Ja, das een goed idee.quote:Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een bak warm water over je ruit gooien.
Ja dat staat voor vanmiddag in de planningquote:
quote:Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een bak warm water over je ruit gooien.
Wie zegt dat het chemisch is? Ik heb spuitflessen zonder drijfgassen maar gewoon met handpomp.quote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja dat staat voor vanmiddag in de planningalhoewel, zo'n chemisch spuitbusje is toch ook slecht voor het milieu
?
Echte mannen hebben een verwarmde garage.quote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Echte mannen zouden hun raam ijsvrij geswaffeld hebben ja
Je zal hem toch een keer moeten starten als je wilt rijden dan kan je hem beter bij lage toeren vast een beetje warm laten lopen en de olie op gang brengen.quote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je buurvrouw heeft gelijk. Het heeft ook totaal geen zin. Van een beetje stationair lopen word je motor echt niet snel warm en slijt alleen maar extra hard omdat je olie ook nog koud en dik is en dus veel minder goed smeert. Om die reden stoot je auto ook nog eens extra veel uitlaatgassen uit.
Ik heb via via vernomen dat die zooi niet al te soepel voor de raamrubbers.quote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja dat staat voor vanmiddag in de planningalhoewel, zo'n chemisch spuitbusje is toch ook slecht voor het milieu
?
Voordat ik weg ga om weer naar binnen te gaan ga ik even in zijn vrij gas gevenquote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je buurvrouw heeft gelijk. Het heeft ook totaal geen zin. Van een beetje stationair lopen word je motor echt niet snel warm en slijt alleen maar extra hard omdat je olie ook nog koud en dik is en dus veel minder goed smeert. Om die reden stoot je auto ook nog eens extra veel onverbrande uitlaatgassen uit. Wel flauw dat je geen krabbertje mocht lenen.
Starten en meteen rustig wegrijden is het beste. Het ding wordt gewoon niet warm van stationair draaien.quote:Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je zal hem toch een keer moeten starten als je wilt rijden dan kan je hem beter bij lage toeren vast een beetje warm laten lopen en de olie op gang brengen.
Alleen oudere dieselmotoren zijn idd kut om stationair aan te horenquote:Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Rete irritant overigens, het geluid van een stationair draaiende motor...
Zou jij je hand op een stationair draaiend motorblok leggen dan?quote:Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Starten en meteen rustig wegrijden is het beste. Het ding word gewoon niet warm van stationair draaien.
Zeker niet als je ook de verwarming nog eens vol aanzet.
Aah het is maar een Aygo dus het geluid wat dat winkelwagentje / kart zal produceren is ook niet dusdanig vervelendquote:Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Rete irritant overigens, het geluid van een stationair draaiende motor...
Jaja, en dan 10 meter verderop weer moeten stoppen omdat de ramen aan de binnenkant beslagen / bevroren zijn. Eventjes de motor stationair laten lopen ontkom je vaak niet aan met dit weer. Zeker de wat oudere auto's hebben het probleem van aan de binnenkant bevriezende ramen.quote:Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Starten en meteen rustig wegrijden is het beste. Het ding word gewoon niet warm van stationair draaien.
Zeker niet als je ook de verwarming nog eens vol aanzet.
Gewoon er overheen pissenquote:Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een bak warm water over je ruit gooien.
Bleh,vette bendequote:
Die schudden en 'stotteren' koud ook nog ns als een oude stoomlocomotief..quote:Op maandag 14 december 2009 10:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Alleen oudere dieselmotoren zijn idd kut om stationair aan te horen
Ik heb ook geen start kabels, zo'n fluorescerend hesje of een gevaren driehoekquote:Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef KoekjesTwister het volgende:
Je hebt geen krabber in de auto? Als je al geen basisonderdeel als een krabber in je auto hebt, vraag ik me af wat er nog meer mist.
Dat kan je met deze temperaturen best een tijdje doen ja. Zeker als je de autoverwarming vol open zet.quote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef McKillem het volgende:
[..]
Zou jij je hand op een stationair draaiend motorblok leggen dan?
Voorruitverwarmingquote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef Casos het volgende:
[..]
Jaja, en dan 10 meter verderop weer moeten stoppen omdat de ramen aan de binnenkant beslagen / bevroren zijn. Eventjes de motor stationair laten lopen ontkom je vaak niet aan met dit weer. Zeker de wat oudere auto's hebben het probleem van aan de binnenkant bevriezende ramen.
De motor mag dan niet warm worden, de verwarming welquote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je buurvrouw heeft gelijk. Het heeft ook totaal geen zin. Van een beetje stationair lopen word je motor echt niet snel warm en slijt alleen maar extra hard omdat je olie ook nog koud en dik is en dus veel minder goed smeert. Om die reden stoot je auto ook nog eens extra veel onverbrande uitlaatgassen uit. Wel flauw dat je geen krabbertje mocht lenen.
So what? Alsof jij met dit weer 's-ochtends alle ramen wagenwijd open hebt staan, terwijl jij nog lekker ligt na te ronken in je bed.quote:Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Rete irritant overigens, het geluid van een stationair draaiende motor...
Door het grotere oppervlak wordt de luchtweerstand hoger, waardoor je verbruik toeneemt!quote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
waarom ben je niet gewoon half uit het raam hangend gaan rijden? geen tijdsverlies door krabben en niet slecht voor het milieu!
Je hebt ze ook die gewoon op brandstof lopen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.quote:Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef TGVkopper het volgende:
In Scandinavië en Canada enzo hebben auto's gewoon een stekker aan de grille hangen, inpluggen en je hebt elektrische motorblok-, cabine- en stoelverwarming
quote:Op maandag 14 december 2009 10:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Alleen oudere dieselmotoren zijn idd kut om stationair aan te horen
Mannen horen lage tonen minder goed... Ik kan echt heel agressief worden van een constante lage bromtoon. Heel fijn als mijn buurman de dienstwagen voor de deur heeft staan, daar zit een aggregaat inquote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Aah het is maar een Aygo dus het geluid wat dat winkelwagentje / kart zal produceren is ook niet dusdanig vervelend
Daar heb je prachtig spul voor wat je aan de binnenkant op je ramen kan spuiten.quote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef Casos het volgende:
[..]
Jaja, en dan 10 meter verderop weer moeten stoppen omdat de ramen aan de binnenkant beslagen / bevroren zijn. Eventjes de motor stationair laten lopen ontkom je vaak niet aan met dit weer. Zeker de wat oudere auto's hebben het probleem van aan de binnenkant bevriezende ramen.
Bingo. De beste reden om hem alvast stationair te laten draaien. Ik kan het iedereen aanraden.quote:Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef fathank het volgende:
[..]
De motor mag dan niet warm worden, de verwarming wel. Niks vervelender dan in een koude auto stappen als het buiten -5 is.
Inderdaad. Het recept om met knallende hoofdpijn wakker te worden.quote:Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Rete irritant overigens, het geluid van een stationair draaiende motor...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |