FOK!forum / Klaagbaak / Vrouw is boos omdat ik de auto laat lopen
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 09:57
Daarmee bedoel ik natuurlijk de motor van de auto

TS heeft zijn auto nog geen jaar en had daardoor nog geen krabbertje om vanmorgen de auto ijsvrij mee te maken
Daarom ging ik maar 5 minuten eerder naar buiten en heb ik en motor en de kachel aangezet zodat het ijs toch zou verdwijnen...

Toen ik terug kwam stond een vrouw die bij me in de buurt te zeiken dat dit niet mocht...
"Dit is slecht voor het milieu én je auto kan gestolen worden als je je sleutel er in laat zitten"

Hierna legde ik dus uit dat ik geen krabbertje had en dat als ze er zo zat ik haar krabbertje wel wilde lenen om het klusje te klaren
Dit vond ze niet kunnen, ik had m'n eigen zaakjes maar op orde moeten hebben...
Nou prima toch zeikwijf, dan laat ik lekker de motor nog even lopen

Klacht: Milieu bewust zeikwijf die boos is omdat ik de motor laat lopen...
Sjeenmaandag 14 december 2009 @ 09:58
je had ook geen stuk karton in huis?
Godtjemaandag 14 december 2009 @ 09:59
Gewoon een spuitbus/fles kopen.
Jahr00nmaandag 14 december 2009 @ 09:59
Gewoon een bak warm water over je ruit gooien.
Netsplittermaandag 14 december 2009 @ 09:59
cd hoesje?
McKillemmaandag 14 december 2009 @ 09:59
admiraal_anaalmaandag 14 december 2009 @ 09:59
doe ik ook hoor, me auto ff 5 minuten laten lopen. Met reservesleutel start ik de wagen en met originele sleutel zet ik deuren op slot, terwijl ik me stuurslot er nog op heb zitten
Lekker warm als ik instap en niet krabben
Nero22maandag 14 december 2009 @ 09:59
Na je andere verplichtingen ga je natuurlijk even een krabbertje halen.
Sjeenmaandag 14 december 2009 @ 10:00
Of een creditcard...
McKillemmaandag 14 december 2009 @ 10:00
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een bak warm water over je ruit gooien.
Ja, das een goed idee. *barst*
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:00
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Godtje het volgende:
Gewoon een spuitbus/fles kopen.
Ja dat staat voor vanmiddag in de planning alhoewel, zo'n chemisch spuitbusje is toch ook slecht voor het milieu ?
Nero22maandag 14 december 2009 @ 10:00
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een bak warm water over je ruit gooien.
Opa.Bakkebaardmaandag 14 december 2009 @ 10:00
Je buurvrouw heeft gelijk. Het heeft ook totaal geen zin. Van een beetje stationair lopen word je motor echt niet snel warm en slijt alleen maar extra hard omdat je olie ook nog koud en dik is en dus veel minder goed smeert. Om die reden stoot je auto ook nog eens extra veel onverbrande uitlaatgassen uit. Wel flauw dat je geen krabbertje mocht lenen.
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:00
Echte mannen zouden hun raam ijsvrij geswaffeld hebben ja
Godtjemaandag 14 december 2009 @ 10:01
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja dat staat voor vanmiddag in de planning alhoewel, zo'n chemisch spuitbusje is toch ook slecht voor het milieu ?
Wie zegt dat het chemisch is? Ik heb spuitflessen zonder drijfgassen maar gewoon met handpomp.
Sjeenmaandag 14 december 2009 @ 10:01
Rete irritant overigens, het geluid van een stationair draaiende motor...
Salatrelmaandag 14 december 2009 @ 10:01
waar bemoeid die hoer zich mee!


(ik heb daar gewoon een spuitbus voor lekker slecht voor het milieu en ik hoef niet te krabben )

global warming, im doing my part
Nero22maandag 14 december 2009 @ 10:01
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Echte mannen zouden hun raam ijsvrij geswaffeld hebben ja
Echte mannen hebben een verwarmde garage.
Godtjemaandag 14 december 2009 @ 10:01
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je buurvrouw heeft gelijk. Het heeft ook totaal geen zin. Van een beetje stationair lopen word je motor echt niet snel warm en slijt alleen maar extra hard omdat je olie ook nog koud en dik is en dus veel minder goed smeert. Om die reden stoot je auto ook nog eens extra veel uitlaatgassen uit.
Je zal hem toch een keer moeten starten als je wilt rijden dan kan je hem beter bij lage toeren vast een beetje warm laten lopen en de olie op gang brengen.
McKillemmaandag 14 december 2009 @ 10:02
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja dat staat voor vanmiddag in de planning alhoewel, zo'n chemisch spuitbusje is toch ook slecht voor het milieu ?
Ik heb via via vernomen dat die zooi niet al te soepel voor de raamrubbers.
wisemaandag 14 december 2009 @ 10:02
oude zuurpruim
Sjeenmaandag 14 december 2009 @ 10:02
Note to self: Vanavond auto iets dichter bij muur zetten op oprit, dan hoef ik morgen helemaal niet te krabben...
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:03
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je buurvrouw heeft gelijk. Het heeft ook totaal geen zin. Van een beetje stationair lopen word je motor echt niet snel warm en slijt alleen maar extra hard omdat je olie ook nog koud en dik is en dus veel minder goed smeert. Om die reden stoot je auto ook nog eens extra veel onverbrande uitlaatgassen uit. Wel flauw dat je geen krabbertje mocht lenen.
Voordat ik weg ga om weer naar binnen te gaan ga ik even in zijn vrij gas geven

En het is een lease auto, dus over kosten hoef ik niet in te zitten
Scarface2004maandag 14 december 2009 @ 10:03
Een kind baren is nog slechter voor het milieu, vrouwding moet haar bek houden
KoekjesTwistermaandag 14 december 2009 @ 10:03
Je hebt geen krabber in de auto? Als je al geen basisonderdeel als een krabber in je auto hebt, vraag ik me af wat er nog meer mist.
Opa.Bakkebaardmaandag 14 december 2009 @ 10:03
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je zal hem toch een keer moeten starten als je wilt rijden dan kan je hem beter bij lage toeren vast een beetje warm laten lopen en de olie op gang brengen.
Starten en meteen rustig wegrijden is het beste. Het ding wordt gewoon niet warm van stationair draaien.
Zeker niet als je ook de verwarming nog eens vol aanzet.
admiraal_anaalmaandag 14 december 2009 @ 10:04
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Rete irritant overigens, het geluid van een stationair draaiende motor...
Alleen oudere dieselmotoren zijn idd kut om stationair aan te horen
McKillemmaandag 14 december 2009 @ 10:05
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Starten en meteen rustig wegrijden is het beste. Het ding word gewoon niet warm van stationair draaien.
Zeker niet als je ook de verwarming nog eens vol aanzet.
Zou jij je hand op een stationair draaiend motorblok leggen dan?
Kuno_van_Dijkmaandag 14 december 2009 @ 10:05
waarom ben je niet gewoon half uit het raam hangend gaan rijden? geen tijdsverlies door krabben en niet slecht voor het milieu!
Adelantemaandag 14 december 2009 @ 10:05
Ik zet hem altijd eerst aan en ga dan krabben, is het binnen toch ietsjes warm als ik klaar ben
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:05
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Rete irritant overigens, het geluid van een stationair draaiende motor...
Aah het is maar een Aygo dus het geluid wat dat winkelwagentje / kart zal produceren is ook niet dusdanig vervelend
Casosmaandag 14 december 2009 @ 10:05
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Starten en meteen rustig wegrijden is het beste. Het ding word gewoon niet warm van stationair draaien.
Zeker niet als je ook de verwarming nog eens vol aanzet.
Jaja, en dan 10 meter verderop weer moeten stoppen omdat de ramen aan de binnenkant beslagen / bevroren zijn. Eventjes de motor stationair laten lopen ontkom je vaak niet aan met dit weer. Zeker de wat oudere auto's hebben het probleem van aan de binnenkant bevriezende ramen.
Koepertmaandag 14 december 2009 @ 10:06
Leuk als je dan de vorige avond ook nog ns de auto uit hebt gezet met de radio op standje knetterhard..

Krabben is ook wel kut idd.. Ervaringsdeskundige spreekt..
Self-Cateringmaandag 14 december 2009 @ 10:06
Krabben

Smorgens auto starten, kachel op kernsplitsing, binnen koffie drinken, wegrijden in een warme auto..
TGVkoppermaandag 14 december 2009 @ 10:06
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een bak warm water over je ruit gooien.
Gewoon er overheen pissen
waterkipmaandag 14 december 2009 @ 10:07
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Godtje het volgende:
Gewoon een spuitbus/fles kopen.
Bleh,vette bende
Koepertmaandag 14 december 2009 @ 10:07
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:04 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Alleen oudere dieselmotoren zijn idd kut om stationair aan te horen
Die schudden en 'stotteren' koud ook nog ns als een oude stoomlocomotief..
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:08
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef KoekjesTwister het volgende:
Je hebt geen krabber in de auto? Als je al geen basisonderdeel als een krabber in je auto hebt, vraag ik me af wat er nog meer mist.
Ik heb ook geen start kabels, zo'n fluorescerend hesje of een gevaren driehoek
Die zooi ga ik ook direct vanmiddag even aanschaffen

Ik heb wel een reserve band
Opa.Bakkebaardmaandag 14 december 2009 @ 10:08
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef McKillem het volgende:

[..]

Zou jij je hand op een stationair draaiend motorblok leggen dan?
Dat kan je met deze temperaturen best een tijdje doen ja. Zeker als je de autoverwarming vol open zet.
Dan raakt de motor dat beetje warmte ook nog eens kwijt aan de verwarming. Overigens heb ik het over de olietemperatuur. Kijk maar eens naar je meter hoe lang het duurt voordat die temperatuur oploopt.
TGVkoppermaandag 14 december 2009 @ 10:08
In Scandinavië en Canada enzo hebben auto's gewoon een stekker aan de grille hangen, inpluggen en je hebt elektrische motorblok-, cabine- en stoelverwarming
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:08
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef Casos het volgende:

[..]

Jaja, en dan 10 meter verderop weer moeten stoppen omdat de ramen aan de binnenkant beslagen / bevroren zijn. Eventjes de motor stationair laten lopen ontkom je vaak niet aan met dit weer. Zeker de wat oudere auto's hebben het probleem van aan de binnenkant bevriezende ramen.
Voorruitverwarming
fathankmaandag 14 december 2009 @ 10:08
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je buurvrouw heeft gelijk. Het heeft ook totaal geen zin. Van een beetje stationair lopen word je motor echt niet snel warm en slijt alleen maar extra hard omdat je olie ook nog koud en dik is en dus veel minder goed smeert. Om die reden stoot je auto ook nog eens extra veel onverbrande uitlaatgassen uit. Wel flauw dat je geen krabbertje mocht lenen.
De motor mag dan niet warm worden, de verwarming wel . Niks vervelender dan in een koude auto stappen als het buiten -5 is.
Mutsaers__78maandag 14 december 2009 @ 10:09
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Rete irritant overigens, het geluid van een stationair draaiende motor...
So what? Alsof jij met dit weer 's-ochtends alle ramen wagenwijd open hebt staan, terwijl jij nog lekker ligt na te ronken in je bed.
AliKebapmaandag 14 december 2009 @ 10:09
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
waarom ben je niet gewoon half uit het raam hangend gaan rijden? geen tijdsverlies door krabben en niet slecht voor het milieu!
Door het grotere oppervlak wordt de luchtweerstand hoger, waardoor je verbruik toeneemt!

Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:09
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef TGVkopper het volgende:
In Scandinavië en Canada enzo hebben auto's gewoon een stekker aan de grille hangen, inpluggen en je hebt elektrische motorblok-, cabine- en stoelverwarming
Je hebt ze ook die gewoon op brandstof lopen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Sjeenmaandag 14 december 2009 @ 10:09
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:04 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Alleen oudere dieselmotoren zijn idd kut om stationair aan te horen
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Aah het is maar een Aygo dus het geluid wat dat winkelwagentje / kart zal produceren is ook niet dusdanig vervelend
Mannen horen lage tonen minder goed... Ik kan echt heel agressief worden van een constante lage bromtoon. Heel fijn als mijn buurman de dienstwagen voor de deur heeft staan, daar zit een aggregaat in Hij hoeft nooit te krabben
Opa.Bakkebaardmaandag 14 december 2009 @ 10:09
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef Casos het volgende:

[..]

Jaja, en dan 10 meter verderop weer moeten stoppen omdat de ramen aan de binnenkant beslagen / bevroren zijn. Eventjes de motor stationair laten lopen ontkom je vaak niet aan met dit weer. Zeker de wat oudere auto's hebben het probleem van aan de binnenkant bevriezende ramen.
Daar heb je prachtig spul voor wat je aan de binnenkant op je ramen kan spuiten.
Mutsaers__78maandag 14 december 2009 @ 10:09
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef fathank het volgende:

[..]

De motor mag dan niet warm worden, de verwarming wel . Niks vervelender dan in een koude auto stappen als het buiten -5 is.
Bingo. De beste reden om hem alvast stationair te laten draaien. Ik kan het iedereen aanraden.
Tahitimaandag 14 december 2009 @ 10:10
Ik heb bij mijn eerste auto eens alle ramen gekrabt bij -20 (vroeger was het kouder) en toen wou ie niet starten Dus altijd eerst auto starten en dan pas krabben
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:10
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Rete irritant overigens, het geluid van een stationair draaiende motor...
Inderdaad. Het recept om met knallende hoofdpijn wakker te worden.
koningdavidmaandag 14 december 2009 @ 10:10
Die vrouw heeft gelijk. Weer een gletsjer gesmolten door jouw draaiende moter.
Casosmaandag 14 december 2009 @ 10:11
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:09 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Daar heb je prachtig spul voor wat je aan de binnenkant op je ramen kan spuiten.
En dat voorkomt dat je eigen adem mooi ijsbloemen vormt op de voorruit? Zo ja, hoe heet dan dan?
Sjeenmaandag 14 december 2009 @ 10:11
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ik heb ook geen start kabels, zo'n fluorescerend hesje of een gevaren driehoek
Die zooi ga ik ook direct vanmiddag even aanschaffen

Ik heb wel een reserve band
Weet je zeker dat het geen thuiskomertje is

Doe trouwens meteen een lifehammer, als je toch gaat inkopen
crazy987maandag 14 december 2009 @ 10:11
ANWB kaart gebruiken
deden wij ook als we hem weer eens kwijt waren
Soohrmaandag 14 december 2009 @ 10:12
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ik heb ook geen start kabels, zo'n fluorescerend hesje of een gevaren driehoek
Die zooi ga ik ook direct vanmiddag even aanschaffen

Ik heb wel een reserve band
Ik heb geloof ik alles in de auto zitten,
behalve een reserveband.

wel heel veel opbergruimte
fathankmaandag 14 december 2009 @ 10:12
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:10 schreef Tahiti het volgende:
Ik heb bij mijn eerste auto eens alle ramen gekrabt bij -20 (vroeger was het kouder) en toen wou ie niet starten Dus altijd eerst auto starten en dan pas krabben
Is dat even kut
McKillemmaandag 14 december 2009 @ 10:12
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]


[..]

Mannen horen lage tonen minder goed...
Hu?
Opa.Bakkebaardmaandag 14 december 2009 @ 10:12
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:11 schreef Casos het volgende:

[..]

En dat voorkomt dat je eigen adem mooi ijsbloemen vormt op de voorruit? Zo ja, hoe heet dan dan?
Weet ik veel. Ga gewoon een langs bij de Halfords ofzo en vraag ernaar.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:13
Opa Bakkebaard heeft niet er toch niet zo heel veel verstand van .
OxygeneFRLmaandag 14 december 2009 @ 10:13
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:58 schreef Sjeen het volgende:
je had ook geen stuk karton in huis?
Jij wil ijs met karton wegkrabben?

Ik gebruik me chippas altijd
Tahitimaandag 14 december 2009 @ 10:13
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:12 schreef fathank het volgende:

[..]

Is dat even kut
Het is me jaren later nog een keer overkomen
Casosmaandag 14 december 2009 @ 10:13
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Weet ik veel. Ga gewoon een langs bij de Halfords ofzo en vraag ernaar.
Jij komt ermee, ik dacht, die ouwe weet vast wel hoe dat wonderspul heet.... valt me weer tegen.
jitzzzzemaandag 14 december 2009 @ 10:14
Wie laat zijn auto dan ook lopen? Dat ding heeft niet voor niets wielen gekregen.
Sjeenmaandag 14 december 2009 @ 10:14
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:12 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hu?
Gehoordrempel
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:15
Oja, mensen die een deken/karton/zilveren coatingplastic op de ruit leggen zodat ze niet hoeven te krabben . Die doen 9 van de 10 keer ook niet de zijruiten. .
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:15
Van dat aluminiumfolie over de voorruit werkt trouwens ook erg goed. Nog beter is een doek over de gehele auto. Nadeel is wel dat de ruiten van binnen nog iets sneller bevriezen.
Ferrari_Tapemaandag 14 december 2009 @ 10:15
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:02 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik heb via via vernomen dat die zooi niet al te soepel voor de raamrubbers.
Klopt. Binnen de kortste keren zijn je raamrubbers door die chemische troep weggevreten.
jitzzzzemaandag 14 december 2009 @ 10:16
Of mensen die maar een klein stukje weg krabben van 10cm bij 10cm
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:16
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Klopt. Binnen de kortste keren zijn je raamrubbers door die chemische troep weggevreten.
Toch heb ik daar nog nooit iemand over gehoord. Ik gebruik die bus trouwens amper. Die is er alleen voor als ik echt zo snel mogelijk weg moet.
ArcticBlizzardmaandag 14 december 2009 @ 10:17
Wij hadden standkachel/verwarming die je kon instellen, heerlijk om in een warme ijsvrije auto te stappen 's morgens
The_Deanmaandag 14 december 2009 @ 10:17
Eerst checken of de auto wel wil starten voor ik alle moeite doe. Dus auto starten, kachel + blazers op vol, achterruitverwarming aan, en dan schrabben.
In 5 minuten volledig ontdooide ramen en alvast klein beetje warmte in de auto.

Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:17
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:15 schreef r8ality het volgende:
Oja, mensen die een deken/karton/zilveren coatingplastic op de ruit leggen zodat ze niet hoeven te krabben . Die doen 9 van de 10 keer ook niet de zijruiten. .
Die doe ik wel. Zit lang niet zo vast als op de voorruit. Wat ik wel vaak vergeet zijn de spiegels, maar daar kom ik dan pas achter als ik ga invoegen op de snelweg
Tahitimaandag 14 december 2009 @ 10:17


DIt werkt volgens mij ook wel goed, en lekker snel klaar
H.FRmaandag 14 december 2009 @ 10:17
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef KoekjesTwister het volgende:
Je hebt geen krabber in de auto? Als je al geen basisonderdeel als een krabber in je auto hebt, vraag ik me af wat er nog meer mist.
Dat dus
Of zo'n mooi dekje dat je over je ruiten heen kan leggen, dan hoef je überhaupt niet te krabben

Als jij trouwens een leasebak van nog geen jaar oud hebt, waarom heb je dan geen voorruitverwarming?
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:18
En hoezo moeten mensen checken of de auto start? Mijn hok is uit 1977 maar loopt altijd .
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:18
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:17 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Die doe ik wel. Zit lang niet zo vast als op de voorruit. Wat ik wel vaak vergeet zijn de spiegels, maar daar kom ik dan pas achter als ik ga invoegen op de snelweg
Verstandig .
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:19
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:10 schreef koningdavid het volgende:
Die vrouw heeft gelijk. Weer een gletsjer gesmolten door jouw draaiende moter.
.
SteveBudinmaandag 14 december 2009 @ 10:20
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja dat staat voor vanmiddag in de planning alhoewel, zo'n chemisch spuitbusje is toch ook slecht voor het milieu ?
Win-win dus .
1e win: het ijs op je ruiten verdwijnt
2e win: global warming en dan hoeven we over een paar jaar nooit meer te krabben .
The_Deanmaandag 14 december 2009 @ 10:21
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:18 schreef r8ality het volgende:
En hoezo moeten mensen checken of de auto start? Mijn hok is uit 1977 maar loopt altijd .
Omdat ik van het weekend vergeten ben even een nieuwe accu en koolborstels te halen

Oude Volvo's
Soohrmaandag 14 december 2009 @ 10:22
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:17 schreef H.FR het volgende:

[..]

Dat dus
Of zo'n mooi dekje dat je over je ruiten heen kan leggen, dan hoef je überhaupt niet te krabben

Als jij trouwens een leasebak van nog geen jaar oud hebt, waarom heb je dan geen voorruitverwarming?
omdat een aygo geen ford is
MdMa98maandag 14 december 2009 @ 10:22
Volgende keer gewoon je buurvrouw met dr muil over je ruit laten schrapen.
gekkie_maandag 14 december 2009 @ 10:23
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef KoekjesTwister het volgende:
Je hebt geen krabber in de auto? Als je al geen basisonderdeel als een krabber in je auto hebt, vraag ik me af wat er nog meer mist.
Nou ja zeg, ik had ook een lease-auto en geen krabbertje
Dat zal dus wel de lease-mentaliteit zijn?!
SPOILER
krabde eerst altijd met een cd-hoesje, maar dat krast
Opa.Bakkebaardmaandag 14 december 2009 @ 10:23
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:13 schreef r8ality het volgende:
Opa Bakkebaard heeft niet er toch niet zo heel veel verstand van .
Waar niet van en waarom niet? Die nutteloze niet onderbouwde oneliners altijd. Ik word er zo moe van.
gekkie_maandag 14 december 2009 @ 10:24
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:22 schreef MdMa98 het volgende:
Volgende keer gewoon je buurvrouw met dr muil over je ruit laten schrapen.
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:25
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:23 schreef gekkie_ het volgende:

[..]

Nou ja zeg, ik had ook een lease-auto en geen krabbertje
Dat zal dus wel de lease-mentaliteit zijn?!
SPOILER
krabde eerst altijd met een cd-hoesje, maar dat krast
Tja ze zijn echt gierig wat dat betreft hoor
Ze willen dat je auto er verzorgd uit ziet wanneer je er mee rijdt, maar je kan de kosten voor de wasstraat niet declareren
Die van mij is daarom ook al 5 maanden niet gewassen, hij is nu ook grijs ipv zwart
Adelantemaandag 14 december 2009 @ 10:25


Ik check even de site van Halfords en zie een electrische ruitenkrabber Heeft iemand zo'n ding en werkt dat?
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:25
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:21 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Omdat ik van het weekend vergeten ben even een nieuwe accu en koolborstels te halen

Oude Volvo's
Die dus.
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:26
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Ik check even de site van Halfords en zie een electrische ruitenkrabber Heeft iemand zo'n ding en werkt dat?
Dat lijkt wel zo'n airhockey batje

Tahitimaandag 14 december 2009 @ 10:27
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Ik check even de site van Halfords en zie een electrische ruitenkrabber Heeft iemand zo'n ding en werkt dat?
Ik zou het eerst op een andermans auto proberen
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:27
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:23 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Waar niet van en waarom niet? Die nutteloze niet onderbouwde oneliners altijd. Ik word er zo moe van.
- (Koude) stationair draaiende motoren draaien meestal rond de 1500 toeren Genoeg om je olie rond te pompen
- Stationair draaiende motoren hebben geen weerstand van de aandrijflijn. Minder wrijving, minder slijtage
- Als je meteen wegrijdt beslaan je ruiten onmiddelijk en zie je geen drol. De lucht in je auto moet eerst drooggestookt worden
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:27
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Tja ze zijn echt gierig wat dat betreft hoor
Ze willen dat je auto er verzorgd uit ziet wanneer je er mee rijdt, maar je kan de kosten voor de wasstraat niet declareren
Die van mij is daarom ook al 5 maanden niet gewassen, hij is nu ook grijs ipv zwart
Stel je voor dat je je auto een keer wast. Zeker een die je zelf nooit had kunnen betalen .
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:29
Ik vraag me ook af hoeveel mensen er vandaag achterkomen dat hun accu al een tijdje aan vervanging toe is?
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:30
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:27 schreef r8ality het volgende:

[..]

Stel je voor dat je je auto een keer wast. Zeker een die je zelf nooit had kunnen betalen .
Mwah een auto van 11.000 euro

Ik ben niet te lui om hem een keer te wassen, maar als ik dat nu doe mag ik hem volgende week wéér wassen...
Het Nederlandse weer, 180 km per dag en een zwarte auto is geen goede combinatie...
Dulkmaandag 14 december 2009 @ 10:30
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Ik check even de site van Halfords en zie een electrische ruitenkrabber Heeft iemand zo'n ding en werkt dat?
dat kan nooit wat zijn, je moet sowieso nog steeds dat ding hard op de ruit drukken en ook een ronddraaiende beweging maken.
Geen enkele autoruit is recht, er zit altijd een bolling in, dus maar 1 of 2 mesjes hebben nut van dat ding

ps. ik start de auto ook altijd een kwartiertje van te voren, er zit een startknopje op de afstandbediening van de autosleutel
bluebitmaandag 14 december 2009 @ 10:30
ik start hem ook 's ochtends eerst met deze kou, maar ja, ik heb een hybride dus uiteindelijk rij ik toch in een kouwe auto weg.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:31
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:29 schreef Fastmatti het volgende:
Ik vraag me ook af hoeveel mensen er vandaag achterkomen dat hun accu al een tijdje aan vervanging toe is?
Bel de ANWB zou ik zeggen . Ik heb inmiddels startkabels in de auto liggen mocht ik iemand kunnen helpen .
admiraal_anaalmaandag 14 december 2009 @ 10:31
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:30 schreef bluebit het volgende:
ik start hem ook 's ochtends eerst met deze kou, maar ja, ik heb een hybride dus uiteindelijk rij ik toch in een kouwe auto weg.
Hoezo? Heb je geen verwarming dan? Of dak?
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:32
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:31 schreef r8ality het volgende:

[..]

Bel de ANWB zou ik zeggen . Ik heb inmiddels startkabels in de auto liggen mocht ik iemand kunnen helpen .
Ik ben denk ik de enige Nederlander die geen lid is van de ANWB
The_Deanmaandag 14 december 2009 @ 10:32
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:27 schreef r8ality het volgende:

[..]

Stel je voor dat je je auto een keer wast. Zeker een die je zelf nooit had kunnen betalen .
Ja, inderdaad

Ik was zelfs mijn oude Jetta netjes elke week...
Opa.Bakkebaardmaandag 14 december 2009 @ 10:32
Het zou fijn zijn als je in het vervolg gewoon meteen je gebral probeert te motiveren.
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:27 schreef r8ality het volgende:
- (Koude) stationair draaiende motoren draaien meestal rond de 1500 toeren Genoeg om je olie rond te pompen
Dat is echt veel te hoog. Normaal ligt het toerental stationair rond de 900 toeren. Ook koud.
(of je moet een oude stinkbak met carburateur hebben)
quote:
- Stationair draaiende motoren hebben geen weerstand van de aandrijflijn. Mind er wrijving, minder slijtage
Precies wat ik bedoel slimmerik. Minder warmte en dus dikke olie in je carter. Fijn dat je het ook begrijpt.
quote:
- Als je meteen wegrijdt beslaan je ruiten onmiddelijk en zie je geen drol. De lucht in je auto moet eerst drooggestookt worden.
Ik heb daar persoonlijk nog nooit last van gehad. Maar zoals gezegd zijn daar middeltjes voor te koop.
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:32
Sinds ik gedwongen ben mijn BMW in te ruilen voor een Eskrot ben ik gestopt met wassen.
V.maandag 14 december 2009 @ 10:33
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:57 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

Klacht: Milieu bewust zeikwijf die boos is omdat ik de motor laat lopen...
Het is ook rete-irritant, maar daar hebben ego's als jij toch geen boodschap aan.

V.
ikheetmartijnmaandag 14 december 2009 @ 10:33
Ik moest vanmorgen ook krabben. En gisteravond. En vannacht vlak voordat ik ging pissen heb ik ook nog even gekrabt.
Adelantemaandag 14 december 2009 @ 10:33
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:30 schreef bluebit het volgende:
ik start hem ook 's ochtends eerst met deze kou, maar ja, ik heb een hybride dus uiteindelijk rij ik toch in een kouwe auto weg.
Hoe kan hybride nou bevriezen, dat is een en al plastic?
The_Deanmaandag 14 december 2009 @ 10:34
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:29 schreef Fastmatti het volgende:
Ik vraag me ook af hoeveel mensen er vandaag achterkomen dat hun accu al een tijdje aan vervanging toe is?
*meld

Naja, ik wist het wel, maar had de vorst niet zo snel al verwacht. Hij deed het wel, maar niet zo vlot als anders.

Vandeweek snel even regelen!
bluebitmaandag 14 december 2009 @ 10:35
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:31 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Hoezo? Heb je geen verwarming dan? Of dak?
het nadeel van zo'n hybride is, dat ik de auto best kan starten, maar of de motor dan ook gaat draaien is altijd een gok.
ShizzleMyDizzlemaandag 14 december 2009 @ 10:35
Vieze kut zooi het is al half elf en ik vrees dat ik als ik om half 12 weg moet toch nog zal moeten krabben.

Ik wil gewoon instappen en wegrijden, zonder al dat gedoe

Oja TS, psst.. Ik doe dat ook. Gewoon starten, blower aan, achterruitverwarming en dan krabben. Dan binnen even kopje koffie en dan wegrijden
valekmaandag 14 december 2009 @ 10:35
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja dat staat voor vanmiddag in de planning alhoewel, zo'n chemisch spuitbusje is toch ook slecht voor het milieu ?
Je ruit wordt harstikke vet van zo'n spuitbusje. Ouderwets krabben is het beste en nog goed voor je armspieren .
Dulkmaandag 14 december 2009 @ 10:36
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:32 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het zou fijn zijn als je in het vervolg gewoon meteen je gebral probeert te motiveren.
[..]

Dat is echt veel te hoog. Normaal ligt het toerental stationair rond de 900 toeren.
[..]


die van mij draait ook rond de 1500rpm indien de motor koud is, zodra de motor op bedrijfstemp is valt het toerental terug naar de 900rpm
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:36
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:32 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het zou fijn zijn als je in het vervolg gewoon meteen je gebral probeert te motiveren.
[..]

Dat is echt veel te hoog. Normaal ligt het toerental stationair rond de 900 toeren.
Dat zeg ik. Bij koude motoren niet .
quote:
Precies wat ik bedoel slimmerik. Minder warmte dus en dikke olie dus. Fijn dat je het ook begrijpt.
Ja, en je verbranding is 's morgens ook koud . De mate waarin de motor opwarmt met aandrijflijn ingeschakeld weegt niet op tegen de slijtage door die wrijving...

En als je airco hebt is het al een stuk minder, maar niet alle auto's hebben dat.
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:38
Nu staat de auto tenminste lekker in de parkeergarage op het werk fantastische uitvinding !
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:38
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:35 schreef bluebit het volgende:

[..]

het nadeel van zo'n hybride is, dat ik de auto best kan starten, maar of de motor dan ook gaat draaien is altijd een gok.
Mensen die een hybride hebben .
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:39
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:35 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Vieze kut zooi het is al half elf en ik vrees dat ik als ik om half 12 weg moet toch nog zal moeten krabben.

Ik wil gewoon instappen en wegrijden, zonder al dat gedoe

Oja TS, psst.. Ik doe dat ook. Gewoon starten, blower aan, achterruitverwarming en dan krabben. Dan binnen even kopje koffie en dan wegrijden
Hoe komen mensen toch altijd aan zoveel tijd 's ochtends. Mijn ochtendritueel is altijd uit bed springen als de wekker gaat en binnen tien minuten moet ik toch wel in de auto zitten hoor.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:39
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:38 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Nu staat de auto tenminste lekker in de parkeergarage op het werk fantastische uitvinding !
Ik heb nog nooit overdag hoeven krabben hoor .
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:39
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:38 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Nu staat de auto tenminste lekker in de parkeergarage op het werk fantastische uitvinding !
De keren dat ik 's middags moest krabben zijn toch wel op één hand te tellen. Vorig jaar heb ik dat maar één keer gehad.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:40
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:39 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hoe komen mensen toch altijd aan zoveel tijd 's ochtends. Mijn ochtendritueel is altijd uit bed springen als de wekker gaat en binnen tien minuten moet ik toch wel in de auto zitten hoor.
Ik sta niet graag vroeg op, maar een voor een beetje verkeersveiligheid en het behoud van mijn auto neem ik graag wat tijd .
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:40
Waarschijnlijk ga ik vanavond pas laat weer terug naar huis...

Wanneer ging het trouwens sneeuwen ?
Dat zal ook wel weer drama worden op de weg
Opa.Bakkebaardmaandag 14 december 2009 @ 10:41
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:36 schreef r8ality het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Bij koude motoren niet .
Koud ook. Misschien maximaal 100 toeren meer. Daar zorgt de boordcomputer wel voor.
quote:
Ja, en je verbranding is 's morgens ook koud . De mate waarin de motor opwarmt met aandrijflijn ingeschakeld weegt niet op tegen de slijtage door die wrijving...

En als je airco hebt is het al een stuk minder, maar niet alle auto's hebben dat.
Ik zal het nog een keer proberen. Van dat stationaire gepruttel in combinatie met de autoverwarming aan wordt het blok en olie echt niet warm. Je motor heeft ook zonder de aandrijflijn een hoop draaiende onderdelen die gesmeerd moeten worden.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:41
Ik zie nu net de sig van bluebit .
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:41
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:40 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ik sta niet graag vroeg op, maar een voor een beetje verkeersveiligheid en het behoud van mijn auto neem ik graag wat tijd .
Zo moeilijk is het toch niet. Starten, alufolie-ding van de voorruit, twee zijruiten krabben, instappen en wegrijden.
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:41
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:39 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hoe komen mensen toch altijd aan zoveel tijd 's ochtends. Mijn ochtendritueel is altijd uit bed springen als de wekker gaat en binnen tien minuten moet ik toch wel in de auto zitten hoor.
Half uurtje hier

15 minuten douchen incl. aankleden en persoonlijke verzorging, 5 minuten op de tas in te pakken en nog even 10 minuten eten en drinken
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 10:42
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:41 schreef r8ality het volgende:
Ik zie nu net de sig van bluebit .
En ik ben het er zóóó mee eens
Het is altijd dat linkse, geitenwollensokken dragende type mens wat er in rijdt
bluebitmaandag 14 december 2009 @ 10:43
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:41 schreef r8ality het volgende:
Ik zie nu net de sig van bluebit .


ach het wordt steeds beter nu er meer en meer lease rijders in rijden.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:45
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:41 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Koud ook. Misschien maximaal 100 toeren meer. Daar zorgt de boordcomputer wel voor.
Misschien bij diesels ja. Maar benzine-auto's echt wel meer.
quote:
Ik zal het nog een keer proberen. Van dat stationaire gepruttel in combinatie met de autoverwarming aan wordt het blok en olie echt niet warm. Je motor heeft ook zonder de aandrijflijn een hoop draaiende onderdelen die gesmeerd moeten worden.
Draaiende onderdelen in een auto worden gesmeerd door de motorolie. Die rondgepompt wordt door je oliepomp. Die hard genoeg gepompt boven de 1000 toeren. Zeker bij de wat nieuwere auto's. Aandrijflijn zit sowieso altijd helemaal in de olie, dus is zonder de opwarming van diezelfde olie al een stuk beter beschermd.
TommyGunmaandag 14 december 2009 @ 10:46
Fuck het milieu, lekker laten draaien die motor!
Casosmaandag 14 december 2009 @ 10:47
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:41 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Koud ook. Misschien maximaal 100 toeren meer. Daar zorgt de boordcomputer wel voor.
[..]

Ik zal het nog een keer proberen. Van dat stationaire gepruttel in combinatie met de autoverwarming aan wordt het blok en olie echt niet warm. Je motor heeft ook zonder de aandrijflijn een hoop draaiende onderdelen die gesmeerd moeten worden.
Voor een opa heb je vedraaid weinig kennis van met name de wat oudere auto's. Die draaien rustig 500 toeren meer met dit weer. Ook zijn dat de auto's waar de binnenkant van de ramen net zo goed bevroren is.

Het blok hoeft ook niet warm te worden, alleen het koelwater moet een beetje warm worden, zodat de kachelradiateur zijn werk kan doen (en dat is enigzins warme lucht langs de ramen blazen (een 10 graden boven nul is al voldoende) zodat deze niet direct weer beslaan / bevriezen als de bestuurder instapt).
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:48
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:34 schreef The_Dean het volgende:

[..]

*meld

Naja, ik wist het wel, maar had de vorst niet zo snel al verwacht. Hij deed het wel, maar niet zo vlot als anders.

Vandeweek snel even regelen!
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-veel-autopech.dhtml

Daar is het eerste nieuwsbericht al
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:49
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:47 schreef Casos het volgende:

[..]

Voor een opa heb je vedraaid weinig kennis van met name de wat oudere auto's. Die draaien rustig 500 toeren meer met dit weer. Ook zijn dat de auto's waar de binnenkant van de ramen net zo goed bevroren is.
Zelfs mijn brakke Eskrot draait de eerste 30 seconden 1500 toeren en daarna daalt het naar 1200 toeren.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:49
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:43 schreef bluebit het volgende:

[..]



ach het wordt steeds beter nu er meer en meer lease rijders in rijden.
Nee, juist niet .
TommyGunmaandag 14 december 2009 @ 10:51
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:38 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Nu staat de auto tenminste lekker in de parkeergarage op het werk fantastische uitvinding !
Same here

Thuis ook wel een garage, maar is toch lastig met meerdere auto's
AciD_Nightmaremaandag 14 december 2009 @ 10:52
Morgen je auto een uur van tevoren starten, en als zij naar buiten komt flink gas geven.....
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:53
Of je auto bij haar in de voortuin parkeren, en een slang van je uitlaat naar haar brievenbus leggen .
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 10:53
Overigens kan het je wel een bekeuring wegens aanzetten tot joyriden opleveren. Die zijn trouwens vrij duur.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:55
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:53 schreef Fastmatti het volgende:
Overigens kan het je wel een bekeuring wegens aanzetten tot joyriden opleveren. Die zijn trouwens vrij duur.
Met je auto dwars (als in, je RWD auto laten uitbreken) gaan eerder .
skattebautmaandag 14 december 2009 @ 10:56
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Aah het is maar een Aygo dus het geluid wat dat winkelwagentje / kart zal produceren is ook niet dusdanig vervelend
Aygo met sportuitlaat....

rete irritant.
G-NiLESmaandag 14 december 2009 @ 10:56
hoe kan je voorkomen dat je ruit aan de binnenkant bevriest dan?

Buitenkant krab ik wel, maar als ik de binnenkant ga krabben dan ligt heel me dashboard onder de sneeuw!
bluebitmaandag 14 december 2009 @ 10:59
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:49 schreef r8ality het volgende:

[..]

Nee, juist niet .
jawel, alleen moet je tegenwoordig opletten:
prius met lease rijder : rijdt wel door en harder dan jij
Prius met prive rijder : rijdt links met 90, geitewollen sokken.

oftewel, en daar gaan nog steeds een boel mensen de fout mee in tot mijn grote ergernis, als ik mijn cruise control op 130 heb staan, en je denkt dat je sneller bent, dan haal me in en hou je snelheid vast maar ga niet voor me invoegen om vervolgens maar weer 120 te gaan rijden!

dat zijn de mensen zonder enig verkeersinzicht (en meestal ook de geldneukers met hun 1982 polo)
admiraal_anaalmaandag 14 december 2009 @ 10:59
quote:
De eerste nacht met echte vrieskou bezorgt de wegenwacht van de ANWB veel werk. Directeur Wegenwacht Rian Vreeburg liet maandag weten dat rond negen uur al elfhonderd mensen met pech waren geholpen. Het gaat volgens haar vooral om mensen die problemen hebben met het starten van hun auto.

De automobielclub was voorbereid op extra drukte. Op de Nederlandse wegen rijden maandag 250 wegenwachten rond. Dat zijn er veertig meer dan normaal. Ook aan de telefoon zijn tien extra mensen ingezet. „Het is lekker druk”, aldus Vreeburg. „Bij het begin van de vorst zijn het vaak de accu's die al slecht zijn die het als eerste begeven.”
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 10:59
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:56 schreef G-NiLES het volgende:
hoe kan je voorkomen dat je ruit aan de binnenkant bevriest dan?

Buitenkant krab ik wel, maar als ik de binnenkant ga krabben dan ligt heel me dashboard onder de sneeuw!
- Deur- en raamrubbers controleren en indien nodig vervangen
- Gaten in carosserie dichtmaken (denk aan schutbord etc.)
- Vochtvreters in je auto leggen
El_Liberalistemaandag 14 december 2009 @ 11:00
Het is idd niet helemaal netjes, maar ik doe het ook. Daarom eens met TS.
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 11:01
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:56 schreef G-NiLES het volgende:
hoe kan je voorkomen dat je ruit aan de binnenkant bevriest dan?

Buitenkant krab ik wel, maar als ik de binnenkant ga krabben dan ligt heel me dashboard onder de sneeuw!
Het vocht moet uit je auto zijn. Verder proberen niet tegen de voorruit uit te ademen.
El_Liberalistemaandag 14 december 2009 @ 11:02
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het vocht moet uit je auto zijn. Verder proberen niet tegen de voorruit uit te ademen.
Vochtvreter, ik heb het van de week gekocht. Goed spul. Daarnaast kachel aan en inien nodig een keer met een theekdoek er overheen.. Dat moet afdoende zijn.
skattebautmaandag 14 december 2009 @ 11:06
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:59 schreef r8ality het volgende:

[..]


- Deur- en raamrubbers controleren en indien nodig vervangen
- Gaten in carosserie dichtmaken (denk aan schutbord etc.)
- Vochtvreters in je auto leggen
Speciaal om dat vastvriezen te voorkomen verwijder ik alle raam en deurrubbers altijd voor de winter.
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 11:07
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:06 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Speciaal om dat vastvriezen te voorkomen verwijder ik alle raam en deurrubbers altijd voor de winter.
Kijk je uit dat je geen kortsluiting veroorzaakt?
ynuhhmaandag 14 december 2009 @ 11:10
In een koude auto stappen is ook niet fijn.
DuTankmaandag 14 december 2009 @ 11:11
TS is bang voor kou
So_Surreal_Babymaandag 14 december 2009 @ 11:16
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:10 schreef ynuhh het volgende:
In een koude auto stappen is ook niet fijn.
Daar krijg je altijd van die stijve tepels van hihi
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 11:20
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:10 schreef ynuhh het volgende:
In een koude auto stappen is ook niet fijn.
Mag jij autorijden dan? .
ynuhhmaandag 14 december 2009 @ 11:22
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:20 schreef r8ality het volgende:

[..]

Mag jij autorijden dan? .
Ja. 1 maand nadat ik 18 werd had ik mijn rijbewijs...
JeMoedermaandag 14 december 2009 @ 11:23
Sla gewoon je ruiten eruit en je hoeft nooit meer te krabben. Werkt perfect.
DuTankmaandag 14 december 2009 @ 11:24
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:23 schreef JeMoeder het volgende:
Sla gewoon je ruiten eruit en je hoeft nooit meer te krabben. Werkt perfect.
That's very effective, Tony. It's not too subtle, but effective.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 11:26
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:22 schreef ynuhh het volgende:

[..]

Ja. 1 maand nadat ik 18 werd had ik mijn rijbewijs...
En hoeveel km's heb je inmiddels gereden?
Roimaandag 14 december 2009 @ 11:30
TS is gewoon fokking asociaal
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 11:31
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:30 schreef Roi het volgende:
TS is gewoon fokking asociaal
Omdat?
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 11:32
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:31 schreef r8ality het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat het een pokkeherrie maakt.
ynuhhmaandag 14 december 2009 @ 11:33
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:26 schreef r8ality het volgende:

[..]

En hoeveel km's heb je inmiddels gereden?
Alsof ik dat bij hou...
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 11:33
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Omdat het een pokkeherrie maakt.
De gemiddelde auto hoor jij niet binnen hoor .
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 11:33
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:33 schreef ynuhh het volgende:

[..]

Alsof ik dat bij hou...
Vrouwen .
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 11:34
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:33 schreef r8ality het volgende:

[..]

De gemiddelde auto hoor jij niet binnen hoor .
Wel als ze stationair staan te draaien. Dat gaat door merg en been.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 11:35
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wel als ze stationair staan te draaien. Dat gaat door merg en been.
Ik hoor alleen de gare Fiesta diesel van de buren soms. Voor de rest ginne inne.
ynuhhmaandag 14 december 2009 @ 11:37
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:33 schreef r8ality het volgende:

[..]

Vrouwen .
O ja, ik denk zelfs zo'n 1/5 deel van de kilometers bij mijn ouders achter op het weiland is. Vanaf mijn 13e croste ik daar al.
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 11:38
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:37 schreef ynuhh het volgende:

[..]

O ja, ik denk zelfs zo'n 1/5 deel van de kilometers bij mijn ouders achter op het weiland is. Vanaf mijn 13e croste ik daar al.
Ik begin toch een patroon te zien
PushyGurlmaandag 14 december 2009 @ 11:39
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een bak warm water over je ruit gooien.
dat is volgens mij geen goed idee door opeens warm worden en de koud kan volgens mij de ruit kapot springen of in ieder geval barsten
G-NiLESmaandag 14 december 2009 @ 11:40
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:02 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Vochtvreter, ik heb het van de week gekocht. Goed spul. Daarnaast kachel aan en inien nodig een keer met een theekdoek er overheen.. Dat moet afdoende zijn.
waar?
Koepertmaandag 14 december 2009 @ 11:45
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:39 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

dat is volgens mij geen goed idee door opeens warm worden en de koud kan volgens mij de ruit kapot springen of in ieder geval barsten
Jôh.. Je meent t
Aliceymaandag 14 december 2009 @ 11:50
Leven en laten leven lijkt me. Je kunt rekening houden met buren die er last van hebben. Ga aan de andere kant niet 's ochtends zeuren over milieu ofzo.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 11:50
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:39 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

dat is volgens mij geen goed idee door opeens warm worden en de koud kan volgens mij de ruit kapot springen of in ieder geval barsten
Nee meid, je meent het !
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 11:51
Wie heeft al die vrouwen hier ineens uitgenodigd? .
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 11:51
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:37 schreef ynuhh het volgende:

[..]

O ja, ik denk zelfs zo'n 1/5 deel van de kilometers bij mijn ouders achter op het weiland is. Vanaf mijn 13e croste ik daar al.
Vehet . Ik wil ook ouders met een weiland .
fathankmaandag 14 december 2009 @ 12:05
Ik hoefde vanochtend trouwens niet eens te krabben. Zo hard heeft het dus niet gevroren .
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 12:06
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:05 schreef fathank het volgende:
Ik hoefde vanochtend trouwens niet eens te krabben. Zo hard heeft het dus niet gevroren .
Ik ook niet. In de leegloop zitten heeft nog enige voordelen
Posdnousmaandag 14 december 2009 @ 12:06
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef Scarface2004 het volgende:
Een kind baren is nog slechter voor het milieu, vrouwding moet haar bek houden
.
SuperrrTuxxxmaandag 14 december 2009 @ 12:08
Je auto in de fik steken wordt ie ook wel warm van.
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 12:12
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:08 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je auto in de fik steken wordt ie ook wel warm van.
Weet je wel niet hoeveel CO2-uitstoot dat geeft
SuperrrTuxxxmaandag 14 december 2009 @ 12:14
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:12 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Weet je wel niet hoeveel CO2-uitstoot dat geeft
Eenmalig is minder uitstoot dan dat TS te lui is om een krabber te kopen en elke ochtend dat stinkding laat draaien en dat jarenlang.
Droathoahmaandag 14 december 2009 @ 12:15
Heeft iemand goeie tips voor het niet kunnen bevriezen van je ruiten? En het niet beslaan van je ruiten? Zo irritant, ik moet 5 min. wachten soms omdat me ruiten beslagen zijn.

Scherm eroverheen werkt wel goed voor het niet bevriezen. Meer tips?
wisemaandag 14 december 2009 @ 12:15


werkt makkelijk. Ff spuiten, ruitenwissers aan en wegrijden.
Auto eerst 5 min laten draaien voordat deze warm wordt , Rijden jullie in een bak uit 1975 ofzo?
Aliceymaandag 14 december 2009 @ 12:17
Het beslaan kun je snel oplossen door je airco aan te zetten en hem op volle kracht te laten blazen en zo snel mogelijk je auto te starten als je er in zit. Tips om het te voorkomen heb ik niet echt.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 12:17
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:15 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]

werkt makkelijk. Ff spuiten, ruitenwissers aan en wegrijden.
Auto eerst 5 min laten draaien voordat deze warm wordt , Rijden jullie in een bak uit 1975 ofzo?
Nope. 1977 .
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 12:17
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:15 schreef Droathoah het volgende:
Heeft iemand goeie tips voor het niet kunnen bevriezen van je ruiten? En het niet beslaan van je ruiten? Zo irritant, ik moet 5 min. wachten soms omdat me ruiten beslagen zijn.

Scherm eroverheen werkt wel goed voor het niet bevriezen. Meer tips?
Vochtvreters. Of nog beter zoek de bron van het binnendringende vocht.

Airco aan kan ook. Als die werkt met deze temp.
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 12:18
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:15 schreef Droathoah het volgende:
Heeft iemand goeie tips voor het niet kunnen bevriezen van je ruiten? En het niet beslaan van je ruiten? Zo irritant, ik moet 5 min. wachten soms omdat me ruiten beslagen zijn.

Scherm eroverheen werkt wel goed voor het niet bevriezen. Meer tips?
- Deur- en raamrubbers controleren en zonodig vervangen
- Gaten in carosserie (gaten in schutbord voornamelijk) dichten
- Vochtvreters in je auto leggen
wisemaandag 14 december 2009 @ 12:18
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:17 schreef r8ality het volgende:

[..]

Nope. 1977 .
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 12:18
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:17 schreef Alicey het volgende:
Het beslaan kun je snel oplossen door je airco aan te zetten en hem op volle kracht te laten blazen en zo snel mogelijk je auto te starten als je er in zit. Tips om het te voorkomen heb ik niet echt.
God, nog een met verstand .
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 12:36
Hilarisch zijn ook de mensen die vergeten hun deurrubbers in te spuiten. Vooral morgen als het bevroren water ontdooit is en op de deurrubbers zit
Fastmattimaandag 14 december 2009 @ 12:52
Straf komt na de zonde vrees ik. Auto start met moeite, kan dus ook op zoek naar een nieuwe accu
CoolGuymaandag 14 december 2009 @ 13:02
Ik ben ook leaserijder. En ik start ook als ik 's morgens buiten kom. Climate Control instellen, op ruit laten blazen, achterruit verwarming aan, spiegelverwarming aan, zijruiten krabben en tegen de tijd dat ik bij de voorruit ben is die al bijna ijsvrij. Normaal gesproken gebruik ik dan zo'n spuitbus, maar vanmorgen kon ik die niet vinden en kon ik dus krabben.

Ik heb geen boodschap aan wat m'n buurvrouw zegt, want als die ook maar even de kans krijgt om te klagen zal ze 't niet laten, en mn buurman aan de andere kant rijdt een dikke sportieve 3-serie cabrio. Als die dat ding start zit ik rechtop in mn bed bij wijze van, dus zijn auto maakt meer kabaal dan die van mij.

Dus al met al: no problems
Droathoahmaandag 14 december 2009 @ 13:46
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:15 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]

werkt makkelijk. Ff spuiten, ruitenwissers aan en wegrijden.
Auto eerst 5 min laten draaien voordat deze warm wordt , Rijden jullie in een bak uit 1975 ofzo?
Nee, 1998.

Geen airco, andere tips?
r8alitymaandag 14 december 2009 @ 13:49
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:46 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Nee, 1998.

Geen airco, andere tips?
Zie mijn bovenstaande reactie...
Anschlussmaandag 14 december 2009 @ 13:55
Femke Halsema woont bij TS in de straat
PietPossummaandag 14 december 2009 @ 14:01
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:15 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]

werkt makkelijk. Ff spuiten, ruitenwissers aan en wegrijden.
Auto eerst 5 min laten draaien voordat deze warm wordt , Rijden jullie in een bak uit 1975 ofzo?
1970
Maar wat een gehuil hier allemaal wat TS moest doen. Hij deed t goed, koud, stimuleer t broeikaseffect in godsnaam!

Zeikvrouw draait vast door in de USA waar iedereen met kou zn auto met n afstandsbedieninkje vanuit het warme huis alvast start!
Keiichimaandag 14 december 2009 @ 14:02
Je moet ook nog wat gas geven als ie stationair loopt

Ik geloof dat er nog niet genoeg broeikaseffect is, het is verrektes koud!
Zwansenmaandag 14 december 2009 @ 14:20
Ha, ik rij lekker in een cabrio. Ik hoef maar 1 ruit te krabben.
Mr.Coopermaandag 14 december 2009 @ 14:24
Echte mannen rijden zonder ramen.
Maikuuulmaandag 14 december 2009 @ 15:52
Mensen die denken milieu bewust bezig te zijn terwijl de industrie juist de grootste vervuiler is en dat klein beetje benzine wat wij wasten niks is hiermee vergeleken
TGVkoppermaandag 14 december 2009 @ 16:07
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:52 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die denken milieu bewust bezig te zijn terwijl de industrie juist de grootste vervuiler is
Wie kopen de producten van 'de industrie'?
TommyGunmaandag 14 december 2009 @ 16:09
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:52 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die denken milieu bewust bezig te zijn terwijl de industrie juist de grootste vervuiler is en dat klein beetje benzine wat wij wasten niks is hiermee vergeleken
Good thinking
Maikuuulmaandag 14 december 2009 @ 16:22
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:07 schreef TGVkopper het volgende:

[..]

Wie kopen de producten van 'de industrie'?
Wij ... maar wat is je punt ?

De overheid heeft dit weer als een mooie melkkoe om weer extra geld te vangen om zogenaamd milieu bewust bezig te zijn. Terwijl de industriele landen ( China etc ) vele malen vervuilender zijn dan ons landje, maar daar gaat de economie voor milieu.

Je motor niet mogen laten lopen
Daffodil31LEmaandag 14 december 2009 @ 16:27
Ik heb wel een tijdje met een DAF 33 uit 1968 gereden. Dat was altijd feest in de winter. Die kon je stationair laten draaien wat je wilde; de voorruit ontdooide voor geen meter.

Het enige leuke was wel dat hij altijd startte terwijl collegae stonden te vloeken met hun modernere auto's waarvan de accu niet genoeg puf meer had om de startmotor rond te slingeren. Kwamen ze aan mij vragen of ik even met startkabels wilde helpen. Vond ik prima, als zij nog ergens 6 extra Voltjes vandaan zouden halen...
postmortumdinsdag 15 december 2009 @ 19:49
ik heb dus zo mooie deken ovrer mijn auto van bumper tot bumper , maar ik laat altijd de wagen eerst een kwartiertje met motor draaien voor ik vetrek
Droathoahdinsdag 15 december 2009 @ 20:34
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:49 schreef postmortum het volgende:
ik heb dus zo mooie deken ovrer mijn auto van bumper tot bumper , maar ik laat altijd de wagen eerst een kwartiertje met motor draaien voor ik vetrek
Heb ook een deken op me ruit liggen, maar me binnenkant beslaat toch vrijwel altijd

Renault Megane Coupe 1998 1.6e

Vochtvreter, wat kost dat?
Koepertdinsdag 15 december 2009 @ 20:54
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:34 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Heb ook een deken op me ruit liggen, maar me binnenkant beslaat toch vrijwel altijd

Renault Megane Coupe 1998 1.6e

Vochtvreter, wat kost dat?
Iets van 13E bij de Praxis geloof ik