic niet voor bedoeld?

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
  • 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
  • Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem weer sticky maken. Vorig topic: Help, ik zoek ... #275

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

[ Bericht 4% gewijzigd door donroyco op 15-12-2009 02:19:31 ]
  • Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
      dinsdag 15 december 2009 @ 02:06:07 #2
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_75638707
    Uuit het vorige topic:
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 12:55 schreef MouzurX het volgende:
    Het liedje dat aan het einde van gamekings van deze week was.
    Met een lage gitaar, beetje moeilijk uit te leggen. Ik ken het ergens van .. een oud spel ofzo?
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:07 schreef .aeon het volgende:
    Ik zoek de componist van dit nummer:
    (.flac, dus redelijk groot)
    http://www.mediafire.com/?2nmmnixkkn1
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 00:43 schreef OldJeller het volgende:
    Ook ik zoek een nummer voor de verandering!

Volgens mij een redelijk recent (hooguit jaar oud, denk ik) nummer wat dacht ik behoorlijk weinig zang heeft behalve een refrein. Genre.. ik denk een beetje pop/elektronisch.
    Het refrein wordt gezongen door iemand met een behoorlijk hoge stem (aangezien ik denk dat het een man is), en gaat ongeveer als volgt:

So hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigh... feel like.. (?)... so hiiiiiiiigh...

Iemand?
    Geen Hardwell ft. I-Fan, Kurt Nilsen of Tal Bachman

[ Bericht 14% gewijzigd door donroyco op 15-12-2009 02:14:36 ]
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_75639167
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:07 schreef .aeon het volgende:
    Ik zoek de componist van dit nummer:
    (.flac, dus redelijk groot)
    http://www.mediafire.com/?2nmmnixkkn1
    Ik kwam in de mp3-tag (nou ja, flac-tag dan) een DISCID-code tegen die uitsluitsel bood: 67111e08

Door die code in te typen op Google, kwam ik uit op:
    Allegretto in C minor D915 van Schubert

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2009 03:32:19 ]
      Boks-Chick dinsdag 15 december 2009 @ 07:11:37 #4
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75639644
    terugvindmuziekje
    lolwut
      dinsdag 15 december 2009 @ 08:32:08 #5
    10526 broer
    Nutteloze van de nacht.
    pi_75640791
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 00:26 schreef Innisdemon het volgende:
    Hoi Allemaal

Zag vanavond op SBS6 (ja..........) reclame van Shrek (de dvd is uit geloof ik)
    Liedje op de achtergrond is geloof ik zo'n gezamenlijke opname van veel artiesten, ergens uit de jaren 80, maar ik kom er maar niet. Wie helpt me?
    Is opgelost, ik heb de reclame gister een paar keer gezien, ze gebruiken 3 nummers in de promo, kreeg vanmorgen een berichtje dat Red Box met In America werd gezocht
      dinsdag 15 december 2009 @ 10:44:09 #7
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_75642997
    Meezoekert.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_75643603
    Hallo meezoekert, bij deze gelijk een opdracht voor je

Ik zoek het nummer bij deze nike reclame.
    http://www.voetbalzone.nl/nike_makethedifference.asp
    [14.gif]
    pi_75645137
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 11:06 schreef Chen het volgende:

Daily Bread - Shot the Picture

pi_75645143
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 03:31 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik kwam in de mp3-tag (nou ja, flac-tag dan) een DISCID-code tegen die uitsluitsel bood: 67111e08

Door die code in te typen op Google, kwam ik uit op:
    Allegretto in C minor D915 van Schubert
    dankje dankje!
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 11:06 schreef Chen het volgende:

Dit is btw Daily Bread - Shot the Picture
    hier oa live
    pi_75648065
    Nog steeds op zoek!
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 00:43 schreef OldJeller het volgende:
    Ook ik zoek een nummer voor de verandering!

Volgens mij een redelijk recent (hooguit jaar oud, denk ik) nummer wat dacht ik behoorlijk weinig zang heeft behalve een refrein. Genre.. ik denk een beetje pop/elektronisch.
    Het refrein wordt gezongen door iemand met een behoorlijk hoge stem (aangezien ik denk dat het een man is), en gaat ongeveer als volgt:

So hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigh... feel like.. (?)... so hiiiiiiiigh...

Iemand?
    En het is - zoals donroyco al zei - geen Hardwell ft. I-Fan, Kurt Nilsen of Tal Bachman.

Hm, meer informatie.. het kan zijn dat er wel in gezongen wordt, maar het is niet echt zingen.. meer een soort van spreken (maar het is geen hiphop of rap oid, het is echt een disco-achtig liedje!)
      dinsdag 15 december 2009 @ 17:50:53 #12
    254545 lichtekooi
    niet zwaar dus.
    pi_75658017
    Er is een liedje waarvan ik denk dat het over seks gaat. Ik wilde het een tijd geleden laten horen aan iemand, maar ik weet helemaal niet meer hoe het heet of wie het ook alweer zong

Het is in elk geval een man en ik ken alleen maar platen van hem.
    Een stukje in de tekst gaat over geld dat zijn zak uit vliegt en verder weet ik echt niets meer.
    Als ik zijn naam hoor, weet ik het wel weer, maar ik kom er dus echt niet op.

Het is lang geleden, oude muziek... Ik voel me zo onnozel
    Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
    pi_75667247
    zoek een nummer dat als intro begint met pianomuziek en een mannenstem begint dan met te zingen: '"na na na naa na na nana". Het gaat over een Amerikaanse man maar meer weet ik niet.

Wie o wie kan me helpen?

Heb het gevonden: Daniel Merriweather - Change

[ Bericht 29% gewijzigd door devuser_250 op 15-12-2009 22:21:23 ]
      dinsdag 15 december 2009 @ 23:05:51 #14
    269099 Bonzoo
    Perfectly Lonely
    pi_75671070
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 13:26 schreef OldJeller het volgende:
    Nog steeds op zoek!
    [..]

En het is - zoals donroyco al zei - geen Hardwell ft. I-Fan, Kurt Nilsen of Tal Bachman.

Hm, meer informatie.. het kan zijn dat er wel in gezongen wordt, maar het is niet echt zingen.. meer een soort van spreken (maar het is geen hiphop of rap oid, het is echt een disco-achtig liedje!)
    Denk dat dit hem is man: E.O.S. - I feel high

Drinking for the motherland, thinking for myself.
    pi_75673586
    Is er niet iets van Shazam op de pc? Ik zoek namelijk wat songs uit een film, maarja heb geen iPhone
    Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
      woensdag 16 december 2009 @ 00:36:59 #16
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_75673771
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 00:29 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Is er niet iets van Shazam op de pc? Ik zoek namelijk wat songs uit een film, maarja heb geen iPhone
    Welke film?
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    pi_75677707
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 17:50 schreef lichtekooi het volgende:
    Er is een liedje waarvan ik denk dat het over seks gaat. Ik wilde het een tijd geleden laten horen aan iemand, maar ik weet helemaal niet meer hoe het heet of wie het ook alweer zong

Het is in elk geval een man en ik ken alleen maar platen van hem.
    Een stukje in de tekst gaat over geld dat zijn zak uit vliegt en verder weet ik echt niets meer.
    Als ik zijn naam hoor, weet ik het wel weer, maar ik kom er dus echt niet op.

Het is lang geleden, oude muziek... Ik voel me zo onnozel
    Gokje
    Frankie Miller

Bob Seger zong hem ook

woensdag 16 december 2009 @ 10:16:06 #18
    254545 lichtekooi
    niet zwaar dus.
    pi_75679133
    Nee. Sorry. Ik was vergeten te zeggen dat het nederlands is.

Er is ook een liedje van die man dat Natalia heet, daar werd ik wakker mee in mijn hoofd. En de tekst van dat liedje waar ik het over heb is dat er geld zijn zak uit vliegt. Die woorden maar ik weet niet hoe de zin precies is.

Ik kan nu niks opzoeken, maar met Natalia moet dat wel lukken? (Ik denk dat dat de titel is, maar anders komt het er in elk geval in voor.)
    Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
    pi_75681663
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 23:05 schreef Bonzoo het volgende:

[..]

Denk dat dit hem is man: E.O.S. - I feel high

Ook niet!

Ik denk dat dit lastig gaat worden met vinden.
      Eindredactie Games woensdag 16 december 2009 @ 14:53:06 #20
    104357 crew  2dope
    Siempre Peligroso
    pi_75689076
    Ik zoek een nummer van (o.a.) Tim Beumers van VSOP. Het nummer begint met een rustig deuntje en dan begint Tim de eerste verse te rappen. Het is niet van VSOP zelf maar van Tim met nog een paar gasten. De enige line die ik nog weet is 'sip je lip dicht dwaas' maar daarmee kom ik ook niet vurrder.

Edit: gevonden. Het was 'lauwer dan mij' ( )

[ Bericht 16% gewijzigd door 2dope op 17-12-2009 13:21:24 ]
    Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
    Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
      woensdag 16 december 2009 @ 15:57:26 #21
    269099 Bonzoo
    Perfectly Lonely
    pi_75691762
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 11:41 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ook niet!

Ik denk dat dit lastig gaat worden met vinden.
    Ja ik zou het dan verder ook niet weten.
    Drinking for the motherland, thinking for myself.
    pi_75692622
    Dat nummer dat zo vaak op tv in promotiefilmpjes enzo wordt gedraaid. Het wordt gezongen door een vrouw, die met een beetje een schelle stem volgens mij zingt: "I've found you-houhouhouhou"... weet iemand wat ik bedoel? Ik hoorde hem gisteren bij het Sportgala...
      woensdag 16 december 2009 @ 17:32:49 #23
    254545 lichtekooi
    niet zwaar dus.
    pi_75695561
    Ik heb de zanger gevonden

Ik had in mijn hoofd ook dat de achternaam met een V was, maar dat kon ik hier niet neerzetten want ik wist het niet zeker. nu heb ik op Wikipedia alle Nederlandse zangers met een V gekeken en hij stond er tussen
    Het is Cornelis Vreeswijk. Nu nog het liedje dat ik zoek
      woensdag 16 december 2009 @ 17:55:46 #24
    254545 lichtekooi
    niet zwaar dus.
    pi_75696261
    'Nou kan ik het liedje nog niet vinden
    pi_75697016
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 00:36 schreef donroyco het volgende:

[..]

Welke film?
    No worry's, ik kwam op het slimme idee om de aftiteling te bekijken!
    Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')