quote:
Op woensdag 16 december 2009 09:39 schreef Catbert het volgende:[..]
Je verhaal komt neer op dat de TS dan maar met die maagd van 33 moet gaan omdat 'ie zielig is en een hoop meegemaakt heeft. Nou sorry hoor, het is vast allemaal enorm kut voor 'em, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je als vrouw geen kerel wil die compleet groen is.
[..]
Zijn net zo goed vrouwen met minder ervaring. Zullen in de meeste gevallen niet de meest knappe vrouwen zijn maargoed.
Nope.
Niemand zegt dat ie zielig is, geloof ik. Dat maak jij er nu van. Maar even los van dat wellus/nietus verhaal

: hij vindt zichzelf waarschijnlijk ook niet zielig maar bepaalde dingen zitten hem wel hoog om wat voor reden dan ook, en daar kan ik me best wat bij voorstellen. Sterker, dat is alleen maar logisch. Zeker als hij merkt en schrikt dat er nu een meid is die hem wel erg leuk blijkt te vinden.
TS geeft aan dat ze hem helemaal superwauw vindt. MAAR omdat ze sociaal geconditioneerd is om bepaalde dingen te vinden (niet op een nare manier bedoelt, maar de één vormt zich anders dan de ander door miljarden verschillende redenen) wordt er nu OPEENS afwijzend/twijfelend tegenover een, ncuhter bekeken, normaal iets gestaan. Niet veel voorkomend (hoewel hier al blijkt dat het VEEL meer voorkomt dat men denkt (vandaar ook dat vrouwen altijd snollen worden genoemd, mannen niet)

) maar wel normaal (als in: normale reactie gezien de situatie).
Weet je wat ik VEEL schrijnender vind? Dat er zoveel mensen blijken te zijn die er zo onverschillig tegenoverstaan. Die zo weinig inlevingsvermogen/sympathie/empathie lijken te hebben wanneer dingen niet op henzelf betrekking hebben en andere mensen daar dan wel rucksichloss op afrekenen. Bewust of onbewust. TOTDAT ze zelf een keer in een bepaalde situatie terechtkomen. Dan zijn ze zelf opeens natuurlijk wel huilie en zielig en dan wordt er verwacht dat anderen daar wel rekening mee houden. Of ze worden verbitterd of verdringen een boel. Dat lijkt voor een groeiende groep mensen steeds makkelijker te zijn dan zelfreflectie te beoefenen of kritiek te incasseren. De mate waarin onze maatschappij (en de maatschappij dat ben jij, als individu) dit soort gedrag als normaal beschouwt en waarin mensen steeds "individualistischer" gemaakt worden (zich laten maken) baart mij zorgen. Als "men" nu al zo denkt, voelt en rechtvaardigt, hoe zijn de kinderen van die generatie dan? En hun kinderen?
Als ik me niet vergis kweken we op deze manier geen "individualistischer" maatschappij, dat is slechts een zeer nette manier van het euvel omschrijven. We kweken een stel sociopaten. And I'm not even kidding... Steeds meer mensen zijn helemaal "detached from others" en dragen die mentaliteit over op hun kinderen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de ouderen van nu: WIJ hebben een leven als een luis op een zeer hoofd, velen zelfs in deze crisistijd nog, en nemen dat als vanzelfsprekend, terwijl dat alleen maar komt doordat de ouderen van nu heel veel opgebouwd hebben voor onze generatie. En kijk eens hoe hard het afgebroken wordt? Kijk eens wat voor mentaliteit er op ze losgelaten wordt? Hoeveel kids hebben het te druk om echt naar hun ouders om te kijken? Ik kom bij heul veul oudere mensen thuis en geloof me: ik zou daar niet nodig zijn als het gemiddelde kind ff wat tijd voor paps en/of mams zou vrijmaken.
Hey, en dat zijn wij heh, onze generatie... 25 a 35 jarigen die het "te druk" hebben met hun eigen leven... zogenaamd. Stelletje egoisten. Bepaalde trekjes gaan over naar de kids, hoe denk je dat die kids "jou" straks behandelen? En dan is het zorgstelsel nog een stuk verder afgebroken.
Dit is heel kort door de bocht en verdient eigenlijk een eigen topic. Wat? Geen topic maar een eigen subforum. Alleen dit onderwerp al. En zo zijn er ettelijke die in dit specifieke topic naar voren komen.
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”