Oh, hmm. Olunun arkasindan konusulmaz maar toch kon ik het niet laten.quote:Op maandag 14 december 2009 23:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Familie van me werd gebeld, zelfde achternaam enzo.Die vrouw ofzo had volgens mij nog in Zaanstad gewoond. M'n nicht kent d'r, maar herkende d'r eerst niet, omdat ze eerst volgensn mij geen hoofddoek had.
quote:Op maandag 14 december 2009 23:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is juist geen sprookje.
Kijk hem maar een keer.
Ik vind overigens dat je een te harde scheidingslijn zet tussen mannen en vrouwen. Je hebt ook mannelijke (hetero) vrouwen en wat vrouwelijkere (hetero) mannen.
Dus het is allemaal heel verschillend per persoon.
Ik dus ook niet, maar was om een voorbeeld te noemen. Niet dat dat het goedmaakt.quote:Op maandag 14 december 2009 23:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh, hmm. Olunun arkasindan konusulmaz maar toch kon ik het niet laten.
De vrouw die opdracht had gegeven om haar te laten vermoorden was de vrouw van de man waarmee deze vrouw (die zelf ook getrouwd was) vreemd ging.quote:Op maandag 14 december 2009 23:18 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is dat niet die van Moeders Schoot.
Wat is er met haar?
Doodgestoken, eerwraak enzoquote:Op maandag 14 december 2009 23:18 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is dat niet die van Moeders Schoot.
Wat is er met haar?
Oostenrijker op zijn 17e ingenieurquote:Op maandag 14 december 2009 23:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh, hmm. Olunun arkasindan konusulmaz maar toch kon ik het niet laten.
Eerwraak?quote:Op maandag 14 december 2009 23:19 schreef Rookert het volgende:
[..]
Doodgestoken, eerwraak enzo![]()
Zij was een slet, hij had geen beheersing
Is dat nu zeker?quote:Op maandag 14 december 2009 23:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De vrouw die opdracht had gegeven om haar te laten vermoorden was de vrouw van de man waarmee deze vrouw (die zelf ook getrouwd was) vreemd ging.
MasAllah...quote:Op maandag 14 december 2009 23:20 schreef siddha het volgende:
[..]
Oostenrijker op zijn 17e ingenieur
Nee, eewraak is het wanneer iemand wordt vermoord om de familienaam te zuiveren. Dit was wraak, geen eerwraak.quote:Op maandag 14 december 2009 23:21 schreef Rookert het volgende:
[..]
Zie mijn edit, ik faalde![]()
In principe een soort van eerwraak toch?
ff terzijdequote:
Crime passionele ?quote:Op maandag 14 december 2009 23:21 schreef Rookert het volgende:
[..]
Zie mijn edit, ik faalde![]()
In principe een soort van eerwraak toch?
Ok, maar los van de betekenis ging het wel om een soort van eer.quote:Op maandag 14 december 2009 23:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, eewraak is het wanneer iemand wordt vermoord om de familienaam te zuiveren. Dit was wraak, geen eerwraak.
Je denkt te veel na over de details. Arm is dat je niet altijd kan doen wat je wil en maand net rondkomt. Rijk is dat je kan doen wat je wil, zonder erover te moeten nadenken hoeveel je nou uitgeeft. Lekker of lelijk zijn persoonlijk, dus wat jij lekker en lelijk vindt. Natuurlijk tellen gevoel, klik en karakter mee, maar als er geld verandert mensen. Daarom is mijn vraag ook simpel.quote:Op maandag 14 december 2009 23:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Voorbeelden zijn te vaag. Wat is arm? Wat is rijk? Wat is lelijk? Wat is lekker? Gevoel, klik en karakter tellen ook mee.
Nee, het ging niet om eer. Het ging om een gefrustreerde vrouw die wraak nam op de maîtresse van haar man.quote:Op maandag 14 december 2009 23:22 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ok, maar los van de betekenis ging het wel om een soort van eer.
Hoe staat het met de man eigenlijk?
Ik heb je ermee besmet.quote:Op maandag 14 december 2009 23:21 schreef IHVK het volgende:
Damn Bilmiyorem ik loop nu ook het leren steeds te uistellen. Wordt weinig slapen vannacht.
Ik weet het niet. Het klinkt ook als jaloezie.quote:Op maandag 14 december 2009 23:22 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ok, maar los van de betekenis ging het wel om een soort van eer.
Hoe staat het met de man eigenlijk?
Omdat ze in haar eer was geschonden doordat haar man in bed lag met een andere vrouwquote:Op maandag 14 december 2009 23:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, het ging niet om eer. Het ging om een gefrustreerde vrouw die wraak pleegde op de maîtresse van haar man.
Het klinkt wellicht hard, maar in de kern heb ik gewoon gelijk. Mensen zijn natuurlijk niet allemaal 'slachtoffers' van hun driften, maar je zult zien dat wanneer je gewoon eens om je heen kijkt zonder pretenties, het wel zo werkt. Het is een realiteit. Ik veroordeel het niet, zeg niet dat ik beter zou zijn, maar het is gewoon zo.quote:Op maandag 14 december 2009 23:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is juist geen sprookje.
Kijk hem maar een keer.
Ik vind overigens dat je een te harde scheidingslijn zet tussen mannen en vrouwen. Je hebt ook mannelijke (hetero) vrouwen en wat vrouwelijkere (hetero) mannen.
Dus het is allemaal heel verschillend per persoon.
Nee, niet omdat haar eer was geschonden. In de eewraak cultuur raakt de eer van de vrouw niet geschonden wanneer haar man vreemd gaat. Het heeft dus helemaal niks te maken met eerwraak.quote:Op maandag 14 december 2009 23:24 schreef Rookert het volgende:
[..]
Omdat ze in haar eer was geschonden doordat haar man in bed lag met een andere vrouw
Geld is in de tweede situatie van belang. De lelijkere, rijke, kan een rotkarakter hebben. Lekkere, arme, pracht karakter. Details zijn wel van bang. Ik wil een elftal (wat overdreven haha), tweede zou lastig gaan. Liever niets in dit geval, maar zonder kinderen, de wat armere.quote:Op maandag 14 december 2009 23:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je denkt te veel na over de details. Arm is dat je niet altijd kan doen wat je wil en maand net rondkomt. Rijk is dat je kan doen wat je wil, zonder erover te moeten nadenken hoeveel je nou uitgeeft. Lekker of lelijk zijn persoonlijk, dus wat jij lekker en lelijk vindt. Natuurlijk tellen gevoel, klik en karakter mee, maar als er geld verandert mensen. Daarom is mijn vraag ook simpel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |