Gepost, maar niks nuttigs. Zoals gewoonlijk.quote:Op zondag 13 december 2009 01:41 schreef bas-beest het volgende:
kijk ook eens in dit topic (en dan niet omdat ik daar ook gepost heb):
Heavy Metal Kerstmuziek
Volgende keer een buffet bij de Febo dusquote:Op zondag 13 december 2009 11:51 schreef Asta het volgende:
Zo, nieuw draadje. Gister heel fancy kerstdiner gehad als plus-één op het werk van een vriend.. en vannacht alles er weer uitgegooid. Mijn maag is een pauper, wil alleen maar cheapo voedsel blijkbaar
Anyway.. Kerst bijna.. Oudjaarsavond bijna.. en dan weer lekker richting de lente.
En hierbij eindig ik mijn ongelofelijk nutteloze post
Veel plezier alvastquote:Op zondag 13 december 2009 15:34 schreef GimmeGore het volgende:
dolletjes, een nieuw topic
nog maar 6 nachtjes slapen!
Dan niet, toch ga ikquote:Op zondag 13 december 2009 15:44 schreef GimmeGore het volgende:
nee, dat kan echt niet hoor!
wel hopen dat mijn opa volgende weekweer thuis is
Linkerhelft vanquote:Op maandag 14 december 2009 14:11 schreef emokid het volgende:
Oh ja, wie Chuck niet kent hier mag zich een hoedje schamen.
Mocht je iets van ze willen checken dan raad ik Symbolic aan, een dijk van een plaat. Geen enkele metalplaat komt er in de buurt van.quote:Along with the band Death and its frontman Chuck Schuldiner (who is often referred to as "the father of death metal"), bands like Possessed and Morbid Angel are often considered pioneers of the genre. In the late 1980s and early 1990s, death metal gained more media attention as popular record labels like Earache Records and Roadrunner Records began to sign death metal bands at a rapid rate. Since then, death metal has diversified, spawning a rich variety of subgenres.
Uiteraard niet, het is namelijk geniaal.quote:Op maandag 14 december 2009 15:44 schreef Darkestrah het volgende:
Het album valt me toch niet tegen.
Wat is dat allemaal voor bullshit?quote:Op maandag 14 december 2009 18:00 schreef Monolith het volgende:
Als je Death niet kunt waarderen heb je simpelweg geen smaak.
Dat is één van de basale axioma's van de metal.quote:Op maandag 14 december 2009 18:02 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Wat is dat allemaal voor bullshit?
Uit de tijd dat metal nog maar 3 stijlen bevatte, zeker?quote:Op maandag 14 december 2009 18:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is één van de basale axioma's van de metal.
Ik noemde maar een aantal oude grote bands. Het kon net zo goed, weet ik veel, Anthrax zijn ofzo.quote:Op maandag 14 december 2009 18:29 schreef emokid het volgende:
Geen smaak hebben gaat te ver, maar Death is zoveel beter dan Metallica en Slayer. Iron Maiden kan ik het niet echt mee vergelijken, compleet anders.
Lekker boeiend welke band je leuk vind het niet.quote:Op maandag 14 december 2009 18:31 schreef Asta het volgende:
Jemig je hebt zooooveel fusion en subgenres.. als je dan toch een genre (hoe 'groot' ook) of een band uit dat genre niet trekt, ben je toch niet ineens minder 'metal'? Of gaan we nou zo heel 'true' doen hier?
In zekere zin is de ene band wellicht wat meer 'metal' dan de andere (afhankelijk van je definitie van metal overigens)... kijk wanneer het een fusiongenre is, is het per definitie al niet meer compleet metal natuurlijk. Maar 'metal' als identiteit, als in 'ik ben metal', is sowieso natuurlijk wat beperkt. Ik denk dat iedereen die zich enkel en alleen maar identificeert met een muzieksoort, beroep of wat dan ook zichzelf tekort doet en ook zichzelf ietwat belachelijk maakt. Ik was vroeger fan van Take That en ben pas vrij laat echt aan de metal gegaan.. ben ik nu minder 'metal' dan iemand die ermee opgegroeid is? Is iemand die consequent alleen maar naar vage underground suicidal black metal luisterd meer 'metal' dan iemand die allerlei soorten metal kan waarderen? Wat een gedoe... minder lullen meer headbangen!quote:Op maandag 14 december 2009 19:29 schreef tijnbrein het volgende:Lekker boeiend welke band je leuk vind het niet. Ik vind Slipknot leuk nu ben ik zeker niet meer metal genoeg voor sommige![]()
quote:Op maandag 14 december 2009 19:40 schreef Asta het volgende:
[..]
In zekere zin is de ene band wellicht wat meer 'metal' dan de andere (afhankelijk van je definitie van metal overigens)... kijk wanneer het een fusiongenre is, is het per definitie al niet meer compleet metal natuurlijk. Maar 'metal' als identiteit, als in 'ik ben metal', is sowieso natuurlijk wat beperkt. Ik denk dat iedereen die zich enkel en alleen maar identificeert met een muzieksoort, beroep of wat dan ook zichzelf tekort doet en ook zichzelf ietwat belachelijk maakt. Ik was vroeger fan van Take That en ben pas vrij laat echt aan de metal gegaan.. ben ik nu minder 'metal' dan iemand die ermee opgegroeid is? Is iemand die consequent alleen maar naar vage underground suicidal black metal luisterd meer 'metal' dan iemand die allerlei soorten metal kan waarderen? Wat een gedoe... minder lullen meer headbangen!
Jou wil ik hier niet meer zien!quote:Op maandag 14 december 2009 19:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik vind Slipknot leuk nu ben ik zeker niet meer metal genoeg voor sommige
Headbangen.quote:Op maandag 14 december 2009 19:40 schreef Asta het volgende:
[..]
Wat een gedoe... minder lullen meer headbangen!
Als je niet headbangt ben je geen metelheadquote:Op maandag 14 december 2009 20:35 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Jou wil ik hier niet meer zien!
[..]
Headbangen.Dat is dan zeker wel een vereiste als je 'metalhead' bent?
metelheadquote:Op maandag 14 december 2009 20:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je niet headbangt ben je geen metelhead
Ik heb geen lang haar dus kan al sowieso geen metalhead zijnquote:
heheh.. toch is het mooi om te zien hoe iedereen muziek op z'n eigen manier beleefd. Ter illustratie: afgelopen vrijdag, Arch Enemy:quote:Op maandag 14 december 2009 20:35 schreef Darkestrah het volgende:Headbangen.Dat is dan zeker wel een vereiste als je 'metalhead' bent?
![]()
Lieve jongen, als jij een metalhead wilt zijn.. dan mag dat van mij.quote:Op maandag 14 december 2009 20:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb geen lang haar dus kan al sowieso geen metalhead zijn
Daar kan ik me het best mee identificeren. Tijdens mn eerste metalconcert heb ik het een paar keer geprobeerd, maar ik had het beter naar m'n zin als ik gewoon stilstond.quote:Op maandag 14 december 2009 20:43 schreef Asta het volgende:
Vriend van me: armen over elkaar, stilstaan en alles stoicijns op zich in laten werken om vervolgens na afloop te verklaren dat het supervet was en beter dan de vorige keer.
Kan iemand ook meerdere van die bovengenoemde acties/bezigheden op een avond doen?quote:Op maandag 14 december 2009 20:43 schreef Asta het volgende:
[..]
heheh.. toch is het mooi om te zien hoe iedereen muziek op z'n eigen manier beleefd. Ter illustratie: afgelopen vrijdag, Arch Enemy:
'smiddags smsje van een vriend: BRING ON THE MOSH
..
..
Ter plekke: said friend is na eerste gitaarklanken spoorloos de pit in, om aan het eind van de avond te verschijnen met een blauw oog en tand door de lip. Hele weekend hoofdpijn en duizelig, vandaag naar de dokter, geen hersenschudding, wel nog dagje ziekmelden en geen auto mogen rijden.
Vriendin van me: vlucht richting balkon nog vóór de eerste klanken. Ze heeft het niet zo op massa's en bekijkt de boel liever van boven.
Huisgenoot + ikke: headbangen!
Vriend van me: armen over elkaar, stilstaan en alles stoicijns op zich in laten werken om vervolgens na afloop te verklaren dat het supervet was en beter dan de vorige keer.
...
Heerlijk toch
Dankjequote:Op maandag 14 december 2009 20:43 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Lieve jongen, als jij een metalhead wilt zijn.. dan mag dat van mij.
Poser? Als je er niet bij loopt als een metalhead, in welke zin ben je dan een poser?quote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef GimmeGore het volgende:
Wat een stelletje posers hier...
kort haar, niet headbangen, wat komt er hier na? KoRn?
Nah ik kan bij metal moeilijk stil staan.. maar nu je De Staat noemt, wat een heeeerlijke band is dat! Was ze nooit gaan luisteren ware het niet dat Jop een neef is van vrienden van me. Vond ze op Lowlands dit jaar ook idioot leuk, met dat tweede drumstel, theremin en voxbox (of hoe dat ding ook heet). Een groot jamfeestje en dan kan je zeggen wat je wil, maar dàt is wel stageperformance. Als je dat vergelijkt met een Satyricon die klinisch professioneel de boel staan af te werken en dan naderhand zeiken over het nederlandse 'stoners' publiek.. pfff..quote:Op maandag 14 december 2009 20:43 schreef Darkestrah het volgende:Daar kan ik me het best mee identificeren. Tijdens mn eerste metalconcert heb ik het een paar keer geprobeerd, maar ik had het beter naar m'n zin als ik gewoon stilstond.
Overigens is het niet zo dat ik bij èlk concert stil sta. Ik kan ook echt helemaal uit mn dak gaan bij een dj, of een band als De Staat.
Nee. Bier halen is ook weer een heel apart subsoort-mens. Tisk.quote:Op maandag 14 december 2009 20:46 schreef tijnbrein het volgende:Kan iemand ook meerdere van die bovengenoemde acties/bezigheden op een avond doen?![]()
Nu hap ik misschien heel makkelijk maar ik hoop dat je een grapje maakt?quote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef GimmeGore het volgende:
Linpin Park, Tokio Hotelquote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef GimmeGore het volgende:
Oke, dan ga ik voor af en toe headbangen stilstaanquote:Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef Asta het volgende:
[..]
Nee. Bier halen is ook weer een heel apart subsoort-mens. Tisk.
Ik heb De Staat op westerpop (of hoe dat festival in Delft ook heet) gehoord, tjezus wat was dat kut. Totaal geen samenhang, slechts af en toe een leuke melodie en dan verzandde het weer in saai gebrei. Nee, ik snap die hele ophef niet.quote:Op maandag 14 december 2009 21:14 schreef Asta het volgende:
[..]
Nah ik kan bij metal moeilijk stil staan.. maar nu je De Staat noemt, wat een heeeerlijke band is dat! Was ze nooit gaan luisteren ware het niet dat Jop een neef is van vrienden van me. Vond ze op Lowlands dit jaar ook idioot leuk, met dat tweede drumstel, theremin en voxbox (of hoe dat ding ook heet). Een groot jamfeestje en dan kan je zeggen wat je wil, maar dàt is wel stageperformance. Als je dat vergelijkt met een Satyricon die klinisch professioneel de boel staan af te werken en dan naderhand zeiken over het nederlandse 'stoners' publiek.. pfff..
Ik kwam ze toevallig tegen tijdens eenmini concertje op de uni in Nijmegen een tijd terug en daar vond ik het ook flink matig (eerste keer dat ik ze hoorde). Kan behoorlijk verschillen wellicht per optrede.quote:Op maandag 14 december 2009 22:25 schreef BOKA het volgende:Ik heb De Staat op westerpop (of hoe dat festival in Delft ook heet) gehoord, tjezus wat was dat kut. Totaal geen samenhang, slechts af en toe een leuke melodie en dan verzandde het weer in saai gebrei. Nee, ik snap die hele ophef niet.
Ik vond ze op fortarock ook niet slecht, alleen weinig publicksbinding van hun kant. En dat ze dan achteraf nog gaan lopen zeiken over ons als publiek, dat helpt nietquote:Dan vond ik Satyricon op Sziget toch 100X beter, heb de hele show als een dolle staan headbangen met een paar Fransen ergens achterin de tent.
* GimmeGore zet snel de Dire Straits afquote:Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef Asta het volgende:
Nu hap ik misschien heel makkelijk maar ik hoop dat je een grapje maakt?
Ik wissel een beetje tussen 1,2 en 4.quote:Op maandag 14 december 2009 20:43 schreef Asta het volgende:
Ter plekke: said friend is na eerste gitaarklanken spoorloos de pit in, om aan het eind van de avond te verschijnen met een blauw oog en tand door de lip. Hele weekend hoofdpijn en duizelig, vandaag naar de dokter, geen hersenschudding, wel nog dagje ziekmelden en geen auto mogen rijden.
Vriendin van me: vlucht richting balkon nog vóór de eerste klanken. Ze heeft het niet zo op massa's en bekijkt de boel liever van boven.
Huisgenoot + ikke: headbangen!
Van die gitarist heb ik op 't HBO nog les gehadquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:31 schreef -Peach het volgende:
Ik kan nooit stil blijven staan bij Aux Raus...dat is ook pas wazige muziek (soort gabber met punk combi), maar wel vet! Die kale is echt 200% ADHD op het podium, en die gitarist een zoutzak
Er hebben betere bands op Westerpop gespeeldquote:Op maandag 14 december 2009 22:25 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik heb De Staat op westerpop (of hoe dat festival in Delft ook heet) gehoord, tjezus wat was dat kut. Totaal geen samenhang, slechts af en toe een leuke melodie en dan verzandde het weer in saai gebrei. Nee, ik snap die hele ophef niet.
quote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef GimmeGore het volgende:
ik vind 2 nummers van Aux Raus wel te doen, daarna vind ik het het irritant wordenquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:31 schreef -Peach het volgende:
Ik kan nooit stil blijven staan bij Aux Raus...dat is ook pas wazige muziek (soort gabber met punk combi), maar wel vet! Die kale is echt 200% ADHD op het podium, en die gitarist een zoutzak
Helaas is het niet elk jaar zo'n feest.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Er hebben betere bands op Westerpop gespeeld.
.
Dat kan niet hoor. Een positie per keer.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wissel een beetje tussen 1,2 en 4.
Nee, ik zou het wel elk jaar willen doen. Ach, volgende keer Wacken dan maarquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:18 schreef BOKA het volgende:
[..]
Helaas is het niet elk jaar zo'n feest.
Toch wel als headliner neem ik aanquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, ik zou het wel elk jaar willen doen. Ach, volgende keer Wacken dan maar.
.
Topickiller.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:55 schreef Darkestrah het volgende:
Dit heeft héél erg weinig te maken met metal, maar ik ga naar PRSPCT XL.eindelijk!
en bovendien heel erg true.
Niets mis met een beetje fatsoenlijke drum n bass natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:55 schreef Darkestrah het volgende:
Dit heeft héél erg weinig te maken met metal, maar ik ga naar PRSPCT XL.eindelijk!
en bovendien heel erg true.
Wat dat betreft vind ik het jammer dat ze alleen nog 3 dagen tickets hebben.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:56 schreef emokid het volgende:
Daar ga ik dus niet heen.Iron Maiden fans.
Vrijdag The Gathering in Bibelotquote:Op woensdag 16 december 2009 12:33 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja, wrijf 't er maar in![]()
Maar vrijdag wel Magnetron en Gama Bomb in de Baroeg
Mensen die nog willen gaan hebben dus nog tot overmorgen om een kaartje te kopen.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:08 schreef Tokus het volgende:
Iron Maiden @ Wacken 2010.
Je kan niet overal heenquote:
Hee dat klinkt erg lekker ja! Qua duisterheid en erhm.. rommeligheid.. doet het me denken aan mijn nieuwste liefde, Wolves in the Throne Room. Dat is alleen wat minder agressief, of anders agressief iig.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:23 schreef OMG het volgende:
Ik vind het best lekker klinken (voor zover dat kan) en was nieuwsgierig of er nog meer van dit soort modderig (is dit de goede omschrijving?) klinkende bands zijn die in dit straatje passen.
Brr, vind ik absoluut niet. Wolves in the Throne Room heeft veel meer sfeer in de nummers zitten, en dan niet alleen aan het begin. Dit was gewoon een eind weg raggen.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:59 schreef Asta het volgende:
[..]
Hee dat klinkt erg lekker ja! Qua duisterheid en erhm.. rommeligheid.. doet het me denken aan mijn nieuwste liefde, Wolves in the Throne Room. Dat is alleen wat minder agressief, of anders agressief iig.
Het is dus ín Rotterdam?quote:Op donderdag 17 december 2009 17:06 schreef DrD00m het volgende:
Voor de mensen in de regio Rotterdam :
[ afbeelding ]
Overigens in Zurich Sonisphere binnenkort :
Metallica, Slayer, Megadeth en Anthrax op 1 line-up![]()
![]()
Ja ok, maar misschien dat hij't juist daarom wel tof vind, beetje kwaliteitquote:Op donderdag 17 december 2009 17:01 schreef Darkestrah het volgende:
Brr, vind ik absoluut niet. Wolves in the Throne Room heeft veel meer sfeer in de nummers zitten, en dan niet alleen aan het begin. Dit was gewoon een eind weg raggen.
2008? Die heb ik volgens mij zaterdag gekeken ofzo. Klonk erg leuk.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:10 schreef Asta het volgende:
[..]
Ja ok, maar misschien dat hij't juist daarom wel tof vind, beetje kwaliteitPlus dat ik echt amper nog wat anders luister de laatste tijd dus als zet je Kabouter Plop op dan zal ik nog denken van hee, dat doet me toevallig denken aan...
.. gaat een leuke review worden zo(moet live at roadburn 200 reviewen voor maandag)
Ja is idd cd/dvd combi.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:18 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
2008? Die heb ik volgens mij zaterdag gekeken ofzo. Klonk erg leuk.
quote:Op donderdag 17 december 2009 17:06 schreef DrD00m het volgende:
Voor de mensen in de regio Rotterdam :
[ afbeelding ]
Overigens in Zurich Sonisphere binnenkort :
Metallica, Slayer, Megadeth en Anthrax op 1 line-up![]()
![]()
[ afbeelding ]
WittR live @ roadburn 2008? Daar was ik bijquote:Op donderdag 17 december 2009 17:10 schreef Asta het volgende:
[..]
Ja ok, maar misschien dat hij't juist daarom wel tof vind, beetje kwaliteitPlus dat ik echt amper nog wat anders luister de laatste tijd dus als zet je Kabouter Plop op dan zal ik nog denken van hee, dat doet me toevallig denken aan...
.. gaat een leuke review worden zo(moet live at roadburn 200 reviewen voor maandag)
Wolves in the Throne Room ken ik dan weer wel. Wat ik ervan gehoord heb vond ik erg tof en ik heb dus ook maar even al hun albums op m'n wishlist gezet.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:59 schreef Asta het volgende:
[..]
Hee dat klinkt erg lekker ja! Qua duisterheid en erhm.. rommeligheid.. doet het me denken aan mijn nieuwste liefde, Wolves in the Throne Room. Dat is alleen wat minder agressief, of anders agressief iig.
Ik weet niet of je't kent, maar wat je misschien ook wel aanspreekt qua hardheid en agressie is CNK (Count Nosferatu Kommando / Cosa Nostra Club):
En welkom in't metalheadtopic!
Dat raggen komt na verloop van tijd bij mij redelijk als een drone-achtig stukje muziek over, dat is meer de reden dat ik het tof vind.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:01 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Brr, vind ik absoluut niet. Wolves in the Throne Room heeft veel meer sfeer in de nummers zitten, en dan niet alleen aan het begin. Dit was gewoon een eind weg raggen.
Ik in 2007quote:Op donderdag 17 december 2009 17:33 schreef lifeblind het volgende:
[..]
WittR live @ roadburn 2008? Daar was ik bij
Blijkbaar nietquote:Op donderdag 17 december 2009 18:00 schreef RoW_0 het volgende:
Sonisphere komt dus niet in Nederland?
quote:Op donderdag 17 december 2009 20:43 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
* Darkestrah begint het deuntje van Let me clear my throat te fluiten.
Godver, ze zouden vorig jaar met de 20e editie flink uitpakken en dan hebben ze dit jaar Slayer en Maiden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:47 schreef RoW_0 het volgende:
Slayer op wacken!
maar die kan je sowieso 3x per jaar zien zonder speciaal ergens naartoe te gaan.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:47 schreef RoW_0 het volgende:
Slayer op wacken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |