abonnement Unibet Coolblue
pi_75620217
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:44 schreef Darkestrah het volgende:
Het album valt me toch niet tegen.
Uiteraard niet, het is namelijk geniaal.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  maandag 14 december 2009 @ 18:02:01 #27
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_75620231
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:00 schreef Monolith het volgende:
Als je Death niet kunt waarderen heb je simpelweg geen smaak.
Wat is dat allemaal voor bullshit?
pi_75620263
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:02 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Wat is dat allemaal voor bullshit?
Dat is één van de basale axioma's van de metal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 14 december 2009 @ 18:26:58 #29
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_75621021
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is één van de basale axioma's van de metal.
Uit de tijd dat metal nog maar 3 stijlen bevatte, zeker?
Ik vind Slayer weinig aan, Death viel me mee, Iron Maiden vind ik grotendeels niet boeiend, net als Metallica (excl. Kill Em All), en dan nog meer van die oeroude bands. Ik kan er niet van genieten. Heb ik (en de andere 90% van de wereld met mij) nu echt geen smaak omdat ik dat vind?
pi_75621107
Geen smaak hebben gaat te ver, maar Death is zoveel beter dan Metallica en Slayer. Iron Maiden kan ik het niet echt mee vergelijken, compleet anders.
  maandag 14 december 2009 @ 18:31:18 #31
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_75621156
Jemig je hebt zooooveel fusion en subgenres.. als je dan toch een genre (hoe 'groot' ook) of een band uit dat genre niet trekt, ben je toch niet ineens minder 'metal'? Of gaan we nou zo heel 'true' doen hier?
On your mark. Get set. Crazy!
  maandag 14 december 2009 @ 18:53:35 #32
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_75621993
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:29 schreef emokid het volgende:
Geen smaak hebben gaat te ver, maar Death is zoveel beter dan Metallica en Slayer. Iron Maiden kan ik het niet echt mee vergelijken, compleet anders.
Ik noemde maar een aantal oude grote bands. Het kon net zo goed, weet ik veel, Anthrax zijn ofzo.
pi_75623462
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:31 schreef Asta het volgende:
Jemig je hebt zooooveel fusion en subgenres.. als je dan toch een genre (hoe 'groot' ook) of een band uit dat genre niet trekt, ben je toch niet ineens minder 'metal'? Of gaan we nou zo heel 'true' doen hier?
Lekker boeiend welke band je leuk vind het niet.
Ik vind Slipknot leuk nu ben ik zeker niet meer metal genoeg voor sommige
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 14 december 2009 @ 19:40:09 #34
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_75623928
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:29 schreef tijnbrein het volgende:Lekker boeiend welke band je leuk vind het niet. Ik vind Slipknot leuk nu ben ik zeker niet meer metal genoeg voor sommige
In zekere zin is de ene band wellicht wat meer 'metal' dan de andere (afhankelijk van je definitie van metal overigens)... kijk wanneer het een fusiongenre is, is het per definitie al niet meer compleet metal natuurlijk. Maar 'metal' als identiteit, als in 'ik ben metal', is sowieso natuurlijk wat beperkt. Ik denk dat iedereen die zich enkel en alleen maar identificeert met een muzieksoort, beroep of wat dan ook zichzelf tekort doet en ook zichzelf ietwat belachelijk maakt. Ik was vroeger fan van Take That en ben pas vrij laat echt aan de metal gegaan.. ben ik nu minder 'metal' dan iemand die ermee opgegroeid is? Is iemand die consequent alleen maar naar vage underground suicidal black metal luisterd meer 'metal' dan iemand die allerlei soorten metal kan waarderen? Wat een gedoe... minder lullen meer headbangen!
On your mark. Get set. Crazy!
pi_75624021
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:40 schreef Asta het volgende:

[..]

In zekere zin is de ene band wellicht wat meer 'metal' dan de andere (afhankelijk van je definitie van metal overigens)... kijk wanneer het een fusiongenre is, is het per definitie al niet meer compleet metal natuurlijk. Maar 'metal' als identiteit, als in 'ik ben metal', is sowieso natuurlijk wat beperkt. Ik denk dat iedereen die zich enkel en alleen maar identificeert met een muzieksoort, beroep of wat dan ook zichzelf tekort doet en ook zichzelf ietwat belachelijk maakt. Ik was vroeger fan van Take That en ben pas vrij laat echt aan de metal gegaan.. ben ik nu minder 'metal' dan iemand die ermee opgegroeid is? Is iemand die consequent alleen maar naar vage underground suicidal black metal luisterd meer 'metal' dan iemand die allerlei soorten metal kan waarderen? Wat een gedoe... minder lullen meer headbangen!
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 14 december 2009 @ 20:35:40 #36
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_75626514
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:29 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik vind Slipknot leuk nu ben ik zeker niet meer metal genoeg voor sommige
Jou wil ik hier niet meer zien!
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:40 schreef Asta het volgende:

[..]

Wat een gedoe... minder lullen meer headbangen!
Headbangen. Dat is dan zeker wel een vereiste als je 'metalhead' bent?

pi_75626568
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:35 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Jou wil ik hier niet meer zien!
[..]

Headbangen. Dat is dan zeker wel een vereiste als je 'metalhead' bent?

Als je niet headbangt ben je geen metelhead
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 14 december 2009 @ 20:39:13 #38
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_75626655
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:37 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Als je niet headbangt ben je geen metelhead
metelhead
pi_75626694
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:39 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

metelhead
Ik heb geen lang haar dus kan al sowieso geen metalhead zijn
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 14 december 2009 @ 20:43:17 #40
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_75626850
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:35 schreef Darkestrah het volgende:Headbangen. Dat is dan zeker wel een vereiste als je 'metalhead' bent?
heheh.. toch is het mooi om te zien hoe iedereen muziek op z'n eigen manier beleefd. Ter illustratie: afgelopen vrijdag, Arch Enemy:

'smiddags smsje van een vriend: BRING ON THE MOSH
..
..
Ter plekke: said friend is na eerste gitaarklanken spoorloos de pit in, om aan het eind van de avond te verschijnen met een blauw oog en tand door de lip. Hele weekend hoofdpijn en duizelig, vandaag naar de dokter, geen hersenschudding, wel nog dagje ziekmelden en geen auto mogen rijden.

Vriendin van me: vlucht richting balkon nog vóór de eerste klanken. Ze heeft het niet zo op massa's en bekijkt de boel liever van boven.

Huisgenoot + ikke: headbangen!

Vriend van me: armen over elkaar, stilstaan en alles stoicijns op zich in laten werken om vervolgens na afloop te verklaren dat het supervet was en beter dan de vorige keer.

...

Heerlijk toch
On your mark. Get set. Crazy!
  maandag 14 december 2009 @ 20:43:20 #41
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_75626852
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:40 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb geen lang haar dus kan al sowieso geen metalhead zijn
Lieve jongen, als jij een metalhead wilt zijn.. dan mag dat van mij.
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:43 schreef Asta het volgende:
Vriend van me: armen over elkaar, stilstaan en alles stoicijns op zich in laten werken om vervolgens na afloop te verklaren dat het supervet was en beter dan de vorige keer.
Daar kan ik me het best mee identificeren. Tijdens mn eerste metalconcert heb ik het een paar keer geprobeerd, maar ik had het beter naar m'n zin als ik gewoon stilstond.
Overigens is het niet zo dat ik bij èlk concert stil sta. Ik kan ook echt helemaal uit mn dak gaan bij een dj, of een band als De Staat.
pi_75626974
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:43 schreef Asta het volgende:

[..]

heheh.. toch is het mooi om te zien hoe iedereen muziek op z'n eigen manier beleefd. Ter illustratie: afgelopen vrijdag, Arch Enemy:

'smiddags smsje van een vriend: BRING ON THE MOSH
..
..
Ter plekke: said friend is na eerste gitaarklanken spoorloos de pit in, om aan het eind van de avond te verschijnen met een blauw oog en tand door de lip. Hele weekend hoofdpijn en duizelig, vandaag naar de dokter, geen hersenschudding, wel nog dagje ziekmelden en geen auto mogen rijden.

Vriendin van me: vlucht richting balkon nog vóór de eerste klanken. Ze heeft het niet zo op massa's en bekijkt de boel liever van boven.

Huisgenoot + ikke: headbangen!

Vriend van me: armen over elkaar, stilstaan en alles stoicijns op zich in laten werken om vervolgens na afloop te verklaren dat het supervet was en beter dan de vorige keer.

...

Heerlijk toch
Kan iemand ook meerdere van die bovengenoemde acties/bezigheden op een avond doen?
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:43 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Lieve jongen, als jij een metalhead wilt zijn.. dan mag dat van mij.
Dankje
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75627885
Lol dit topic zit vol met cliché's, had ik niet verwacht.
  maandag 14 december 2009 @ 21:07:58 #44
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75628032
Wat een stelletje posers hier...
kort haar, niet headbangen, wat komt er hier na? KoRn?
  maandag 14 december 2009 @ 21:13:13 #45
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_75628322
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef GimmeGore het volgende:
Wat een stelletje posers hier...
kort haar, niet headbangen, wat komt er hier na? KoRn?
Poser? Als je er niet bij loopt als een metalhead, in welke zin ben je dan een poser?
  maandag 14 december 2009 @ 21:14:58 #46
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_75628418
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:43 schreef Darkestrah het volgende:Daar kan ik me het best mee identificeren. Tijdens mn eerste metalconcert heb ik het een paar keer geprobeerd, maar ik had het beter naar m'n zin als ik gewoon stilstond.
Overigens is het niet zo dat ik bij èlk concert stil sta. Ik kan ook echt helemaal uit mn dak gaan bij een dj, of een band als De Staat.
Nah ik kan bij metal moeilijk stil staan.. maar nu je De Staat noemt, wat een heeeerlijke band is dat! Was ze nooit gaan luisteren ware het niet dat Jop een neef is van vrienden van me. Vond ze op Lowlands dit jaar ook idioot leuk, met dat tweede drumstel, theremin en voxbox (of hoe dat ding ook heet). Een groot jamfeestje en dan kan je zeggen wat je wil, maar dàt is wel stageperformance. Als je dat vergelijkt met een Satyricon die klinisch professioneel de boel staan af te werken en dan naderhand zeiken over het nederlandse 'stoners' publiek.. pfff..
On your mark. Get set. Crazy!
  maandag 14 december 2009 @ 21:16:49 #47
258328 Asta
Doom! Cupcakes!
pi_75628528
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:46 schreef tijnbrein het volgende:Kan iemand ook meerdere van die bovengenoemde acties/bezigheden op een avond doen?
Nee. Bier halen is ook weer een heel apart subsoort-mens. Tisk.
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef GimmeGore het volgende:
Wat een stelletje posers hier...
kort haar, niet headbangen, wat komt er hier na? KoRn?
Nu hap ik misschien heel makkelijk maar ik hoop dat je een grapje maakt?
On your mark. Get set. Crazy!
pi_75629517
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef GimmeGore het volgende:
Wat een stelletje posers hier...
kort haar, niet headbangen, wat komt er hier na? KoRn?
Linpin Park, Tokio Hotel
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef Asta het volgende:

[..]

Nee. Bier halen is ook weer een heel apart subsoort-mens. Tisk.
Oke, dan ga ik voor af en toe headbangen stilstaan
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75629877
2 enorme krassen op mijn hoofd, TANKARD <3
pi_75631891
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:14 schreef Asta het volgende:

[..]

Nah ik kan bij metal moeilijk stil staan.. maar nu je De Staat noemt, wat een heeeerlijke band is dat! Was ze nooit gaan luisteren ware het niet dat Jop een neef is van vrienden van me. Vond ze op Lowlands dit jaar ook idioot leuk, met dat tweede drumstel, theremin en voxbox (of hoe dat ding ook heet). Een groot jamfeestje en dan kan je zeggen wat je wil, maar dàt is wel stageperformance. Als je dat vergelijkt met een Satyricon die klinisch professioneel de boel staan af te werken en dan naderhand zeiken over het nederlandse 'stoners' publiek.. pfff..
Ik heb De Staat op westerpop (of hoe dat festival in Delft ook heet) gehoord, tjezus wat was dat kut. Totaal geen samenhang, slechts af en toe een leuke melodie en dan verzandde het weer in saai gebrei. Nee, ik snap die hele ophef niet.

Dan vond ik Satyricon op Sziget toch 100X beter, heb de hele show als een dolle staan headbangen met een paar Fransen ergens achterin de tent.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')