Ja, das een goed idee.quote:Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een bak warm water over je ruit gooien.
Ja dat staat voor vanmiddag in de planningquote:
quote:Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Jahr00n het volgende:
Wie zegt dat het chemisch is? Ik heb spuitflessen zonder drijfgassen maar gewoon met handpomp.quote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja dat staat voor vanmiddag in de planningalhoewel, zo'n chemisch spuitbusje is toch ook slecht voor het milieu
?
Echte mannen hebben een verwarmde garage.quote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Echte mannen zouden hun raam ijsvrij geswaffeld hebben ja
Je zal hem toch een keer moeten starten als je wilt rijden dan kan je hem beter bij lage toeren vast een beetje warm laten lopen en de olie op gang brengen.quote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je buurvrouw heeft gelijk. Het heeft ook totaal geen zin. Van een beetje stationair lopen word je motor echt niet snel warm en slijt alleen maar extra hard omdat je olie ook nog koud en dik is en dus veel minder goed smeert. Om die reden stoot je auto ook nog eens extra veel uitlaatgassen uit.
Ik heb via via vernomen dat die zooi niet al te soepel voor de raamrubbers.quote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja dat staat voor vanmiddag in de planningalhoewel, zo'n chemisch spuitbusje is toch ook slecht voor het milieu
?
Voordat ik weg ga om weer naar binnen te gaan ga ik even in zijn vrij gas gevenquote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je buurvrouw heeft gelijk. Het heeft ook totaal geen zin. Van een beetje stationair lopen word je motor echt niet snel warm en slijt alleen maar extra hard omdat je olie ook nog koud en dik is en dus veel minder goed smeert. Om die reden stoot je auto ook nog eens extra veel onverbrande uitlaatgassen uit. Wel flauw dat je geen krabbertje mocht lenen.
Starten en meteen rustig wegrijden is het beste. Het ding wordt gewoon niet warm van stationair draaien.quote:Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je zal hem toch een keer moeten starten als je wilt rijden dan kan je hem beter bij lage toeren vast een beetje warm laten lopen en de olie op gang brengen.
Alleen oudere dieselmotoren zijn idd kut om stationair aan te horenquote:Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Rete irritant overigens, het geluid van een stationair draaiende motor...
Zou jij je hand op een stationair draaiend motorblok leggen dan?quote:Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Starten en meteen rustig wegrijden is het beste. Het ding word gewoon niet warm van stationair draaien.
Zeker niet als je ook de verwarming nog eens vol aanzet.
Aah het is maar een Aygo dus het geluid wat dat winkelwagentje / kart zal produceren is ook niet dusdanig vervelendquote:Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Jaja, en dan 10 meter verderop weer moeten stoppen omdat de ramen aan de binnenkant beslagen / bevroren zijn. Eventjes de motor stationair laten lopen ontkom je vaak niet aan met dit weer. Zeker de wat oudere auto's hebben het probleem van aan de binnenkant bevriezende ramen.quote:Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Starten en meteen rustig wegrijden is het beste. Het ding word gewoon niet warm van stationair draaien.
Zeker niet als je ook de verwarming nog eens vol aanzet.
Gewoon er overheen pissenquote:Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Jahr00n het volgende:
Bleh,vette bendequote:
Die schudden en 'stotteren' koud ook nog ns als een oude stoomlocomotief..quote:Op maandag 14 december 2009 10:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Alleen oudere dieselmotoren zijn idd kut om stationair aan te horen
Ik heb ook geen start kabels, zo'n fluorescerend hesje of een gevaren driehoekquote:Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef KoekjesTwister het volgende:
Je hebt geen krabber in de auto? Als je al geen basisonderdeel als een krabber in je auto hebt, vraag ik me af wat er nog meer mist.
Dat kan je met deze temperaturen best een tijdje doen ja. Zeker als je de autoverwarming vol open zet.quote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef McKillem het volgende:
[..]
Zou jij je hand op een stationair draaiend motorblok leggen dan?
Voorruitverwarmingquote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef Casos het volgende:
[..]
Jaja, en dan 10 meter verderop weer moeten stoppen omdat de ramen aan de binnenkant beslagen / bevroren zijn. Eventjes de motor stationair laten lopen ontkom je vaak niet aan met dit weer. Zeker de wat oudere auto's hebben het probleem van aan de binnenkant bevriezende ramen.
De motor mag dan niet warm worden, de verwarming welquote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je buurvrouw heeft gelijk. Het heeft ook totaal geen zin. Van een beetje stationair lopen word je motor echt niet snel warm en slijt alleen maar extra hard omdat je olie ook nog koud en dik is en dus veel minder goed smeert. Om die reden stoot je auto ook nog eens extra veel onverbrande uitlaatgassen uit. Wel flauw dat je geen krabbertje mocht lenen.
So what? Alsof jij met dit weer 's-ochtends alle ramen wagenwijd open hebt staan, terwijl jij nog lekker ligt na te ronken in je bed.quote:Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
Door het grotere oppervlak wordt de luchtweerstand hoger, waardoor je verbruik toeneemt!quote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
waarom ben je niet gewoon half uit het raam hangend gaan rijden? geen tijdsverlies door krabben en niet slecht voor het milieu!
Je hebt ze ook die gewoon op brandstof lopen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.quote:Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef TGVkopper het volgende:
In Scandinavië en Canada enzo hebben auto's gewoon een stekker aan de grille hangen, inpluggen en je hebt elektrische motorblok-, cabine- en stoelverwarming
quote:Op maandag 14 december 2009 10:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Alleen oudere dieselmotoren zijn idd kut om stationair aan te horen
Mannen horen lage tonen minder goed... Ik kan echt heel agressief worden van een constante lage bromtoon. Heel fijn als mijn buurman de dienstwagen voor de deur heeft staan, daar zit een aggregaat inquote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Aah het is maar een Aygo dus het geluid wat dat winkelwagentje / kart zal produceren is ook niet dusdanig vervelend
Daar heb je prachtig spul voor wat je aan de binnenkant op je ramen kan spuiten.quote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef Casos het volgende:
[..]
Jaja, en dan 10 meter verderop weer moeten stoppen omdat de ramen aan de binnenkant beslagen / bevroren zijn. Eventjes de motor stationair laten lopen ontkom je vaak niet aan met dit weer. Zeker de wat oudere auto's hebben het probleem van aan de binnenkant bevriezende ramen.
Bingo. De beste reden om hem alvast stationair te laten draaien. Ik kan het iedereen aanraden.quote:Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef fathank het volgende:
[..]
De motor mag dan niet warm worden, de verwarming wel. Niks vervelender dan in een koude auto stappen als het buiten -5 is.
Inderdaad. Het recept om met knallende hoofdpijn wakker te worden.quote:Op maandag 14 december 2009 10:01 schreef Sjeen het volgende:
En dat voorkomt dat je eigen adem mooi ijsbloemen vormt op de voorruit? Zo ja, hoe heet dan dan?quote:Op maandag 14 december 2009 10:09 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Daar heb je prachtig spul voor wat je aan de binnenkant op je ramen kan spuiten.
Weet je zeker dat het geen thuiskomertje isquote:Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik heb ook geen start kabels, zo'n fluorescerend hesje of een gevaren driehoek
Die zooi ga ik ook direct vanmiddag even aanschaffen
Ik heb wel een reserve band
Ik heb geloof ik alles in de auto zitten,quote:Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik heb ook geen start kabels, zo'n fluorescerend hesje of een gevaren driehoek
Die zooi ga ik ook direct vanmiddag even aanschaffen
Ik heb wel een reserve band
Is dat even kutquote:Op maandag 14 december 2009 10:10 schreef Tahiti het volgende:
Ik heb bij mijn eerste auto eens alle ramen gekrabt bij -20 (vroeger was het kouder) en toen wou ie niet startenDus altijd eerst auto starten en dan pas krabben
Hu?quote:Op maandag 14 december 2009 10:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
[..]
Mannen horen lage tonen minder goed...
Weet ik veel. Ga gewoon een langs bij de Halfords ofzo en vraag ernaar.quote:Op maandag 14 december 2009 10:11 schreef Casos het volgende:
[..]
En dat voorkomt dat je eigen adem mooi ijsbloemen vormt op de voorruit? Zo ja, hoe heet dan dan?
Jij wil ijs met karton wegkrabben?quote:Op maandag 14 december 2009 09:58 schreef Sjeen het volgende:
je had ook geen stuk karton in huis?
Jij komt ermee, ik dacht, die ouwe weet vast wel hoe dat wonderspul heet.... valt me weer tegen.quote:Op maandag 14 december 2009 10:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ga gewoon een langs bij de Halfords ofzo en vraag ernaar.
Gehoordrempelquote:
Klopt. Binnen de kortste keren zijn je raamrubbers door die chemische troep weggevreten.quote:Op maandag 14 december 2009 10:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik heb via via vernomen dat die zooi niet al te soepel voor de raamrubbers.
Toch heb ik daar nog nooit iemand over gehoord. Ik gebruik die bus trouwens amper. Die is er alleen voor als ik echt zo snel mogelijk weg moet.quote:Op maandag 14 december 2009 10:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Klopt. Binnen de kortste keren zijn je raamrubbers door die chemische troep weggevreten.
Die doe ik wel. Zit lang niet zo vast als op de voorruit. Wat ik wel vaak vergeet zijn de spiegels, maar daar kom ik dan pas achter als ik ga invoegen op de snelwegquote:Op maandag 14 december 2009 10:15 schreef r8ality het volgende:
Oja, mensen die een deken/karton/zilveren coatingplastic op de ruit leggen zodat ze niet hoeven te krabben. Die doen 9 van de 10 keer ook niet de zijruiten.
.
Dat dusquote:Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef KoekjesTwister het volgende:
Je hebt geen krabber in de auto? Als je al geen basisonderdeel als een krabber in je auto hebt, vraag ik me af wat er nog meer mist.
Verstandigquote:Op maandag 14 december 2009 10:17 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die doe ik wel. Zit lang niet zo vast als op de voorruit. Wat ik wel vaak vergeet zijn de spiegels, maar daar kom ik dan pas achter als ik ga invoegen op de snelweg
quote:Op maandag 14 december 2009 10:10 schreef koningdavid het volgende:
Die vrouw heeft gelijk. Weer een gletsjer gesmolten door jouw draaiende moter.
Win-win dusquote:Op maandag 14 december 2009 10:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
?
Omdat ik van het weekend vergeten ben even een nieuwe accu en koolborstels te halenquote:Op maandag 14 december 2009 10:18 schreef r8ality het volgende:
En hoezo moeten mensen checken of de auto start? Mijn hok is uit 1977 maar loopt altijd.
omdat een aygo geen ford isquote:Op maandag 14 december 2009 10:17 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat dus
Of zo'n mooi dekje dat je over je ruiten heen kan leggen, dan hoef je überhaupt niet te krabben
Als jij trouwens een leasebak van nog geen jaar oud hebt, waarom heb je dan geen voorruitverwarming?
Nou ja zeg, ik had ook een lease-auto en geen krabbertjequote:Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef KoekjesTwister het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar niet van en waarom niet? Die nutteloze niet onderbouwde oneliners altijd. Ik word er zo moe van.quote:Op maandag 14 december 2009 10:13 schreef r8ality het volgende:
Opa Bakkebaard heeft niet er toch niet zo heel veel verstand van.
quote:Op maandag 14 december 2009 10:22 schreef MdMa98 het volgende:
Volgende keer gewoon je buurvrouw met dr muil over je ruit laten schrapen.
quote:Op maandag 14 december 2009 10:23 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
Nou ja zeg, ik had ook een lease-auto en geen krabbertje![]()
Dat zal dus wel de lease-mentaliteit zijn?!Tja ze zijn echt gierig wat dat betreft hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze willen dat je auto er verzorgd uit ziet wanneer je er mee rijdt, maar je kan de kosten voor de wasstraat niet declareren
Die van mij is daarom ook al 5 maanden niet gewassen, hij is nu ook grijs ipv zwart![]()
Die dus.quote:Op maandag 14 december 2009 10:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Omdat ik van het weekend vergeten ben even een nieuwe accu en koolborstels te halen
Oude Volvo's
Dat lijkt wel zo'n airhockey batjequote:Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ik check even de site van Halfords en zie een electrische ruitenkrabberHeeft iemand zo'n ding en werkt dat?
Ik zou het eerst op een andermans auto proberenquote:Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ik check even de site van Halfords en zie een electrische ruitenkrabberHeeft iemand zo'n ding en werkt dat?
- (Koude) stationair draaiende motoren draaien meestal rond de 1500 toeren Genoeg om je olie rond te pompenquote:Op maandag 14 december 2009 10:23 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Waar niet van en waarom niet? Die nutteloze niet onderbouwde oneliners altijd. Ik word er zo moe van.
Stel je voor dat je je auto een keer wast. Zeker een die je zelf nooit had kunnen betalenquote:Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Tja ze zijn echt gierig wat dat betreft hoor
Ze willen dat je auto er verzorgd uit ziet wanneer je er mee rijdt, maar je kan de kosten voor de wasstraat niet declareren
Die van mij is daarom ook al 5 maanden niet gewassen, hij is nu ook grijs ipv zwart
Mwah een auto van 11.000 euroquote:Op maandag 14 december 2009 10:27 schreef r8ality het volgende:
[..]
Stel je voor dat je je auto een keer wast. Zeker een die je zelf nooit had kunnen betalen.
dat kan nooit wat zijn, je moet sowieso nog steeds dat ding hard op de ruit drukken en ook een ronddraaiende beweging maken.quote:Op maandag 14 december 2009 10:25 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Bel de ANWB zou ik zeggenquote:Op maandag 14 december 2009 10:29 schreef Fastmatti het volgende:
Ik vraag me ook af hoeveel mensen er vandaag achterkomen dat hun accu al een tijdje aan vervanging toe is?
Hoezo? Heb je geen verwarming dan? Of dak?quote:Op maandag 14 december 2009 10:30 schreef bluebit het volgende:
ik start hem ook 's ochtends eerst met deze kou, maar ja, ik heb een hybride dus uiteindelijk rij ik toch in een kouwe auto weg.
Ik ben denk ik de enige Nederlander die geen lid is van de ANWBquote:Op maandag 14 december 2009 10:31 schreef r8ality het volgende:
[..]
Bel de ANWB zou ik zeggen. Ik heb inmiddels startkabels in de auto liggen mocht ik iemand kunnen helpen
.
Ja, inderdaadquote:Op maandag 14 december 2009 10:27 schreef r8ality het volgende:
[..]
Stel je voor dat je je auto een keer wast. Zeker een die je zelf nooit had kunnen betalen.
Dat is echt veel te hoog. Normaal ligt het toerental stationair rond de 900 toeren. Ook koud.quote:Op maandag 14 december 2009 10:27 schreef r8ality het volgende:
- (Koude) stationair draaiende motoren draaien meestal rond de 1500 toeren Genoeg om je olie rond te pompen
Precies wat ik bedoel slimmerik.quote:- Stationair draaiende motoren hebben geen weerstand van de aandrijflijn. Mind er wrijving, minder slijtage
Ik heb daar persoonlijk nog nooit last van gehad. Maar zoals gezegd zijn daar middeltjes voor te koop.quote:- Als je meteen wegrijdt beslaan je ruiten onmiddelijk en zie je geen drol. De lucht in je auto moet eerst drooggestookt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |