Je blijft hangen bij de betekenis van eerwraak op Islamische (toch?) wijze, je kan toch wel zeker stellen dat je persoonlijke eer, je waardigheid, is aangetast als je man vreemdgaat en een vrouw boven jou verkiest?quote:Op maandag 14 december 2009 23:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, niet omdat haar eer was geschonden. In de eewraak cultuur raakt de eer van de vrouw niet geschonden wanneer haar man vreemd gaat. Het heeft dus helemaal niks te maken met eerwraak.
Ik bedoel dus het verschil tussen mannen en vrouwen (die er wel degelijk is ook daar heb je gelijk in).quote:Op maandag 14 december 2009 23:24 schreef Min-e het volgende:
[..]
Het klinkt wellicht hard, maar in de kern heb ik gewoon gelijk. Mensen zijn natuurlijk niet allemaal 'slachtoffers' van hun driften, maar je zult zien dat wanneer je gewoon eens om je heen kijkt zonder pretenties, het wel zo werkt. Het is een realiteit. Ik veroordeel het niet, zeg niet dat ik beter zou zijn, maar het is gewoon zo.
Eerwraak heeft niks, maar dan ook helemaal niks te maken met de Islam, dus bestaat er niet zoiets als een Islamtiische betekenis van eerwraak.quote:Op maandag 14 december 2009 23:27 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je blijft hangen bij de betekenis van eerwraak op Islamische (toch?) wijze, je kan toch wel zeker stellen dat je persoonlijke eer, je waardigheid, is aangetast als je man vreemdgaat en een vrouw boven jou verkiest?
jaaaa die is veeeetquote:Op maandag 14 december 2009 23:11 schreef IHVK het volgende:
Min-e heb je 500 days of Summer gezien?
Het gaat over een man die zwaar gelooft in romantiek, monogamie en weet ik veel wat. En de vrouw wat minder. Grappig verhaal.
En de film is ook goed.
http://www.imdb.com/title/tt1022603/
Okey het is geen horror, maar je krijgt niet zomaar een 8,1 op imdb,
Ja maar de term eerwraak heeft een bepaalde lading en betekenis. Ik denk dat die term nu niet opgaat.quote:Op maandag 14 december 2009 23:27 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je blijft hangen bij de betekenis van eerwraak op Islamische (toch?) wijze, je kan toch wel zeker stellen dat je persoonlijke eer, je waardigheid, is aangetast als je man vreemdgaat en een vrouw boven jou verkiest?
je lacht me gewoon uitquote:Op maandag 14 december 2009 23:29 schreef Rookert het volgende:
[..]
EINZZWEI
POLIZEI:D !!!11!!
![]()
![]()
![]()
!11!!
Komisch talent heb je wel
Ja, sorry, ik hoor het alleen maar van moslims die het doenquote:Op maandag 14 december 2009 23:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Eerwraak heeft niks, maar dan ook helemaal niks te maken met de Islam, dus bestaat er niet zoiets als een Islamtiische betekenis van eerwraak.
Dat kan, maar dat heeft dan verder niks te maken met de eerwraak cultuur zeg maar.
Natuurlijk kun je alles beheersen. Maar denk daar maar eens aan met een stijve, zonder bloed in je hersenen.quote:Op maandag 14 december 2009 23:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik bedoel dus het verschil tussen mannen en vrouwen (die er wel degelijk is ook daar heb je gelijk in).
Wat driften betreft heb je ook gelijk, echter ik denk dat je die wel kunt beheersen.
Maar goed, daar kom ik snel genoeg achter gedurende mijn leven.
Ik had je toegelachen hoorquote:Op maandag 14 december 2009 23:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
je lacht me gewoon uitik probeer het tenminste
Onder niet moslims in het Midden-Oosten komt het net zo vaak voor, soms zelfs vaker (Koerdische Yezidis bijvoorbeeld).quote:Op maandag 14 december 2009 23:31 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, sorry, ik hoor het alleen maar van moslims die het doenBen ook maar getekend door de media hoor
![]()
Zullen we er een streepje tussen zetten, dan lijkt het anders![]()
Eer-wraak![]()
Ok, genoeg
Dat is waar.quote:Op maandag 14 december 2009 23:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je alles beheersen. Maar denk daar maar eens aan met een stijve, zonder bloed in je hersenen.
Voor YouTube hoef je geen [url]-tags te gebruiken. Optioneel.quote:Op maandag 14 december 2009 23:30 schreef Bortecinem het volgende:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=GxwV1fLjy3I[/ur]
Eins zwei polizei.
Correctiequote:
quote:Op maandag 14 december 2009 23:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik bedoel dus het verschil tussen mannen en vrouwen (die er wel degelijk is ook daar heb je gelijk in).
Wat driften betreft heb je ook gelijk, echter ik denk dat je die wel kunt beheersen.
Maar goed, daar kom ik snel genoeg achter gedurende mijn leven.
Oh.quote:Op maandag 14 december 2009 23:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Voor YouTube hoef je geen [url]-tags te gebruiken. Optioneel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |