abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76504953
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:07 schreef freecell het volgende:
Wha, wat is Lotte dan al groot De laatste keer was Leander iets van 8 KG en veel meer dan 8,5 zal het nu wel niet zijn
Klein monstertje
Wow, dat scheelt veel zeg!!
pi_76507614
dat zegt meer over Leander dan over Lotte hoor
pi_76511957
Vanmiddag naar het cb, zal mij benieuwen. Gisteren was er iemand van de zwangerschapsgym hier en die vond seb mager geworden. Maar haar kindje is 71 cm en ik zag wel dat seb ineens een stuk groter is.
Hij kreeg gisteravond poffertjes, is het normaal dat een kind van 1 15 poffertjes wegwerkt? Leek mij wat veel maar hij bleef eten en daarna ook nog yoghurt. Vannacht niet in een ruk doorgeslapen. Om half twaalf ontroostbaar, maar mijn schoonmoeder, schoonzusje en zwager kwamen gister nog net voor hij naar bed moest dus ik denk te druk geweest.
Verjaardag was wel leuk! Zondag vieren we het echt.

Eigenlijk moeten wij nog zwemmen deze maand (opzegtermijn van een maand) op donderdagochtend maar ik durf het echt niet aan met die kou. Hij is net ziek geweest en ben er eigenlijk ook wel klaar mee met dat moeder-kind zwemmen. We gaan wel weer eens gewoon in het weekend vader-moeder-kind zwemmen. En dan lekker niet ' de wielen van de bus' zingen in een kring

[ Bericht 27% gewijzigd door Estrys op 07-01-2010 08:53:27 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_76517588
hahah DE WIELEN VAN DE BUS doen helemaal niets want het sneeuwt

en ehm
ik vind t zo ontzettend lief dat Elin 'nee' kent
Nee nee (GEEN nai MEER ) IK PAKTE NET R KOEKJE AF OMDAT ZE PROPTE (en nu drukte ze op mn caps) en toen deed ze NEE NEE NEE en schudden
pi_76518858
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:07 schreef Kleurdoos het volgende:

en ehm
Nee nee (GEEN nai MEER ) IK PAKTE NET R KOEKJE AF OMDAT ZE PROPTE (en nu drukte ze op mn caps) en toen deed ze NEE NEE NEE en schudden
geen zorg, het duurt nog een jaar of 20 voordat ze soepeltjes "ja" doet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76519157
Ik wil Seb geen speen meer geven overdag, nu loopt hij de hele tijd met een little people poppetje in zijn mond En hij wil steeds de kabel uit onze radio trekken zeg ik nee, kijkt ie me toch triomfantelijk aan.

en wat heel grappig is: rolt er een balletje onder de kast dus ik kijk onder de kast, ligt er naast me ook eentje onder de kast te kijken, met zijn kontje in de lucht Hilarisch.

Wij gaan nu even prikjes halen op het CB brrrr koud
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:11:19 #282
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76519865
Marlien is begonnen om alles te benoemen. Ze wijst vanalles aan en probeert ook te zeggen wat het is. Vooral rond kerst en oud en nieuw was dat erg interessant: mmm-ma (oma) en mmm-pa (opa) en heeeel veel ooms en tantes en ook nog neefjes en nichtjes... ze hield het af en toe dan ook bij 'nui' (neus), 'oo' (oog), 'ooi' (oor) en 'haa' (haar). Al die namen is natuurlijk ook niet zo handig.
Ze kon trouwens wel iedereen aanwijzen bij het noemen van de naam. En zo vaak zien we de familie eigenlijk niet, dus daar was ik best verbaasd over.
Wat ik ook grappig vond, is dat ze mijn schoonvader (die hier met kerst was) mmm-pa noemde, maar mijn vader (waar wij een paar dagen later waren) 'mmm-ma... papa'. Volgens mij lukt het haar niet meer om mmm-pa te zeggen.
En ze benoemt ook steeds meer dieren. Eerst was alles een 'bwawaf' (wel leuk om haar te horen blaffen als je bijv. een konijntje of een leeuw aanwijst ), maar nu weet ze steeds meer dieren te benoemen: 'paa' (paard), 'aa' (schaap), 'ninn' (konijn) 'mauw' (poes).
Ze heeft echt duidelijk een sprongetje gemaakt, want een paar weken geleden vond ik nog dat ze zo weinig zei en nu probeert ze echt door woorden (naast gebaren) duidelijk te maken wat ze wil.

'Ja' is hier trouwens ook zwaar favoriet, vooral op ingewikkelde vragen van Daan . het hoeft dus geen 20 jaar te duren
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_76520005
De was opvouwen is hier ook erg leuk! Bij elk kledingstuk benoemt ze van wie het is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76520360
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:07 schreef Kleurdoos het volgende:

en ehm
Jou kind zegt nee nee, de mijne zegt alleen maar jah
Als hij iets doet wat niet mag dan is het met het vingertje heen en weer
Leuke leeftijd hebben ze, ze leren zoveel
pi_76520486
Dat vingertje Dat doet Jen ook, ik moet er altijd zo om lachen. Ook waar ze het vandaan heeft want wij doen volgens mij nooit een vingertje bij nee.

Maar als ik het wel doe dan vindt ze dat niet leuk, dus misschien is het van het kdv.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76520690
Nou he, ze leren echt veel. M. zet de boekjes nu zelf terug in de kast als je "zet maar weer terug" zegt en klapt daarna in zijn handjes omdat hij het zo knap van zichzelf vindt. Sjouwt met volle 1,5 liter flessen frisdrank rond, onder luid gepfffft en gezucht. Weer klappen als hij de fles van de ene kant van de kamer naar de andere kant heeft gebracht.
M. mag niet uit de chipsbakjes op tafel stelen als er visite is, maar mag wel de rozijntjes die uit zijn doosje gevallen zijn opeten. Nieuwste truc: rozijntjes tussen de sjippies gooien. Vind ik ook wel slim bedacht.

En naast pappa/mamma/die/deze begon hij gisteren opeens met tuituh (buiten), kaar (klaar), etuh (eten) en dingen nazeggen.

Ook zo grappig, ik was gister op het CB omdat hij slecht eet. Hij was idd maar 200 gram aan gekomen in 2 maanden, niks om ons zorgen over te maken, maar we krijgen wel wat extra afspraken. Dus ik praat met wvk, M. zit op schoot in zijn romper. Klimt ie op tafel, gaat voor me zitten, benen gestrekt, handjes ertussen, kijken naar de wvk en meekletsen. Wvk kreeg er de slappe lach van.
pi_76522606
Er werd niet gewogen vandaag, alleen geprikt. Ik had hem wel kunnen wegen maar dan moest ik zijn trui en luier en zo ook uit doen en daar had ik weinig zin in. Het was er werkelijk bloedheet

Seb zei daarstraks toen we aan het stappen waren tut tut tut. En een meter verder laat hij zich zakken en pakt zijn speen op die daar op de grond was gevallen en zegt nog een keer tut. Ik zeg altijd speen maar op het kdv zeggen ze inderdaad tut tegen dat ding. Nu zegt mijn kind dus papapapapa en mamamamaaa en tut
pi_76523991
Altijd handig een kind dat tut zegt. Voor als je schoonmoeder komt bijvoorbeeld.
pi_76529194
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:08 schreef bodpa09 het volgende:
Altijd handig een kind dat tut zegt. Voor als je schoonmoeder komt bijvoorbeeld.
moeten we hem nog leren er een r tussen te zetten ;-P
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:32:16 #290
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_76536682
Wat gezellig al die kletsende slimme kindjes

Estrys, nog gefeliciteerd met Seb!!

Vanmiddag zijn we bij de kno arts geweest met als resultaat een afspraak voor 26 januari om buisjes te plaatsen en neusamandelen te verwijderen. Ik ben er blij mee (ook al vind ik het doodeng dat ze onder narcose moet enzo...)
pi_76552245
Grasjes, wat spannend, maar ook fijn! Bij Sara hielpen de buisjes en neusamandel eruiit erg goed gelukkig!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_76552515
oeh sterkte grasjes! ik zou t ook eng vinden
pi_76552651
Grasjes dat is zeker spannend en ook eng
pi_76553120
Grasjes eng inderdaad.... Wel goed

Hier een ziek jochie. Normaal bijna nooit ziek en nu wakker worden met 38,5 en óveral snot. En na een paracatamolletje nog steeds 38,5
pi_76553171
Arme Leander beterschap met het mannetje
pi_76554832
succces grasjes, kan me voorstellen dat je dat eng vind!

En beterschap voor Leander
pi_76554919
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:41 schreef freecell het volgende:
Grasjes eng inderdaad.... Wel goed

Hier een ziek jochie. Normaal bijna nooit ziek en nu wakker worden met 38,5 en óveral snot. En na een paracatamolletje nog steeds 38,5
beterschap voor het arme wurm! hopelijk snel weg met een beetje uitzieken
pi_76554949
en grasjes ook sterkte!

en crosspost: nou weet ik niet of ik dit hier moet posten of in het Z&G-topic. ik dacht dus dat selene niet zo veel mee zou krijgen van de zwangerschap nu, omdat ze nog zo klein is. wel dus. daarstraks werd er zomaar opeens een klein handje op mijn buik gelegd, en dat handje bleef daar om eens ff lekker uitgebreid te voelen!
pi_76555211
Beterschap Leander!

Simmu, die kleintjes hebben meer in de gaten dan wij denken

Hier ook even een crosspost van hoe wij in dit topic terecht kwamen

pi_76559522
Ah, wat een moppie! Hij heeft zulke lieve ogen vind ik.

Beterschap voor Leander. Enne Grasjes, het lijkt mij ook doodeng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')