abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2009 @ 15:19:56 #151
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75614584
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:17 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Uiteraard, want tig maal janken om inhoudelijk te worden is leuk, maar wee als het ook daadwerkelijk gebeurt, dan is het niet leuk meer.
Je bent gewoon aan het copy pasten denk je nu echt dat iemand daar op zit te wachten? Je begrijpt vast de helft niet van wat er staat.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  maandag 14 december 2009 @ 15:20:18 #152
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_75614599
Geld is pas lastig als je 't niet meer hebt
pi_75614709
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:19 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Je bent gewoon aan het copy pasten denk je nu echt dat iemand daar op zit te wachten? Je begrijpt vast de helft niet van wat er staat.
Ik begrijp ieder woord, liefje, maar waarom zou ik het in eigen woorden gaan omvormen als anderen dat al beter voor mij gedaan hebben.
Lees het maar eens goed, en bekijk of iets van mijn eigen stellingen tegen deze gedachtegang ingaan.
Pas dan heb je een punt.
  maandag 14 december 2009 @ 15:27:57 #154
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75614887
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:23 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Ik begrijp ieder woord, liefje, maar waarom zou ik het in eigen woorden gaan omvormen als anderen dat al beter voor mij gedaan hebben.
Lees het maar eens goed, en bekijk of iets van mijn eigen stellingen tegen deze gedachtegang ingaan.
Pas dan heb je een punt.
Waarom? Omdat je dan je eigen punt duidelijk kunt maken, nu zijn het niet meer dan loze woorden. Maak je punt duidelijk, baseer het zo nodig daarop en zet een bron erbij. Hier heeft niemand geen flikker aan. Het lijkt wel basisschool werk waar je gewoon een beetje andermans werk knipt en plakt.
  maandag 14 december 2009 @ 15:39:23 #155
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75615264
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:23 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Pas dan heb je een punt.
quote:
Zijn "egoïsme" lijkt een verregaande vorm van individualistisch anarchisme, waar het eigenbelang de enige rationele drijfveer kan zijn voor het individu
Terwijl jij zo graag predikt het beste mens ter wereld te zijn, zo druk met anderen bezig, om anderen gelukkig te maken. Doe jij dit uit eigenbelang dan?
quote:
Men mag zich dus niet blindstaren op de hegeliaanse context van zijn denken. Anderzijds kan men deze context ook niet helemaal negeren, anders verliest men de tijd-ruimtelijke relevantie van zijn werk uit het oog.
Het lijkt wel alsof het dus alleen op dat moment, in die bepaalde tijdspanne en omstandigheden een relevante opvatting was. Tenzij je het natuurlijk ziet "als een "werktuig" om de hedendaagse ontwikkelingen te demonteren, en om met name een kritiek te formuleren op het communautarisme van de "alter-globalistische beweging". Maar alter-globalisten zijn scherp tegen een ongereguleerde wereldmarkt, en ruilhandel zou alles alleen nog maar onoverzichtelijker maken. Geld is juist het middel om alles te reguleren. Hoe zie jij dit?
pi_75615306
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:27 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Waarom? Omdat je dan je eigen punt duidelijk kunt maken, nu zijn het niet meer dan loze woorden. Maak je punt duidelijk, baseer het zo nodig daarop en zet een bron erbij. Hier heeft niemand geen flikker aan. Het lijkt wel basisschool werk waar je gewoon een beetje andermans werk knipt en plakt.
Ik sta achter ieder punt van de filosofie die ik quote. Je bent nu enkel bezig om iemand onderuit te willen halen.
Ik kan er best om lachen, maar pas als jij mij wijst op inhoudelijke reacties mijnerzijds die niet aansluiten bij de filosofie die ik openlijk aanhang, heb je een punt.
Nu wil je enkel een gelijk halen omdat je niet individualistisch durft te denken..
  maandag 14 december 2009 @ 15:42:23 #157
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75615351
Kan je trouwens nog wel van liefdadigheid spreken als je het doet uit eigenbelang?
  maandag 14 december 2009 @ 15:42:45 #158
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75615363
Is het dan niet meer een manier om jezelf geestelijk te verrijken over de rug van de minder bedeelde medemens?
pi_75615423
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:39 schreef Biels het volgende:
Het lijkt wel alsof het dus alleen op dat moment, in die bepaalde tijdspanne en omstandigheden een relevante opvatting was. Tenzij je het natuurlijk ziet "als een "werktuig" om de hedendaagse ontwikkelingen te demonteren, en om met name een kritiek te formuleren op het communautarisme van de "alter-globalistische beweging". Maar alter-globalisten zijn scherp tegen een ongereguleerde wereldmarkt, en ruilhandel zou alles alleen nog maar onoverzichtelijker maken. Geld is juist het middel om alles te reguleren. Hoe zie jij dit?
Ik heb al meteen aan het begin gezegd dat ik geld als tussenmiddel niet schuw, maar het oppotten en als waardevol bezit zien niet begrijp in mijn perspectief. Ook met geld als vluchtig tussenmiddel is ruilhandel nog steeds van toepassing.
pi_75615500
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef Biels het volgende:
Kan je trouwens nog wel van liefdadigheid spreken als je het doet uit eigenbelang?
Iedereen doet alles vanuit eigenbelang, dat is de ego die ieder mens heeft, wat puur idealisme onmogelijk maakt.
Ik doe niet enkel aan liefdadigheid, ik probeer een praktische vorm te vinden waarbij mijn ego en nut het meest in balans zijn.
  maandag 14 december 2009 @ 15:47:11 #161
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75615507
Waarom zou je trouwens 1100 euro betalen voor een laptop, iets waar nauwelijks arbeid aan te pas komt. Is een brood niet veel meer waard, omdat dit door mensen geproduceerd wordt, in plaats van een laptop waar niemand omkijken naar heeft?
  maandag 14 december 2009 @ 15:47:22 #162
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75615513
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:40 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Ik sta achter ieder punt van de filosofie die ik quote. Je bent nu enkel bezig om iemand onderuit te willen halen.
Ik kan er best om lachen, maar pas als jij mij wijst op inhoudelijke reacties mijnerzijds die niet aansluiten bij de filosofie die ik openlijk aanhang, heb je een punt.
Nu wil je enkel een gelijk halen omdat je niet individualistisch durft te denken..
Ik haal niemand onderuit, ik vertel je waarom je uit je slachtofferrol moet komen. 'Ja zie je wel nu zet ik iets inhoudelijk neer en niemand reageert.' Kap daar gewoon mee, JIJ zet helemaal iets neer je quote een lap tekst en reageert met 'ik ben het met ieder woord eens dat hier staat', ik en volgens mij iedereen die dit topic leest twijfelt aan de geloofwaardigheid of jij het überhaupt zelf begrijpt. Áls je al andermans tekst aanhaalt is het de bedoeling erachter uit te leggen waarom je juist die woorden quote.
  maandag 14 december 2009 @ 15:50:07 #163
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75615609
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:47 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Iedereen doet alles vanuit eigenbelang, dat is de ego die ieder mens heeft, wat puur idealisme onmogelijk maakt.
Ik doe niet enkel aan leifdadigheid, ik probeer een praktische vorm te vinden waarbij mijn ego en nut het meest in balans zijn.
Ik geloof dat veel mensen dingen doen puur om anderen te helpen, zonder daarbij aan zichzelf te denken. In mijn filosofie ben jij meer iemand die mensen helpt zodat hij een schouderklopje krijgt. De klassieke faux-weldoener. Dit soort mensen zal ook nooit in staat zijn tot echte, grootschalige wereldverbetering, simpelweg omdat ze niet de waardering krijgen die zij zich op dat moment willen toeschrijven.
  maandag 14 december 2009 @ 15:51:56 #164
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_75615676
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:50 schreef Biels het volgende:

[..]

Ik geloof dat veel mensen dingen doen puur om anderen te helpen, zonder daarbij aan zichzelf te denken. In mijn filosofie ben jij meer iemand die mensen helpt zodat hij een schouderklopje krijgt. De klassieke faux-weldoener. Dit soort mensen zal ook nooit in staat zijn tot echte, grootschalige wereldverbetering, simpelweg omdat ze niet de waardering krijgen die zij zich op dat moment willen toeschrijven.
dit dus( ik quote dit omdat biels het al zo goed heeft verwoord en ik het niet nog eens wil opschrijven )
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 14 december 2009 @ 15:51:56 #165
267444 Skonk
Free Skonk
pi_75615677
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:13 schreef nsfw het volgende:

[..]

NU heb ik trek in chokola... weet niet waarom :S
chokola
  maandag 14 december 2009 @ 15:51:59 #166
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75615680
Verder geloven individuele anarchisten in macht, en de kracht daarvan. En dat je met die macht mag pakken wat je wilt, simpelweg omdat het kan. Maar geld is de ultieme uitdrukking van macht. Waarom zou je je macht weggeven, kortstondig nadat je het gekregen hebt?
  maandag 14 december 2009 @ 15:53:41 #167
267444 Skonk
Free Skonk
pi_75615755
Ja, want de impulsie van de narcolepsie in de universele ph-waardes is niet goed gecalibreerd.
  maandag 14 december 2009 @ 15:54:00 #168
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75615764
quote:

[..]

Eens. Iemand die echt anderen helpt om anderen te helpen loopt hier niet mee te koop, jij (Lamon) moet bij iedere mogelijkheid die je hebt- of niet hebt- vermelden wat voor goeds je allemaal wel niet doet voor een ander.
pi_75615788
quote:

[..]

En ik krijg nogal wat schouderklopjes.

Maar je hebt recht om die mening te hebben, dus blijf dat vooral denken, als dat past in je visie op een individu.
  maandag 14 december 2009 @ 15:59:35 #170
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75615953
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:54 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Maar je hebt recht om die mening te hebben, dus blijf dat vooral denken, als dat past in je visie op een individu.
Zal ik doen.
  maandag 14 december 2009 @ 16:06:36 #171
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_75616156
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:54 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Ennnnnnnnnnn daar gaat 'ie. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Lamon is weer op de "Ik snap niet dat jullie dat vinden want verder vindt iedereen mij altijd geweldig"-toer. Veel plezier in je Ivoren Toren, met je verheven moraal. Wat zou de wereld toch zonder jou zijn.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_75616269
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:06 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ennnnnnnnnnn daar gaat 'ie. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Lamon is weer op de "Ik snap niet dat jullie dat vinden want verder vindt iedereen mij altijd geweldig"-toer. Veel plezier in je Ivoren Toren, met je verheven moraal. Wat zou de wereld toch zonder jou zijn.
Sarcasme is jou echt vreemd he, ik bedoelde juist dat ik als behoorlijk irritant beschouwd wordt door de meerderheid van actieve posters op dit forum, maar dat dat mijn insteek niet verandert, en ik me niet wens aan te passen met dat besef.
  maandag 14 december 2009 @ 16:12:52 #173
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75616353
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:10 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Sarcasme is jou echt vreemd he, ik bedoelde juist dat ik als behoorlijk irritant beschouwd wordt door de meerderheid van actieve posters op dit forum, maar dat dat mijn insteek niet verandert, en ik me niet wens aan te passen met dat besef.
Wat heeft een internetforum nou weer met liefdadigheid te maken?
pi_75616382
mensen die niet snappen dat je geld voor jou moet laten werken
pi_75616571
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:12 schreef Biels het volgende:

[..]

Wat heeft een internetforum nou weer met liefdadigheid te maken?
Veel, dat bewijzen diverse akties van veel users iedere dag weer.
Er lopen meerdere doelen op dit forum. En dat is niet "alleen maar internet", dat verandert levens van dieren en mensen.
Ik ben zelf niet zo van het geven aan goede doelen via een forum, ik vind zelf Kiva leuker omdat ik meer vertrouwen heb in belangeloos investeren, maar er zijn tig anderen die wel via FOK! aan goede doelen geven.

Kom jij dan echt nooit buiten klb?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')