abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75643715
TVP

Het eerste vaarverbod Op zich niets mis mee om de hele kerstvakantie bij m'n ouders te hangen en elke dag te kunnen schaatsen achter het huis, maar daarvoor moet het wel echt even flink vriezen en het wordt toch ook eens tijd dat we wat meer trainingsuren draaien in de boot met deze ploeg...

Afwachten maar wat de coaches hebben besloten gisteravond en wat de weergoden doen. Vanavond eerst lekker indooren
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:29:43 #27
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_75644321
Nou c'est bon... jullie zijn net de laat om met Sinterklaas mee richting Spanje te gaan om daar te trainen
Wel balen van 't vaarverbod en de weinige gezamelijke booturen!

succes bij de indoor... ik kom jullie na de kerst vergezellen op dinsdag!
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:31:19 #28
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75644367
Hallo roeiers!

Een vraagje voor jullie, vanuit een onwetende
wat zijn belangrijke termen om te weten over het roeien, wanneer je in gesprek gaat met een prof?
en kan iemand een beschrijving geven van een wedstrijd, hoe gaat dit precies in zijn werk (start, met hoeveel boten tegelijk, hoe voelt dat, wat moet je als eerste doen/waar let je het meeste op, de duur van een wedstrijd, gaat dit in je beleving heel snel, of juist heel langzaam? kun je de wedstrijd in bepaalde delen opsplitsen? hoe verloopt het eind, sprake van een sprint bijvoorbeeld?)
De beschrijving mag dus zowel objectief als subjectief ingevuld zijn, ik wil graag wat meer te weten te komen over het verloop, maar ook over wat een wedstrijd voor jou als roeier inhoudt, hoe het voelt en wat je beleeft etc...
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_75644415
Prof's? Alleen financiele steun van het NOC/NSF ofzo lijkt me Of zijn er mensen die er echt geld mee verdienen, weet iemand dat?
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:38:41 #30
277802 _Calimero_
pi_75644578
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:32 schreef De_Ananas het volgende:
Prof's? Alleen financiele steun van het NOC/NSF ofzo lijkt me Of zijn er mensen die er echt geld mee verdienen, weet iemand dat?
nou ja, in ieder geval een tandje hoger dan recreatieve roeier! (lees: A status).
Maar that's beside the point, ik was gewoon te lui om daar meer woorden voor te gebruiken
pi_75644622
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 00:44 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Heb geen ervaring met dit apparaat, maar ik zie dat hij hartslag kan registreren. Mijn advies daarom: regel een hartslagmeter en ga op HR 140 - 160 zitten. Minimaal 20 minuten achter elkaar, dan bouw je conditie op. Gaat het makkelijk, dan ga je langer en op een hogere hartslag.
Ja je kan een hartslag instellen en dan zorg het apparaat automatisch dat je daarop blijft d.m.v. electronisch de weerstand aan te passen.
Bedankt voor het advies
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_75645706
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:31 schreef _Calimero_ het volgende:
Hallo roeiers!

Een vraagje voor jullie, vanuit een onwetende
wat zijn belangrijke termen om te weten over het roeien, wanneer je in gesprek gaat met een prof?
en kan iemand een beschrijving geven van een wedstrijd, hoe gaat dit precies in zijn werk (start, met hoeveel boten tegelijk, hoe voelt dat, wat moet je als eerste doen/waar let je het meeste op, de duur van een wedstrijd, gaat dit in je beleving heel snel, of juist heel langzaam? kun je de wedstrijd in bepaalde delen opsplitsen? hoe verloopt het eind, sprake van een sprint bijvoorbeeld?)
De beschrijving mag dus zowel objectief als subjectief ingevuld zijn, ik wil graag wat meer te weten te komen over het verloop, maar ook over wat een wedstrijd voor jou als roeier inhoudt, hoe het voelt en wat je beleeft etc...
Waar gaat het om? Specifieke voorbereiding voor een interview?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_75645916
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja je kan een hartslag instellen en dan zorg het apparaat automatisch dat je daarop blijft d.m.v. electronisch de weerstand aan te passen.
Bedankt voor het advies
Kun je niet de weerstand vastzetten en gewoon je eigen kracht en tempo aanpassen naar aanleiding van je hartslag. Dat lijkt mij veel relaxter, aangezien je ook zo op normale ergometers roeit.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_75646067
Ha, eindelijk, de coach had gefilmd zaterdag:
Bekijk deze YouTube-video

Ik ben dus voor het publiek de tweede van rechts
Ik haal scheef aan

ah, crap, filmpje is prive...
pi_75646546
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:32 schreef De_Ananas het volgende:
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_75646748
Vanochtend lag er al ijs op de amstel Dit gaat een saaie periode worden
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_75646766
Eenzijdig verhaal, Sander van Dijk? Volgens mij niet.

(over NLroei)
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:48:45 #38
277802 _Calimero_
pi_75646788
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:15 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Waar gaat het om? Specifieke voorbereiding voor een interview?
het interview zal gaan over een slechte en een goede wedstrijd. het is dus handig als ik alle woorden snap
pi_75646836
Ik dacht stiekem ook dat je vals ging starten Skollzwaar Ben het overigens niet helemaal eens met de conclusie in het filmpje met de jongen die zijn trui tergend langzaam uittrekt.. Hoop toch dat hij iets sneller ergometert dan dat ie zich omkleedt!

Prima hoor, dat 't zo koud is.. Als het maar niet zoals vorig jaar wordt: 31 dagen vaarverbod (achter elkaar.) Hup spinfietsje!
pi_75647029
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef WanEnOonlie het volgende:
Eenzijdig verhaal, Sander van Dijk? Volgens mij niet.

(over NLroei)
Omvattender kan het niet worden inderdaad.
pi_75647305
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:42 schreef pullup het volgende:

[..]

Hoeveel uur coach je dan echt? Of is het niet je enige werk?
pi_75647946
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:03 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Hoeveel uur coach je dan echt? Of is het niet je enige werk?
Tegenwoordig 36 uur per week en sinds een paar jaar doe ik er niets meer naast.
pi_75649468
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

het interview zal gaan over een slechte en een goede wedstrijd. het is dus handig als ik alle woorden snap
Pfff, ja, sorry. Je zult echt specifieker moeten zijn dan dat. Er zijn namelijk wel honderden termen en dingen die kan uitleggen.
pi_75649533
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:49 schreef Bellah het volgende:
Ik dacht stiekem ook dat je vals ging starten Skollzwaar Ben het overigens niet helemaal eens met de conclusie in het filmpje met de jongen die zijn trui tergend langzaam uittrekt.. Hoop toch dat hij iets sneller ergometert dan dat ie zich omkleedt!

6:39 voor een sjaars EJZ. zijn techniek was duidelijk meer bottleneck dan z'n kracht, maar dat ziet iedere leek
pi_75649786
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:14 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Pfff, ja, sorry. Je zult echt specifieker moeten zijn dan dat. Er zijn namelijk wel honderden termen en dingen die kan uitleggen.
Het lezen van de afgelopen 30 topics kan ook wonderen doen!
pi_75650548
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:42 schreef pullup het volgende:

[..]

Whehe.

Roeiers bedoel ik
pi_75653512
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:47 schreef pullup het volgende:
Vanochtend lag er al ijs op de amstel Dit gaat een saaie periode worden
Begin februari komt Phocas weer langs voor trainingskamp.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_75654306
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:01 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Begin februari komt Phocas weer langs voor trainingskamp.
Oeps, even Sevilla boeken voor die periode....
pi_75656363
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:22 schreef pullup het volgende:

[..]

Tegenwoordig 36 uur per week en sinds een paar jaar doe ik er niets meer naast.
Ha, mooi moet dat zijn! Echt van je hobby je werk maken!
pi_75656730
Ik kan uit de OP, hoop dat de volgende OP-er dat onthoudt: dus nogeenmaarten is roeier af.
Awel, allicht richting einde van topic nog maar eens herhalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')