FOK!forum / Klaagbaak / Serviceverlening en betrouwbaarheid bedrijven NL
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 21:13
Af en toe word ik helemaal gek van de werkwijzen van veel NL bedrijven.

Voorbeeld:

Afgelopen week ging mijn auto kapot. (koppakking gescheurd)
Om dit te repareren heb ik de cilinderkop uitgebouwd en donderdag naar een motoren-revisiebedrijf gebracht om deze te laten vlakken en afpersen.

Op mijn vraag, hoe lang gaat e.e.a. duren? kreeg ik het stellige antwoord: Morgenmiddag is ie klaar.

Ik zeg nog tegen die eigenaar: Oh mooi, dan kan ik hem dit weekend weer terug inbouwen en heb ik volgende week gelukkig weer mijn auto ter beschikking.
Ja! zegt ie nog.

Dus ik gistermiddag naar dat bedrijf om dat ding op te halen(25 km), ligt die cilinderkop gvd nog steeds op de plek waar ik hem zelf had neergelegd...

Ik vragen waarom ie niet klaar was.
Antwoord: Vanwege drukte elders zijn we er nog niet aan kunnen beginnen.... (glashard)

Ja, maar, ik wilde hem dit weekend in elkaar zetten?

"jammer voor jouw! dat gaat niet lukken"

Waarom zei je dan dat ie vanmiddag klaar zou zijn?

"Ja, dat dacht ik..., maar niet dus"

En waarom bel je me dan niet even dat ie niet klaar is?

Stilte...

Wanneer is hij nu dan wel klaar?

Ja, we beginnen er maandag pas aan, dus dinsdag...middag

Prettig weekend!!!! (not mf'ers)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voorbeeld 2:

Enkele maanden geleden stond er opeens water tussen de 2 ramen van een dubbel glas in mijn keuken.
I.v.m. condensatie etc. niet echt een mooi gezicht.

Daarom belde ik de verhuurder en gaf de klacht door.
Ik veronderstelde dat er wel iemand contact zou opnemen door even te bellen i.v.m. maken afspraak?
Not.
Na een week belde ik de verhuurder nogmaals met dezelfde mededeling.
Ja, hij was het vergeten, maar wilde eerst komen kijken of het wel echt erg was...?

Ben ik een hele morgen moeten thuis blijven om die gast het raam te laten zien.
Na 1seconde kijken: JA, daar moet een nieuw raam in. doei.

Weer een week later vind ik een briefje in mijn brievenbus van een glazeniersbedrijf.

Wij waren bij u aan de deur, u was niet thuis, maak a.u.b. telefonisch een afspraak.

Ik weer bellen: Ja, over drie weken kunnen we weer komen meten.
Meten? pas over drie weken???
Ja, eerder hebben we niemand beschikbaar.
Maar, ik kan u de maten geven!
Nee, meten doen we alleen zelf.
Kan dat dan op zaterdag dat meten?
NEE! we werken hier niet op zaterdag.
Hmmmz.

Ik thuis blijven die morgen, komt er gvd niemand...
Weeer bellen, ja sorry onze monteur is ziek. , heeft net pas afgebeld.
We nemen nog contact met u op.
NOTTTTTT
Ik na 1 week weer bellen, wanneer komt u het glas meten?
Oh Ja, is over 2 weken zaterdag goed?

WTF? eerst kon het niet op zaterdag, nu stelt u het zelf voor???
Goed, over 2 weken op zaterdag meten.
Gast nu wel gekomen, meten 3 seconden, doei!

Ik vraag hem nog hoe lang het nu gaat duren voor het glas komt.
over een maand tot 6 weken, doei!
6 weken???

Effin, 6 weken later, weer briefje in de bus, wij waren bij u aan de deur, niet thuis, bla bla.
Ik weer bellen.
Ja, volgende week vrijdag (gister dus) zou het glas dan geplaatst komen, tussen 9 en 12h.

Om 8.00h totaal onverwacht, triiiiing telefoon.
Onze monteur is net bij u geweest, u was niet thuis... blabla.
Ja maar, ik ben wel thuis en hier heeft nog niemand gebeld?
Bovendien zou er iemand komen tussen 9 en 12???

OK, dan laat ik de monteur terug komen...
Goed, ik wacht.

Vijf min. later wordt er gebeld.

Hallo, ik kom het GLAS INMETEN!

WAT??? U komt vandaag hier glas plaatsen!

Dat gaat niet, ik heb geen ruit bij me, op mijn bon staat inmeten...

Ja, maar, de ruit is tig weken geleden al ingemeten?

Ja, dan rijd ik nu naar de zaak en ga de ruit zoeken.
Ik bel u zo meteen op over hoe het zit met de ruit, doei!!

NOT!
Ik weer bellen: Hallo, er stond hier net een monteur om in te meten terwijl de ruit geplaatst zou worden?
Ja, sorry, foutje verkeerde bon mee gegeven blabla.
Maar wanneer komt er nu iemand?
Vandaag nog!
Ja wanneer?
Kunnen we niet zeggen.
Kunt u de monteur laten bellen voor hij deze kant op komt?
Dan zorg ik dat ik thuis ben op dat moment.
OK, ja, OK!

Hele middag onderweg geweest, geen telefoontje...

Kom ik thuis, ligt er alweeeeer een briefje, blabla niet thuis blabla bel...

Ik weer bellen, nu woedend!
Ja meneer, ik bel hem dat hij NU naar u komt.
OH!
Gaat de bel, komt er weer een andere gast... parkeert de hele straat dicht met zijn schijt busje.
Ik zeg nog tegen hem, zou je dat zo wel laten staan?
Waarom niet?
Nou, misschien omdat er niemand meer langs kan?
Ja en?
OK (idioot)
Vent hakt lijsten eruit en zaagt kit kapot, en stoot met zaag ook meteen oude raam kapot ...

Hij trekt het oude raam eruit en wil meteen een nieuw erin zetten.
Ik zag echter dat het kozijn helemaal vol lag met splinters hout glas verf kit etc.
Vraag hem: zou je dat niet schoon maken voor je het nieuwe erin zet?
Ach, das niks en hij veegt arrogant met zijn vingers de rommel van het houten kozijn.
Dat deed ie maar tot halverwege, toen hoorde ik AAAAUW KUT!

Ik zeg nog sarcastisch, wat? daar lag toch niets?
Geen antwoord, wel bloeden als een rund.
Wil je keukenrol/handen wassen/pleister? NEE NEE NEE!

Ondertussen zat alles onder het bloed, kozijn, ruit, deur, gereedschappen....
Effin, gast schiet groot aantal spijkers met een tacker in de glaslatten en kit de zooi af.
Grist zijn gereedschap bij elkaar en wil vertrekken.
Ik vraag hem hoe het zit met het totaal vernaggelde verwerk?
Dat is niet mijn pakkie an, laat maar een schilder komen.
Ik die vogel zijn bon getekend, en hij weg.
Bij de deur zie ik nog net een boel HEEEL boze bestuurders staan wachten!

Ga ik naar buiten alle teringzooi van die gast opruimen, staat de oude ruit er nog!!!!

Ik weer bellen: Ja, ik stuur monteur meteen terug.
NOT
Ik weer bellen, hallo waar blijft hij?
Ja, hij is onderweg, hij komt later.
Goed, Ik zet de ruit buiten, voor bij de voordeur.
Ja, is goed, dan pikt hij hem daar wel op.
Doei!

Wil ik weg gaan en de deur af sluiten, doet het slot het niet meer!!!!

Heeft die klungel een spijker door het kozijn geschoten, net op de plek waar de schoot van het slot in moet vallen...
Kon ik dat ook nog gaan fixen.

Ik gefrustreerd verder met mijn eigen programma, kom ik om 18.00h weer thuis.
Staat die fokking ruit er nog steeds!!!!

Weer bellen, ja was ie vergeten.... zucht.

Echt ongelofelijk wat bedrijven allemaal paraat maken.
Volgende ruit blijft gewoon kapot zitten in kozijn.
Ik ben echt bang iemand te bellen.

NL bedrijven

Lang postje, maar moest het vandaag toch even aan jullie kwijt.
Kravistzaterdag 12 december 2009 @ 21:15
Ja dat ga ik dus niet lezen he
Pluis_Konijnzaterdag 12 december 2009 @ 21:16
Lief dagboek.
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 21:21
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:15 schreef Kravist het volgende:
Ja dat ga ik dus niet lezen he
Volgens mij heb je het wel gelezen!
Je antwoord nl. na 2 min.
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 21:22
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:16 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Lief dagboek.
Niet dagboek, stressboek en bloedoverdrukregistratieboek
Apuleiuszaterdag 12 december 2009 @ 21:22
Ik leef met je mee, maar het was erg leuk om te lezen.
snellejellezaterdag 12 december 2009 @ 21:23
Vroeger was alles beter
snellejellezaterdag 12 december 2009 @ 21:24
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 21:30
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:23 schreef snellejelle het volgende:
Vroeger was alles beter
Ik denk dat ik maar in Duitsland ga wonen...
Volgens mij maak je daar zoiets niet mee.
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 21:31
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:22 schreef Apuleius het volgende:
Ik leef met je mee, maar het was erg leuk om te lezen.
Ja, nu nog wat paints erbij...
switchboyzaterdag 12 december 2009 @ 21:35
Zodra het teveel van de standaard afwijkt wordt het te moeilijk en gaat het mis. Hoe groter het bedrijf hoe strakker de standaarden hoe moeilijker daarvan af te wijken. Zo'n grote organisatie zou onwerkbaar worden als ze met iedere pietluttige eis van een klant rekening gaan houden. Dus zijn er procedures ontwikkeld. Als daarvan afgeweken wordt dan gaat het vaak fout. Omdat niemand in dat bedrijf het op die manier gewent is.

Het eerste voorbeeld van TS is duidelijk een fout in de aanvraag procedure voor die werkzaamheid. Na contact met die derde partij had er terug gecommuniceerd moeten worden. Wat ook kan is dat de standaardprocedure in dat bedrijf is dat de klant gebeld wordt zodra het product klaar is. Dan zit het niet in de standaard procedure van diegene die contact heeft met de 3de partij om even met de klant contact op te nemen. Immers het is niet erg dat het langer duurt, want klant wordt gebeld wanneer klaar. Maar aangezien hij een toezegging van vrijdag had zal dat wel niet. Tenzij diegene die die toezegging heeft gedaan van de standaard procedure is afgeweken. En dus TS een toezegging heeft gedaan die hij niet had kunnen maken.

Het tweede voorbeeld is een bedrijf waar de standaardprocedures blijkbaar niet erg human error proof zijn. Waarbij er een opeenstapeling is van langs elkaar heen werken. Menselijke fouten en een falend aantekeningen systeem. Komt misschien ook omdat het bedrijf een contract heeft met huurbaas (en wss met geen enkele particulier) en dus waarschijnlijk schijt heeft aan TS omdat ze toch wel betaald worden.
Lariekoekzaterdag 12 december 2009 @ 21:35
Terechte klacht.
Wat sommige bedrijven weten te presteren...
Kravistzaterdag 12 december 2009 @ 21:36
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:21 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het wel gelezen!
Je antwoord nl. na 2 min.
Toen klikte ik dit topic pas aan ja
pl4kkiezaterdag 12 december 2009 @ 21:40
me ogen zijn aan slaap toe na het lezen van je lief dagboek verhaal.

Klacht: helemaal mee eens
switchboyzaterdag 12 december 2009 @ 21:52
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:40 schreef pl4kkie het volgende:
me ogen zijn aan slaap toe na het lezen van je lief dagboek verhaal.

Klacht: helemaal mee eens
Pff van dat korte stukje? Wat een faal
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 21:56
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef switchboy het volgende:
Zodra het teveel van de standaard afwijkt wordt het te moeilijk en gaat het mis. Hoe groter het bedrijf hoe strakker de standaarden hoe moeilijker daarvan af te wijken. Zo'n grote organisatie zou onwerkbaar worden als ze met iedere pietluttige eis van een klant rekening gaan houden. Dus zijn er procedures ontwikkeld. Als daarvan afgeweken wordt dan gaat het vaak fout. Omdat niemand in dat bedrijf het op die manier gewent is.

Het eerste voorbeeld van TS is duidelijk een fout in de aanvraag procedure voor die werkzaamheid. Na contact met die derde partij had er terug gecommuniceerd moeten worden. Wat ook kan is dat de standaardprocedure in dat bedrijf is dat de klant gebeld wordt zodra het product klaar is. Dan zit het niet in de standaard procedure van diegene die contact heeft met de 3de partij om even met de klant contact op te nemen. Immers het is niet erg dat het langer duurt, want klant wordt gebeld wanneer klaar. Maar aangezien hij een toezegging van vrijdag had zal dat wel niet. Tenzij diegene die die toezegging heeft gedaan van de standaard procedure is afgeweken. En dus TS een toezegging heeft gedaan die hij niet had kunnen maken.

Het tweede voorbeeld is een bedrijf waar de standaardprocedures blijkbaar niet erg human error proof zijn. Waarbij er een opeenstapeling is van langs elkaar heen werken. Menselijke fouten en een falend aantekeningen systeem. Komt misschien ook omdat het bedrijf een contract heeft met huurbaas (en wss met geen enkele particulier) en dus waarschijnlijk schijt heeft aan TS omdat ze toch wel betaald worden.
Goed antwoord.
Maar van bedrijven die met particulieren als klant werken verwacht ik enige flexibiliteit, eigen verantwoording monteur, en dat soort zaken.
Dat lijkt bij veel bedrijven compleet afwezig.
Vooral de verspreking "ik bel u", dat kun je helemaal vergeten.
9 van 10 belt gewoon NIET terug.
En dan alle andere niet nakomingen van beloftes, eigengereide verschuivingen, niet afbellen, etc.
Daarboven ook nog lomp, brutaal, slecht werk leveren, en allerhand dingen vergeten.
Organisatorische puinhoop.
Nog eens daarboven op zowat 3 maanden doen over het plaatsen van die ruit.
En het is niet eens een groot bedrijf....
Als ik daar de planning moest doen waren ze allemaal inmiddels ontslagen op staande voet.
Dat zweer ik.
Yrealzaterdag 12 december 2009 @ 22:00
Het eerste geval. Ga huilen, serieus. de Garage heeft het druk en loopt een dag uit. Meid, leer er mee omgaan

En die glaszetters zijn gewoon kankerfalers
Babblefishzaterdag 12 december 2009 @ 22:05
Even een vraag:
?
Is het de moeite waard om te lezen?
Yrealzaterdag 12 december 2009 @ 22:06
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:05 schreef Babblefish het volgende:
Even een vraag:
?
Is het de moeite waard om te lezen?
nee

het systeem is schandalig en blabalbalbla
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 22:28
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:00 schreef Yreal het volgende:
Het eerste geval. Ga huilen, serieus. de Garage heeft het druk en loopt een dag uit. Meid, leer er mee omgaan
Hee gast, ik heb wel 50 km voor nop gereden en 1,5 uur van mijn tijd vernaggeld omdat die lui te beroerd zijn om me even te bellen en zeggen dat het ding niet klaar is.
quote:
En die glaszetters zijn gewoon kankerfalers
Beide firma's en nog een hele vloot firma's in NL zijn kankerfaalbedrijven.

Toen ik deze woning kreeg bijv, zo'n 3 jaar terug.

De bouwvakkers die hier werkten (woonde hier nog niet) pisten met z'n allen alle dagen in de kelder.

Ondertussen stalen ze mijn zand die ik had gekocht voor de tuin te egaliseren.
Toen ik daar een klacht over indiende stelde de leidinggevende van dat bedrijf dat ik dat dan maar moest bewijzen. (de zandsporen liepen tot aan hun truck... )

De elektricien die mij de stroom buiten aangesloten zou laten, knipte de kabel over voor hij naar huis ging op vrijdagmiddag.

De cv monteurs hakten een gat in het asbest dakbeschot en lieten het asbestafval gewoon op de zoldervloer liggen.

De loodgieters liepen de hele dag de grofste scheldwoorden tegen elkaar te roepen.

De stopcontacten vielen spontaan uit de muren toen de elektricien weg was.
Door zijn sleuven-hakwerk zit alle stuckwerk los.

Timmerlieden hebben de deuren zo onder spanning afgehangen dat deze altijd spontaan weer 15 cm open springen.

Koplatten kozijnen ontbraken.

Tuin was een grote krater.

Door hele huis lagen stukken cv buis. en slijpvonken ingebrand in tegels.

De ophangpunten voor de lampen zitten 2 meter vandaan waar lampen normaal hangen.

Stopkraan water lekte.

Wc bril kan niet omhoog blijven staan.

Kozijn voordeur compleet verneukt door inbouw nieuw slot.

WC beneden stonk continu, bleek rubber manchet scheef te zijn gezet...

Latex van plafond slaapkamer bladerde na week al weer af.

Oh ja, tijdens de verbouwing was iemand op de gasmeter gaan staan waardoor deze af brak voor hoofdkraan...en het huis acuut ontruimt moest worden en gasbedrijf met spoed moest komen.

Het keukenblok zo scheef gemonteerd dat de kastjes spontaan open sprongen.

Verder wat ik nog allemaal vergeten ben.

Bij NL bedrijven werken zowat alleen maar hufters.
Logischerwijs krijg je dan ook hufterwerk geleverd.

Na intrek zijn alle bedrijven dus nog een keer terug moeten komen om e.e.a. te herstellen

Huis zag uit als een varken nadat ze allen weg waren.

Is zelfs een reinigingsbedrijf moeten komen om met chemicaliën de pislucht uit de kelder te verwijderen.

Hou op Hou op.
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 22:36
Afgelopen week kreeg ik mijn laptop ongerepareerd retour, moest wel 100 euro betalen.

Ook afgelopen week is mijn tv kaduuk gegaan (1700 euro...) leeftijd 14 maanden.
Bij Mediamarkt antwoord: doei, geen garantie...

Serviceverlening in NL is gewoon vreselijk slecht en de medewerkers van bedrijven zijn hondsbrutaal en meer tegenwerkende dan meewerkend.
Ongekend gewoon.
Maar wel ook nog grof laten betalen voor alle faaldiensten.
Apuleiuszaterdag 12 december 2009 @ 22:58
Wij betrokken het huis hier zo'n 8 jaar geleden, de lijst tot nog toe bij onderhoud en verbouwingen:

Lekkage toilet beneden, gang vol water, vloerbedekking naar de kloten
Leiding niet aangesloten; resultaat, slaapkamer incl. matras vol water
Gasleiding lek in spouwmuur, bleek doorgerot
Verbouwing badkamer; Tegels fout gezet, knappen spontaan
Schilderwerk buiten; glas kan je best meeschilderen, dat hoeft niet zo netjes. Kan ook prima in het najaar...
Nieuwe ramen zetten, (na schilderwerk natuurlijk...) Lederen stoel naar God geholpen door lompe lul die glas aan z'n reet had hangen.
Nieuwe keuken gezet; Gigantisch gat in muur ernaast, wat je achteraf blijkbaar zelf dicht mag maken
Nieuwe verwarmingsketel plaatsen; waarom de buizen in de vloer verwerken als je het ook lekker goedkoop OP de vloer kan schroeven met een paar beugeltjes.


Het lijkt een hoop, maar is een gemiddelde van 1 klacht per jaar, dat moet toch kunnen.Ik vermaak me gek in dit theatertje.
switchboyzaterdag 12 december 2009 @ 23:06
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:36 schreef skattebaut het volgende:
Afgelopen week kreeg ik mijn laptop ongerepareerd retour, moest wel 100 euro betalen.

Ook afgelopen week is mijn tv kaduuk gegaan (1700 euro...) leeftijd 14 maanden.
Bij Mediamarkt antwoord: doei, geen garantie...

Serviceverlening in NL is gewoon vreselijk slecht en de medewerkers van bedrijven zijn hondsbrutaal en meer tegenwerkende dan meewerkend.
Ongekend gewoon.
Maar wel ook nog grof laten betalen voor alle faaldiensten.
Welk merk TV? Soms is via de fabrikant nog h.e.e.a. (soms tegen een vergoeding) te regelen.
PeZuzaterdag 12 december 2009 @ 23:07
TS stelt veelste hoge eisen en is een zeiksnor
Ensafzaterdag 12 december 2009 @ 23:10
Ik heb het helemaal gelezen en wil daarom hier posten, ook al heb ik inhoudelijk niets te melden.
MacorgaZzaterdag 12 december 2009 @ 23:21
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:10 schreef Ensaf het volgende:
Ik heb het helemaal gelezen en wil daarom hier posten, ook al heb ik inhoudelijk niets te melden.
Ik ook, maar ik wil zeggen: die glazenzetters zijn echt kankerdom .
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 23:37
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:06 schreef switchboy het volgende:

[..]

Welk merk TV? Soms is via de fabrikant nog h.e.e.a. (soms tegen een vergoeding) te regelen.
Sony, en die hebben nu een 2 jaar garantieperiode, voor 1 april dit jaar 1 jaar..

Mijn tv is van oktober 2008.
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 23:55
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:10 schreef Ensaf het volgende:
Ik heb het helemaal gelezen en wil daarom hier posten, ook al heb ik inhoudelijk niets te melden.
Dank voor het medeleven.
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 23:56
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:07 schreef PeZu het volgende:
TS stelt veelste hoge eisen en is een zeiksnor
Hahaha, idd. ik verwacht teveel voor zoiets onnozels als geld.
PeZuzaterdag 12 december 2009 @ 23:56
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:56 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Hahaha, idd. ik verwacht teveel voor zoiets onnozels als geld.
ja toch _!
skattebautzaterdag 12 december 2009 @ 23:58
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:58 schreef Apuleius het volgende:
Wij betrokken het huis hier zo'n 8 jaar geleden, de lijst tot nog toe bij onderhoud en verbouwingen:

Lekkage toilet beneden, gang vol water, vloerbedekking naar de kloten
Leiding niet aangesloten; resultaat, slaapkamer incl. matras vol water
Gasleiding lek in spouwmuur, bleek doorgerot
Verbouwing badkamer; Tegels fout gezet, knappen spontaan
Schilderwerk buiten; glas kan je best meeschilderen, dat hoeft niet zo netjes. Kan ook prima in het najaar...
Nieuwe ramen zetten, (na schilderwerk natuurlijk...) Lederen stoel naar God geholpen door lompe lul die glas aan z'n reet had hangen.
Nieuwe keuken gezet; Gigantisch gat in muur ernaast, wat je achteraf blijkbaar zelf dicht mag maken
Nieuwe verwarmingsketel plaatsen; waarom de buizen in de vloer verwerken als je het ook lekker goedkoop OP de vloer kan schroeven met een paar beugeltjes.


Het lijkt een hoop, maar is een gemiddelde van 1 klacht per jaar, dat moet toch kunnen.Ik vermaak me gek in dit theatertje.
Pfff, ik dacht al dat het bouwvakvolk alleen een hekel aan mij had, maar jouw moeten ze ook hebben blijkt.
Apuleiuszondag 13 december 2009 @ 00:01
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:58 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Pfff, ik dacht al dat het bouwvakvolk alleen een hekel aan mij had, maar jouw moeten ze ook hebben blijkt.
Ligt niet aan mij, komt door mijn vriendin.
skattebautzondag 13 december 2009 @ 00:02
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:01 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Ligt niet aan mij, komt door mijn vriendin.[ afbeelding ]
Is die lelijk en gaf ze geen koffie elk uur?
Apuleiuszondag 13 december 2009 @ 00:13
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:02 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Is die lelijk en gaf ze geen koffie elk uur?
Nee, andersom, ik kreeg ze niet aan het werk en met geen stok de deur uit.
Adameszondag 13 december 2009 @ 00:28
tl;dr

maar je wilde vast en zeker voor een dubbeltje op de eerste rij zitten
FB14zondag 13 december 2009 @ 03:38
In nederland kennen ze geen service
Yrealzondag 13 december 2009 @ 03:53
ts kan er niet mee omgaan en is gewoon een kankerhuilie met ze anachistishe kutstat
maartenazondag 13 december 2009 @ 04:35
KPN is ook zo'n voorbeeld.

Wellicht dat dat nu veranderd is, maar toen ik nog in Nederland woonde en ik een ISDN aansluiting wilde voor meerdere telefoonlijnen, dan kon dat dus niet 's avonds of in het weekend, er wordt van je verwacht dat je een vrije dag neemt.

In elk normaal land kunnen ze dat soort zaken gewoon 's avonds afspreken, en er zijn ook veel mensen die zonder problemen 's avonds willen werken bijvoorbeeld. Maar niet in Nederland, en niet bij de KPN.

En dan neem je vrij, dan komen ze ook nog gewoon niet langs. "Planning van gisteren flink uitgelopen". In plaats van dat je dan de vorige AVOND - want toen wisten ze dat al - even belde dat het niet doorgaat, maar ik herhaal me zelf: 's avonds werken ze niet.

Een andere klacht is dat zo'n beetje elk service nummer, althans de gene die ik dan toevallig nodig had, een 0900 nummer was a lat 20 eurocent per minuut, en waar je altijd minstens 10 tot 15 minuten aan de telefoon moest hangen.

Wederom, servicenummers en helpdesken zijn in de meeste andere landen gewoon gratis te bereiken. Maar niet in Nederland.

En alhoewel ze daar dan wel weer s' avonds kunnen werken is dat ook meestal tot 21:00 of zo, en 24/7 servicelijnen zijn in Nederland ook niet mogelijk.

Verder: "Service" van de Blokker

V&D is ook erg slecht, maar dat verhaal heb ik ook al 10 keer verteld.
hugecoollzondag 13 december 2009 @ 08:21
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:10 schreef Ensaf het volgende:
Ik heb het helemaal gelezen en wil daarom hier posten, ook al heb ik inhoudelijk niets te melden.
Apuleiuszondag 13 december 2009 @ 09:29
quote:
Op zondag 13 december 2009 04:35 schreef maartena het volgende:
KPN is ook zo'n voorbeeld.

Wellicht dat dat nu veranderd is, maar toen ik nog in Nederland woonde en ik een ISDN aansluiting wilde voor meerdere telefoonlijnen, dan kon dat dus niet 's avonds of in het weekend, er wordt van je verwacht dat je een vrije dag neemt.

In elk normaal land kunnen ze dat soort zaken gewoon 's avonds afspreken, en er zijn ook veel mensen die zonder problemen 's avonds willen werken bijvoorbeeld. Maar niet in Nederland, en niet bij de KPN.

En dan neem je vrij, dan komen ze ook nog gewoon niet langs. "Planning van gisteren flink uitgelopen". In plaats van dat je dan de vorige AVOND - want toen wisten ze dat al - even belde dat het niet doorgaat, maar ik herhaal me zelf: 's avonds werken ze niet.

Een andere klacht is dat zo'n beetje elk service nummer, althans de gene die ik dan toevallig nodig had, een 0900 nummer was a lat 20 eurocent per minuut, en waar je altijd minstens 10 tot 15 minuten aan de telefoon moest hangen.

Wederom, servicenummers en helpdesken zijn in de meeste andere landen gewoon gratis te bereiken. Maar niet in Nederland.

En alhoewel ze daar dan wel weer s' avonds kunnen werken is dat ook meestal tot 21:00 of zo, en 24/7 servicelijnen zijn in Nederland ook niet mogelijk.

Verder: "Service" van de Blokker

V&D is ook erg slecht, maar dat verhaal heb ik ook al 10 keer verteld.
Ik kan van mijn KPN ADSL pauper abonnement overstappen naar een andere soort, kost me 10 cent meer en dan komt de snelheid stukken hoger te liggen. Voor nieuwe aanmelders geldt dat ze voor 15 euro (1e half jaar, daarna ¤ 25 p/m) een hogere snelheid krijgen dan ik nu heb met het huidige KPN pauper abo. Dus als ik zou downgraden, dan heb ik een hogere snelheid én het kost ¤ 10 minder per maand. Natuurlijk geven ze je die optie niet bij hun website.
Infintizondag 13 december 2009 @ 10:47
Waarom had je niet van te voren naar het revisie bedrijf gebeld, het is maar een kleine moeite en dat kan je een hoop frustratie besparen.
skattebautzondag 13 december 2009 @ 12:01
Hmmm nog wat zaken die me te binnen schoten toen ik vanmorgen door het huis liep.

Net stond ik naast de wasmachine, zie ik dat de drukmeter in de waterleiding half vol roestwater staat... echt kwaliteitje...

Over de cv ketel.
Daar hebben ze de goedkoopste voor opgehangen die er op de markt te krijgen was.
Een agpo ferroli, de naam alleen al....
Sinds die schrootketel er hangt zijn er al 3 keer mensen van de fabriek bij geweest om storingen op te lossen die het installatiebedrijf niet kreeg verholpen.
Het installatiebedrijf is al 8 keer hier geweest zonder resultaat.
Steeds maar weer onderdelen vervangen, niets hielp. (en ik maar vrij nemen)

Oh, ja.
De elektricien had een standaard groepenkast op gehangen met maar 5 groepen.
Die waren allen nodig voor het huis.
Er zaten dus geen groepen voor apart mijn wasdroger/wasmachine/combimagnetron aan te sluiten.
Heb ik maar meteen zelf 3 groepen bij moeten trekken.

De warmwatervoorziening voor de keuken.... zucht
Wanneer ik warm water nodig had in de keuken, dan duurde het 3,5 min... voor het lauw werd.
Daarvoor heb ik zelf een boiler moeten installeren in de keuken.

Geen ventilatie in mijn badkamer aangelegd.
In het begin als ik er douchte, dan was het een druipsteengrot...
Kon ik zelf een afzuigventilator proberen inbouwen in een niet demontabel, verlaagd plafond, zonder aanwezige stroom/schakeldraad. grrr.

In mijn keuken was een nieuwe estrich vloer gemaakt waarop ik dacht even netjes te kunnen tegelen. NOT
De vloer had niveauverschillen van 2cm en meer (waardoor overigens ook het keukenblok scheef stond)
Een simpel tegelplakwerkje werd een hel doordat de tegellijm plots per tegel bepaald diende te worden. Van 1mm tot 20 mm dik....
Normaal leg je ze in cement bij zulke afwijkingen.

De loodgieters gebruikten in mijn huis overal een niet gangbare maat pvc buis voor de afvoeren.
Nl. 90 mm buis... dat is hier dus nergens te verkrijgen. (schijnt Belgische maat buis te zijn)
http://www.klusidee.nl/Forum/about21183.html
Laatst moest ik dus de afvoer van het terras daarop aansluiten. onmogelijk. grrr.
Heb ik zelf een wazige kut-constructie moeten verzinnen met onbekend resultaat op langere duur.

Het gat dat de cv monteurs in het asbest dakbeschot hadden gemaakt voor de rookgasafvoerpijp was zooo veel te groot dat er rondom de buis een gat van zeker 20 cm gewoon open was.
Een enorm tochtgat 's winters. Heb ik zelf mogen dicht purren. (kut klus met vallende pur plakzooi)

Och, nog een klein detail, de tegelzetter betegelde de wc en badkamervloer met de verkeerde tegel.
Ik zocht een gladde grijze tegel uit voor de vloer, kreeg uiteindelijk een ruwe grijze tegel...

Vloer in woonkamer was 4! cm scheef, waardoor ik mijn nieuwe houten vloer niet normaal kon leggen.
Deze heb ik er weer uit moeten halen vanwege optredende spanningen daarin.
Klachten over de scheve vloer leverden uiteindelijk niets op. (was binnen de bouwnormen... max 1cm/m)
Hierop heb ik tien zakken cement moeten kopen en er op moeten smeren om de ellendige vloer recht te krijgen.
Daarna mocht ik de vloer ff voor de 2e keer leggen.

Maanden heeft het me gekost dit shit-huis bewoonbaar te krijgen.
En het is noggg allemaal niet klaar. (en het is een huurhuis...)
skattebautzondag 13 december 2009 @ 12:10
quote:
Op zondag 13 december 2009 10:47 schreef Infinti het volgende:
Waarom had je niet van te voren naar het revisie bedrijf gebeld, het is maar een kleine moeite en dat kan je een hoop frustratie besparen.
Ik heb drie keer gevraagd of ie dan klaar was, en dat zou zo zijn.
Niet dus.
Als ik af spreek dat ik hem kom halen op vrijdagmiddag, dan is dat niet plots dinsdagmiddag.

Bijkomend ongemak is dat ik een leenauto nu langer moet lenen dan afgesproken met de eigenaar daarvan. (dat moet je dan ook weer allemaal gaan regelen)

Als ik iets afspreek, dan houd ik me daaraan.
Lukt iets niet op tijd, dan bel ik mijn klant gewoon even.
Anderen denken gewoon niet eens daarover na, of denken val dood.

Bij het revisiebedrijf mocht ik niet eens even mijn handen wassen toen ik die bonk olie daar naar binnen had gedragen...
Die faciliteit was alleen voor medewerkers. (hoe klantonvriendelijk ben je dan)
Kon ik gvd 1/2 uur gaan rijden met gore oliehanden en de leenauto verzieken.
Schandalig gewoon.
Ook moet ik nu nog eens de afspraken die ik heb met mijn klanten op woensdag en donderdag gaan verzetten, omdat ik dan pas het ding kan inbouwen.
(had ik dus voor dit weekend gepland, nu heb ik 2 dagen verlies van inkomsten door deze lui)
Yrealzondag 13 december 2009 @ 12:18
MEID !!!

Groei godverdomme eens wat ballen man en leer gewoon onderhandelen met die toko's en krijgen wat je wilt. Oe en als de anarchie uitbreekt gaat het echt niet beter worden
Fortitudozondag 13 december 2009 @ 12:21
waarom klus je zoveel in een huurhuis?
skattebautzondag 13 december 2009 @ 12:24
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:21 schreef Fortitudo het volgende:
waarom klus je zoveel in een huurhuis?
Omdat ik graag in een normaal huis wil wonen misschien?
De verhuurder weigert het in een direct bewoonbare staat op te leveren.

Heb 5! jaar moeten wachten op een normaal huis.
Zo makkelijk is e.e.a. dus niet.
Yrealzondag 13 december 2009 @ 12:26
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:24 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Omdat ik graag in een normaal huis wil wonen misschien?
De verhuurder weigert het in een direct bewoonbare staat op te leveren.

Heb 5! jaar moeten wachten op een normaal huis.
Zo makkelijk is e.e.a. dus niet.
meid
skattebautzondag 13 december 2009 @ 12:26
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:18 schreef Yreal het volgende:
MEID !!!

Groei godverdomme eens wat ballen man en leer gewoon onderhandelen met die toko's en krijgen wat je wilt. Oe en als de anarchie uitbreekt gaat het echt niet beter worden
Gast, ik probeer zo concreet mogelijke afspraken te maken en houdt mezelf daaraan.
Anderen NIET.

Dat heeft niks meer met onderhandelen vandoen, wel alles met kut-mentaliteit.
Yrealzondag 13 december 2009 @ 12:27
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:26 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Gast, ik probeer zo concreet mogelijke afspraken te maken en houdt mezelf daaraan.
Anderen NIET.

Dat heeft niks meer met onderhandelen vandoen, wel alles met kut-mentaliteit.
leer er mee omgaan, autist
skattebautzondag 13 december 2009 @ 12:43
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

meid
Wat nu weer met meid?
Ik heb een lul.
Is het nu duidelijk?
skattebautzondag 13 december 2009 @ 12:45
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

leer er mee omgaan, autist
Wat autist?

Het gaat hier gewoon over zeeeeer slechte serviceverlening in NL.
Niet over jou haar jegens mij...
skattebautzondag 13 december 2009 @ 12:49
quote:
Op zondag 13 december 2009 03:38 schreef FB14 het volgende:
In nederland kennen ze geen service
Dat is me over de jaren wel duidelijk geworden.
Kijk wat er gebeurd als je stevig klaagt bij mediamarkt...
http://www.dumpert.nl/med(...)en_corio_center.html
skattebautzondag 13 december 2009 @ 12:50
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:28 schreef Adames het volgende:
tl;dr

maar je wilde vast en zeker voor een dubbeltje op de eerste rij zitten
? ik moet gewoon het volle pond overal betalen, waar slaat dit antwoord op?
skattebautzondag 13 december 2009 @ 12:53
quote:
Op zondag 13 december 2009 09:29 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Ik kan van mijn KPN ADSL pauper abonnement overstappen naar een andere soort, kost me 10 cent meer en dan komt de snelheid stukken hoger te liggen. Voor nieuwe aanmelders geldt dat ze voor 15 euro (1e half jaar, daarna ¤ 25 p/m) een hogere snelheid krijgen dan ik nu heb met het huidige KPN pauper abo. Dus als ik zou downgraden, dan heb ik een hogere snelheid én het kost ¤ 10 minder per maand. Natuurlijk geven ze je die optie niet bij hun website.
Telecombedrijven en internetproviders met hun diensten wil ik het niet eens over hebben in dit topic, dat is een ander hoofdpijnverwekkend avontuur.
Yrealzondag 13 december 2009 @ 12:53
Iemand ligt op de grond onder de security

Laatste keer dat ik klaagde kreeg ik me geld terug
skattebautzondag 13 december 2009 @ 12:58
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:53 schreef Yreal het volgende:
Iemand ligt op de grond onder de security

Laatste keer dat ik klaagde kreeg ik me geld terug
Van jouw gaat ook zo'n dreiging uit dat ze snel geld terug terug geven om maar van je af te zijn...
De beveiliging blijft liever achter de schermen bij jouw aanwezigheid...

Hulk.
Yrealzondag 13 december 2009 @ 13:01
Denk je nou echt serieus dat die gast zo word aangepakt omdat ie iets komt terug brengen?
skattebautzondag 13 december 2009 @ 13:12
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:01 schreef Yreal het volgende:
Denk je nou echt serieus dat die gast zo word aangepakt omdat ie iets komt terug brengen?
Dat denk ik wel ja!
Hij zal uiteindelijk uit frustratie, vanwege tegenwerking MM, iets gezegd of gedaan hebben.
Misschien iemand verrot gescholden of met het product gegooid hebben?

I.i.g. is wat je op de beelden ziet geeneens toegestaan in NL, je mag iemand niet vloeren en mee sleuren.
Je mag hem alleen bij serieuze verdenking van crimineel feit staande houden tot politie arriveert.
Beveiligingssukkels die denken dat ze politie zijn...
Yrealzondag 13 december 2009 @ 13:14
op basis waarvan denk je dat beveiligers deze rechten niet hebben?

Dat mogen ze dus echt wel he als ze ervoor zijn getraint
Adameszondag 13 december 2009 @ 13:31
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:14 schreef Yreal het volgende:
op basis waarvan denk je dat beveiligers deze rechten niet hebben?

Dat mogen ze dus echt wel he als ze ervoor zijn getraint
Nee. Jij kan ook beveiliger worden, je moet alleen wat breder zijn en een mooie truitje met een V erop dragen.
Maar beveiligers mogen niks meer dan jij, ze weten alleen beter om te gaan in zo'n situatie.

Verder zal dat filmpje ook niet kloppen. Die gast wordt op de eerste verdieping tegen de grond aan gewerkt, terwijl de mediamarkt een verdieping lager ligt. Wat heeft hij dan gedaan dat hij pas boven wordt aangehouden bij het inwisselen van een product ..
Denk zelf dat de beveiligers het ook goed hebben aangepakt, zijn geen aggresieve mensen daar. En zetten natuurlijk niet hun baan op het spel als ze het niet mogen. Waarschijnlijk op heterdaad betrapt bij een misdrijf (geweld, diefstal, wat dan ook) en zo tegen de grond aan gewerkt.
Yrealzondag 13 december 2009 @ 13:33
het standard V pikkie mag dat inderdaad niet, maar moet jij is gaan rellen in een tram of iets dergelijks, kijken hoe snel je dan buiten op straat ligt met 3 man op je
Yrealzondag 13 december 2009 @ 13:37
en nu krijgen we dus het babbeltje dat dat opsporingsambtenaren zijn

bewijs maar dat die knakkers dat niet zijn
Adameszondag 13 december 2009 @ 13:38
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:33 schreef Yreal het volgende:
het standard V pikkie mag dat inderdaad niet, maar moet jij is gaan rellen in een tram of iets dergelijks, kijken hoe snel je dan buiten op straat ligt met 3 man op je
Dat zijn dan ook vaak BOA's en geen standaard 'v-pikkies' waar het in bovengenoemd filmpje om gaat

edit ( )
op je tweede post: waarom zou ik dat in godsnaam moeten bewijzen. Beveiligingsmedewerkers zijn daar allemaal met zo'n Vtje. Maar als je wilt, ik wil morgen wel nog even een foto van die mensen daar nemen als je echt zo geinteresseerd bent. Wel makkelijk roepen hoor, bewijs maar ..
Ik kan ook zeggen, bewijs maar dat ze wél BOA's zijn.
Yrealzondag 13 december 2009 @ 13:42
omdat ze deze gozer toch echt wel hardhandig aanpakken, en Vtjes zijn dom maar ook weer niet ZO dom dat ze dingen doen die ze hun baan kost
Adameszondag 13 december 2009 @ 13:46
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:42 schreef Yreal het volgende:
omdat ze deze gozer toch echt wel hardhandig aanpakken, en Vtjes zijn dom maar ook weer niet ZO dom dat ze dingen doen die ze hun baan kost
De Vtjes mogen dat wel. Als daar iemand op heterdaad wordt betrapt en wegrent.
En juist als je een beetje vechtsport kan, dan is het niet direct hardhandig.
Goede judo houdgreep of een armklem en je komt als 'slachtoffer' echt niet weg. Maar daarna merk je het ook niet meer.
Rechten van burgers zijn ingeperkt, maar niet zo erg. En zoals je zelf al zegt, het zijn Vtjes en die doen echt niet iets wat ze hun baan kost.
Daeronzondag 13 december 2009 @ 13:46
TS laat gewoon te makkelijk over zich heen lopen

Ik was allang uit dat huurhuis vertrokken als het in zo'n slechte staat was

En die garage, sja, volgende keer niet meer langsgaan bij zo'n beunhaas.

Laat eens niet zo makkelijk over je heen lopen, maak ze duidelijk dat jij de klant bent en dat ze je moeten helpen en dat je anders naar de concurrent gaat

Dat is tevens wat de meeste mensen niet weer weten, dat jij het geld niet bij hun hoeft uit te geven, je kan ook naar een andere zaak gaan.
Yrealzondag 13 december 2009 @ 13:51
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:46 schreef Daeron het volgende:
TS laat gewoon te makkelijk over zich heen lopen

Ik was allang uit dat huurhuis vertrokken als het in zo'n slechte staat was

En die garage, sja, volgende keer niet meer langsgaan bij zo'n beunhaas.

Laat eens niet zo makkelijk over je heen lopen, maak ze duidelijk dat jij de klant bent en dat ze je moeten helpen en dat je anders naar de concurrent gaat

Dat is tevens wat de meeste mensen niet weer weten, dat jij het geld niet bij hun hoeft uit te geven, je kan ook naar een andere zaak gaan.
dit
skattebautzondag 13 december 2009 @ 14:45
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:14 schreef Yreal het volgende:
op basis waarvan denk je dat beveiligers deze rechten niet hebben?

Dat mogen ze dus echt wel he als ze ervoor zijn getraint
Echt niet!
Op de eerste plaats is er hier bijv. geen sprake van constatering van winkeldiefstal?

Op de 2e plaats mag een beveiliger geen wurggreep aanleggen om een verdachte aan te houden, dat heet buitensporig geweld toepassen.
Vast houden mag wel tot de ter hulp geroepen politie arriveert.

Als een verdachte weigert mee te komen maar verder geen verzet biedt mag je hem alleen ter plaatse houden houden tot politie komt.

Volgens mij kun je als verdachte zelfs klacht indienen wegens ontvoering/wederrechtelijke vrijheidsberoving en mishandeling.

Zelfs de politie mag geen wurggrepen gebruiken.
skattebautzondag 13 december 2009 @ 14:47
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

dit
Man, man, man,

Wat heeft het voor nut om van slecht bedrijf A naar slecht bedrijf B te gaan?
Ik vind bijna nergens meer klantgerichte behandeling.
Yrealzondag 13 december 2009 @ 14:47
praten we hier nog steeds over dat halfbakken filmpje?

je ziet niet wat die gozer heeft geflikt, en blijkbaar was het nogal wat
Yrealzondag 13 december 2009 @ 14:48
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:47 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Man, man, man,

Wat heeft het voor nut om van slecht bedrijf A naar slecht bedrijf B te gaan?
Ik vind bijna nergens meer klantgerichte behandeling.
Nou goed doorzoeken dan tot je Bedrijf G vind dat het wel doet
skattebautzondag 13 december 2009 @ 14:58
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:37 schreef Yreal het volgende:
en nu krijgen we dus het babbeltje dat dat opsporingsambtenaren zijn

bewijs maar dat die knakkers dat niet zijn
Beveiligingsmedewerkers hebben 0 (nul) meer rechten dan gewone burgers.

Wat zij toepassen heet een burgerarrest.
Je mag als burger iemand aanhouden direct, op verdenking van een strafbaar feit, en hem daarop zo spoedig mogelijk aan een beëdigd opsporingsambtenaar overdragen (lees politie).

Je mag echter geen geweld toepassen terwijl de verdachte zich niet verzet.
Doe je dat wel, dan is dat strafbaar.
Iemand mee nemen terwijl deze zich niet verzet maar niet mee wil is vrijheidsberoving.

Zeker iemand in een zeer intimiderende wurggreep nemen om hem te imponeren en hem dan al nog geimponeerd zijnde met 2 man meesleuren lijkt me zeker niet toegestaan.

Beveiligers in dergelijke winkels zijn vaak leeghoofden die deneken dat alles maar moet kunnen.

Vraag is initieel, waarom handelt de servicebalie een klacht niet naar tevredenheid af?
Dat doen ze bij mij nl. ook niet terwijl ze daar wel wettelijk toe verplicht zijn.

Uiteindelijk vinden ze het dan vreemd dat iemand uit flipt?
Ik niet.
skattebautzondag 13 december 2009 @ 15:00
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:47 schreef Yreal het volgende:
praten we hier nog steeds over dat halfbakken filmpje?

je ziet niet wat die gozer heeft geflikt, en blijkbaar was het nogal wat
Het gaat er tussen neus en lippen even over wat een beveiliger mag, naar aanleiding van tot wat een slechte service allemaal kan leiden.
skattebautzondag 13 december 2009 @ 15:02
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou goed doorzoeken dan tot je Bedrijf G vind dat het wel doet
Ik heb nergens ooit bordjes boven een deur zien hangen, "goed bedrijf/slecht bedrijf"

Daar wordt je pas mee geconfronteerd NA dat je er klant bent geworden.
Dan is het te laat.
Hoef dit toch niet verder toe te lichten?
Yrealzondag 13 december 2009 @ 15:02
Je ziet niet wat er vooraf gaat aan dit filmpje en misschien heeft meneer zich WEL verzet, en dan mogen ze je toch echt wel aanpakken. Misschien is ie niks meer dan een winkeldief die staande is gehouden, een Vtje een dreun gaf en wegrende. Weet jij veel
Yrealzondag 13 december 2009 @ 15:04
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:02 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Ik heb nergens ooit bordjes boven een deur zien hangen, "goed bedrijf/slecht bedrijf"

Daar wordt je pas mee geconfronteerd NA dat je er klant bent geworden.
Dan is het te laat.
Hoef dit toch niet verder toe te lichten?
In het geval dat jij schade leidt door hun onkunde sta jij in je recht om schadevergoeding te eisen, en die zal je echt ook nog wel krijgen
Daeronzondag 13 december 2009 @ 15:27
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:02 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Ik heb nergens ooit bordjes boven een deur zien hangen, "goed bedrijf/slecht bedrijf"

Daar wordt je pas mee geconfronteerd NA dat je er klant bent geworden.
Dan is het te laat.
Hoef dit toch niet verder toe te lichten?
Die bordjes hangen inderdaad niet bij de zaken op, maar die kan je wel vinden op internet.

Dat heet een review, is vaak een onderdeel van vele prijsvergelijkingssites.

En daarnaast een stukje persoonlijke ervaring, mijn ervaring heeft me iig geleerd dat je bij eenmanszaken vaak een veel betere service krijgt dan bij grote ketens.
zovtyzondag 13 december 2009 @ 15:46
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:01 schreef skattebaut het volgende:
Hmmm nog wat zaken die me te binnen schoten toen ik vanmorgen door het huis liep.
(en het is een huurhuis...)
Met andere woorden: je woont in een krot, wat je zelf hebt uitgekozen, en dan nog is anderen hun schuld dat je woongenot wordt verknald?
Yrealzondag 13 december 2009 @ 15:58
ik moet toch eens vragen wat skattebout doet dagelijks, en waardoor hij zo zuur is

Uitkeringstrekker?
skattebautzondag 13 december 2009 @ 16:14
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:27 schreef Daeron het volgende:

[..]

Die bordjes hangen inderdaad niet bij de zaken op, maar die kan je wel vinden op internet.

Dat heet een review, is vaak een onderdeel van vele prijsvergelijkingssites.

En daarnaast een stukje persoonlijke ervaring, mijn ervaring heeft me iig geleerd dat je bij eenmanszaken vaak een veel betere service krijgt dan bij grote ketens.
Ja, die reviews zijn zaligmakend...
Vaak zijn het zelfs eigen bedrijfsmedewerkers die dat soort recensies achter laten, zeker niets om op te vertrouwen.
Zo zit er bijv. bij Vodafone een team figuren die op allerhande websites lopen te spammen hoe geweldig Vodafone wel niet is.
(kijk maar op de site stop vodafone http://www.stopvodafone.com/vodafone-waardeloos/ )

Ben het wel met je eens dat eenmanszaken vaak betere service verlenen dan grote bedrijven.
Vaak schort het echter wel weer aan diepgaande vakkennis etc.
Dat kan dan weer in je nadeel gaan werken.
skattebautzondag 13 december 2009 @ 16:20
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:46 schreef zovty het volgende:

[..]

Met andere woorden: je woont in een krot, wat je zelf hebt uitgekozen, en dan nog is anderen hun schuld dat je woongenot wordt verknald?
A: Ik woon niet in een krot, het wordt echter om mij onduidelijke redenen niet als direct
bewoonbaar opgeleverd door de woningvereniging.

B: Valt er niet veel te kiezen als je moet wachten tot er je een woning wordt toegewezen...
Indien je die weigert kom je zo goed als weer onder op de stapel met wachtenden.

C: Zeker is het anderen hun schuld als die hun werk niet naar behoren uit voeren.
Ben ik dat dan zelf schuld? ik was niet opdrachtgever tot verbouwen, dat was de verhuurder.
Ik word echter wel geacht in het eindresultaat te leven...

D: Van welke planeet kom jij? In NL heerst nog altijd een woningtekort.
Ik heb geen zin/geld om een particuliere verhuurder elke maand 1000 euro over te maken.

skattebautzondag 13 december 2009 @ 16:24
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:58 schreef Yreal het volgende:
ik moet toch eens vragen wat skattebout doet dagelijks, en waardoor hij zo zuur is

Uitkeringstrekker?
Niks uitkeringstrekker, ik heb een eigen installatiebedrijf.
En verder ben ik niet zuur, maar doe ik niet meer dan constateringen waardoor ik zelf zeeën tijd en geld kwijt ben terwijl het ook normaal en meteen goed gedaan had kunnen worden.
Zo moeilijk is dat toch niet?

Maar Yreal woont waarschijnlijk in het huis van zijn ouders, die alles voor hem verzorgen.

Yreal Nreal
skattebautzondag 13 december 2009 @ 16:26
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

In het geval dat jij schade leidt door hun onkunde sta jij in je recht om schadevergoeding te eisen, en die zal je echt ook nog wel krijgen
Wat ik hierboven beschrijf over het motorenrevisiebedrijf en hoe deze mensen handelen levert mij alleen veel ongemak en nare omstandigheden op.
Dat ligt niet aan mij, maar aan hun.
Yrealzondag 13 december 2009 @ 16:34
Aah en jou bedrijf haalt altijd standaard elke deadline

Ik vind het trouwens wel grappig dat jij topics hebt waarbij je huilt op mensen met kut verlichting en topics waarin je de politie afzeikt omdat ze boetes geven voor onverlichte fietsers
skattebautzondag 13 december 2009 @ 16:45
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:34 schreef Yreal het volgende:
Aah en jou bedrijf haalt altijd standaard elke deadline
Ik maak A geen versprekingen die ik niet waar kan maken, en B laat ik een klant ruim van te voren weten dat iets een probleem gaat vormen.
Daarom zijn klanten tot nog toe altijd tevreden met mijn werk en wijze van aanpak.
quote:
Ik vind het trouwens wel grappig dat jij topics hebt waarbij je huilt op mensen met kut verlichting
Enige dat ik doe is klagen over verblindende en verkeerde verlichting waar hele volksstammen doelbewust mee rond rijden.
quote:
en topics waarin je de politie afzeikt omdat ze boetes geven voor onverlichte fietsers
Ik denk dat je hier nu een link legt naar waarschijnlijk ergens een klacht van mij over de prioriteitstelling van de politie? dat ze liever op kapotte fietslampjes controleren dan echte criminelen aan te pakken?
Anders kan ik je post voor nu niet opvatten.
quote:
Maar waar gaat het je nu om?

A: mij als een zeikzak af te schilderen terwijl ik het over aantoonbaar slechte service van
NL bedrijven heb?

B: Inconsistentie in mijn antwoorden vinden?

C: Standaard bullshit plempen om wat te doen te hebben?
Yrealzondag 13 december 2009 @ 16:53
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:45 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Ik maak A geen versprekingen die ik niet waar kan maken, en B laat ik een klant ruim van te voren weten dat iets een probleem gaat vormen.
Daarom zijn klanten tot nog toe altijd tevreden met mijn werk en wijze van aanpak.
[..]

Enige dat ik doe is klagen over verblindende en verkeerde verlichting waar hele volksstammen doelbewust mee rond rijden.
[..]

Ik denk dat je hier nu een link legt naar waarschijnlijk ergens een klacht van mij over de prioriteitstelling van de politie? dat ze liever op kapotte fietslampjes controleren dan echte criminelen aan te pakken?
Anders kan ik je post voor nu niet opvatten.
[..]

Maar waar gaat het je nu om?

A: mij als een zeikzak af te schilderen terwijl ik het over aantoonbaar slechte service van
NL bedrijven heb?

B: Inconsistentie in mijn antwoorden vinden?

C: Standaard bullshit plempen om wat te doen te hebben?
Oke, dus jij snapt hoe je met je klanten om moet gaan. Zoek een bedrijf dat dat ook doet. Leer daarbij wat je rechten zijn en zeik bedrijven net zolang af tot ze doen wat jij wil

Oh en een Deel a, een deel C
Yrealzondag 13 december 2009 @ 17:01
en oja, fietsers zonder licht moeten sterven. Volkomen terecht dat ze daar een blik 1 strepen agentjes op knallen
skattebautzondag 13 december 2009 @ 17:15
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oke, dus jij snapt hoe je met je klanten om moet gaan. Zoek een bedrijf dat dat ook doet. Leer daarbij wat je rechten zijn en zeik bedrijven net zolang af tot ze doen wat jij wil

Oh en een Deel a, een deel C
Idd, ik snap hoe ik met mijn klanten om moet gaan.
Bedrijven die dat ook doen zijn echter heeeel dun gezaaid.

Wat mijn recht is weet ik, nl. mijn recht op een goed product.
Het komt echter aan op nog meer dan alleen een goed product, nl. ook de omstandigheden eromheen.
En daar gaat het hier in het geval cilinderkop vooral om.
skattebautzondag 13 december 2009 @ 17:16
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:01 schreef Yreal het volgende:
en oja, fietsers zonder licht moeten sterven. Volkomen terecht dat ze daar een blik 1 strepen agentjes op knallen
Sorry hoor, ik weet niet waar je heen wilt met deze post.
Repeatzondag 13 december 2009 @ 17:36
Stuk voor stuk terechte klachten.

Wat me het meest irriteert zijn die lui die niet op komen dagen als je speciaal thuisblijft voor die inflexibele bedrijven
Yrealzondag 13 december 2009 @ 18:33
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:16 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Sorry hoor, ik weet niet waar je heen wilt met deze post.
Dat die 1 strepers prima geschikt zijn voor deze klusjes , boeven vangen kunnen die broekies toch niet
skattebautzondag 13 december 2009 @ 19:01
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:36 schreef Repeat het volgende:
Stuk voor stuk terechte klachten.

Wat me het meest irriteert zijn die lui die niet op komen dagen als je speciaal thuisblijft voor die inflexibele bedrijven
Ik heb hier inderdaad ook al op monteurs van Ziggo zitten wachten die gewoon niet kwamen.
Dat is een totaal disrespect voor je klanten.

Schijnbaar ben je een zeikerd als je daarover klaagt...
Yrealzondag 13 december 2009 @ 19:03
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:01 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Ik heb hier inderdaad ook al op monteurs van Ziggo zitten wachten die gewoon niet kwamen.
Dat is een totaal disrespect voor je klanten.

Schijnbaar ben je een zeikerd als je daarover klaagt...
nee dat is een terechte klacht
maartenazondag 13 december 2009 @ 19:34
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:36 schreef Repeat het volgende:
Wat me het meest irriteert zijn die lui die niet op komen dagen als je speciaal thuisblijft voor die inflexibele bedrijven
Precies. Ik wil er geen "In de VS is alles beter" topic van maken, want er zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat niet zo is..... maar wat ze wel kunnen in de VS is dienstverlening.

Installatie op zondag? Geen probleem. 's avonds? Geen probleem. En dan ook nog binnen een half uur van de afgesproken tijd komen opdagen? Uiteraard.

Ik ben er na zoveel jaren nog steeds niet achter waarom dat in Nederland nog steeds niet kan.....
YuckFouzondag 13 december 2009 @ 19:36
Volkomen eens met TS, service bestaat niet in Nederland, wil je t allatste showmodel uit de vitrine, "kan niet dat is het laatste model" eh ja inpakken graag?
Afspraken maken en niet nakomen, gerust 12 medewerkers doorgeschakeld krijgen en nog geen oplossing kunnen bieden (KPN ) 's avonds en in het weekend absoluut geen werk willen verrichten, om 17:01 de beantwoorder erop en ga maar door, wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan andere landen waar service en flexibilteit wel waarde hebben, ow last but not least, overal de hoofdprijs mogen aftikken...
fratsmanzondag 13 december 2009 @ 20:52
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:22 schreef Apuleius het volgende:
Ik leef met je mee, maar het was erg leuk om te lezen.
Eens!
Mr.Kzondag 13 december 2009 @ 20:58
Wat hebben we het toch slecht in Nederland...
Yrealzondag 13 december 2009 @ 21:12
sowieso is dit best wel een kuttopic
skattebautzondag 13 december 2009 @ 21:12
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:58 schreef Mr.K het volgende:
Wat hebben we het toch slecht in Nederland...
Ik zie het verband niet met onnodige slechte dienstverleneing?
Yrealzondag 13 december 2009 @ 21:13
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:12 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet met onnodige slechte dienstverleneing?
t kan altijd slechter
skattebautzondag 13 december 2009 @ 21:13
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:12 schreef Yreal het volgende:
sowieso is dit best wel een kuttopic
Dat heb je nu al 10 keer laten weten.
Pleur dan op en ga elders zieken.
skattebautzondag 13 december 2009 @ 21:14
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

t kan altijd slechter
Ja, dan moet je in Rusland gaan wonen...
Daar weten ze helemaal niet wat dienstverlening inhoud.
Yrealzondag 13 december 2009 @ 21:23
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:14 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Ja, dan moet je in Rusland gaan wonen...
Daar weten ze helemaal niet wat dienstverlening inhoud.
precies, zo slecht hebben we het dus niet
skattebautzondag 13 december 2009 @ 22:11
Wat een gelul? wat wil je bereiken met je posts?
De service is gewoonlijk bar slecht.
Adameszondag 13 december 2009 @ 22:12
skattebaut, wat voor werk doe je?
skattebautzondag 13 december 2009 @ 23:37
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:12 schreef Adames het volgende:
skattebaut, wat voor werk doe je?
16.24h
Misschien moet je het topic eerst even lezen...
Op dit moment doe je je naam behoorlijk eer aan.
Mr.Kmaandag 14 december 2009 @ 11:26
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:12 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet met onnodige slechte dienstverleneing?
Het gaat om het verband met jouw klaagzang. Je hebt wel gelijk, maar jouw problemen zijn natuurlijk futiliteiten, als je ze vergelijkt met de problemen van mensen in sommige andere landen.
Jan-Betonmaandag 14 december 2009 @ 13:11
Wat betreft de garage: ik heb mazzel dat ik bij mijn dealer geen gezeik heb (betaal helaas wel de hoofdprijs).
Wat je huis betreft: heel herkenbaar. Bij mijn ouders een 'renovatie' (=oplappen). Alles moest zo goedkoop mogelijk aan de BINNENkant! Dat gold ook voor het bouwbedrijf... O...M...F...G... Zo triest heb ik nog niet gezien... Misschien niet zo erg als bij de TS, maar muren slopen om een stopcontact in te boren en frezen (onder het mom: het past niet, dan ff inbeuken)?! Ach ja... een gat... laten we piepschuim er tegen aanplakken. Mijn pa goed over de zeik, want die plaat zou dan zeker 2 cm uitsteken naast het houtwerk. Met veel pijn en moeite werd er een houten plank besteld van 5 mm dik. Komt er eentje aanzetten met 1 cm dikte. Werd de plank geschaafd (!!!!) en alsnog tegenaan geplakt.
Een waterleiding hergebruiken (in de vloer)? Neuchhh... laten we het via het plafond lopen. En dan krijg je een heel bizarre constructie: warmwater komt in een inbouwkast naast de keuken binnen. Daar is de warmwatermeter. Vandaar gaat het:
1. Naar de keuken, door een gat en een simpele plastic 'omhulsel' (geen isolatie). Er wordt een spaanplaat tegen de muur in de keuken geniet om daarin de waterleiding te laten lopen. Daarover worden de tegels ff gelijmd.
2. Via het plafond gaat het naar een andere inbouwkast en daarna via het plafond van de gang (!!!) naar de WC om een bocht te maken naar de belende badkamer. Om dat te vermommen hebben ze een zwevende plafond gemaakt in: de doorlooppad van woonkamer naar de keuken (de rest dus niet), een deel van de gang idem (iedereen vraagt zich af waarom daar een bak hangt) en de WC hadden die sukkels te kleine planken besteld, en dus ook gedeeltelijk betimmerd en de badkamer ook zo.
Een andere stunt die ze bedachten: in de keuken witte tegels met een paar grijze tegels (nou ja... het is tenminste neutraal). Wat voor kit gebruiken ze? Pcies: grijs... Op de vraag : "zou jij dat ook in je keuken willen?" is het antwoord nee, maar de mensen zagen tegen de verkleuring van de witte kit op... Zucht...
En aan de buitenkant zijn de voegen niet vervangen, nee plak maar vol met zinken platen (bedenk het is een flat met 6 verdiepingen). De mop is dat in de gemeentelijke verordeningen staat dat zink/lood etc niet meer mocht verwerkt worden. Was de gemeente 'vergeten'... De flats staan nu bekend als de koekblikken...
Blijkbaar was er wel geld over om 'kunstwerken' te kopen: een 2 meter hoog wit paard (eenhoorn) met zijn (haar?) reet naar de bezoekers gericht en 3 plastic 'babies' (oid).
Werd er een feest georganiseerd met Ria Visser en Koos Kwalbert en er werden jaren 60 liedjes gezongen (konden we helaas goed horen op de 6e)... De lokale pers erbij natuurlijk, maar die presentator van de lokale zender stond er letterlijk bij als een boer met kiespijn en wist niet hoe snel hij weg moest.
Als topper een krantje (!!!) uitgeven hoe 'succesvol' het feestje en de verbouwing (hee.... het was toch een renovatie?!) was. Voor het gemak vergat ie de honderdtallen klachten van de bewoners...
Blij toe dat ik een nieuwhuis heb met amper gebreken (ik heb me werkelijk plat toen de schilder voor de 3e keer uitgefoeterd werd door de uitvoerder dat ie de trapleuning voor de vierde keer opnieuw moest schilderen). Ik moet zeggen: de uitvoerder was echt een topper!

Samengevat:
En ja... de service hier is tegenwoordig om te janken! Ik bedenk me dan maar: in Spanje hebben ze de uitdrukking 'mañana, mañana, mañana' en dus kan het erger. Hoewel ik me dat weer afvraag...
Een subklacht:
In Spanje heb ik tenminste geen agressiviteit meegemaakt. En daar ben ik toch in buurten geweest waar je hier normaal tig keer een mes tussen je ribben zou krijgen en zeker op onchristelijke tijden.
Sterker nog: ik MOEST van een portemonnee af met tig kleingeld. Heb ik dat ding MET OPZET in mijn achterzak van mijn broek gestopt (heel demonstratief). Raak ik GODDOMME dat ding NIET kwijt op de Rambla.. En al die toeristen maar klagen dat ze gerold werden. Ik snap werkelijk niet hoe ze DAT voor elkaar kregen?!
Adamesmaandag 14 december 2009 @ 13:14
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:37 schreef skattebaut het volgende:

[..]

16.24h
Misschien moet je het topic eerst even lezen...
Op dit moment doe je je naam behoorlijk eer aan.
Ah overeen lezen met die quadruple post.
Ging me meer erom dat mensen veel zeiken over de dienstverlening, maar als ze nagaan wat ze zelf voor werk doen dan komen ze er ook vaak achter dat ze liever om half 6 thuis zijn dan die ene klant nog te helpen. En daardoor weer veel tijd kwijt zijn.
Bij een klein eigen bedrijfje zal dat wel niet het geval zijn.
skattebautdinsdag 15 december 2009 @ 02:03
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:26 schreef Mr.K het volgende:

[..]

Het gaat om het verband met jouw klaagzang. Je hebt wel gelijk, maar jouw problemen zijn natuurlijk futiliteiten, als je ze vergelijkt met de problemen van mensen in sommige andere landen.
Ik leg dergelijke verbanden niet?
Ik vraag anderen ook niet dergelijke verbanden te leggen?

Waar het hier om gaat is de slechte service in NL
Her weinige waar dat je krijgt voor je zuur verdiende geld.
De lompheid van personeel binnen bedrijven
Slechte planning.
Arrogantie.
Minachting voor klant.
Etc.
skattebautdinsdag 15 december 2009 @ 02:07
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:14 schreef Adames het volgende:

[..]

Ah overeen lezen met die quadruple post.
Ging me meer erom dat mensen veel zeiken over de dienstverlening, maar als ze nagaan wat ze zelf voor werk doen dan komen ze er ook vaak achter dat ze liever om half 6 thuis zijn dan die ene klant nog te helpen. En daardoor weer veel tijd kwijt zijn.
Bij een klein eigen bedrijfje zal dat wel niet het geval zijn.
Zo, was om half een thuis (0.30h wel te verstaan)
Klant totaal happy dat ik het werk heb afgemaakt aldaar.
Klant hoeft nu geen km's meer om te lopen met zware spullen, dankzij een door mij gemonteerde/in bedrijf gestelde poort.

Hoezo half zes thuis?
skattebautdinsdag 15 december 2009 @ 02:15
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:11 schreef Jan-Beton het volgende:
Wat betreft de garage: ik heb mazzel dat ik bij mijn dealer geen gezeik heb (betaal helaas wel de hoofdprijs).
Wat je huis betreft: heel herkenbaar. Bij mijn ouders een 'renovatie' (=oplappen). Alles moest zo goedkoop mogelijk aan de BINNENkant! Dat gold ook voor het bouwbedrijf... O...M...F...G... Zo triest heb ik nog niet gezien... Misschien niet zo erg als bij de TS, maar muren slopen om een stopcontact in te boren en frezen (onder het mom: het past niet, dan ff inbeuken)?! Ach ja... een gat... laten we piepschuim er tegen aanplakken. Mijn pa goed over de zeik, want die plaat zou dan zeker 2 cm uitsteken naast het houtwerk. Met veel pijn en moeite werd er een houten plank besteld van 5 mm dik. Komt er eentje aanzetten met 1 cm dikte. Werd de plank geschaafd (!!!!) en alsnog tegenaan geplakt.
Een waterleiding hergebruiken (in de vloer)? Neuchhh... laten we het via het plafond lopen. En dan krijg je een heel bizarre constructie: warmwater komt in een inbouwkast naast de keuken binnen. Daar is de warmwatermeter. Vandaar gaat het:
1. Naar de keuken, door een gat en een simpele plastic 'omhulsel' (geen isolatie). Er wordt een spaanplaat tegen de muur in de keuken geniet om daarin de waterleiding te laten lopen. Daarover worden de tegels ff gelijmd.
2. Via het plafond gaat het naar een andere inbouwkast en daarna via het plafond van de gang (!!!) naar de WC om een bocht te maken naar de belende badkamer. Om dat te vermommen hebben ze een zwevende plafond gemaakt in: de doorlooppad van woonkamer naar de keuken (de rest dus niet), een deel van de gang idem (iedereen vraagt zich af waarom daar een bak hangt) en de WC hadden die sukkels te kleine planken besteld, en dus ook gedeeltelijk betimmerd en de badkamer ook zo.
Een andere stunt die ze bedachten: in de keuken witte tegels met een paar grijze tegels (nou ja... het is tenminste neutraal). Wat voor kit gebruiken ze? Pcies: grijs... Op de vraag : "zou jij dat ook in je keuken willen?" is het antwoord nee, maar de mensen zagen tegen de verkleuring van de witte kit op... Zucht...
En aan de buitenkant zijn de voegen niet vervangen, nee plak maar vol met zinken platen (bedenk het is een flat met 6 verdiepingen). De mop is dat in de gemeentelijke verordeningen staat dat zink/lood etc niet meer mocht verwerkt worden. Was de gemeente 'vergeten'... De flats staan nu bekend als de koekblikken...
Blijkbaar was er wel geld over om 'kunstwerken' te kopen: een 2 meter hoog wit paard (eenhoorn) met zijn (haar?) reet naar de bezoekers gericht en 3 plastic 'babies' (oid).
Werd er een feest georganiseerd met Ria Visser en Koos Kwalbert en er werden jaren 60 liedjes gezongen (konden we helaas goed horen op de 6e)... De lokale pers erbij natuurlijk, maar die presentator van de lokale zender stond er letterlijk bij als een boer met kiespijn en wist niet hoe snel hij weg moest.
Als topper een krantje (!!!) uitgeven hoe 'succesvol' het feestje en de verbouwing (hee.... het was toch een renovatie?!) was. Voor het gemak vergat ie de honderdtallen klachten van de bewoners...
Blij toe dat ik een nieuwhuis heb met amper gebreken (ik heb me werkelijk plat toen de schilder voor de 3e keer uitgefoeterd werd door de uitvoerder dat ie de trapleuning voor de vierde keer opnieuw moest schilderen). Ik moet zeggen: de uitvoerder was echt een topper!

Samengevat:
En ja... de service hier is tegenwoordig om te janken! Ik bedenk me dan maar: in Spanje hebben ze de uitdrukking 'mañana, mañana, mañana' en dus kan het erger. Hoewel ik me dat weer afvraag...
Een subklacht:
In Spanje heb ik tenminste geen agressiviteit meegemaakt. En daar ben ik toch in buurten geweest waar je hier normaal tig keer een mes tussen je ribben zou krijgen en zeker op onchristelijke tijden.
Sterker nog: ik MOEST van een portemonnee af met tig kleingeld. Heb ik dat ding MET OPZET in mijn achterzak van mijn broek gestopt (heel demonstratief). Raak ik GODDOMME dat ding NIET kwijt op de Rambla.. En al die toeristen maar klagen dat ze gerold werden. Ik snap werkelijk niet hoe ze DAT voor elkaar kregen?!
Boh heftig....
Echt waar?
Ook die laatste alinea?
Jan-Betondinsdag 15 december 2009 @ 10:03
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 02:15 schreef skattebaut het volgende:
Boh heftig....
Echt waar?
Ook die laatste alinea?
Nou... begin er maar niet tegen mijn pa erover... dan gaat zijn bloed ervan koken Gezien ik regelmatig bij mijn ouders kom, heb ik deze fratsen gezien. Het was werkelijk ongelooflijk. Het is dat ik met mijn eigen ogen gezien heb, anders zou ik gedacht hebben dat mijn pa en ma van een akkefietje een mammoet hebben gemaakt, maar nee dus. Dus voor mij geen woningbouwvereniging...
Ik heb mijn ouders daarom een paar weekenden bij mij laten logeren, puur om uit die rotzooi en ellende te halen en tot rust (nou ja... tijdelijk dan) te komen.
Die laatste alinea is geen grap! Ik begreep werkelijk niet hoe die toeristen gerold konden worden... Misschien dat ik niet mijn best heb gedaan om als toerist bij te lopen. Ik wilde in ieder geval geen sombrero op mijn hoofd, haha! Misschien ligt het daaraan.
skattebautwoensdag 16 december 2009 @ 02:57
Over verdere fuck up's van bedrijven.

Vandaag wilde ik verder gaan met het terug plaatsen van de cilinderkop.

Meteen na aanvang kon ik al weer stoppen.
De sukkel uit die zaak had me uit desinteresse een verkeerde koppakking mee gegeven....

Weeeeer naar die zaak op en neer.

Pakking geruild, EN 20 EURIE mogen BIJLAPPEN! (goede type was duurder...)
Ik vraag nog: en mijn benzine dan? door jullie schuld?
Sja, daar kunnen we helaas niets aan doen...

Ik dus weer verder met het klusje, en ben aangeland om de nieuwe kopbouten te monteren.
Wat blijkt, zijn de bouten die jandoedel me heeft mee gegeven 15mm tekort....

Heb ik die gast gebeld dat ie de bouten maar nu meteen moest komen brengen.
Dat deden ze pertinent niet.

Ben ik dus weeeeer naar die klote toko moeten rijden om bouten te wisselen.

Blijken deze bouten een andere kop te hebben waarvoor je een torx dop 55 nodig hebt.
Die had ik dus niet.
Ik gevraagd aan dat revisiebedrijf of ik die dop effen mocht lenen, ook i.v.m. veroorzaakt leed en zo.

Antwoord, Nee, alleen als je 30 euro borg betaald.

Ben ik daarna nog eens zo'n dop ergens moeten gaan kopen....

Mijn hele dag naar z'n mallemoer door fuck up's van anderen.