Dat dusquote:Op zondag 13 december 2009 20:23 schreef Metalfrost het volgende:
Nu flink aan de zuip gaan en expres te laat komen.
En dan kom je te laat, dikke kegel, zegt die kerel ja we wilden je promoveren omdat je het de laatste tijd zo goed hebt gedaanquote:Op zondag 13 december 2009 20:24 schreef DjinN het volgende:
[..]
Dat dusIt doesn't matter anymore anyway
quote:Op zondag 13 december 2009 20:25 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
En dan kom je te laat, dikke kegel, zegt die kerel ja we wilden je promoveren omdat je het de laatste tijd zo goed hebt gedaan
Ja, lijkt me een goed plan he, ook zo lekker integer enzoquote:Op zondag 13 december 2009 20:23 schreef Ted038 het volgende:
ziek melden, iets van overspannenheid of zo
Momenteel is het wel vrij lastig hoor. Zeker omdat TS geen WW krijgt, maar enkel bijstand.quote:Op zondag 13 december 2009 20:38 schreef Pikkebaas het volgende:
Ach, heb ik ook een maand geleden mee gemaakt. Heb ondertussen al weer wat anders (wel in hetzelfde bedrijf). Het is het eind van de wereld niet. Je vind heus wel weer wat anders.
Waar maak jij op uit dat TS alleen bijstand zou krijgen?quote:Op zondag 13 december 2009 20:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Momenteel is het wel vrij lastig hoor. Zeker omdat TS geen WW krijgt, maar enkel bijstand.
Laat maar, ik zie het fout.quote:Op zondag 13 december 2009 20:39 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Waar maak jij op uit dat TS alleen bijstand zou krijgen?
Ik krijg gewoon WW hoorquote:Op zondag 13 december 2009 20:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Momenteel is het wel vrij lastig hoor. Zeker omdat TS geen WW krijgt, maar enkel bijstand.
Het is gewoon geheel afhankelijk van de TS zijn situatie, of ie aan de wekeneis en de andere criteria voldoet.quote:
Dat dus.quote:Op zondag 13 december 2009 20:32 schreef Fastmatti het volgende:
Je wordt niet ontslagen, maar je contract wordt niet verlengd.
quote:Op zondag 13 december 2009 20:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In die sector is nog wel werk te vinden. Lastig, maar nog wel te doen.
Ja, maar niet omdat je gestolen, gevochten of een wanprestatie geleverd hebt he.quote:Op zondag 13 december 2009 20:53 schreef GSP het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik zie het toch als ontslag.
Nee, de prestaties zijn verder goed. Het is een bedrijfseconomisch dingetje omdat de orderportefeuille aardig leeg is.quote:Op zondag 13 december 2009 20:59 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, maar niet omdat je gestolen, gevochten of een wanprestatie geleverd hebt he.
Je krijgt vast een heel wollig getuigschrift mee.
Dat is toch alleen als je letterlijk zonder werk zit?quote:Op zondag 13 december 2009 20:58 schreef Stali het volgende:
Je zou je inderdaad ziek kunnen melden maar je kunt het net zo goed ondergaan.
Sterkte, want het zijn nooit leuke dingen.
Laat je nog weten hoe het ging?
Oja, zorg iig dat je DigiD in orde is en je jemorgen meteen kunt aanmelden bij een paar instanties.
Zelfs al ben je wrs. snel weer elders aan de slag is het toch wel handig om je meteen bij het UWV aan te melden.
quote:Op zondag 13 december 2009 21:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is toch alleen als je letterlijk zonder werk zit?
Als je nog werk hebt maar over tig maanden loopt het contract af lijkt het me beetje voorbarig.
Je bent echt de enige niet. Genoeg bedrijven die hiermee te kampen hebben.quote:Op zondag 13 december 2009 21:02 schreef GSP het volgende:
[..]
Nee, de prestaties zijn verder goed. Het is een bedrijfseconomisch dingetje omdat de orderportefeuille aardig leeg is.
Ontslag is vaak beter omdat er vaak een sociaal plan is of een vertrekregeling.quote:Op zondag 13 december 2009 20:32 schreef Fastmatti het volgende:
Je wordt niet ontslagen, maar je contract wordt niet verlengd.
Zzp'ers zonder opdrachten zijn nog zieliger, die komen gelijk in de bijstand.quote:Op zondag 13 december 2009 22:05 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ontslag is vaak beter omdat er vaak een sociaal plan is of een vertrekregeling.
Bij aflopen contract krijg je gewoon geen begeleiding of vergoeding.
Dus TS is zieliger dan bij ontslag.
Zzp'ers verdienen anders wel vet meer en kunnen bij opdrachten een flinke reserve opbouwen.quote:Op zondag 13 december 2009 22:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zzp'ers zonder opdrachten zijn nog zieliger, die komen gelijk in de bijstand.
Soms zijn tijden onzeker ja, maar loonslaaf zijn is toch echt zieliger hoor.quote:Op zondag 13 december 2009 22:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zzp'ers zonder opdrachten zijn nog zieliger, die komen gelijk in de bijstand.
Klopt ook wel maar vooral in de bouw zitten er nu veel in de problemen die hun reserve zien verdwijnen.quote:Op zondag 13 december 2009 22:28 schreef Stali het volgende:
[..]
Zzp'ers verdienen anders wel vet meer en kunnen bij opdrachten een flinke reserve opbouwen.
Ken beide werelden, zag laatst mijn ex collega's in het nieuws vanwege massaontslag.quote:Op zondag 13 december 2009 22:29 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Soms zijn tijden onzeker ja, maar loonslaaf zijn is toch echt zieliger hoor.
Sig, (tof dat je er weer bent trouwens), serieus bij mijn laatste maanden bij het bedrijf waar ik werkte deelde ik een kantoor met een ZZP-er. Ik deed het zelfde werk als hij maar ik zat gedetacheerd en verdiende uiteraard niet slecht maar die boer die bracht goftedomme 11.000 euro per maand naar huis. En terwijl ik nog werk te doen had zat hij gezellig huizen in Frankrijk uit te zoeken en lekker de hele dag op GeenStijl. En maar klagen hoe zwaar hij het had maar intussen pochen over zijn huizen, auto's en de wijnkelder in zijn villa.quote:Op zondag 13 december 2009 22:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Klopt ook wel maar vooral in de bouw zitten er nu veel in de problemen die hun reserve zien verdwijnen.
Ben nu zelf opdrachtgever voor bouw van aantal huizen in Duitsland en merk dat er erg scherp te onderhandelen valt omdat vele graag die opdracht willen hebben.quote:Op zondag 13 december 2009 22:52 schreef Stali het volgende:
De bouw is momenteel lastig. Naar wat ik begrepen heb is er nu wel een beetje opleving maar wordt er in Maart weer een dip verwacht. Weet niet of je in Nederland werkt maar er komen subsidies voor isolatie en dat zou de boel op termijn kunnen redden. Ik heb er uiteraard geen verstand van maar dit zou positief kunnen zijn.
quote:Op maandag 14 december 2009 00:29 schreef NikkelCobalt het volgende:
Je moet morgen iets te laat komen en dan binnenkomen en zeggen:
"Ja sorry dat ik wat te laat ben, mijn vrouw is dit weekend gevallen en het ziet er naar uit dat ze het komende jaar op bed moet liggen en door een fout in de administratie kan ze geen momenteel niet in de ziektewet, en m'n kinderen moest ik vanochtend naar een andere school brengen omdat de school in de buurt te duur werd, en toen ging m'n auto ook nog stuk wat helemaal een slecht moment is, want m'n ANWB lidmaatschap had ik net opgezegd en nu ik m'n vrouw wekelijks naar de dokter moet rijden komt dat heel slecht uit want reparatie gaat me een rip uit mijn lijf kosten. Bovendien ging de alimentatie die ik moet betalen aan m'n ex deze kerst ook nog omhoog.
Daarom was ik te laat. Maar ik hoop dat u wat beter nieuws voor me heeft!"
En dan maar afwachten
Die reserve is broodnodig als bedrijven ZZP'ers gaan dumpen die lozen ze als eerstequote:Op zondag 13 december 2009 22:28 schreef Stali het volgende:
[..]
Zzp'ers verdienen anders wel vet meer en kunnen bij opdrachten een flinke reserve opbouwen.
quote:
quote:BOB SLYDELL
Well, what would you say… you do here?
Heb dit geprobeerd, alleen zonder succesquote:Op maandag 14 december 2009 00:29 schreef NikkelCobalt het volgende:
Je moet morgen iets te laat komen en dan binnenkomen en zeggen:
"Ja sorry dat ik wat te laat ben, mijn vrouw is dit weekend gevallen en het ziet er naar uit dat ze het komende jaar op bed moet liggen en door een fout in de administratie kan ze geen momenteel niet in de ziektewet, en m'n kinderen moest ik vanochtend naar een andere school brengen omdat de school in de buurt te duur werd, en toen ging m'n auto ook nog stuk wat helemaal een slecht moment is, want m'n ANWB lidmaatschap had ik net opgezegd en nu ik m'n vrouw wekelijks naar de dokter moet rijden komt dat heel slecht uit want reparatie gaat me een rip uit mijn lijf kosten. Bovendien ging de alimentatie die ik moet betalen aan m'n ex deze kerst ook nog omhoog.
Daarom was ik te laat. Maar ik hoop dat u wat beter nieuws voor me heeft!"
En dan maar afwachten
Klopt sommigen gaan onder de kostprijs door om de mannen aan het werk te houden.quote:Op zondag 13 december 2009 22:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ben nu zelf opdrachtgever voor bouw van aantal huizen in Duitsland en merk dat er erg scherp te onderhandelen valt omdat vele graag die opdracht willen hebben.
Zal hier in NL niet veel anders zijn.
Ja TS, je moet in dat gesprek gewoon zeggen dat je doorgaans geen zak uitvoert, dan krijg je meteen promotie en zijn het je collega's die ontslagen worden!quote:
En een rode nietmachine eisenquote:Op maandag 14 december 2009 12:20 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ja TS, je moet in dat gesprek gewoon zeggen dat je doorgaans geen zak uitvoert, dan krijg je meteen promotie en zijn het je collega's die ontslagen worden!
Als je niets doet kun je ook niets verkeerds doen.quote:Op maandag 14 december 2009 12:20 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ja TS, je moet in dat gesprek gewoon zeggen dat je doorgaans geen zak uitvoert, dan krijg je meteen promotie en zijn het je collega's die ontslagen worden!
Zolang je die niet afpakt van hem:quote:
Nu ik die scene weer zie, die gozer lijkt zo enorm veel op een collega van me.quote:Op maandag 14 december 2009 13:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zolang je die niet afpakt van hem:
[ afbeelding ]
Heb je die film eigenlijk wel gezien?quote:Op maandag 14 december 2009 14:06 schreef TheFrankey het volgende:
ik snap die verwijzing naar office space niet, en om dat nu voor dit topic te gaan uitzoeken / zien
Nee dat zeg ik toch ookquote:Op maandag 14 december 2009 15:05 schreef EINZ het volgende:
[..]
Heb je die film eigenlijk wel gezien?
Damn it feels good to be a gangsterquote:Op maandag 14 december 2009 15:05 schreef EINZ het volgende:
[..]
Heb je die film eigenlijk wel gezien?
Aanrader!quote:
Ja, ik dat vond ik dus ook. Ik dacht, als ik dan toch een topic moet posten.....quote:Op maandag 14 december 2009 20:15 schreef eriksd het volgende:
Het gebruik van het woord congé vind ik wel zo fantastisch dat TS een enorme prijs verdient. Je hoort dat woord veel te weinig deze dagen
Dank voor je bericht. Het is inderdaad vervelend om weg te gaan, zeker omdat ik het gewoon goed naar mijn zin heb. Maar ja, life goes onquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:35 schreef geevee het volgende:
T.S., komende week zal het even de tanden op elkaar zetten zijn,als je ergens een lange tijd hebt gewerkt is het toch een beetje een gevoel van rouw als je weg moet.
Ook ik moest na een reorganisatie weg omdat er domweg onvoldoende werk overbleef,ik werkte bij dat bedrijf 34 jaar met veel plezier,gelukkig was dat in een tijd dat er nog een goed plan was en de oude kantonrechtersformule nog van toepassing was na goed een half jaar heb ik een part time baantje gevonden waar ik tot op heden een paar uurtjes per dag voor werk (helaas zit ik in een verkeerde leeftijdscategorie) als ik een half jaar eerder was geboren was ik gewoon de vut ingegaan nu mag ik sappelen voor een hongerloontje.
Maar laat me je niet afschrikken het is beter iets te doen dat niet helemaal naar je zin is dan gewoon thuis te zitten en niets te doen.
Ik wens je gewoon heel veel succes bij het zoeken naar een nieuwe baan!
Tja, heb er over zitten denken. Het is een optie wanneer ik totaal niet meer aan de bak ga komen. Je hebt gelijk dat de civiele markt behoorlijk beter is.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:45 schreef Bassfly het volgende:
Heb je er al eens aan gedacht om de Civiele Techniek in te duiken? Daar is de komende jaren in iedere geval nog zat werk te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |