nou ja, in ieder geval een tandje hoger dan recreatieve roeier! (lees: A status).quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:32 schreef De_Ananas het volgende:
Prof's? Alleen financiele steun van het NOC/NSF ofzo lijkt meOf zijn er mensen die er echt geld mee verdienen, weet iemand dat?
Ja je kan een hartslag instellen en dan zorg het apparaat automatisch dat je daarop blijft d.m.v. electronisch de weerstand aan te passen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:44 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Heb geen ervaring met dit apparaat, maar ik zie dat hij hartslag kan registreren. Mijn advies daarom: regel een hartslagmeter en ga op HR 140 - 160 zitten. Minimaal 20 minuten achter elkaar, dan bouw je conditie op. Gaat het makkelijk, dan ga je langer en op een hogere hartslag.
Waar gaat het om? Specifieke voorbereiding voor een interview?quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:31 schreef _Calimero_ het volgende:
Hallo roeiers!
Een vraagje voor jullie, vanuit een onwetende![]()
wat zijn belangrijke termen om te weten over het roeien, wanneer je in gesprek gaat met een prof?
en kan iemand een beschrijving geven van een wedstrijd, hoe gaat dit precies in zijn werk (start, met hoeveel boten tegelijk, hoe voelt dat, wat moet je als eerste doen/waar let je het meeste op, de duur van een wedstrijd, gaat dit in je beleving heel snel, of juist heel langzaam? kun je de wedstrijd in bepaalde delen opsplitsen? hoe verloopt het eind, sprake van een sprint bijvoorbeeld?)
De beschrijving mag dus zowel objectief als subjectief ingevuld zijn, ik wil graag wat meer te weten te komen over het verloop, maar ook over wat een wedstrijd voor jou als roeier inhoudt, hoe het voelt en wat je beleeft etc...
Kun je niet de weerstand vastzetten en gewoon je eigen kracht en tempo aanpassen naar aanleiding van je hartslag. Dat lijkt mij veel relaxter, aangezien je ook zo op normale ergometers roeit.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:40 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja je kan een hartslag instellen en dan zorg het apparaat automatisch dat je daarop blijft d.m.v. electronisch de weerstand aan te passen.
Bedankt voor het advies
quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:32 schreef De_Ananas het volgende:
Prof's? Alleen financiele steun van het NOC/NSF ofzo lijkt meOf zijn er mensen die er echt geld mee verdienen, weet iemand dat?
het interview zal gaan over een slechte en een goede wedstrijd. het is dus handig als ik alle woorden snapquote:Op dinsdag 15 december 2009 12:15 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Waar gaat het om? Specifieke voorbereiding voor een interview?
Omvattender kan het niet worden inderdaad.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef WanEnOonlie het volgende:
Eenzijdig verhaal, Sander van Dijk? Volgens mij niet.
(over NLroei)
Tegenwoordig 36 uur per week en sinds een paar jaar doe ik er niets meer naast.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:03 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Hoeveel uur coach je dan echt? Of is het niet je enige werk?
Pfff, ja, sorry. Je zult echt specifieker moeten zijn dan dat. Er zijn namelijk wel honderden termen en dingen die kan uitleggen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
het interview zal gaan over een slechte en een goede wedstrijd. het is dus handig als ik alle woorden snap
6:39 voor een sjaars EJZ. zijn techniek was duidelijk meer bottleneck dan z'n kracht, maar dat ziet iedere leekquote:Op dinsdag 15 december 2009 12:49 schreef Bellah het volgende:
Ik dacht stiekem ook dat je vals ging starten SkollzwaarBen het overigens niet helemaal eens met de conclusie in het filmpje met de jongen die zijn trui tergend langzaam uittrekt.. Hoop toch dat hij iets sneller ergometert dan dat ie zich omkleedt!
Het lezen van de afgelopen 30 topics kan ook wonderen doen!quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:14 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Pfff, ja, sorry. Je zult echt specifieker moeten zijn dan dat. Er zijn namelijk wel honderden termen en dingen die kan uitleggen.
Begin februari komt Phocas weer langs voor trainingskamp.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:47 schreef pullup het volgende:
Vanochtend lag er al ijs op de amstelDit gaat een saaie periode worden
Oeps, even Sevilla boeken voor die periode....quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:01 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Begin februari komt Phocas weer langs voor trainingskamp.
Ha, mooi moet dat zijn! Echt van je hobby je werk maken!quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:22 schreef pullup het volgende:
[..]
Tegenwoordig 36 uur per week en sinds een paar jaar doe ik er niets meer naast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |