De grootste massamoordenaar aller tijden.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:28 schreef FBreijer het volgende:
Ik zou wel met een mao shirt rondlopen als ik eerlijk ben.
Dus? Als je daar al niet meer om kan lachen...quote:Op zondag 9 mei 2010 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De grootste massamoordenaar aller tijden.
Nouja dat zou niet mijn reden zijn, meer als indirect protest tegen de onwetendheid en hycriete mensen van tegenwoordig, die huiveren bij de naam hitler, maar mao goedkeurenquote:Op zondag 9 mei 2010 17:39 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Dus? Als je daar al niet meer om kan lachen...
Hij heeft wel bewust een hoop mensen vermoord, waaronder óók onschuldigequote:Op zondag 13 december 2009 14:59 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
![]()
![]()
maar OT::
Che Guevara was een volksheld die ging strijden tegen de onderdrukking en armoede in zijn land.
Dat je hem vergelijkt met Mao is pure bullcrap. Che heeft zich nooit schuldig gemaakt aan het (opzettelijk) uitroeien van complete volks-stammen en/of genocide
Een goed doel? Je strijdmakkers vermoorden omdat ze democratie op Cuba wilden? Een concentratiekamp stichten om homos, vaksbondsmensen, zevende dag adventisten, etc etc te interneren waarvan velen het niet overleefden?quote:Op zondag 9 mei 2010 17:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hij heeft wel bewust een hoop mensen vermoord, waaronder óók onschuldige
Eigenlijk is hij gewoon een moordenaar met een goed doel
Ga jij dan eens rondlopen door Amsterdam met een T-Shirt met Hitler erop, of een hakenkruis, als je daar niet om kan lachen...quote:Op zondag 9 mei 2010 17:39 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Dus? Als je daar al niet meer om kan lachen...
heb je hier bronnen van? Ben wel geintresseerd in die man, maar wikipedia zegt redelijk positieve dingen over hem (zou diegene ook zo een shirt hebbenquote:Op zondag 9 mei 2010 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een goed doel? Je strijdmakkers vermoorden omdat ze democratie op Cuba wilden? Een concentratiekamp stichten om homos, vaksbondsmensen, zevende dag adventisten, etc etc te interneren waarvan velen het niet overleefden?
Waar is het goede doel?
Omdat die dingen dichter bij huis waren, ligt dat ook veel gevoeliger. In Nederland zullen veel minder mensen de praktijken van Che hebben meegemaakt. Ik vraag me dan ook af hoe populair die shirtjes in Cuba zijn. De voorstanders (communisten) zullen het waarschijnlijk een walgelijk kapitalistische praktijk vinden en de tegenstanders begrijpen niet waarom je een shirt met de hoofd van een moordenaar rondloopt.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij dan eens rondlopen door Amsterdam met een T-Shirt met Hitler erop, of een hakenkruis, als je daar niet om kan lachen...
Hoi, hier ben ik het mee eens.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:44 schreef HugoChavez het volgende:
dat de VS een kankergezwel voor de wereld is.
Super!quote:
dit dus!quote:Op zondag 9 mei 2010 23:06 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Omdat die dingen dichter bij huis waren, ligt dat ook veel gevoeliger. In Nederland zullen veel minder mensen de praktijken van Che hebben meegemaakt. Ik vraag me dan ook af hoe populair die shirtjes in Cuba zijn. De voorstanders (communisten) zullen het waarschijnlijk een walgelijk kapitalistische praktijk vinden en de tegenstanders begrijpen niet waarom je een shirt met de hoofd van een moordenaar rondloopt.
Voo de intelligente mensen die dit te kort door de bocht vinden, vind je hier de wikipedia pagina:quote:Op zondag 13 december 2009 14:37 schreef Personan het volgende:
Waarom zijn dit ook altijd geschiedenis leken die niet eens weten wie deze man was en dat gewoon een communist was. Ik ga toch ook niet met een shirt lopen met daarop Mao Zhedong?![]()
En dan zijn er ook nog shirtdragers die zeggen dat het een held is maar waarom weten ze niet![]()
Als je zo'n shirt draagt dan ben je tegen het kapitalisme en dan moet je opdonderen uit Nederland
Niets ernstigers dan zijn vijanden.quote:Op zondag 13 december 2009 15:35 schreef J.Stalin het volgende:
[..]
Jij loopt met zo'n shirt omdat je voor vrijheid bent terwijl je niet weet wat Che allemaal heeft gedaan.
Rechts volk wil dat toch echt graag wel ontkennen hoor.quote:Op maandag 10 mei 2010 04:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Niets ernstigers dan zijn vijanden.
Het verschil is dat Che het deed uit nobele motieven en zijn vijanden alleen om de centen.
Dat ook Che Guevara geen lieverdje was, lijkt me duidelijk. Maar wat heb je aan lieverdjes in een bikkelharde strijd?
Dat het een held was staat buiten kijf. Je hoeft het met zijn opvattingen niet eens te zijn, maar dat valt niet te ontkennen.
Je hebt het vast nodig om jezelf wijs te maken dat je een 'baas' bent, waardoor je juist het omgekeerde bereiktquote:Op maandag 10 mei 2010 02:23 schreef BlackLining het volgende:
Mensen met shirts
Ik draag die niet, kan er nooit een vinden die om mijn gespierde torso heen past. Dus draag ik nooit een shirt, zoals het een echte baas betaamd.
Hij deed NIETS wat zijn vijanden niet ook hebben gedaan. Gek genoeg hoor je mensen als jou nooit over de veel grotere misdaden waar Che tegen in het verweer kwam.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij dan eens rondlopen door Amsterdam met een T-Shirt met Hitler erop, of een hakenkruis, als je daar niet om kan lachen...
Wat op zich wel bekend is over Pietverdriet natuurlijk.quote:Op maandag 10 mei 2010 04:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hij deed NIETS wat zijn vijanden niet ook hebben gedaan.
Je ziet gewoon wat je wil zien. Dat betekent echter niets minder dan dat je stekeblind bent, sorry.
Ik heb geen problemen met Piet. Met z'n reacties soms wellicht.quote:Op maandag 10 mei 2010 04:22 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Wat op zich wel bekend is over Pietverdriet natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |