abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75623623
Volgens mij was Oud Engels van het jaar 1066 niet veel anders dan wat er toen in Nederland werd gesproken.

Poll: Oud Engels was niet veel anders dan Oud Nederlands in 1066
  • Ja
  • Nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • Geen
    pi_75623641
    Die kut Oud Engelsen
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_75623642
    .
    pi_75623643
    The world became a word.
      Moderator maandag 14 december 2009 @ 19:33:59 #5
    145080 crew  SwJ
    Het boegbeeld van FOK!
    pi_75623654
    wtf heb jij gerookt?
    F.K.A. SuperwormJim
    pi_75623660
    hoe kut wil je een poll maken met "was niet veel anders" ja of nee
    You dream it, I live it.
    pi_75623674
    Hwæt! wē Gār-Dena in geār-dagum, What! We [of] Gar-Danes (lit. spear-danes) in yore-days,
    [2] þeod-cyninga, þrym gefrunon, [of] people-kings, trim (glory) afrained (have learned of by asking),
    [3] hu ða æþelingas ellen fremedon. how those athelings (princes) arm-strong feats framed (made/performed).
    [4] Oft Scyld Scefing sceaþena þreatum, Oft Scyld Scefing, [from] scathers (enemies) [in] threats (armed bands),
    [5] monegum mægþum, meodosetla ofteah, [from] many magths (clans, groups of sons, cf. Irish cognate Mac-), mead-settles took,
    [6] egsode eorlas. Syððan ærest wearð awed earls (leaders of men). Sith (since) erst (first) [he] worth (came to be)
    [7] feasceaft funden, he þæs frofre gebad, fewshiped (helpless, in "fewship") founden, he [in a state of] loving care abode (lived),
    [8] weox under wolcnum, weorðmyndum þah, wex (waxed) under welkin (the clouds), [in] mind's-worth (honour) thrived,
    [9] oðþæt him æghwylc þara ymbsittendra oth that (until that) [to] him each [of] those [who were] by-sitting ("sitting" or dwelling roundabout)
    [10] ofer hronrade hyran scolde, over whale-road (kenning for sea) hear (obedience) should (owed),
    [11] gomban gyldan. Þæt wæs god cyning!
    The world became a word.
    pi_75623708
    Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic
    enda thu uuat unbidan uue nu. (ca. 1100)

OKE BAAS, NU VERGELIJKEN.

(Moet je wel weten hoe je het uitspreekt maar dat leer je niet op HBO)
    The world became a word.
    pi_75623714
    Doe dit maar even lekker via de PM
    "De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
    Lao-Tse
    PSN(ps3): Appelknaller
    pi_75623716
    crack is wack
      maandag 14 december 2009 @ 19:35:22 #11
    137556 L.no
    Midlife crisis
    pi_75623720
    3 topics over dit onderwerp. Jezus.
    "Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
      maandag 14 december 2009 @ 19:35:28 #12
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_75623721
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:34 schreef Meddo het volgende:
    hoe kut wil je een poll maken met "was niet veel anders" ja of nee
    Ach, het was een leuke opzet
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_75623737
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:33 schreef zovty het volgende:
    .
    Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
    Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
    pi_75623795
    Ik zal dit aan wat mede studiegenoten sturen, die kunnen Opzet__'s domheid wel waarderen.
    The world became a word.
      maandag 14 december 2009 @ 19:37:15 #15
    160521 Lakitu
    De allervieste.
    pi_75623812
    Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
    Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
      Redactie Frontpage maandag 14 december 2009 @ 19:38:20 #16
    145738 superworm
    is erbij
    pi_75623861
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:33 schreef SuperwormJim het volgende:
    wtf heb jij gerookt?
    Idd.

'Engels' in die tijd noemen we 'Middle English' en was een samenraapsel van Latijn, verschillende stammentalen, Germaans, Noors (Vikingen, he), Keltisch, etc., etc., etc.

Modern Engels kwam om de hoek kijken rond 1066, toen de Franse invloed op het Engels begon. De vele overeenkomsten tussen de twee talen komen door de bijna vijfhonderd jaar overheersing van Normandische koningen (en adel en koopmannen en onderwijs etc.).

Nederlands is de facto niet veel meer, en zeker rond de elfde eeuw, dan een dialect van Duits, ofwel het samenraapsel van de talen die de oude Germaanse volkeren spraken. Juist door het verschil - Romaanse/licht-Germaanse invloeden tegenover bijna uitsluitend Germaanse invloeden, lijkt de vraag in de OP me vrij stupide.

Aldus.
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_75623939
    Lollers @ poll en topic, waar gaat dit heen
    Kudo's.
      Moderator maandag 14 december 2009 @ 19:40:48 #18
    145080 crew  SwJ
    Het boegbeeld van FOK!
    pi_75623967
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:38 schreef superworm het volgende:

[..]

Idd.

'Engels' in die tijd noemen we 'Middle English' en was een samenraapsel van Latijn, verschillende stammentalen, Germaans, Noors (Vikingen, he), Keltisch, etc., etc., etc.

Modern Engels kwam om de hoek kijken rond 1066, toen de Franse invloed op het Engels begon. De vele overeenkomsten tussen de twee talen komen door de bijna vijfhonderd jaar overheersing van Normandische koningen (en adel en koopmannen en onderwijs etc.).

Nederlands is de facto niet veel meer, en zeker rond de elfde eeuw, dan een dialect van Duits, ofwel het samenraapsel van de talen die de oude Germaanse volkeren spraken. Juist door het verschil - Romaanse/licht-Germaanse invloeden tegenover bijna uitsluitend Germaanse invloeden, lijkt de vraag in de OP me vrij stupide.

Aldus.
    Dat bedoel ik
    F.K.A. SuperwormJim
    pi_75623970
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:38 schreef superworm het volgende:

[..]

Idd.

Aldus.
    Bullshit. Modern Engels pas rond 1600. Oud Engels voor 1066. Middle English idd rond die tijd.
    The world became a word.
    pi_75623988
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:35 schreef noregret het volgende:
    Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic
    enda thu uuat unbidan uue nu. (ca. 1100)

OKE BAAS, NU VERGELIJKEN.

(Moet je wel weten hoe je het uitspreekt maar dat leer je niet op HBO)
    Is dat Fins?
    Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
    pi_75624005
    doe dit ff in een gerelateerd subforum, ttk ofzoiets
    Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
    swarma spam hoer
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
    Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')