Thanks. Mag overigens ook een compleet andere zin zijn hoor, dit lijkt op wat ik al had.quote:Op maandag 14 december 2009 19:09 schreef Meddo het volgende:
Inmiddels heb ik de keuze gemaakt om van het zelfstandig ondernemerschap terug te keren naar loondienst. Dit is een definitieve stap voor mij omdat het ondernemerschap teveel onzekerheden met zich meebrengt.
Dat gelooft toch niemand.quote:Op maandag 14 december 2009 19:09 schreef Meddo het volgende:
Inmiddels heb ik de keuze gemaakt om van het zelfstandig ondernemerschap terug te keren naar loondienst. Dit is een definitieve stap voor mij omdat het ondernemerschap teveel onzekerheden met zich meebrengt.
Dat is het hem dus .... en als ze nou gelijk hadden, okeequote:Op maandag 14 december 2009 19:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat gelooft toch niemand.
Mij is het gelukt omdat we kindje krijgen
quote:Op maandag 14 december 2009 19:31 schreef rekenwonder het volgende:
Misschien moet je er helemaal niet zo de nadruk op leggen, maar het slechts als droog feit vermelden.
Ik heb in de introductie al gezet: "zoek niet langer, hier is uw nieuwe loonslaaf". En ik gebruik liever niet twee keer hetzelfde woord.quote:Op maandag 14 december 2009 20:08 schreef sanger het volgende:
Omdat het zelfstandig ondernemerschap teveel onzekerheden met zich meebrengt heb ik besloten me te richten op een carriere als loonslaaf.
quote:Het zelfstandig ondernemerschap waarmee ik in 2003 ben gestart, wil ik definitief achter mij laten. Voornaamste reden is dat het werken in een dynamische omgeving, zowel met collega’s als binnen een gevarieerde klantenkring, het beste bij mijn interesses en kwaliteiten aansluit.
Die was al genoemd, maar toch ENORM bedankt!!quote:Op maandag 14 december 2009 20:36 schreef Fastmatti het volgende:
Omdat ik als zelfstandig ondernemer meer dan 36 uur moest werken heb ik besloten loonslaaf te worden.
Dat laatste lijkt me wel een erg kort -door-de-bocht conclusie, in deze tijd.quote:Op maandag 14 december 2009 22:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom het zo specifiek benoemen? Het is toch helemaal niet boeiend waarom je van baan wisselt in je sollicitatie brief? Noem daarin alleen waarom je juist daar wil werken!
Je kan natuurlijk iets schrijven van: "De functie bij uw bedrijf spreekt mij aan omdat er in teamverband gewerkt wordt, iets wat ik op dit moment mis in mijn werk.". Of iets van die strekking.
En als ze dan op een gesprek vragen waarom, dan kan je het in meer dan 1 zin uitleggen.
En al die toffe dure woorden, die zijn zo niets-zeggend. Dingen als 'enerzijds - anderzijds' en 'dynamiek'.
En ook belangrijk, pas op met wat je zegt in je brief. Door iets aan te halen als onzekerheid van het ondernemerschap zet je een stempel op jezelf dat je niet echt capabel bent. Je kan tenslotte je eigen hoofd niet boven water houden. Dat zeg je er namelijk mee.
Mee eens, maar je praat over een ICT functie. Niet over hersenchirurgiequote:Op maandag 14 december 2009 22:36 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Wat betreft dure woorden, iets wat jij 'dure woorden' vindt, vindt iemand anders weer gewone schrijftaal.
Senior Network Engineerquote:Op maandag 14 december 2009 22:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mee eens, maar je praat over een ICT functie. Niet over hersenchirurgie
Als je overigens een baan als systeembeheerder zoekt in regio Utrecht dan heb ik wel wat voor je
Idd, de brief is verder kort en bondig (3/4 A4) en het CV bevat enkel relevante informatie, dus niet over voorgaande banen, enkel ICT. Dus daar is rekening mee gehoudenquote:Op maandag 14 december 2009 22:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
(...)
Je moet het natuurlijk zelf weten, ons maakt het niet uit. Maar ik zou er heel erg mee oppassen. Keep it simple, brief op 1 A4 en je CV op 2 als dat kan. Niet relevante dingen weglaten. Een recruiter/eerste selectie maakt het niets uit waarom je van baan wisselt. Dat is pas boeiend in een gesprek, dan ga je elkaar beter leren kennen. Je haalt veel te veel aan, en zet jezelf buiten de markt. Maar dat is mijn mening
Anders kan je ook wel opschrijven dat je vroeger vakken hebt gevuld en 200 pakken melk per uur deed. Zegt niets, nutteloze ballast en een reden om je brief + CV heel snel weg te knetteren.
Oh, ik denk dat je de definitieve zin nog niet hebt gelezen (zie een paar posts hierboven). Enerzijds en anderzijds had ik al weggelaten. Dynamiek had ik wel laten staan, nogmaals vanwege het beeld dat ik erbij heb.quote:Op maandag 14 december 2009 22:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik had nog even ge-edit, sorry
Maar echt, ik zou het simpel houden. Niemand heeft snel een beeld bij vage termen, ik hoor ze de hele dag door en lach me een bult. Ik hoor constant mensen nu over 'het nieuwe werken' terwijl ze het oude werken nog niet eens kunnen, beter gezegd: gingen ze maar eens werkenEn zo zijn er zo ontzettend veel loze termen die je moet vermijden.
Enerzijds/Anderzijds komt zo onzeker over vind ik. Een beetje een "ja, maar" gevoel. Je moet ergens vol voor gaan, en geen enkele twijfel. Maak een krachtige zin, zonder dat gevoel. Daar scoor je (je vriend) veel meer punten mee.
BLEGH!!quote:
Kan wel, maar dit impliceert natuurlijk dat dit niet zo was tijdens zijn zelfstandig ondernemerschap. En dat was ook zo. Geen collega's en een zeer beperkte klantenkring.quote:Op maandag 14 december 2009 22:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
BLEGH!!
Iemand die zo'n zin uit z'n pen krijgt belandt meteen in het ronde archief wat mij betreft.
Alsof je als zelfstandig ondernemer niet "in een dynamische omgeving, zowel met collega's als binnen een gevarieerde klantenkring" kan werken. Wat een nietszeggend gebazel zeg.
quote:Op maandag 14 december 2009 23:02 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind het ook een beetje populair taalgebruik. Het staat wel netjes, maar als werkgever lees ik liever iets origineels. Een beetje informeler en oprechter zeg maar.
Dit klinkt alsof het rechtstreeks van internet komt (en dat komt het ook als zijn werkgever toevallig een zinsnede opgoogelt).
Nou ja, een beetje welsprekendheid en originaliteit is wel belangrijk natuurlijk. Als je zo'n sollicitatiebrief krijgt die volstaat met nietszeggende gemeenplaatsen en wollig geOH dan hoef je waarschijnlijk op werkgebied ook niet zoveel van die persoon te verwachten. Tenzij het om een marketingfunctie gaat, dan is nietszeggend geOH bijna een vereiste.quote:Op maandag 14 december 2009 22:57 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Kan wel, maar dit impliceert natuurlijk dat dit niet zo was tijdens zijn zelfstandig ondernemerschap. En dat was ook zo. Geen collega's en een zeer beperkte klantenkring.
Edit: dat iemand trouwens door een zin die je niet aanstaat meteen in 'het ronde archief' belandt, zegt ook wel wat over hoe jij selecteert. Ik hoop nog altijd dat een CV doorslaggevend is, met natuurlijk een goede motivatie. Iemand op een zin compleet afrekenen vind ik persoonlijk onprofessioneel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |