Is dat niet hetzelfdequote:Op maandag 10 mei 2010 04:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met Piet. Met z'n reacties soms wellicht.
Neuh.quote:
Realiseren die mensen zich dat zelf niet dan? En willen ze wel zo overkomen als ze niet ook echt zo zijn? Ik heb daar zo mijn eigen opvattingen over als ik eerlijk ben.quote:Op maandag 10 mei 2010 04:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Neuh.
Die reacties zijn een moment opname die worden beïnvloed door andere reacties, waar men tegenwicht aan wil geven. Veel mensen lijken daardoor extremer in hun opvattingen dan ze zijn.
Hoe je op een ander overkomt is vrij moeilijk vast te stellen als je er niet over in gesprek gaat.quote:Op maandag 10 mei 2010 04:31 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Realiseren die mensen zich dat zelf niet dan? En willen ze wel zo overkomen als ze niet ook echt zo zijn? Ik heb daar zo mijn eigen opvattingen over als ik eerlijk ben.
Maar daarmee heb je nog niet uitgelegd waarom het in zijn geval slecht is, maar in geval van zijn door de CIA gesteunde vijanden geen enkel probleem?quote:
Het is maar een plaatje, totaal geen vertegenwoordiging van wat ik denkquote:Op maandag 10 mei 2010 09:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar daarmee heb je nog niet uitgelegd waarom het in zijn geval slecht is, maar in geval van zijn door de CIA gesteunde vijanden geen enkel probleem?
Want dat je van Che Guevara een moordenaar maakt is prima, maar het is wel zo netjes (en intelligent) om naar het bredere plaatje te kijken.
Please, ik hanteer toch echt andere maatstaven wanneer ik iemand een held wil noemen. Gandhi bijvoorbeeld, of Martin Luther King. Dat het een bikkelharde strijd was, is mede te danken aan Che Guevara. Geweld is altijd een keuze. Dat je daarnaast nog durft te praten over nobele motievenquote:Op maandag 10 mei 2010 04:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Niets ernstigers dan zijn vijanden.
Het verschil is dat Che het deed uit nobele motieven en zijn vijanden alleen om de centen.
Dat ook Che Guevara geen lieverdje was, lijkt me duidelijk. Maar wat heb je aan lieverdjes in een bikkelharde strijd?
Dat het een held was staat buiten kijf. Je hoeft het met zijn opvattingen niet eens te zijn, maar dat valt niet te ontkennen.
Dan waren zijn vijanden ook helden, niet waar? Je toetst iemand's gedrag aan moraal, niet aan het gedrag van een ander. Misselijkmakend.quote:Op maandag 10 mei 2010 04:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hij deed NIETS wat zijn vijanden niet ook hebben gedaan. Gek genoeg hoor je mensen als jou nooit over de veel grotere misdaden waar Che tegen in het verweer kwam.
Je ziet gewoon wat je wil zien. Dat betekent echter niets minder dan dat je stekeblind bent, sorry.
Ik zie weinig mensen met een Batista T-Shirt lopen, ik ben nog nooit iemand tegen gekomen hier of elders die Batista liep te idoliseren.quote:Op maandag 10 mei 2010 04:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hij deed NIETS wat zijn vijanden niet ook hebben gedaan. Gek genoeg hoor je mensen als jou nooit over de veel grotere misdaden waar Che tegen in het verweer kwam.
Je ziet gewoon wat je wil zien. Dat betekent echter niets minder dan dat je stekeblind bent, sorry.
Maar wel met een Shirt met de Amerikaanse dweil vlag erop.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie weinig mensen met een Batista T-Shirt lopen
2 wrongs do not make a right
Open er een topic overquote:Op maandag 10 mei 2010 15:37 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Maar wel met een Shirt met de Amerikaanse dweil vlag erop.![]()
Terwijl dat toch het rijk van de anti-Christ is.Het kankergezwel in de wereld.
![]()
Ja, leuk. Je Hugo Chavez-trollpoging is niet erg grappig.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:37 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
![]()
Ik ben Havana Airport niet af geweest, maar daar lagen de winkels er vol mee. Voor die gekke toeristen, natuurlijk.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:06 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af hoe populair die shirtjes in Cuba zijn.
Dat zou wel weer een goede reden zijnquote:Op maandag 10 mei 2010 15:37 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
![]()
je weet toch dat alles om image draait. Zo lang ze maar een iPhone of oid hebben,tig schulden en de rest van hun leven uit de vuilnisemmer moeten eten,ze kunnen wel zeggen dat ze met een iPhone of oid lopen.quote:Op zondag 13 december 2009 14:37 schreef Personan het volgende:
Waarom zijn dit ook altijd geschiedenis leken die niet eens weten wie deze man was en dat gewoon een communist was. Ik ga toch ook niet met een shirt lopen met daarop Mao Zhedong?![]()
En dan zijn er ook nog shirtdragers die zeggen dat het een held is maar waarom weten ze niet![]()
Als je zo'n shirt draagt dan ben je tegen het kapitalisme en dan moet je opdonderen uit Nederland
Che heeft zelf ook wel wat steken laten vallen. Sommige van zijn ideeen en plannen werkten simpelweg niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:12 schreef Draganta het volgende:
Generalisatie!!!
Ik loop ook wel eens met zo'n shirt rond, heb zelfs een schilderij van Ché op mijn kamer. Maar ik weet ook wie hij was, en wat hij voor zijn volk heef gedaan. Nog nooit zo'n held meer gezien sinds zijn overlijden. Fidel Castro heeft alles waar Ché voor gevochten heeft echter verneukt na zijn dood!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |